Sofie Maria Skrevet 16. oktober #1901 Skrevet 16. oktober lin skrev (Akkurat nå): Fordi livet skjedde. Det er ikke pga rollen som mor. Hadde hun blitt sengeliggende pga en ulykke med brukket rygg eller noe, hadde jo det samme skjedd. Vikar måtte settes inn. Mulig vikaren da er å foretrekke når det skal skrives kontrakt for ny sesong. Eller skulle de da latt henne få sesong 4 fordi de syntes synd på henne siden hun ikke kunne være med i sesong 3? Jeg syns sesong fire burde vært hennes ja. Ikke sammenlignbart med brukket rygg siden da kunne hun ikke gjort jobben. Hun følte hun var i stand til å gjøre jobben, men Nrk valgte å leke mammapoliti gjemt bak at de tenkte på hennes beste. Hadde hatt mye større forståelse for nrk om de bare sa det som det var, nemlig at produksjonen var dem sitt førstepri og at de mente/trodde Ulrikke ikke kunne utføre jobben. Er helt innlysende (med mine øyne) når jeg så på dagsnytt 18 at det var den ekte grunnen. 1
Kjempeliten Skrevet 16. oktober #1902 Skrevet 16. oktober Sofie Maria skrev (3 minutter siden): Jeg trenger ikke kunne juss for å være team Ulrikke 🙂. Hadde hun aldri vært gravid så hadde hun definitivt fått gjort sesong tre (det kan vi alle være enig om eller? 🤔) og kanskje sesong fire. Derfor er hun i mine øyne «kastet i søpla» av Nrk pga morskap/baby. Men hadde hun blitt innlagt på sykehuset av hvilken som helst annen grunn hadde hun nok ikke fått fortsatt heller. Det høres barnslig ut, men når man blir gravid så kan man dessverre ikke forvente at livet går som før. Spesielt ikke når ting ikke går som planlagt. Jeg fødte også før tida med andremann. Jeg fikk heller ikke lov til å komme tilbake på jobb. Ikke at jeg spurte, men både nav, arbeidsgiver og sykehuset tok det som en selvfølge at jeg ikke skulle det. Dette er ikke en diskusjon som handler om diskriminering. Det er en unik og spesiell sak mellom Ulrikke og nrk. Hun blander inn hele og norge, skriker ut diskriminering og gråter høyt i alle medier. Når hun heller kunne tatt seg en saklig prat med nrk og fått en avslutning på dette. Hadde jeg vært arbeidsgiveren eller oppdragsgiveren hennes og hun holdt på sånn hadde jeg ikke giddet å være så samarbeidsvillig tilbake. Det minner om en tiåring som har kranglet med venninna si, og i stedet for å snakke ordentlig med henne og ordne opp så går hun og sladrer og baksnakker til alle andre og gråter midt i skolegården så alle kan se hvor synd det er på henne. Hun kommer jo absolutt ingen vei når hun ikke håndterer dette profesjonelt. Jeg skjønner ikke helt hva det er hun vil heller? Hva er målet med dette? 14 11
Sofie Maria Skrevet 16. oktober #1903 Skrevet 16. oktober Kjempeliten skrev (Akkurat nå): Men hadde hun blitt innlagt på sykehuset av hvilken som helst annen grunn hadde hun nok ikke fått fortsatt heller. Det høres barnslig ut, men når man blir gravid så kan man dessverre ikke forvente at livet går som før. Spesielt ikke når ting ikke går som planlagt. Jeg fødte også før tida med andremann. Jeg fikk heller ikke lov til å komme tilbake på jobb. Ikke at jeg spurte, men både nav, arbeidsgiver og sykehuset tok det som en selvfølge at jeg ikke skulle det. Dette er ikke en diskusjon som handler om diskriminering. Det er en unik og spesiell sak mellom Ulrikke og nrk. Hun blander inn hele og norge, skriker ut diskriminering og gråter høyt i alle medier. Når hun heller kunne tatt seg en saklig prat med nrk og fått en avslutning på dette. Hadde jeg vært arbeidsgiveren eller oppdragsgiveren hennes og hun holdt på sånn hadde jeg ikke giddet å være så samarbeidsvillig tilbake. Det minner om en tiåring som har kranglet med venninna si, og i stedet for å snakke ordentlig med henne og ordne opp så går hun og sladrer og baksnakker til alle andre og gråter midt i skolegården så alle kan se hvor synd det er på henne. Hun kommer jo absolutt ingen vei når hun ikke håndterer dette profesjonelt. Jeg skjønner ikke helt hva det er hun vil heller? Hva er målet med dette? Med fare for å bli papegøye som gjenstar meg selv, målet hennes er å få frem i lyset at nrk har behandlet hennes feil/diskriminert henne som følge av graviditet. For det er hva hun føler og mener har skjedd. 1
Sofie Maria Skrevet 16. oktober #1904 Skrevet 16. oktober Minthia skrev (6 minutter siden): Hadde det ikke vært deilig om vi alle hadde fått det som vi ville, når vi ville? Men verden er ikke slik. Bakemesterskapet er ikke hennes, som flere her har skrevet. Og det er i tillegg deltakerne som er hovedpersonene. Premisset om at UB burde komme tilbake bygger på at det ikke ville hatt noen konsekvens for dem eller de andre 50 (de fleste også freelancere) som hadde satt av disse ukene til innspilling. Som Ulrikke selv har dokumentert gjennom både snap og intervju i den perioden var det et riktig valg å sette inn vikaren. Å ha en prematur nyfødt baby er krevende og arbeidsomt, og krevde det meste av UB på den tiden. Men det visste hun ikke at det kom til å gjøre dagen etter fødselen da hun tenkte hun skulle dra på jobb likevel. Så har vel NRK vært arbeidsgiver for tusenvis av folk i mange år, og har lang erfaring med å vurdere risiko i ulike helsesituasjoner hos ansatte og innleide Om produksjonen hadde blitt utsatt, en dag, to dager, tre pga helsa? Så hadde det gått ut over alle de andre i og rundt programmet. Da hadde NRK plutselig hatt 50 stk som føler seg urettferdig behandlet fordi de skulle videre til andre jobber, hjem til familien og ikke fått konsentrere seg om den krevende konkurransen (deltakerne). Pluss at det hadde vært dyrt for NRK. Og, ikke minst, det hadde vært langt større risiko for NRK å gå videre med en som nettopp hadde født, med en prematur baby på sykehuset, for å gå på en smell som arbeidsgiver. Jeg ser ikke hva annet NRK kunne ha gjort her? Klart UB har lyst på både Bakemesterskapet og baby. Men mens babyen er hennes tilhører Bakemesterskapet NRK og deltakerne først og fremst. Hun har ikke laget BM, hun har vært leid inn som programleder i tre sesonger. Den siste sesongen kræsjet med fødsel. Det var kjedelig for henne. Så får hun ikke sesong fire. Men hun har ikke mer rett på å lede den sesongen enn du eller jeg har. De kunne enten ha vært kreative og kommet opp med løsninger hvor Ulrikke fikk lov å jobbe (som jeg har nevnt før kunne hun eks jobbet i team med Julie) eller det letteste alternativet gitt henne sesong fire og «alle» ville vært happy.
lin Skrevet 16. oktober #1905 Skrevet 16. oktober Nei, jeg tror målet hennes er få oppmerksomhet - som igjen gir penger inn på SoMe. Hun mistet den «innholdsmuligheten» da hun ikke ble programleder for ny sesong (4). Dermed måtte hun tenke nytt. 18 3
Kjempeliten Skrevet 16. oktober #1906 Skrevet 16. oktober Sofie Maria skrev (3 minutter siden): Med fare for å bli papegøye som gjenstar meg selv, målet hennes er å få frem i lyset at nrk har behandlet hennes feil/diskriminert henne som følge av graviditet. For det er hva hun føler og mener har skjedd. Men hva har hele norge med det å gjøre, og hvorfor kan hun ikke ta det med nrk under fire øyne? Ingen andre får lov til å komme tilbake på jobb etter fødsel heller. Hvorfor er det diskriminering kun når det gjelder henne? 14 11
Kjempeliten Skrevet 16. oktober #1907 Skrevet 16. oktober (endret) Sofie Maria skrev (5 minutter siden): De kunne enten ha vært kreative og kommet opp med løsninger hvor Ulrikke fikk lov å jobbe (som jeg har nevnt før kunne hun eks jobbet i team med Julie) eller det letteste alternativet gitt henne sesong fire og «alle» ville vært happy. Så hvis jeg har et vikariat som går ut i desember, jeg føder i oktober og har permisjon, så bør arbeidsplassen da gi meg et nytt vikariat når permisjonen er over? Kun fordi jeg har født og det var stor sjanse for at den som tok over mitt vikariat i oktober fikk fortsette i senere vikariat? Hva hvis det senere skjer det samme med en mann? Han blir innlagt på sykehuset og noen andre nå fullføre vikariatet hans. Har han da rett til å få et nytt vikariat når han er frisk igjen? Endret 16. oktober av Kjempeliten 18 9
Miss Anthropy Skrevet 16. oktober #1908 Skrevet 16. oktober Sofie Maria skrev (14 minutter siden): Jeg syns sesong fire burde vært hennes ja. Ikke sammenlignbart med brukket rygg siden da kunne hun ikke gjort jobben. Hun følte hun var i stand til å gjøre jobben, men Nrk valgte å leke mammapoliti gjemt bak at de tenkte på hennes beste. Hadde hatt mye større forståelse for nrk om de bare sa det som det var, nemlig at produksjonen var dem sitt førstepri og at de mente/trodde Ulrikke ikke kunne utføre jobben. Er helt innlysende (med mine øyne) når jeg så på dagsnytt 18 at det var den ekte grunnen. Tro meg - det var mange på produksjonen som ikke ønsket henne videre... 😏 18 4
Sofie Maria Skrevet 16. oktober #1909 Skrevet 16. oktober Kjempeliten skrev (1 minutt siden): Men hva har hele norge med det å gjøre, og hvorfor kan hun ikke ta det med nrk under fire øyne? Ingen andre får lov til å komme tilbake på jobb etter fødsel heller. Hvorfor er det diskriminering kun når det gjelder henne? Hun er freelance så den 6 ukers greia gjelder ikke for henne og hun mener det var hennes egen avgjørelse å avgjøre om hun var klar eller ikke, ikke nrk sin. Jeg syns det er topp at det kommer frem. Som jeg har skrevet før hvis Ulrikke ikke sa noe så hadde jeg ikke tenkt noe over hvorfor BM fikk ny programleder, men nå vet jeg grunnen og kan gjøre opp min egen mening om hele saken. Er dessuten ikke sånn at dette er første gang nrk har personal konflikt heller, husker vi Line Andersen saken anyone hvor de de endte opp å bestikke med over en million kr for å slippe mere rettssak? 😂.. Eller podcast med Sofie Elise hvor Nrk prøvde og trodde de kunne bestemme over Sofie sine private samarbeidspartnere..
Sofie Maria Skrevet 16. oktober #1910 Skrevet 16. oktober Miss Anthropy skrev (Akkurat nå): Tro meg - det var mange på produksjonen som ikke ønsket henne videre... 😏 Du har inside info fra bake teltet? 🙂 I så fall er jeg veldig nysgjerrig på hvem som ikke ønsket henne tilbake
Era Vulgaris Skrevet 16. oktober #1911 Skrevet 16. oktober Sofie Maria skrev (27 minutter siden): Jeg trenger ikke kunne juss for å være team Ulrikke 🙂. Hadde hun aldri vært gravid så hadde hun definitivt fått gjort sesong tre (det kan vi alle være enig om eller? 🤔) og kanskje sesong fire. Derfor er hun i mine øyne «kastet i søpla» av Nrk pga morskap/baby. Ansvaret til NRK er å produsere en vellykket sesong av Bakemesterskapet, ikke å smøre UB sitt ego og holde henne fornøyd. Hun har ikke hovedrollen her. Hun fikk betalt selv om hun ikke jobbet, og med alt det hun holder på med nå, så kaster hun seg selv i søpla. 17 10
Minthia Skrevet 16. oktober #1912 Skrevet 16. oktober Sofie Maria skrev (6 minutter siden): De kunne enten ha vært kreative og kommet opp med løsninger hvor Ulrikke fikk lov å jobbe (som jeg har nevnt før kunne hun eks jobbet i team med Julie) eller det letteste alternativet gitt henne sesong fire og «alle» ville vært happy. Om alle hadde vært happy om UB hadde fått sesong fire hadde hun fått sesong fire. NRK har valgt ny programleder fordi det gjør programmet bedre. Julie gjør en god jobb. Hvorfor skal de bare ta hensyn til Ulrikke? Som jeg skrev over, hva med alle de andre som er involverte, hvorfor skal alle ordne livene sine rundt Ulrikke fordi hun har lyst på en jobb? 14 7
Babyface Skrevet 16. oktober #1913 Skrevet 16. oktober Sofie Maria skrev (30 minutter siden): Jeg trenger ikke kunne juss for å være team Ulrikke 🙂. Hadde hun aldri vært gravid så hadde hun definitivt fått gjort sesong tre (det kan vi alle være enig om eller? 🤔) og kanskje sesong fire. Derfor er hun i mine øyne «kastet i søpla» av Nrk pga morskap/baby. Men det er rimelig dumt å være så bastant team Ulrikke når hun ikke har jussen på sin side. Hva hun og du føler er irrelevant her. 25 3
Minthia Skrevet 16. oktober #1914 Skrevet 16. oktober Sofie Maria skrev (19 minutter siden): Hun følte hun var i stand til å gjøre jobben, men Nrk valgte å leke mammapoliti gjemt bak at de tenkte på hennes beste. Hadde hatt mye større forståelse for nrk om de bare sa det som det var, nemlig at produksjonen var dem sitt førstepri og at de mente/trodde Ulrikke ikke kunne utføre jobben. Er helt innlysende (med mine øyne) når jeg så på dagsnytt 18 at det var den ekte grunnen. Men det var jo akkurat det NRK sa. De har en produksjon med 50 andre på vent og mente det var best å sette inn vikar i den situasjonen. Ulrikke sa seg enig da og gjennom hele barselstiden. 18 6
Avispapir Skrevet 16. oktober #1915 Skrevet 16. oktober Sofie Maria skrev (6 minutter siden): Med fare for å bli papegøye som gjenstar meg selv, målet hennes er å få frem i lyset at nrk har behandlet hennes feil/diskriminert henne som følge av graviditet. For det er hva hun føler og mener har skjedd. Jeg ser at de har lagt seg opp i at hun burde fokusere på å være mor. Og det er ugreit. De burde ha begrunnet det med risikoen for hele produksjonen. Ulrikke er kvinne og var gravid på slutten av svanherskapet. De hadde en vikar klar i tilfelle. Normalt har man ikke vikarer KLARE når menn skal bli fedre. Allikevel ser jeg muligheten for at NRK ville sagt akkurat det samme til en nybakt far til prematur baby, i denne type produksjon. Mye kan skje med premature i starten (og senere) og det er kjipt at en hel innspillingsdag blir ramponert fordi far eller mor blir kalt inn til sykehuset fordi barnets helse forverres/blir kritisk. Det verste er naturligvis det som skjer med barnet, men å risikere mye merarbeid, venting, nyinnspilling, ekstra trøbbel med klipping er kostbart i kroner og øre. En del av dem som jobbet på dette prosjektet skulle kanskje direkte til et nytt prosjekt (juridisk bindende kontrakt) dagen etter planlagt avsluttet produksjon. Hva gjør man da? De samme dilemmaene ville de hatt med en mannlig programleder og jeg ser det som sannsynlig at de ville valgt samme løsning med ham. 9 4
Sofie Maria Skrevet 16. oktober #1916 Skrevet 16. oktober Minthia skrev (1 minutt siden): Om alle hadde vært happy om UB hadde fått sesong fire hadde hun fått sesong fire. NRK har valgt ny programleder fordi det gjør programmet bedre. Julie gjør en god jobb. Hvorfor skal de bare ta hensyn til Ulrikke? Som jeg skrev over, hva med alle de andre som er involverte, hvorfor skal alle ordne livene sine rundt Ulrikke fordi hun har lyst på en jobb? Hæ? Da vet du mer enn meg for i intervjuer har Nrk sagt at de er fornøyd med Ulrikke aka hun gjør en bra jobb?! Og hva slags tilrettelegging eller spesial behandling skulle Ulrikke få i sesong fire? Jeg skjønner ikke.. Pappa eller noen andre i familien hadde garantert passet baby under opptak og Ulrikke hadde hatt fokuset sitt på bakingen.
Sofie Maria Skrevet 16. oktober #1917 Skrevet 16. oktober Babyface skrev (2 minutter siden): Men det er rimelig dumt å være så bastant team Ulrikke når hun ikke har jussen på sin side. Hva hun og du føler er irrelevant her. Er ikke irrelevant at Nrk som får masse penger fra staten og derfor er i en særstilling når det gjelder å gjøre ting korrekt diskriminerer pga baby.
Babyface Skrevet 16. oktober #1918 Skrevet 16. oktober Sofie Maria skrev (3 minutter siden): Du har inside info fra bake teltet? 🙂 I så fall er jeg veldig nysgjerrig på hvem som ikke ønsket henne tilbake Er det så vanskelig å ta inn at ikke hver eneste person i verden er fan av Ulrikke? Ingen blir likt av alle, ikke jeg, ikke du, ikke Ulrikke. Når man ser hvordan hun oppfører seg nå er det temmelig lett å forstå at hun ikke er alles cup of tea, hun viser seg som en svært selvsentrert og egoistisk person med stort sutrebehov. Jeg kjenner henne ikke personlig, men det er sånn jeg oppfatter henne. 22 6
Babyface Skrevet 16. oktober #1919 Skrevet 16. oktober Sofie Maria skrev (2 minutter siden): Er ikke irrelevant at Nrk som får masse penger fra staten og derfor er i en særstilling når det gjelder å gjøre ting korrekt diskriminerer pga baby. Ulrikke fikk betalt! 10 4
Avispapir Skrevet 16. oktober #1920 Skrevet 16. oktober Sofie Maria skrev (16 minutter siden): De kunne enten ha vært kreative og kommet opp med løsninger hvor Ulrikke fikk lov å jobbe (som jeg har nevnt før kunne hun eks jobbet i team med Julie) eller det letteste alternativet gitt henne sesong fire og «alle» ville vært happy. Så NRK, som finansieres av skattebetalerne, skal la frilansere få plukke og velge hva de VIL ha slik at de skal slippe at noen blir sure? De trenger bare true med at de ikke er "happy" og så skal stjernen få sitte å ruge på en rolle de holder som gissel, uavhengig av hva som er planen for programmet, hvordan de andre opplever arbeidsforholdene osv? 7 12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå