Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
oss-to skrev (8 timer siden):

Får håpe rabalderet har åpna augene til passive følgjarar. Det å trykkje avfølg er eit valg, og eit virkemiddel vi har.

Og enda bedre, blokker dem på Snapchat. Da blir man ikke fristet til å ta en liten titt, for den lille titten genererer penger i kassa! 

• Liker 11
  • Nyttig 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Avispapir skrev (På 19.10.2025 den 19.45):

La oss ta tak i "følelsesmennesket". UB "føler" at det er feil, urettferdig, at hun ikke fikk bestemme selv.

Dersom dette skal være et vektig argument (hennes følelser) så synes jeg jammen at vi skal ta med følelsene til sjefen og de andre i produksjonen!

Som sjef hadde jeg FØLT det helt umulig å si ja til at en mor til prematurt barn skal komme tilbake til jobb dagen etter en styrtfødsel og barnet er lenket til maskiner. Jeg hadde blitt helt dårlig av å hele tiden frykte at sykehuset ringer med dårlige nyheter og at mor brukte dyrebar tid på jobb fremfor med barnet. Og det hadde vært vondt å vite at det var et nyfødt barn som alt for tidlig ikke hører morens hjertebank 24/7 (som de gjør når de er i magen).

Som kollega ville jeg hele tiden hatt i bakhodet at noe kunne skje med barnet hennes og det ville vært en konstant påminner å ha henne der. Jeg er vant til at kollegaer har sine liv og kriser, men det er noe med premature nyfødte som treffer meg i FØLELSENE ekstra sterkt. Det ville blitt et uromoment, for det er naivt å tro at den nybakte moren ikke vil fortelle om den siste meldingen fra far, telefonen fra overlege, snap fra egen mor. Og så går alle rundt og "ååååå, så søt. Åååå ja du savner han sikkert", mens alle tenker "hvorfor i alle dager ER DU HER?!?". 

Det jeg har ramset opp er ikke de profesjonelle tingene sjef og crew viser utad, men disse FØLELSENE de kanskje bærer med seg. De med logiske hjerner har faktisk også følelser, men de har lært seg å kjenne igjen hva som er en profesjonell setting og hva som er en følelses-situasjon. 

Enig . Man skal ikke og bør ikke ta valg basert på følelser . Men på fakta og reelle utfordringer . En hel produksjon kan ikke , og bør ikke gå på tå hev i tilfelle en situasjon som kan oppstå med en prematur -født / nybakt mor . Som prematur -mamma selv VET jeg hvor mange uforutsette ting som kan dukke opp de første dagene / månedene / året . Kunne ikke falt meg inn at en profesjonell produksjon med tidspress og mange innleide skulle preges av , og ta hensyn  til dette . Dette er selve definisjonen av navlebeskuende galskap .

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 16
Skrevet

Men når de like vel betalte henne kunne de hatt henne med som programleder 2 i noen episoder? Bakemesterskapet i UK har to programledere. Da påvirker det ikke produksjonen like mye, men hun hadde fått jobbet. Om hun virkelig ville liksom. 

Skrevet
Heffalumpmamma skrev (1 minutt siden):

Men når de like vel betalte henne kunne de hatt henne med som programleder 2 i noen episoder? Bakemesterskapet i UK har to programledere. Da påvirker det ikke produksjonen like mye, men hun hadde fått jobbet. Om hun virkelig ville liksom. 

Logistikkmessig er jo det et helvete på jord.

Da har du to programledere som må i sminken, to programledere som skal kles opp. De skal balansere hverandre.

Så skal det planlegges og øves på hvordan man skal gjøre ting. Hvem skal si hva? Hvem skal ha hvilke segment? Hvordan skape naturlige overganger?

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Skrevet

Våkentid er arbeidstid🤔 Åsså vasker man ikke klærne sine selv🤭🤭🤭🤭 (Måtte bare…)

• Liker 12
  • Nyttig 9
Skrevet

Jeg må si jeg lurer på hva mannen tenker om hele denne runden. Jeg har ikke vært inne på snapen, men har han sagt noe, vært synlig i saken der? I media er det jo mor som har vært med på lasset vel?

Slo meg litt at det har vært «jeg burde fått bestemt det selv, T hadde pappa og mormor på sykehuset». For det må jo ha vært en felles avgjørelse? Var hun ikke alene på GMN? Det bør jo ha vært «vi vurderte sammen»… Ikke at det er noe vi har noe med, det slo meg plutselig bare at det er mye som skurrer her. Oscar virker som en veldig fin type da. Jeg fulgte på snap i starten etter fødsel, innrømmer det, og han virket utrolig flink med T og veldig trygg. (Har nå avfulgt alle som driver med barneeksponering, mye takket være diskusjonene i Rampelys på KG.)

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 17
Skrevet (endret)
NiceOrNothing skrev (1 time siden):

Enig . Man skal ikke og bør ikke ta valg basert på følelser . Men på fakta og reelle utfordringer . En hel produksjon kan ikke , og bør ikke gå på tå hev i tilfelle en situasjon som kan oppstå med en prematur -født / nybakt mor . Som prematur -mamma selv VET jeg hvor mange uforutsette ting som kan dukke opp de første dagene / månedene / året . Kunne ikke falt meg inn at en profesjonell produksjon med tidspress og mange innleide skulle preges av , og ta hensyn  til dette . Dette er selve definisjonen av navlebeskuende galskap .

Dette. 100 x dette. Selv om barnet ikke ble født så tidlig at det var i direkte livstruende fare, så kan mye skje. Selvfølgelig kan ikke NRK fortsette med en mor som står i en sånn situasjon. Det hadde skapt en enrom usikkerhet. Og hvis Ulrikke likevel ikke hadde fått sesong 4 så hadde hun vel grini over å ha ofret tid med sitt nyfødte premature barn for Bakemesterskapet "for ingenting" eller whatever.

Ulrikke vil ha akkurat den jobben og hadde prøvd å grine seg til den uansett. Sånne folk kan man ikke vinne med, kanskje like greit de ble kvitt henne først som sist. Hun kan ikke være spesielt enkel å jobbe med. Hun ene dommeren la ut en Instapost der hun viste stor avstand til den første grineposten til Ulrikke. Man har jo fått inntrykk av at det var god stemning mellom Ulrikke og Marte, men tydeligvis ikke..? Videoen var virkelig ikke hyggelig og ble fjernet etter noen timer bare.

Endret av Blåttvann
  • Liker 16
  • Nyttig 6
Skrevet
DesmondMiles skrev (4 timer siden):

Litt merkelig at du har fulgt henne i det hele tatt, så mye eksponering av baby hun har bedrevet.

Jupp, helt enig. Spesielt mtp at jeg konsekvent har avfulgt andre som eksponerer barn. Jeg unnskyldte meg med at jeg ikke følger daglig og at jeg så gjerne ville følge med på husrenoveringen som jeg tror blir veldig spennende. Selv de (vanligvis) prinsippfaste kan ha noen moralske skudd for baugen. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Ble skuffet over TegneHanne, som åpentbart støtter galskapen. Trist.

• Liker 19
  • Nyttig 10
Skrevet (endret)
Blåttvann skrev (22 minutter siden):

Dette. 100 x dette. Selv om barnet ikke ble født så tidlig at det var i direkte livstruende fare, så kan mye skje. Selvfølgelig kan ikke NRK fortsette med en mor som står i en sånn situasjon. Det hadde skapt en enrom usikkerhet. Og hvis Ulrikke likevel ikke hadde fått sesong 4 så hadde hun vel grini over å ha ofret tid med sitt nyfødte premature barn for Bakemesterskapet "for ingenting" eller whatever.

Ulrikke vil ha akkurat den jobben og hadde prøvd å grine seg til den uansett. Sånne folk kan man ikke vinne med, kanskje like greit de ble kvitt henne først som sist. Hun kan ikke være spesielt enkel å jobbe med. Hun ene dommeren la ut en Instapost der hun viste stor avstand til den første grineposten til Ulrikke. Man har jo fått inntrykk av at det var god stemning mellom Ulrikke og Marte, men tydeligvis ikke..? Videoen var virkelig ikke hyggelig og ble fjernet etter noen timer bare.

Nå ble jeg nysgjerrig her! ? Hvordan kommenterte hun den?? Marte altså😊

Endret av Mollami
  • Liker 5
Skrevet
Mollami skrev (8 minutter siden):

det lurer jeg også på. ikke fått med meg denne

• Liker 6
Skrevet
Purple Basil skrev (23 timer siden):

Dette er ikke en flyplass, og derfor er det heller ikke nødvendig å annonsere din avgang (gang på gang).

:ler: Fabelaktig kommentar! 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
BobbySocks skrev (6 timer siden):

Ble skuffet over TegneHanne, som åpentbart støtter galskapen. Trist.

Hva sier hun? 

• Liker 2
Skrevet
Heffalumpmamma skrev (9 timer siden):

Nei, fordi vikaren har 2 barn som må ordnes logistikk for - og må booke reise/hotell osv for å da gjøre ingenting på et hotell 4 dager i uka?

Det går jo ikke. 

Voksne folk med unger skal organisere en hel hverdag - med partner og/eller diverse andre som skal ta ansvaret på hjemmebane. 

Dette ville nok ikke vært helt innafor mtp fagforening og oppgaver man er forespeilet. 

NRK sier opp folk og kontrakter over en lav sko, Ulrikke er den som er minst rammet gjennom tidene. 

De må gjerne diskutere arbeidvilkår i NRK, men ikke med denne saken som premiss. 

• Liker 15
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Hun må ha et ekstremt oppmerksomhetsbehov.

Bare siste uka, har hun dukket opp på ulike bilder med mini-versjonen hélt oppi kameraet. 

("Våkentid er arbeidstid".... Og kamera= Se meg!, se meg!, se meg!) :dåne:

Endret av Tradegy
  • Liker 11
  • Nyttig 5
Skrevet
Mollami skrev (10 timer siden):

iNord skrev (10 timer siden):

det lurer jeg også på. ikke fått med meg denne

Mimer etter sangen :   Keep the thoughts inside  your head, the thoughts inside  your head. Oh for the love of God, keep them in your head.

• Liker 6
  • Nyttig 7
Skrevet

Leste nettopp et intervju om Ulrikke og mannen, der han uttalte at de var flinke med å gå videre og ikke dvele for lenge med ting.

Da kjenner han ikke kona si

🤣

• Liker 25
  • Nyttig 7
Skrevet

Er ikke tiden inne nå til å sette et sterkt fokus på Ulrikke sin ekstreme barneeksponering…?

• Liker 11
  • Nyttig 9
Skrevet
Anemoi skrev (4 timer siden):

Er ikke tiden inne nå til å sette et sterkt fokus på Ulrikke sin ekstreme barneeksponering…?

Jo, hun har gått nærmest til topps i verstingklassen. Det barnet har null vern rundt seg. Men moren har jo allerede vist et enormt ego i fht til BM og viser nå det samme egoet i fht til å dele et barn for å tjene penger.
Hun tenker kun på seg selv, ikke på barnet og gir ikke barnet retten til et privatliv. Skremmende, trist og smakløst.

Fatter ikke at hun ikke ser det selv. Men hun er blitt som andre influencere. Meg, meg, meg…

Bare å blokkere, - og boikotte julekonsertene.

• Liker 23
  • Nyttig 12
Skrevet
Zenhouse skrev (10 timer siden):

Mimer etter sangen :   Keep the thoughts inside  your head, the thoughts inside  your head. Oh for the love of God, keep them in your head.

Den var jo veldig passende da, burde hørt på den

• Liker 3
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...