Stargaze Skrevet 18. oktober #2161 Skrevet 18. oktober Pippi Lotta skrev (8 minutter siden): Som jeg skrev i inleget over dette er det intresangt hvor mye en anekdote om NRK sin økonomi avdeling engasjerer..... Forstår ikke hva du mener med å blande meg, jeg gjenfortalte hva jeg hadde hørt. Trode helt oplriktig det var det folk gjore på rampelys forumet. Jeg mener at å blande inn et random firma som ikke har klart å hente inn pengene sine er unødvendig. Fordi det IKKE er et poeng i denne saken. 15
oss-to Skrevet 18. oktober #2162 Skrevet 18. oktober Stargaze skrev (1 minutt siden): Hvorfor må alle influencere snakke om hatere tro? Ingen som hater. Man er uenig. Kunne ikkje vore meir enig🎯 12
Sofie Maria Skrevet 18. oktober #2163 Skrevet 18. oktober Kinder skrev (1 minutt siden): Ja, og dette er noe som provoserer meg i denne saken. Jeg ser fremdeles i diverse kommentarfelt under artikler og kommentarer på facebook at folk tror at Ulrikke ble sparket fra NRK, og til og med sparket under permisjon. Folk virker heller ikke å forstå at Ulrikke er sin egen arbeidsgiver, og at NRK bare var oppdragsgiver. Og folk skjønner iallfall ikke forskjell på rettigheter som oppdragstaker vs. ansatt. Altså hun ble «sparket» ufrivillig inn i en permisjon hun ikke ønsket å ha. Jeg skjønner ikke hva som er så vanskelig å forstå med det?? 😒Mamma politet kan være uenig og frese så mye dere ønsker, men FAKTA i saken er at nrk og Ulrikke hadde skrevet kontrakt som innebar at Ulrikke skulle jobbe som programleder i BM. Nrk har utbetalt noe penger til Ulrikke, men Ulrikke mistet jobben= kontrakten ble ikke fullført slik jeg ser det.
pep Skrevet 18. oktober #2164 Skrevet 18. oktober Sofie Maria skrev (Akkurat nå): Nei selvfølgelig ikke, men hun mistet jobben som følge av morskap. Jeg syns det siste intervjuet i dagbladet oppsummerte saken helt fint. Ganske snodig at Nrk ikke har rukket ut en hånd til Ulrikke og prøvd å løse dette, de kunne gitt henne sesong 5 kanskje? 🤔 Eller et annet program å få ansvar for ❤️. Når det gjelder pengeargumentet « Det er så utrolig kjipt at de som hater meg sier «hold kjeft, du fikk betalt». Da har du ikke forstått. Det handler ikke om penger. « Ferdig snakka. Hvorfor skulle de gitt henne sesong 5? De er som alle andre i underholdningsbransjen,avhengig av et publikum. De er avhengig av at det de sender blir sett. Kanskje seertallene deres med UB ikke traff forventningene,og de ville prøve noe nytt? Sånn er det i den bransjen. Sikkert trist for den som ønsker å fortsette,men de har valgt et usikkert frilanseryrke istedenfor fast jobb,og dette er da sånn denne bransjen fungerer. På den andre siden har de høye lønninger,kjendisstatus og mulighet til å jobbe litt som det passer dem. Og det å få barn det forandrer faktisk livet,og det er jo også et valg man tar. Selvsagt skal man ikke miste jobben pga det,men når jobben du har kontrakt for bare varer et visst antall uker,og de ukene har du et nyfødt barn,da sier det seg selv at det er annerledes enn å ha en fast jobb,for så å miste den pga fødsel. 16 4
Stargaze Skrevet 18. oktober #2165 Skrevet 18. oktober Sofie Maria skrev (4 minutter siden): Altså hun ble «sparket» ufrivillig inn i en permisjon hun ikke ønsket å ha. Jeg skjønner ikke hva som er så vanskelig å forstå med det?? 😒Mamma politet kan være uenig og frese så mye dere ønsker, men FAKTA i saken er at nrk og Ulrikke hadde skrevet kontrakt som innebar at Ulrikke skulle jobbe som programleder i BM. Nrk har utbetalt noe penger til Ulrikke, men Ulrikke mistet jobben= kontrakten ble ikke fullført slik jeg ser det. Har du sett kontrakten? Har du sett hva som ville skje om noe skjedde? Hvorfor de hadde vikar klar? Ulrikke kan ikke bestemme selv hva som er best for en hel produksjon. Naturlig nok. 15 6
Kønn Skrevet 18. oktober #2166 Skrevet 18. oktober Pippi Lotta skrev (2 timer siden): Jeg sier bare at de ikke altid betalet, vet ikke hva som har skjed i denne situasjonen. Nå vet du vel hva som har skjedd i denne situasjonen. Det står skrevet i Dagbladet. 13
Sofie Maria Skrevet 18. oktober #2167 Skrevet 18. oktober (endret) Stargaze skrev (11 minutter siden): Hvorfor må alle influencere snakke om hatere tro? Ingen som hater. Man er uenig. Fordi de får veldig mye hat? 🤔 Er bare å se i tråden her det hvordan enkelte tillegger henne egenskaper de ikke kan vite noe om: utrygg og dårlig mor osv. Mamma politiet mener at babyen ikke kunne overlevd uten Ulrikke de ukene, men er tross alt 14 timer igjen av en dag hvis hun var på jobb 10 timer (som var estimert) I tilegg noen dager fri per uke. Hadde dette vært opptak som skulle vare i lengre tid (la oss si noen måneder) hadde jeg nok vært på team med mamma politiet og nrk i saken her Endret 18. oktober av Sofie Maria
Kinder Skrevet 18. oktober #2168 Skrevet 18. oktober Sofie Maria skrev (Akkurat nå): Altså hun ble «sparket» ufrivillig inn i en permisjon hun ikke ønsket å ha. Jeg skjønner ikke hva som er så vanskelig å forstå med det?? 😒Mamma politet kan være uenig og frese så mye dere ønsker, men FAKTA i saken er at nrk og Ulrikke hadde skrevet kontrakt som innebar at Ulrikke skulle jobbe som programleder i BM. Nrk har utbetalt noe penger til Ulrikke, men Ulrikke mistet jobben= kontrakten ble ikke fullført slik jeg ser det. Jeg har ikke lest kontrakten mellom NRK og Ulrikke, så hva som står der om ulike betingelser/vilkår. Oppdragsforhold er mer fleksible enn ansettelsesforhold sånn sett. Men uansett har jo Ulrikke selv uttalt tidligere at hun var glad for vikar og at hun hadde mulighet til å være med babyen sin på sykehuset istedenfor. Det er bare nå i etterkant, når hun ikke fikk fornyet kontrakten, at hun påstår noe annet. 13 8
Kønn Skrevet 18. oktober #2169 Skrevet 18. oktober pep skrev (3 minutter siden): Hvorfor skulle de gitt henne sesong 5? De er som alle andre i underholdningsbransjen,avhengig av et publikum. De er avhengig av at det de sender blir sett. Kanskje seertallene deres med UB ikke traff forventningene,og de ville prøve noe nytt? Sånn er det i den bransjen. Sikkert trist for den som ønsker å fortsette,men de har valgt et usikkert frilanseryrke istedenfor fast jobb,og dette er da sånn denne bransjen fungerer. På den andre siden har de høye lønninger,kjendisstatus og mulighet til å jobbe litt som det passer dem. Og det å få barn det forandrer faktisk livet,og det er jo også et valg man tar. Selvsagt skal man ikke miste jobben pga det,men når jobben du har kontrakt for bare varer et visst antall uker,og de ukene har du et nyfødt barn,da sier det seg selv at det er annerledes enn å ha en fast jobb,for så å miste den pga fødsel. Hun har jo ikke mistet jobben. Hun fikk ikke fornyet kontrakt, det er noe annet. Det hun er sur for er at hun ikke fikk fullført sin kontrakt fordi hun fødte da kontrakten startet. Hun gikk med intravenøst dagen etter fødsel. Skulle hun møtt opp på jobb med det? Så helt enig med deg. Bransjen er slik. 11 9
Sofie Maria Skrevet 18. oktober #2170 Skrevet 18. oktober Kinder skrev (Akkurat nå): Jeg har ikke lest kontrakten mellom NRK og Ulrikke, så hva som står der om ulike betingelser/vilkår. Oppdragsforhold er mer fleksible enn ansettelsesforhold sånn sett. Men uansett har jo Ulrikke selv uttalt tidligere at hun var glad for vikar og at hun hadde mulighet til å være med babyen sin på sykehuset istedenfor. Det er bare nå i etterkant, når hun ikke fikk fornyet kontrakten, at hun påstår noe annet. Jeg har nevnt det x antall ganger i tråden her og jeg har puttet på link, men virker ikke som enkelte vil forstå? Ulrikke uttalte seg sånn i vår/sommer i håp om at sesong fire skulle bli hennes. Nå husker jeg ikke ordrett hva som ble sagt og jeg orker ikke google intervjuet på nytt, men det var noe ala «i håp og tro at jeg skulle få komme tilbake i sesong fire og jeg ønsket ikke lage negativ omtalte for Bm» I tillegg er nrk en stor aktør, er det ingen her som forstår at Ulrikke holdt kortene litt tett til brystet frem til avgjørelsen om sesong fire var kommet? Ulrikke gikk jo med et håp at det skulle bli henne, hvorfor i all verden skulle hun ønske å lage storm imot nrk da? Jeg skjønner ikke den logikken for dere som mener hun skulle «blåst fløyta» tidligere for dårlig behandling av nrk.
Stargaze Skrevet 18. oktober #2171 Skrevet 18. oktober (endret) Sofie Maria skrev (39 minutter siden): Fordi de får veldig mye hat? 🤔 Er bare å se i tråden her det hvordan enkelte tillegger henne egenskaper de ikke kan vite noe om: utrygg og dårlig mor osv. Mamma politiet mener at babyen ikke kunne overlevd uten Ulrikke de ukene, men er tross alt 14 timer igjen av en dag hvis hun var på jobb 10 timer (som var estimert) I tilegg noen dager fri per uke. Hadde dette vært opptak som skulle vare i lengre tid (la oss si noen måneder) hadde jeg nok vært på team med mamma politiet og nrk i saken her Hat er et veldig sterkt ord. Tror ikke noen i denne tråden hater. Man er uenig og diskuterer det. Sterkt uenig i en del ting også. Men man hater ikke. Å si man er hatet er influencernes måte å gjøre det hele mer dramatisk. Endret 18. oktober av Stargaze 20 2
Sofie Maria Skrevet 18. oktober #2172 Skrevet 18. oktober (endret) Kønn skrev (15 minutter siden): Hun har jo ikke mistet jobben. Hun fikk ikke fornyet kontrakt, det er noe annet. Det hun er sur for er at hun ikke fikk fullført sin kontrakt fordi hun fødte da kontrakten startet. Hun gikk med intravenøst dagen etter fødsel. Skulle hun møtt opp på jobb med det? Så helt enig med deg. Bransjen er slik. Hun spurte jo Nrk om de kunne utsette opptak en liten stund/noen dager. Det er en helt annen situasjon enn at hun mister HELE sesongen. Tror ikke Ulrikke ville laget noe hat imot nrk hvis Julie tok to eller tre episoder Forøvrig så kunne Nrk vært mye mer kreative i hele saken. Sånn egentlig hadde de ikke trengt noe vikar i det hele tatt, de kunne eks latt en av dommeren hoppe inn midlertidig som leder intil Ulrikke følte seg frisk nok til å stille Eller andre kreative løsninger som ikke innebar å kaste Ulrikke i søpla Endret 18. oktober av Sofie Maria
Stargaze Skrevet 18. oktober #2173 Skrevet 18. oktober Sofie Maria skrev (Akkurat nå): Hun spurte jo Nrk om de kunne utsette opptak en liten stund/noen dager. Det er en helt annen situasjon enn at hun mister HELE sesongen. Tror ikke Ulrikke ville laget noe «hat» imot nrk hvis Julie tok to eller tre episoder Forøvrig så kunne Nrk vært mye mer kreative i hele saken. Sånn egentlig hadde de ikke trengt noe vikar i det hele tatt, de kunne eks latt en av dommeren hoppe inn midlertidig som leder intil Ulrikke følte seg «frisk» nok til å stille Eller andre kreative løsninger som ikke innebar å kaste Ulrikke i søpla De hadde 50 andre å ta hensyn til. De kan ikke bare skalte og valte med deltakere, dommere, filmfolk +++ fordi hun på død og liv skulle gjennomføre. De 50 andre har tidsfrister, nye programm/andre jobber som venter. Og ikke minst, det løper kostnader. Da kan man ikke utsette alt fordi en person kun tenker på seg selv. 19 14
Sofie Maria Skrevet 18. oktober #2174 Skrevet 18. oktober Stargaze skrev (1 minutt siden): De hadde 50 andre å ta hensyn til. De kan ikke bare skalte og valte med deltakere, dommere, filmfolk +++ fordi hun på død og liv skulle gjennomføre. De 50 andre har tidsfrister, nye programm/andre jobber som venter. Og ikke minst, det løper kostnader. Da kan man ikke utsette alt fordi en person kun tenker på seg selv. Sorry jeg skrev litt for fort, jeg husker ikke nøyaktig om Ulrikke spurte om utsettelse eller at vikar skulle hoppe inn, men DEFINITVT så ville hun IKKE at Julie skulle ta hele sesongen. Og som sagt Mamma politiet kan frese, men jeg tenker at det er privatsak og familiesak om hun følte seg frisk nok for jobb og om hun følte at baby var ivaretatt godt nok. Ikke en sak for Nrk å ta stilling til sånn egentlig slik jeg ser det. (selv om jeg forstår jo at det ble gjort med gode intensjoner ifra nrk sin side) 1
Pippi Lotta Skrevet 18. oktober #2175 Skrevet 18. oktober Stargaze skrev (18 minutter siden): Hat er et veldig dterkt ord. Tror ikke noen i denne tråden hater. Man er uenig og diskuterer det. Sterkt uenig i en del ting også. Men man hater ikke. Å si man er hatet er influencernes måte å gjøre det hele mer dramatisk. Altså beskykdninger om at hun lyger, endrer historie, laterligjøring og kaller henne bortskjemt, men du ser ikke noe hat? Hvor sleme må utalelser være før det blir hat synes du? 2
Tigerfrue Skrevet 18. oktober #2176 Skrevet 18. oktober Jeg kjenner på en litt mer kritisk og barnslig måte å uttale meg på, etter dette nye intervjuet med DB. Det har ikke slått Ulrikke en eneste tanke om at Julie var en bedre programleder....... at de 49/ 50 personene bak i produksjonen likte henne bedre..... at de 9 nye bakerene hadde mer kjemi og gode opplevelser med Julie...... det er faktisk utrolig slitsomt å være med mennesker som er så overstrømmende blide og entusiastiske hele tiden...... det suger energien din, på samme måte, med de menneskene som er veldig negative.... Hadde vært greit å vite OM hun hadde tillatelse til å spille inn serien " mødre" i samme tidsrom som BM.....nå blir jo den utsatt til feb 26, og jeg tror grunnen er at der kommer det frem prat som er ufordelaktig for Ulrikke mht NRK....... nå skal den nok klippes og redigeres på nytt... Hvordan kan du " kjenne" kroppen din, å være så skråsikker på at du er i toppform til å jobbe, når du aldri har prøvd det før.....neste gang hun eventuelt får ett barn, så håper jeg hun må rett på jobb etter fødsel...... " våkentid er jobbtid" er ett enormt narrsi trekk, og gjør meg dårlig.... hvem fa.. tror hun at hun er...... unik og uerstattelig....... vi er mange her i landet som jobber mye og har jobbet mye mer enn ho noensinne har gjordt..... hun skulle sikkert hatt seg noen 12-16-18 timers vakter i helsevesenet.... Og for en bestemor....... advokat som lar datteren gjøre slike dårlig valg med utlevering på snap..... og som ikke lurer på om datteren hennes kanskje trenger profesjonell hjelp, når du vil reise fra det prematur nyfødte barnebarnet hennes........ 8 24
Stargaze Skrevet 18. oktober #2177 Skrevet 18. oktober Sofie Maria skrev (13 minutter siden): Sorry jeg skrev litt for fort, jeg husker ikke nøyaktig om Ulrikke spurte om utsettelse eller at vikar skulle hoppe inn, men DEFINITVT så ville hun IKKE at Julie skulle ta hele sesongen. Og som sagt Mamma politiet kan frese, men jeg tenker at det er privatsak og familiesak om hun følte seg frisk nok for jobb og om hun følte at baby var ivaretatt godt nok. Ikke en sak for Nrk å ta stilling til sånn egentlig slik jeg ser det. (selv om jeg forstår jo at det ble gjort med gode intensjoner ifra nrk sin side) Men at hun ikke vill at Julie skulle ta hele sesongen betyr ingenting hvis produksjonledelsen synes det var det beste. Og det gjorde de tydeligvis. At dommeren skal hoppe inn som programleder er jo latterlig. NRK tar stilling til det som er best for dem, det er ikke å ha en person i barsel i produksjonen, slik de har vurdert det. 15 4
Love2017juni Skrevet 18. oktober #2178 Skrevet 18. oktober (endret) https://www.dagbladet.no/kjendis/har-ikke-hort-fra-nrk/83720795 «Det er mye sjukere at NRK i første sesong lot meg gjennomføre fem dager opptak i uka, sier hun og beskriver dagene den gang: - Da pendlet jeg med fly fra Bergen til Oslo fredag kveld, spilte dobbel forestilling av (musikalen, red. anm.) «Mamma Mia» lørdag og søndag, før jeg fløy tilbake til Bergen søndag kveld, og gjorde opptak mandag til fredag igjen - uten å ha vært programleder før!» Her viser hun bare hvilken sjau som hadde Blitt satt igang om hun hadde fått fullføre sesong 3, men alikevel blitt bytta ut til sesong 4. 😅 Da hadde det nok vært helt feil av nrk å få tilbake en førstegangsmor som hadde født prematur og fremdeles var i sjokk. Så NRK hadde tapt uansett. De gjorde det beste de kunne!! Endret 18. oktober av Love2017juni 21 11
Sofie Maria Skrevet 18. oktober #2179 Skrevet 18. oktober Stargaze skrev (4 minutter siden): Men at hun ikke vill at Julie skulle ta hele sesongen betyr ingenting hvis produksjonledelsen synes det var det beste. Og det gjorde de tydeligvis. At dommeren skal hoppe inn som programleder er jo latterlig. NRK tar stilling til det som er best for dem, det er ikke å ha en person i barsel i produksjonen, slik de har vurdert det. Greit nok det, men da må de takle motbør ifra Ulrikke og at mange støtter hennes standpunkt. They cant have their cake and eat it to..
Sofie Maria Skrevet 18. oktober #2180 Skrevet 18. oktober Love2017juni skrev (3 minutter siden): https://www.dagbladet.no/kjendis/har-ikke-hort-fra-nrk/83720795 «Det er mye sjukere at NRK i første sesong lot meg gjennomføre fem dager opptak i uka, sier hun og beskriver dagene den gang: - Da pendlet jeg med fly fra Bergen til Oslo fredag kveld, spilte dobbel forestilling av (musikalen, red. anm.) «Mamma Mia» lørdag og søndag, før jeg fløy tilbake til Bergen søndag kveld, og gjorde opptak mandag til fredag igjen - uten å ha vært programleder før!» Her viser hun bare hvilken sjau som hadde Blitt satt igang om hun hadde fått fullføre sesong 3, men alikevel blitt bytta ut til sesong 4. 😅 Da hadde det nok vært helt feil av nrk å få tilbake en førstegangsmor som hadde født prematur og fremdeles var i sjokk. Så NRK hadde tapt uansett. De gjorde det beste de kunne!! Hva mener du med at Nrk hadde tapt uansett? Ulrikke ville blitt happy med sesong fire og dermed ingen sak i det hele tatt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå