Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Tough cookie skrev (14 minutter siden):

Hun har kanskje tjent såpass ekstra på snap de siste dagene, så barnet får fri fra eksponering?

Har eit håp ho stoppar med eksponeringa men det er vel naivt å håpe på.

• Liker 6
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det verkar litt inkonsekvent å kritisere pressa for biletebruk, samstundes som ein sjølv brukar sterke verkemiddel og iscenesetjing på eigen konto. Ein kan ikkje både vere bevisst på kommunikasjon og samstundes late som om ein ikkje forstår korleis eksponering fungerer.

• Liker 21
  • Nyttig 7
Skrevet
filifjonka skrev (24 minutter siden):

Selvfølgelig, hadde hun ikke vært gravid hadde hun ikke abortert, hadde hun ikke abortert hadde hun vært med ut sesongen, men det er ikke sikkert at hun hadde fått fornyet kontrakten.

Hun aborterte ikke da, kun tidlig-fødsel 

• Liker 6
Skrevet
oss-to skrev (1 time siden):

Det verkar litt inkonsekvent å kritisere pressa for biletebruk, samstundes som ein sjølv brukar sterke verkemiddel og iscenesetjing på eigen konto. Ein kan ikkje både vere bevisst på kommunikasjon og samstundes late som om ein ikkje forstår korleis eksponering fungerer.

Spot on!!! 🎯

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Sofie Maria skrev (16 timer siden):

Ja, har ikke nektet på det jeg, men bakgrunnen for det ønske er jo frykten for å miste jobben/bli erstattet 😢

Er jo ikke sånn at hun ville vurdert eller sagt noe sånt hvis hun eks visste med hundre prosent sikkerhet at sesong fire var hennes 🙂

pøbelsara skrev (16 timer siden):

Du vet at det var Ulrikke som startet hele denne greia med hulkevideo på snapchat? Hvis hun hadde ønsket ro og fred, kunne hun droppet å ta dette i SoMe og heller tatt et møte med NRK. 

FruRosa skrev (16 timer siden):

På tidspunktet for innspilling av sesong 3 var det ikke engang avgjort om det skulle spilles inn en sesong 4.
Uavhengig av fødsel og det som skjedde i sesong 3 ville programlederjobben til sesong 4 vært noe Ulrikke måtte søkt på, og på ingen måte vært selvskreven til.

For å spekulere litt: kanskje hadde det ikke blitt noen sesong 4 om Ulrikke ikke hadde født prematurt og dermed gjennomført sesong 3.  Kanskje så NRK/produksjon at programmet fungerte bedre med Julie som programleder, og bestemte derfor at det faktisk skulle bli en sesong 4. De er avhengig av seere til programmene, og allerede mens sesong 2 rullet over skjermen var det mange seere som var misfornøyde med Ulrikke. Da ville det jo være idioti av NRK å gå tilbake til henne som programleder.

Flere ting jeg vil kommenter her:

1.) @pøbelsara skriver at om U.B ønsket fred kunne hun : «droppet å ta det i SoMe».

Jeg er glad jeg ikke var influencer med lavterskel tilgang til støtte fra min «følgerskare» i SoMe når jeg var nybakt mor for første gang…

- for jammen ville det vært høyrisiko for at jeg også ventilerte ut mye hormonell frustrasjon uten å ane langtidseffekten av det, gjennom en slik arena.

Jeg har ikke og har aldri hatt en høyprofilert jobb, men det aner meg at terskelen for influencere å «lufte skittentøyet» sitt i 2025 er noe helt annet enn hva vi vanlige dødelige er vant med. Vi har sett dette utallige ganger før, om det er x eller y’er man utleverer misnøye med, eller at en kelner på restaurant korrigerte blitsbruken når en tok bilde av maten…

- Å slenge ut en kommentar, som ett innlegg, en video, eller snap; det er få om ingen, sikkerhetsventil mellom tanke-ytring-publikum. 

influencere som oss vanlige dødelige er som folk flest: vi er oss selv nærmest, vi ser vårt eget standpunkt best og kjenner vårt indre følelsesliv sterkest.
(Tenk Kanye West og Donald Trump sine utsagn på en dårlig dag på SoMe plattformen X)

U.B er i så både bare «en av mange i rekken» hvor dette skjer: hun opplever noe hun anser som ugreit/urettferdig, også deler hun dette i SoMe.

Ballen ruller og det aner meg at hun nå har innsett at hun mistet kontrollen over dette her nesten før hun trykket på «send» knappen.

2.) @Sofie Maria sier «bakgrunnen for det ønsket er jo frykten for å bli erstattet»… - akkurat, dette tror jeg også er sakens kjerne for U.B. Hadde hun med visshet kunne lene seg tilbake og tenke at sesong 4 i BM var sikret, hadde hun neppe vært like «panisk» for å stille på jobb. Hun ønsker å sikre seg at sin nåværende stilling/posisjon opprettholdes, ikke går tapt fra henne, spesielt ikke på bakgrunn av svangerskap og baby.

- Er det så urimelig av U.B ?

- Nei. 
Det synes jeg det ikke er. Er det en ting vi mister å se her, så er det at U.B genuint og sterkt ønsker å opprettholde sin funksjon som freelance programleder i BM, og reaksjonen hun utviser i ettertid kommer mest sannsynlig av skuffelse og opplevelse av avvisning og nederlag:

Igjen: menneskelig.

Det tar meg til siste punkt:

3.) @FruRosa sier at en sesong 4 av BM ikke var «sikret» og at U.B måtte ha søkt på en tilsvarende rolle i s4; som hun også: «på ingen måte vært selvskreven til». 

… - tjaaaa… ja..  

— Nå jobber ikke jeg i freelance og kjenner lite til denne type kontrakter men jeg kjenner til annen type virksomhet hvor jeg kan si at hvis noen først er tatt inn i en rolle/funksjon og det er ett behov for at denne skal forlenges så tilfaller den som regel samme, med mindre annet er signalisert underveis.

flere hevder jo at U.B ikke har gjort noen særlig god jobb, kanskje «vikaren» (som også var fast ansatt i NRK ) - til og med var bedre? Men er dette signalisert og informer til U.B selv? Det vi vet fra Ulrikke er at hun har blitt «ønsket velkommen videre» fra en NRK ansatt men denne hadde «ikke myndighet» til å ta denne avgjørelsen. Hvor tydelig har det vært for Ulrikke? Er det hennes oppgave å differansiere ut hvem av hennes oppdragsgivere som har denne «myndigheten» og selv forstå at hvis noen uten den sier noe slikt så kan hun ikke stole på det?

- Det er vel rimelig å anta at den som sa dette også selv har tenkt at det var tilfellet?

Det er klart at oppdragsgiver kan velge å bytte ut den ene freelanceren med noe(n) andre/annet, men en så seriøst og stor aktør som NRK (også statlig…?) - burde man kunne forvente at dette ikke kom som noe stort sjokk på den det gjelder. Utenfra ser det tilsynelatende ut som at U.B ikke har sett for seg at dette ville bli utfallet, når hun faller til ro med at vikaren trer inn i hennes rolle. Og her mener jeg at U.B i så fall har ett poeng: det hadde vært mer redelig at en avslutning på hennes rolle i BM ble formidlet til henne på en slik måte at også hun var inneforstått med at «nå går det mot en slutt», gjerne med forklaring og begrunnelse i hvorfor. Fremfor at hun får beskjed om at vikar er leid inn og det blir ingen sesong 4 på henne.

Hadde NRK vært litt mer smidig, utvist mer tydelighet i dialog med U.B og avrundet på en annen måte en dette,  - så hadde kanskje verken hun eller dem havnet i situasjonen jeg beskriver i punkt 1.) 

Endret av Raven.Writingdesk
  • Nyttig 4
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (18 minutter siden):

1.) @pøbelsara skriver at om U.B ønsket fred kunne hun : «droppet å ta det i SoMe».

Jeg er glad jeg ikke var influencer med lavterskel tilgang til støtte fra min «følgerskare» i SoMe når jeg var nybakt mor for første gang…

- for jammen ville det vært høyrisiko for at jeg også ventilerte ut mye hormonell frustrasjon uten å ane langtidseffekten av det, gjennom en slik arena.

Jeg har ikke og har aldri hatt en høyprofilert jobb, men det aner meg at terskelen for influencere å «lufte skittentøyet» sitt i 2025 er noe helt annet enn hva vi vanlige dødelige er vant med. Vi har sett dette utallige ganger før, om det er x eller y’er man utleverer misnøye med, eller at en kelner på restaurant korrigerte blitsbruken når en tok bilde av maten…

- Å slenge ut en kommentar, som ett innlegg, en video, eller snap; det er få om ingen, sikkerhetsventil mellom tanke-ytring-publikum. 

influencere som oss vanlige dødelige er som folk flest: vi er oss selv nærmest, vi ser vårt eget standpunkt best og kjenner vårt indre følelsesliv sterkest.
(Tenk Kanye West og Donald Trump sine utsagn på en dårlig dag på SoMe plattformen X)

U.B er i så både bare «en av mange i rekken» hvor dette skjer: hun opplever noe hun anser som ugreit/urettferdig, også deler hun dette i SoMe.

Ballen ruller og det aner meg at hun nå har innsett at hun mistet kontrollen over dette her nesten før hun trykket på «send» knappen.

2.) @Sofie Maria sier «bakgrunnen for det ønsket er jo frykten for å bli erstattet»… - akkurat, dette tror jeg også er sakens kjerne for U.B. Hadde hun med visshet kunne lene seg tilbake og tenke at sesong 4 i BM var sikret, hadde hun neppe vært like «panisk» for å stille på jobb. Hun ønsker å sikre seg at sin nåværende stilling/posisjon opprettholdes, ikke går tapt fra henne, spesielt ikke på bakgrunn av svangerskap og baby.

- Nei. 
Det synes jeg det ikke er. Er det en ting vi mister å se her, så er det at U.B genuint og sterkt ønsker å opprettholde sin funksjon som freelance programleder i BM, og reaksjonen hun utviser i ettertid kommer mest sannsynlig av skuffelse og opplevelse av avvisning og nederlag:

3.) @FruRosa sier at en sesong 4 av BM ikke var «sikret» og at U.B måtte ha søkt på en tilsvarende rolle i s4; som hun også: «på ingen måte vært selvskreven til». 

… - tjaaaa… ja..  

— Nå jobber ikke jeg i freelance og kjenner lite til denne type kontrakter men jeg kjenner til annen type virksomhet hvor jeg kan si at hvis noen først er tatt inn i en rolle/funksjon og det er ett behov for at denne skal forlenges så tilfaller den som regel samme, med mindre annet er signalisert underveis.

flere hevder jo at U.B ikke har gjort noen særlig god jobb, kanskje «vikaren» (som også var fast ansatt i NRK ) - til og med var bedre? Men er dette signalisert og informer til U.B selv? Det vi vet fra Ulrikke er at hun har blitt «ønsket velkommen videre» fra en NRK ansatt men denne hadde «ikke myndighet» til å ta denne avgjørelsen. Hvor tydelig har det vært for Ulrikke? Er det hennes oppgave å differansiere ut hvem av hennes oppdragsgivere som har denne «myndigheten» og selv forstå at hvis noen uten den sier noe slikt så kan hun ikke stole på det?

- Det er vel rimelig å anta at den som sa dette også selv har tenkt at det var tilfellet?

Det er klart at oppdragsgiver kan velge å bytte ut den ene freelanceren med noe(n) andre/annet, men en så seriøst og stor aktør som NRK (også statlig…?) - burde man kunne forvente at dette ikke kom som noe stort sjokk på den det gjelder. Utenfra ser det tilsynelatende ut som at U.B ikke har sett for seg at dette ville bli utfallet, når hun faller til ro med at vikaren trer inn i hennes rolle. Og her mener jeg at U.B i så fall har ett poeng: det hadde vært mer redelig at en avslutning på hennes rolle i BM ble formidlet til henne på en slik måte at også hun var inneforstått med at «nå går det mot en slutt», gjerne med forklaring og begrunnelse i hvorfor. Fremfor at hun får beskjed om at vikar er leid inn og det blir ingen sesong 4 på henne.

Hadde NRK vært litt mer smidig, utvist mer tydelighet i dialog med U.B og avrundet på en annen måte en dette,  - så hadde kanskje verken hun eller dem havnet i situasjonen jeg beskriver i punkt 1.) 

Tror alle forstår at hele situasjonen er kjip for Ulrikke, selvfølgelig er det nitrist å ikke få den jobben man har lyst på. Det er oppførselen hennes som er kritikkverdig. Hun lager drama, men får ikke helt bestemt seg for hva hun er forbanna for og endrer historien. Og hvorfor mener du at NRK har vært utydelige her? På meg virker det som de har vært veldig ryddige. Sesong 4 var ikke et tema engang da Ulrikke fødte og at hun ikke fikk den sesongen har null med fødselen hennes å gjøre, det er ikke fordi hun har fått barn hin ikke fikk sesong 4. Da hadde jo ikke erstatteren fått sesong 4, med to små barn.

• Liker 25
  • Nyttig 5
Skrevet
Babyface skrev (2 minutter siden):

Tror alle forstår at hele situasjonen er kjip for Ulrikke, selvfølgelig er det nitrist å ikke få den jobben man har lyst på. Det er oppførselen hennes som er kritikkverdig. Hun lager drama, men får ikke helt bestemt seg for hva hun er forbanna for og endrer historien. Og hvorfor mener du at NRK har vært utydelige her? På meg virker det som de har vært veldig ryddige. Sesong 4 var ikke et tema engang da Ulrikke fødte og at hun ikke fikk den sesongen har null med fødselen hennes å gjøre, det er ikke fordi hun har fått barn hin ikke fikk sesong 4. Da hadde jo ikke erstatteren fått sesong 4, med to små barn.

Det du definerer som «lager drama» er vel egentlig at hun verbaliserer sin opplevelse offentlig? 

Ut ifra U.B sin reaksjon mistenker jeg at NRK har vært utydelig i å formidle til henne at det ikke blir noen sesong 4, aller helst før man overhodet diskuterte behovet for vikar i forbindelse med fødsel. Hvis U.B blir «ønsket velkommen tilbake» til BM av ansatte i NRK; mener du hun selv skal anta at det egentlig ikke er tilfellet..? 

• Nyttig 2
Skrevet (endret)
Raven.Writingdesk skrev (37 minutter siden):

Det du definerer som «lager drama» er vel egentlig at hun verbaliserer sin opplevelse offentlig? 

Ut ifra U.B sin reaksjon mistenker jeg at NRK har vært utydelig i å formidle til henne at det ikke blir noen sesong 4, aller helst før man overhodet diskuterte behovet for vikar i forbindelse med fødsel. Hvis U.B blir «ønsket velkommen tilbake» til BM av ansatte i NRK; mener du hun selv skal anta at det egentlig ikke er tilfellet..? 

Griner, herjer og anklager offentlig ja og endrer historien underveis når hun får motbør. Lite sjarmerende og umoden oppførsel. 

Det er avklart at det var en medarbeider som ikke har beslutningsmyndighet i NRK som sa dette. Det kan ha vært en så åpen kommentar som "Håper vi ses i sesong 4!" fra en kollega som liker henne og som håpet på sesong 4 også for sin egen del. Det er jo sånne løse fraser man sier for å være hyggelig. 

Endret av Babyface
  • Liker 19
  • Nyttig 6
Skrevet
Miss Anthropy skrev (11 timer siden):

Noen som har jobbet på settet.

Synes det er litt uredelig i en ellers veldig saklig og fin debatt å slenge ut en slik påstand som ikke kan ettergås. 

• Liker 1
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (2 timer siden):

- Nei. 

… - tjaaaa… ja..  

Det ble kaotisk. Men om nrk ikke har tatt initiativ til å forklare henne om s4, så burde jo UB ha spurt om dette selv. Hun var jo på et møte med nrk etter fødsel og hadde nok mulighet til å stille spørsmål der. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (2 timer siden):

Men er det vanlig å snakke om sesong 4 før man i det hele tatt har spilt inn sesong 3? De visste vel ikke at det skulle bli en sesong 4 eller ikke på det tidspunktet? 
Og ja, det er jo ikke tvil om at dette ble som det ble fordi Ulrikke tok skuffelsen offentlig og ikke blant familie, venner og ikke minst NRK? Selv om man er influenser er det utrolig smart å tenke seg litt om, puste med magen og roe seg ned før man uttrykker skuffelsen sin. 
Jeg tenker også at hun har lagt mye i vanlige høflighetsfraser og kanskje trøstende ord fra noen som har hatt empati med situasjonen hun stod i? Regner med at hun selv hadde oversikt over hvem som bestemte i produksjonen og ikke? 

• Liker 10
  • Nyttig 6
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (3 timer siden):

Det er et sentralt poeng her: da sesong 3 ble spilt inn var det ikke besluttet om det ble en sesong 4. Altså sesong 4 overhodet (uavhengig av programleder). Og ang den meldingen: hvis min kollega på «samme nivå» sier: «du kommer til å få nytt vikariat!», så skjønner jo jeg som voksent menneske at det er det ikke hun som bestemmer, det ligger på ledernivå, og at en slik uttalelse er uttrykk for min kollegas ønske om at jeg skal fortsette. Hvis UB på 30 år ikke skjønner at en sånn melding fra NN sannsynligvis er uttrykk for empati og preget av situasjonen, ikke et løfte fra NRK som institusjon, og heller ikke sjekker dette ut før hun tar det som et løfte, ja da er du ikke voksen nok til å jobbe på den måten. NRK kan jo ikke ta ansvar for at en ansatt uten beslutningsmyndighet lirer av seg noe på melding i følelsesstyrt tilstand. 

Ingen problemer med å skjønne at UB er skuffa og har det vanskelig. Men vet hva? Velkomme;nå til voksenlivet! Benytt anledning til å øve opp egne ferdigheter til å takle skuffelser, for dette blir garantert ikke den siste. 

• Liker 10
  • Nyttig 16
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (4 timer siden):

- Nei. 

… - tjaaaa… ja..  

Svar til nr 2. Kvinner mister mye når de er gravide og i barsel. Livet forandrer seg om man vil eller ikke. Det er selvfølgelig ØNSKELIG at kvinner skal ha AKKURAT de samme mulighetene som menn, men hele babyproduksjonen har satt en effektiv stopper for det for mange. Har selv opplevd å få dårligere karakterer som gravid student og å ikke få forlenget vikariat etter graviditet (til noen med småbarn). Utelukkende fordi jeg ikke klarer å være den beste utgaven av meg selv som gravid. Jeg synes faktisk ikke det er så innmari urettferdig heller, det bare er slik. Jeg presterte ikke like bra som vedkommende som fikk forlenget vikariat eller hun som fikk fast jobb.

• Liker 18
  • Nyttig 4
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (3 timer siden):

Det er jo akkurat slike mistanker influensere ønsker at folk skal sitte igjen med når de kommer med slike følelsesladde innlegg. De ønsker støtte og de ønsker sympati. Da sesong startet visste de vel ikke engang om det ble en sesong 4, sånt blir jo gjerne vurdert ut fra seertall. At en likestilt kollega ønsket henne velkommen tilbake når hun var klar for det har ingen betydning, det er sånt kollegaer kan skrive til hverandre. Og bare det at Ulrikke satte i gang spekulasjoner om at det var folk med beslutningsmyndighet som hadde kommet med lovnader til henne, sier sitt om troverdigheten til Ulrikke. Men det var klart at det var noe som skurret, da meldingen ikke kunne leses opp, eller at det ble bekreftet at det kom fra ledelsen i GMN. 

• Liker 10
  • Nyttig 8
Skrevet
Ninaen skrev (13 minutter siden):

Det er et sentralt poeng her: da sesong 3 ble spilt inn var det ikke besluttet om det ble en sesong 4. Altså sesong 4 overhodet (uavhengig av programleder). Og ang den meldingen: hvis min kollega på «samme nivå» sier: «du kommer til å få nytt vikariat!», så skjønner jo jeg som voksent menneske at det er det ikke hun som bestemmer, det ligger på ledernivå, og at en slik uttalelse er uttrykk for min kollegas ønske om at jeg skal fortsette. Hvis UB på 30 år ikke skjønner at en sånn melding fra NN sannsynligvis er uttrykk for empati og preget av situasjonen, ikke et løfte fra NRK som institusjon, og heller ikke sjekker dette ut før hun tar det som et løfte, ja da er du ikke voksen nok til å jobbe på den måten. NRK kan jo ikke ta ansvar for at en ansatt uten beslutningsmyndighet lirer av seg noe på melding i følelsesstyrt tilstand. 

Ingen problemer med å skjønne at UB er skuffa og har det vanskelig. Men vet hva? Velkomme;nå til voksenlivet! Benytt anledning til å øve opp egne ferdigheter til å takle skuffelser, for dette blir garantert ikke den siste. 

Hvis dette i tillegg ble sagt i det møtet rett etter fødsel, så er det enda mer logisk. Det er ikk DA man break the news om at man nok ikke er tiltenkt s4. Man forsøker å bidra med ro til mor og særlig barnet.

• Liker 5
  • Nyttig 6
Skrevet

Som frilanser i hundre år blir jeg nesten provosert av Ulrikkes reaksjon. Jeg har mistet store kunder mange ganger, klart man blir skuffet. Men sånn er det når man ikke har fast jobb! 

Legger det på fødselshormoner og føler for henne. Men hun må forholde seg til voksenlivet. 

• Liker 20
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)

Har ikke fulgt denne tråden, men hun ønsket å dra på jobb dagen etter hun hadde født et barn to måneder for tidlig.

Det er bra at oppdragsgiver (NRK) brukte unntaket i likestillingsloven "nødvendig for å beskytte kvinnen, fosteret eller barnet" og satte inn vikar.

Sesong 4 inngikk ikke i Brandstorps kontrakt.

Endret av Hareena
  • Liker 9
  • Nyttig 19
Skrevet
NoaideBiehtar skrev (På 13.10.2025 den 21.35):

Samme her... Fy faen, jeg blir provosert. Han skriver at det er kun én person som best kjenner egne behov og barnet sitt etter fødsel, og det er mor.

Det er jeg dypt uenig i. Det er HELT NORMALT at en nybakt mor ikke har snøra peiling på hva verken hun selv eller barnet trenger etter fødsel. Det er jo derfor kvinner har ropt i årevis nå om en bedre barselomsorg og viktigheten av dette, viktigheten av støtte, viktigheten av ro. Man kan være ganske desorientert lenge etter fødsel, og hva en prematur baby trenger har de fleste av oss ikke peiling på!? 

Ser det er en klok kar i kommentarfeltet som stiller spørsmål ved hvorfor ingen tenker på barnets beste her, og hvordan et team kan bli negativt påvirket av å jobbe med en som nettopp har født. 

Men ellers er alle "Team Ulrikke". 

Kansje en nybakt mor "ikke har snøra peiling" på hva babyer trenger, men hvorfor tror du ikke en fastlege har det? Oppfølging av gravide og barsel familier er jo en stor del av denne mannens jobb, da synes jeg det er spesielt å kritisere han for å ikke forstå hva som er best for barne. Om du ikke stoler på at helsepersonelet som er utdanet og jobber med barsel et i stand til å forstå nettop barsel, så er det jo ingen verdi i det støre barseltilbude du etterlyser heller (for hvorfor eterlyse helsepersonel som uanset ikke har peiling). 

Jeg synes ikke han som spør hvorfor "ingen tenker på barnets beste" fremstår spesielt klok. I bestefal høres han lit "enkel" ut, ser man mer kritisk på komentaren så kan man lese han som manipulerende. For det å spøre hvorfor ingen bryr seg om babyen er en form for hersketeknik som kalles stråman. Blir som om jeg leser det du skriver og svarer "men hvorfor bryr du deg ikke om norsk lov"? Du har ikke skrevet at du ikke bryr deg om norsk lov akurat som at fastlegen ikke har skrevet at han ikke bryr seg om babyen, da er det manipulerende å legge ord i munen deres.... Det at vi vurderer noens behov eller retigheter forskjelig betyr selfølgelig ikke at vi ikke bryr os, å debatere på den måten er bare fordumende for samtalen! 

Skrevet
oss-to skrev (På 13.10.2025 den 21.19):

🎯. Kvifor tar ikkje media opp behova til eit nyfødt prematurt barn?

Fordi det nyfødte barnet er et meneske? Menesker har retigheter som personvern og beskytelse fra vær varsom plakaten, så "media" har åpenbart ikke noe med å grave i noen jornal her! 

Uanset så er det ingen av de involverte som klager på sykehusets faglige avgjørelse om at Ulrike kune jobbe, så ingen grun for jornalistene til å grave i den.... Det intresange er jo arbeidsforholdet til Ulrike hos NRK, og om ting har gåt riktig for seg der.

Skrevet (endret)
Pippi Lotta skrev (20 minutter siden):

Fordi det nyfødte barnet er et meneske? Menesker har retigheter som personvern og beskytelse fra vær varsom plakaten, så "media" har åpenbart ikke noe med å grave i noen jornal her! 

Uanset så er det ingen av de involverte som klager på sykehusets faglige avgjørelse om at Ulrike kune jobbe, så ingen grun for jornalistene til å grave i den.... Det intresange er jo arbeidsforholdet til Ulrike hos NRK, og om ting har gåt riktig for seg der.

Eg meinte ikkje at media skal grave i nokon journal – sjølvsagt ikkje.
Poenget mitt er at når eit barn blir født prematurt, viser forsking tydeleg at det treng nærleik og regulering frå mora for å utvikle seg trygt. Likevel handlar debatten berre om arbeidsforhold og vaksne sine rettar.
Eg synest det er relevant å spørje korleis samfunnet og arbeidslivet tek omsyn til desse behova – og kvifor media ikkje snakkar meir om kva det faktisk betyr for barnet å skulle vere frå mor si så tidleg.

Endret av oss-to
  • Liker 7
  • Nyttig 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...