Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anemoi skrev (1 minutt siden):

Da tenker du at tilrettelegging for en nybakt mor fra dagen etter en prematur fødsel fordi hun ha såååå  lyst til å jobbe - som det aller, aller viktigste her? Skal det trumfe ivaretakelsen av de resterende 49 i teamet??? Skal hele teamet skal omstille seg på dagen for en Ulrikke-tilrettelegging? 
Jeg fatter ikke at du fornekter det spinnville i dette. 

Ja, tilrettelegge sånn at hun kunne gjennomføre eller overføre kontrakten til sesong fire. Er nøyaktig det jeg mener, tusen takk siden mange her inne mistolker meg litt ❤️.

Bakerne skal bare bake uansett så de trenger ikke tenke på hva som skjer eller ikke skjer med Ulrikke, det er et nrk problem ❤️

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Sofie Maria skrev (3 minutter siden):

Kutt ut å bruke pengene som argument, pengene er ikke betydning for henne.

Enig det ville blitt knotete, derfor Ulrikke burde fått sesong fire ❤️

Det er totalt irrelevant at pengene ikke har betydning for UB. Ærlig talt, nå må du ta deg kraftig sammen her. 

Sofie Maria skrev (Akkurat nå):

Bakerne skal bare bake uansett så de trenger ikke tenke på hva som skjer eller ikke skjer med Ulrikke, det er et nrk problem ❤️

Så naivt.

Endret av DesmondMiles
  • Liker 17
  • Nyttig 8
Skrevet
DesmondMiles skrev (Akkurat nå):

Det er totalt irrelevant at pengene ikke har betydning for UB. Ærlig talt, nå må du ta deg kraftig sammen her. 

Hvorfor er det irrelevant? Og jeg  trenger vel ikke ta meg sammen bare fordi jeg har et radikalt annerledes syn enn resten av tråden her 🤔..

Skrevet
Sofie Maria skrev (1 time siden):

Dette har vært diskutert før i tråden, det er ikke at hun ville gå ifra baby, men hun var redd for å bli byttet ut. Som hun sa på Instagram «hvis man først er ute så er det vanskelig å komme inn igjen/få tilbake jobben».

Og det skjedde jo så hun fikk frykten sin bekreftet. 

Uansett hvordan man prøver å pynte på det sier hun jo nå i ettertid at hun ville gå fra babyen nesten halve døgnet for å være på innspilling. Man kan pakke det inn i finere ordlyd, men det forandrer ikke fakta.

• Liker 14
  • Nyttig 3
Skrevet
FruRosa skrev (Akkurat nå):

Uansett hvordan man prøver å pynte på det sier hun jo nå i ettertid at hun ville gå fra babyen nesten halve døgnet for å være på innspilling. Man kan pakke det inn i finere ordlyd, men det forandrer ikke fakta.

Ja, har ikke nektet på det jeg, men bakgrunnen for det ønske er jo frykten for å miste jobben/bli erstattet 😢

Er jo ikke sånn at hun ville vurdert eller sagt noe sånt hvis hun eks visste med hundre prosent sikkerhet at sesong fire var hennes 🙂

Skrevet
Sofie Maria skrev (1 minutt siden):

Ja, tilrettelegge sånn at hun kunne gjennomføre eller overføre kontrakten til sesong fire. Er nøyaktig det jeg mener, tusen takk siden mange her inne mistolker meg litt ❤️.

Etter hver skjønner vi nok samtlige her at at du mener spesialbehandling kun av Ulrikke er det viktigste for deg i denne diskusjonen. Slik sett er en saklig diskusjon med deg ganske så umulig. Du mener: Ulrikke først og fremst, uansett om det gjelder sesong 3 eller 4 eller de resterende. Uansett om det går på bekostning av 49 andre eller tid, miljø og kostnader. Uansett - Ulrikke først… Syns du det er rart hvis noen mistenker du er nær Ulrikke personlig?

• Liker 16
  • Nyttig 13
Skrevet
Sofie Maria skrev (19 minutter siden):

Jeg støtter absolutt ikke at Atle fikk komme tilbake! Det ble en stor ripe i lakken for Tvnorge for min del. Men det beviser jo bare at menn slipper unna med mord mens vi kvinner mister jobben for langt mindre (eks å føde et barn) 

Ok, burde ikke bruke et mannlig eksempel her ettersom noen hevder diskriminering. 

Siri Kristiansen, Ingerid Stenvold, Carina Olset, Vår Staude, Helene Olafsen kom alle tilbake til jobb etter fødselspermisjon. Helene Olafsen etter tre uker, resten etter permisjon. Populære programledere får jobb. 

Jeg synes det er riktig å fokusere på rettigheter for freelancere i mediebransjen og kvinner spesielt. Gjerne fokuser mer på dilemmaet kvinner som er selvstendig næringsdrivende og vil ha barn står i. Men jeg synes det er feil å bruke denne saken til det. 

• Liker 17
  • Nyttig 6
Skrevet
DesmondMiles skrev (28 minutter siden):

Nei, du trenger ikke å kunne juss for å være en Stan, men du er da et medlem av det norske samfunnet, og burde vite at juss trumfer følelser tretten ganger på dusinet.

Jeg "føler" at jeg burde få være programleder på NRK. Hvor er min jobb? Hvorfor gråter du ikke for meg? Hvorfor er du ikke Team Desmond?

Team Desmond her, hvem program vil du ha? Jeg skal sende en mail til nrk asap 😂

ps jeg vet ikke hva en stan er ;) 

Skrevet
Sofie Maria skrev (6 minutter siden):

Ja, har ikke nektet på det jeg, men bakgrunnen for det ønske er jo frykten for å miste jobben/bli erstattet 😢

Er jo ikke sånn at hun ville vurdert eller sagt noe sånt hvis hun eks visste med hundre prosent sikkerhet at sesong fire var hennes 🙂

Jeg trodde det var fordi hun elsker Bakemesterskapet? Hun sier jo at hvis hun visste at hun ikke fikk sesong fire hadde hun i hvert fall insistert på å gå på jobb. 

• Liker 4
Skrevet
Anemoi skrev (3 minutter siden):

Etter hver skjønner vi nok samtlige her at at du mener spesialbehandling kun av Ulrikke er det viktigste for deg i denne diskusjonen. Slik sett er en saklig diskusjon med deg ganske så umulig. Du mener: Ulrikke først og fremst, uansett om det gjelder sesong 3 eller 4 eller de resterende. Uansett om det går på bekostning av 49 andre eller tid, miljø og kostnader. Uansett - Ulrikke først… Syns du det er rart hvis noen mistenker du er nær Ulrikke personlig?

Kan love på tro og ære at jeg ikke kjenner Ulrikke personlig eller noe sånt, jeg blir bare helt oppriktig sinna på hennes vegne ❤️😢. Hun er en nybakt mamma som står i en mediestorm nå og jeg bekymrer meg oppriktig for at det skal gå ut over hennes livskvalitet/evne til å være god mamma for lille Timoteus. 

Spesial behandling er jo fordi hele situasjonen var veldig unik. Hun sier til å med at hun var i benektelse av fødsel fordi hun ikke ville miste BM!  Det fremstår ganske rart å si noe sånt, men det beviser bare hvor mye Ulrikke elsket BM og at det faktisk var babyen hennes mentalt. 

Og nei, jeg mener ikke alle sesongene, bare en sesong siden det var det hun var hadde kontrakt for ❤️. Den kunne blitt overført til sesong fire, eksempelvis latt være å utbetale pengene for sesong tre og skrevet en ny kontrakt for sesong fire, er ganske sikker på at Ulrikke ville akseptert det.

Jeg hadde blitt team nrk hvis det ble sutring uten gyldig grunn for fremtidige sesonger (sesong fem, seks, syv osv..) Å bli mamma er ingen gyldig grunn til å miste jobben i mitt syn ❤️

Skrevet
Minthia skrev (12 minutter siden):

Jeg trodde det var fordi hun elsker Bakemesterskapet? Hun sier jo at hvis hun visste at hun ikke fikk sesong fire hadde hun i hvert fall insistert på å gå på jobb. 

Stemmer det. Hun følte seg ikke ferdig med BM/det er babyen hennes. 

Skrevet
Minthia skrev (8 minutter siden):

Men det er jo uansett helt irrelevant - vi vet ikke om hun hadde fikset det, om det hadde funket, så det blir uansett en helt fiktiv greie. Og å hevde at man blir diskriminert når man selv har sagt i ettertid at ønsket om å møte på jobb var irrasjonelt og at man er glad for at det var vikar klar, for så å hevde at det var noe man sa men egentlig mente noe annet, gjør ikke saken akkurat til et godt eksempel på diskriminering. Hun fikk både fullt betalt og mulighet til å være sammen med sønnen de første, veldig viktige ukene. 

Jeg skjønner at hun synes det er kjipt at hun ikke fikk sesong fire, men sånn er livet. OG måten hun har taklet dette på, er ikke særlig god egenreklame for nye oppdrag. Jeg antar de færreste seriøse oppdragsgivere ønsker å bli hengt ut for en gigantisk some-følgerskare.

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Sofie Maria skrev (31 minutter siden):

Ja, blir skikkelig sinna på Ulrikke sine vegne, hun er ny mamma også må hun bruke tiden på dette tullet og gråte fremfor å nyte tiden sin med baby.

også har jeg Adhd så denne saken ble tydeligvis hyper fokuset mitt akkurat nå 🙈 😛 

Fra en med adhd til en annen: anbefaler deg å logge av i 1 døgn og puste. Det er sunt på alle måter når man ender i et sånt hyperfokus. Særlig når man kjører seg fast i ett spor. Og dette er ikke sarkastisk eller nedlatende ment, men sagt i beste mening. 

• Liker 17
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Ninaen skrev (Akkurat nå):

Fra en med adhd til en annen: anbefaler deg å logge av i 1 døgn og puste. Det er sunt på alle måter når man ender i et sånt hyperfokus. Særlig når man kjører seg fast i ett spor. Og dette er ikke sarkastisk eller nedlatende ment, men sagt i beste mening. 

😜 

Kan gjøre det, men jeg endrer nok ikke mening uansett. Unless noe vesentlig og ny info kommer på bordet 🙂❤️

Skrevet

På tidspunktet for innspilling av sesong 3 var det ikke engang avgjort om det skulle spilles inn en sesong 4.
Uavhengig av fødsel og det som skjedde i sesong 3 ville programlederjobben til sesong 4 vært noe Ulrikke måtte søkt på, og på ingen måte vært selvskreven til.

For å spekulere litt: kanskje hadde det ikke blitt noen sesong 4 om Ulrikke ikke hadde født prematurt og dermed gjennomført sesong 3.  Kanskje så NRK/produksjon at programmet fungerte bedre med Julie som programleder, og bestemte derfor at det faktisk skulle bli en sesong 4. De er avhengig av seere til programmene, og allerede mens sesong 2 rullet over skjermen var det mange seere som var misfornøyde med Ulrikke. Da ville det jo være idioti av NRK å gå tilbake til henne som programleder.

• Liker 15
  • Nyttig 6
Skrevet

Stemmer det. Hun følte seg ikke ferdig med BM/det er babyen hennes. 

Babyen er babyen hennes. Den premature babyen som lå på intensiven da innspillingen foregikk. BM er et oppdrag, en jobb! Hvis Bakemesterskapet er viktigere for Ulrikke enn babyen så mister jeg i hvert fall all sympati. Og så lenge du argumenterer for det samme er jeg ferdig her. Dette er bare absurd. 

• Liker 8
  • Nyttig 14
Skrevet
Sofie Maria skrev (Akkurat nå):

😜

Kan gjøre det, men jeg endrer nok ikke mening uansett. Unless noe vesentlig og ny info kommer på bordet 🙂❤️

Du vet at det var Ulrikke som startet hele denne greia med hulkevideo på snapchat? Hvis hun hadde ønsket ro og fred, kunne hun droppet å ta dette i SoMe og heller tatt et møte med NRK. 

• Liker 18
  • Nyttig 8
Skrevet

😜

Er ikke ute etter å få deg til å endre mening. Jeg snakker av erfaring om hva som kan være bra for huet 😉Eskalerende hyperfokus er ikke sunt for helsa, uavhengig av om mening/tema er riktig, bra, konstruktivt eller ikke 😊

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
pøbelsara skrev (1 minutt siden):

Men det er jo uansett helt irrelevant - vi vet ikke om hun hadde fikset det, om det hadde funket, så det blir uansett en helt fiktiv greie. Og å hevde at man blir diskriminert når man selv har sagt i ettertid at ønsket om å møte på jobb var irrasjonelt og at man er glad for at det var vikar klar, for så å hevde at det var noe man sa men egentlig mente noe annet, gjør ikke saken akkurat til et godt eksempel på diskriminering. Hun fikk både fullt betalt og mulighet til å være sammen med sønnen de første, veldig viktige ukene. 

Jeg skjønner at hun synes det er kjipt at hun ikke fikk sesong fire, men sånn er livet. OG måten hun har taklet dette på, er ikke særlig god egenreklame for nye oppdrag. Jeg antar de færreste seriøse oppdragsgivere ønsker å bli hengt ut for en gigantisk some-følgerskare.

Og et annet viktig moment i denne "kvinnekampen": 

Ulrikke argumenterer med at hun har brukt 10 år på å få karrieren oppe og gå med julekonsert og programlederjobber. Og at hun nå frykter dette detter i dass.

Vel jenta mi, det å bruke 10-15 år for å bygge en karriere man er fornøyd med et HELT standard i enhver bransje, og noe de aller fleste arbeidstakere opplever. 

I min bransje har man i gjennomsnitt måtte gå 6-8 år i vikariater før man får fast jobb. Man må bygge opp en portefølje, erfaring og kontakter for å kunne aktivt velge jobber man vil. Og dette er ikke noen spesiell jobb, det er tvert imot et yrke der der ofte diskuteres arbeidsvilkår og bemanning.

Selv har jeg brukt 9 år på å komme meg i den posisjonen og stillingen jeg ønsker, og er np kjempefornøyd.

Dette er helt normalt i et arbeidsliv 

• Liker 20
  • Nyttig 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...