Sofie Maria Skrevet 15. oktober #1841 Skrevet 15. oktober CeXNS skrev (1 time siden): NRK har jo oppfylt kontrakten i og med at hun har fått betalt. Høres ut som ren luksus å få betalt for en tjeneste hun ikke har levert. Hennes hypotese er at hun ville fått sesong 4 om hun hadde fått gjennomført sesong 3. Det er jo ikke noe som kan bevises. Dere nekter å innse at hun faktisk ville gjennomføre sesong tre? Det er kanskje absurd for noen her inne, men BM betydde tydeligvis veldig mye for henne! Noen her inne mener hun har endret forklaring tusen ganger, men det stemmer heller ikke. Hun har hele veien kommunisert til nrk at hun ville tilbake på jobb, men den infoen kom ikke ut til media før nå fordi hun ville være «på lag» med nrk i håp om sesong fire. Nå som BM har fått ny programleder har hun på en måte ikkenoe å tape på å fortelle hele greia. Hun hadde jo ikke laget en krangel med nrk (kanskje den største aktøren i bransjen) hvis hun ikke følte seg ekstremt dårlig behandlet.
isbre Skrevet 15. oktober #1842 Skrevet 15. oktober Sofie Maria skrev (11 minutter siden): Dere nekter å innse at hun faktisk ville gjennomføre sesong tre? Det er kanskje absurd for noen her inne, men BM betydde tydeligvis veldig mye for henne! Noen her inne mener hun har endret forklaring tusen ganger, men det stemmer heller ikke. Hun har hele veien kommunisert til nrk at hun ville tilbake på jobb, men den infoen kom ikke ut til media før nå fordi hun ville være «på lag» med nrk i håp om sesong fire. Nå som BM har fått ny programleder har hun på en måte ikkenoe å tape på å fortelle hele greia. Hun hadde jo ikke laget en krangel med nrk (kanskje den største aktøren i bransjen) hvis hun ikke følte seg ekstremt dårlig behandlet. At hun ville fortsette betyr ikke at hun hadde krav på jobben. Dette var et oppdrag, ikke en fast stilling, og NRK har full rett til å endre programleder. Hun fikk fullt honorar, så det er ikke snakk om kontraktsbrudd. Det at hun først snakker nå når rollen er tapt, handler nok mer om skuffelse enn urett. Følelser er ikke det samme som lovbrudd. 22 7
isbre Skrevet 15. oktober #1843 Skrevet 15. oktober (endret) Det virker som mange her overser hovedpoenget;; at Ulrikke ville stille til sesong tre er helt uvesentlig for spørsmålet om hva hun faktisk hadde rett til mtp fornye kontrakt S4. NRK sto fritt til å gjøre endringer i programlederrollen, uavhengig av om hun var klar, motivert eller ferdig med fødsel. Det er ingen automatisk rett til å fortsette bare fordi man selv ønsker det. Det å ha en kontrakt for en konkret innspilling er ikke det samme som å ha krav på videreføring, og NRK har verken lovmessig eller etisk plikt til å bruke samme person i neste runde. Når hun i tillegg har fått fullt honorar, betyr det at de har gjort opp for den jobben hun faktisk var kontraktfestet til. Mange legger vekt på at hun var «villig» og «klar», men det endrer ikke realiteten. Produksjonen eies av NRK, og de bestemmer hvem som leder den. Endret 15. oktober av isbre 16 9
CeXNS Skrevet 15. oktober #1844 Skrevet 15. oktober Sofie Maria skrev (19 minutter siden): Dere nekter å innse at hun faktisk ville gjennomføre sesong tre? Det er kanskje absurd for noen her inne, men BM betydde tydeligvis veldig mye for henne! Noen her inne mener hun har endret forklaring tusen ganger, men det stemmer heller ikke. Hun har hele veien kommunisert til nrk at hun ville tilbake på jobb, men den infoen kom ikke ut til media før nå fordi hun ville være «på lag» med nrk i håp om sesong fire. Nå som BM har fått ny programleder har hun på en måte ikkenoe å tape på å fortelle hele greia. Hun hadde jo ikke laget en krangel med nrk (kanskje den største aktøren i bransjen) hvis hun ikke følte seg ekstremt dårlig behandlet. Da har du misforstått tidslinjen og eller fremlagt dokumentasjon. TV2 har dokumentert at hun i intervjuer har sagt følgende: – Når du akkurat har pushet ut et barn, er du ganske ruset på livet og det er litt adrenalin inne i bildet. Da det gikk opp for meg at han var prematur, og når man lander litt, så måtte man ta en dag av gangen. NRK utsatte innspillingen med en dag, og det ble litt mye for alle. Men så var det ingen tvil om at jeg skulle være sammen med ham på sykehuset, kose med ham, og bli kjent med ham, sa Brandstorp da. Også overfor VG er hun sitert på noe liknende. Til avisen sa hun også at avgjørelsen om å ikke returnere til sesong tre var tatt sammen med NRK. Hun samtykket fordi hun trodde at sesong 4 var hennes. Misforståelsen ligger hos henne. Hun har altså ikke kommunisert til NRK annet enn at det var greit at hun ikke kom tilbake på jobb til sesong 3. Det å ta sesong 4 for gitt var en stor feil av henne. 12 4
Stargaze Skrevet 15. oktober #1845 Skrevet 15. oktober Sofie Maria skrev (1 time siden): Dere nekter å innse at hun faktisk ville gjennomføre sesong tre? Det er kanskje absurd for noen her inne, men BM betydde tydeligvis veldig mye for henne! Noen her inne mener hun har endret forklaring tusen ganger, men det stemmer heller ikke. Hun har hele veien kommunisert til nrk at hun ville tilbake på jobb, men den infoen kom ikke ut til media før nå fordi hun ville være «på lag» med nrk i håp om sesong fire. Nå som BM har fått ny programleder har hun på en måte ikkenoe å tape på å fortelle hele greia. Hun hadde jo ikke laget en krangel med nrk (kanskje den største aktøren i bransjen) hvis hun ikke følte seg ekstremt dårlig behandlet. Men du skjønner overhodet ikke at hun alene ikke bestemme om hun skal gjennomføre? At oppdragsgiver har noe de skulle sagt? At de sitter med siste bestemmelsesrettt? For det beste for produksjonen. Hun er ikke dårlig behandlet og det er langt fra sikkert at hun hadde fått sesong 4. Det er egoet hennes som er såret, intet annet. Hun er ikke Bakemesterskapet, og hun eier det heller ikke. 14 10
Sofie Maria Skrevet 15. oktober #1846 Skrevet 15. oktober CeXNS skrev (59 minutter siden): Da har du misforstått tidslinjen og eller fremlagt dokumentasjon. TV2 har dokumentert at hun i intervjuer har sagt følgende: – Når du akkurat har pushet ut et barn, er du ganske ruset på livet og det er litt adrenalin inne i bildet. Da det gikk opp for meg at han var prematur, og når man lander litt, så måtte man ta en dag av gangen. NRK utsatte innspillingen med en dag, og det ble litt mye for alle. Men så var det ingen tvil om at jeg skulle være sammen med ham på sykehuset, kose med ham, og bli kjent med ham, sa Brandstorp da. Også overfor VG er hun sitert på noe liknende. Til avisen sa hun også at avgjørelsen om å ikke returnere til sesong tre var tatt sammen med NRK. Hun samtykket fordi hun trodde at sesong 4 var hennes. Misforståelsen ligger hos henne. Hun har altså ikke kommunisert til NRK annet enn at det var greit at hun ikke kom tilbake på jobb til sesong 3. Det å ta sesong 4 for gitt var en stor feil av henne. Hun har også sagt alt dette: «Det stemmer altså ikke at du aldri var i tvil om at du skulle være på sykehuset med Timotheus? – Jeg var aldri i tvil om at jeg skulle være på sykehuset da jeg trodde at jobben min var trygg. Hadde jeg visst eller trodd at jeg ikke skulle få fortsette i «Bakemesterskapet» hvis det ble en sesong fire, hadde jeg uten tvil ment og insistert på at jeg både skulle ha vært på innspilling og kombinert det med å være på sykehuset med Timotheus etter opptak, sier hun.» Jeg hadde verken behov eller lyst til å henge ut NRK, og å fortelle om at de tok en avgjørelse som jeg var sterkt imot. Jeg hadde heller ikke noe ønske om å skape negativt fokus rundt «Bakemesterskapet». Jeg ønsket å spille på lag med NRK, sier hun. « Brandstorp hevder at hun hadde uttalt seg annerledes i sommer, om hun allerede visste at hun ikke skulle lede sesong fire av «Bakemesterskapet». NRK er en av de største aktørene i denne bransjen, og veldig mange, inkludert meg selv, føyer seg etter dem i frykt for å miste jobben eller andre jobbmuligheter. I frykt for å si noe som ville provosere NRK, og dermed sette min deltagelse i sesong fire i fare, valgte jeg å uttalte meg slik jeg gjorde da.«
Sofie Maria Skrevet 15. oktober #1847 Skrevet 15. oktober Stargaze skrev (23 minutter siden): Men du skjønner overhodet ikke at hun alene ikke bestemme om hun skal gjennomføre? At oppdragsgiver har noe de skulle sagt? At de sitter med siste bestemmelsesrettt? For det beste for produksjonen. Hun er ikke dårlig behandlet og det er langt fra sikkert at hun hadde fått sesong 4. Det er egoet hennes som er såret, intet annet. Hun er ikke Bakemesterskapet, og hun eier det heller ikke. Jeg skjønner at Nrk sitter med en bestemmelsesrett, men sånn rent teknisk og juridisk har de vel brutt kontrakten i all tid hun ble nektet å jobbe. Nå kan ikke jeg juss, men blir vanskelig å tolke det en annen vei? Jeg støtter på en måte nrk sin avgjørelse, men at hun ikke fikk sesong fire syns jeg er slemt gjort. En annen ting er at nrk har lov å være litt kreativ, hva med om vikar og Ulrikke hadde jobbet sammen? Hvis det ble for mye for Ulrikke er vikar på plass og ordner opp, men Ulrikke er fortsatt inkludert og føler seg ikke kastet i søpla. Eller andre kreative løsninger 🙂
pøbelsara Skrevet 15. oktober #1848 Skrevet 15. oktober Jeg fulgte henne i some på den tiden, og det hun forteller nå, stemmer ikke med det hun ga uttrykk for både til mediene og i egne kanaler da. jeg skjønner hun er skuffet over å ikke ha fått sesong fire, men det er uredelig og ufint å holde på slik hun gjør nå, Hun oftreller en helt annen historie nå enn hun gjorde i sommer. Å hevde at hun valgte å være med sønnen og si fine ting om kollegene av frykt for represalier, er i mest velvillige tolkning, ubetenksomt. I mindre velvillig tolkning er det direkte løgn. 17 1
Ninaen Skrevet 15. oktober #1849 Skrevet 15. oktober Sofie Maria skrev (Akkurat nå): Jeg skjønner at Nrk sitter med en bestemmelsesrett, men sånn rent teknisk og juridisk har de vel brutt kontrakten i all tid hun ble nektet å jobbe. Nå kan ikke jeg juss, men blir vanskelig å tolke det en annen vei? Jeg støtter på en måte nrk sin avgjørelse, men at hun ikke fikk sesong fire syns jeg er slemt gjort. En annen ting er at nrk har lov å være litt kreativ, hva med om vikar og Ulrikke hadde jobbet sammen? Hvis det ble for mye for Ulrikke er vikar på plass og ordner opp, men Ulrikke er fortsatt inkludert og føler seg ikke kastet i søpla. Eller andre kreative løsninger 🙂 Det er lagt inn klare eksempler på helt annen juridisk tolkning her i tråden enn du her framsetter, jeg har bl.a. redegjort for adgangen til lovlig forskjellsbehandling i lovverket. Andre har redegjort for avtalerett. Har du lest de kommentarene? Hvis ikke anbefaler jeg å starte der når du ikke har juridisk kompetanse selv. Med mindre en eller annen intrikat detalj ikke er kommet ut har nrk i alle fall ikke brutt kontrakten. Og det er god grunn til å tro at det også kan argumenteres for at de kunne benytte lovlig forskjellsbehandling dersom det er angrepspunktet utover selve kontrakten. 13 1
Ninaen Skrevet 15. oktober #1850 Skrevet 15. oktober pøbelsara skrev (3 minutter siden): Jeg fulgte henne i some på den tiden, og det hun forteller nå, stemmer ikke med det hun ga uttrykk for både til mediene og i egne kanaler da. jeg skjønner hun er skuffet over å ikke ha fått sesong fire, men det er uredelig og ufint å holde på slik hun gjør nå, Hun oftreller en helt annen historie nå enn hun gjorde i sommer. Å hevde at hun valgte å være med sønnen og si fine ting om kollegene av frykt for represalier, er i mest velvillige tolkning, ubetenksomt. I mindre velvillig tolkning er det direkte løgn. Hun har ikke mye omtanke for sin etterfølger i alle fall… 11 2
pøbelsara Skrevet 15. oktober #1851 Skrevet 15. oktober Sofie Maria skrev (Akkurat nå): Jeg skjønner at Nrk sitter med en bestemmelsesrett, men sånn rent teknisk og juridisk har de vel brutt kontrakten i all tid hun ble nektet å jobbe. Nå kan ikke jeg juss, men blir vanskelig å tolke det en annen vei? Jeg støtter på en måte nrk sin avgjørelse, men at hun ikke fikk sesong fire syns jeg er slemt gjort. En annen ting er at nrk har lov å være litt kreativ, hva med om vikar og Ulrikke hadde jobbet sammen? Hvis det ble for mye for Ulrikke er vikar på plass og ordner opp, men Ulrikke er fortsatt inkludert og føler seg ikke kastet i søpla. Eller andre kreative løsninger 🙂 Nei, de har jo ikke brutt kontrakten - de har jo betalt henne på tross av at hun ikke oppfylte sin del av kontrakten. Bakemesterskapet er en stor produksjon med mange involverte - og strikte tidsplaner. Hvis du leser lenker som repostet her i dag, ser du at ved flere anledninger sa at hun jo selvsagt valgte å være hos sønnen. Og hun visste før hun fødte at de hadde en stand-by-vikar - i tilfelle hun skulle føde før tiden eller det skulle inntreffe noe som gjorde at hun ikke kunne utføre jobben. At hun sier nå at hun fint kunne jobbet dagen etter fødsel, er jo egentlig helt uvesentlig - hun gjorde ikke det, og hun valgte å være sammen med sønnen. Nå har hun skjønt at det gjorde sjansene hennes til å få sesong fire mindre, og da velger hun altså å lage en fortelling om at hun ville jobbe direkte fra fødsel. 13 1
Sofie Maria Skrevet 15. oktober #1852 Skrevet 15. oktober (endret) pøbelsara skrev (6 minutter siden): Nei, de har jo ikke brutt kontrakten - de har jo betalt henne på tross av at hun ikke oppfylte sin del av kontrakten. Bakemesterskapet er en stor produksjon med mange involverte - og strikte tidsplaner. Hvis du leser lenker som repostet her i dag, ser du at ved flere anledninger sa at hun jo selvsagt valgte å være hos sønnen. Og hun visste før hun fødte at de hadde en stand-by-vikar - i tilfelle hun skulle føde før tiden eller det skulle inntreffe noe som gjorde at hun ikke kunne utføre jobben. At hun sier nå at hun fint kunne jobbet dagen etter fødsel, er jo egentlig helt uvesentlig - hun gjorde ikke det, og hun valgte å være sammen med sønnen. Nå har hun skjønt at det gjorde sjansene hennes til å få sesong fire mindre, og da velger hun altså å lage en fortelling om at hun ville jobbe direkte fra fødsel. Hæ?! Hun gjorde det ikke fordi hun fikk ikke lov av NrK, de troppet opp på sykehuset med den beskjeden. Hun har ALLTID kommunisert til nrk (til å med fra fødestuen/mens fødsel pågikk) at hun ville tilbake på jobb. Jeg forstår ikke at enkelte her inne har så vanskelig å skjønne det.. At nrk nekter henne blir en annen sak igjen, men at hun ville jobbe er ingen ny info, det er kun nytt for oss «dødelige» fordi Ulrikke ville være på lag med nrk! og derfor unnlot å fortelle enkelte ting i vår/sommer. Endret 15. oktober av Sofie Maria
pøbelsara Skrevet 15. oktober #1853 Skrevet 15. oktober Ninaen skrev (4 minutter siden): Hun har ikke mye omtanke for sin etterfølger i alle fall… Nei, det er jo også en greie med denne historien - hva hun utsetter henne for. Håper folk har skamvett nok til å ikke gå løs på henne. Jeg liker forøvrig bakemesterskapet og syntes kastingen av deltakere har vært helt topp. Gleder meg til sesong 3. 5
pøbelsara Skrevet 15. oktober #1854 Skrevet 15. oktober Sofie Maria skrev (Akkurat nå): Hæ?! Hun gjorde det ikke fordi hun fikk ikke lov av NrK, de troppet opp på sykehuset med den beskjeden. Hun har ALLTID kommunisert til nrk (til å med fra fødestuen/mens fødsel pågikk) at hun ville tilbake på jobb. Jeg forstår ikke at enkelte her inne har så vanskelig å skjønne det.. At nrk nekter henne blir en annen sak igjen, men at hun ville jobbe er ingen ny info, det er kun nytt for oss «dødelige» fordi nrk ville være på lag med nrk! Nei. det ar hun virkelig ikke gjort. Jeg fulgte henne på snap i den perioden, og det hun sa der, var helt i tråd med det hun sa til mediene i mai. Jeg foreslår at du setter deg litt bedre inn i denne saken og ikke bare tar alt Ulrikke sier for god fisk. Hun har endret historien sin helt. 14 6
Avispapir Skrevet 15. oktober #1855 Skrevet 15. oktober Sofie Maria skrev (22 minutter siden): Hun har også sagt alt dette: «Det stemmer altså ikke at du aldri var i tvil om at du skulle være på sykehuset med Timotheus? – Jeg var aldri i tvil om at jeg skulle være på sykehuset da jeg trodde at jobben min var trygg. Hadde jeg visst eller trodd at jeg ikke skulle få fortsette i «Bakemesterskapet» hvis det ble en sesong fire, hadde jeg uten tvil ment og insistert på at jeg både skulle ha vært på innspilling og kombinert det med å være på sykehuset med Timotheus etter opptak, sier hun.» Jeg hadde verken behov eller lyst til å henge ut NRK, og å fortelle om at de tok en avgjørelse som jeg var sterkt imot. Jeg hadde heller ikke noe ønske om å skape negativt fokus rundt «Bakemesterskapet». Jeg ønsket å spille på lag med NRK, sier hun. « Brandstorp hevder at hun hadde uttalt seg annerledes i sommer, om hun allerede visste at hun ikke skulle lede sesong fire av «Bakemesterskapet». NRK er en av de største aktørene i denne bransjen, og veldig mange, inkludert meg selv, føyer seg etter dem i frykt for å miste jobben eller andre jobbmuligheter. I frykt for å si noe som ville provosere NRK, og dermed sette min deltagelse i sesong fire i fare, valgte jeg å uttalte meg slik jeg gjorde da.« Men VET VI at hun ikke fikk ny kontrakt fordi hun ikke deltok i s3? 6 1
Sofie Maria Skrevet 15. oktober #1856 Skrevet 15. oktober pøbelsara skrev (1 minutt siden): Nei. det ar hun virkelig ikke gjort. Jeg fulgte henne på snap i den perioden, og det hun sa der, var helt i tråd med det hun sa til mediene i mai. Jeg foreslår at du setter deg litt bedre inn i denne saken og ikke bare tar alt Ulrikke sier for god fisk. Hun har endret historien sin helt. Omg, du tar snap som en troverdig kilde? Jeg forholder meg til hva Ulrkkke har sagt i intervjuer+ hva nrk sier. Ulrikke sier at hun ALLTID har gitt klar beskjed til nrk at hun ville tilbake på jobb. Sjef i nrk sier på dagsnytt at hun snakket med både HR avdeling og psykolog om Ulrikke sin case. Er jo null grunn at ledelsen i nrk skulle gjort det hvis Ulrikke ikke ville jobbe 😏 2+ 2 = 4.. 1 1
pøbelsara Skrevet 15. oktober #1857 Skrevet 15. oktober Avispapir skrev (2 minutter siden): Men VET VI at hun ikke fikk ny kontrakt fordi hun ikke deltok i s3? Nei. Det vet vi ikke. Det vet vel ikke Ulrikke heller. 5 4
Sofie Maria Skrevet 15. oktober #1858 Skrevet 15. oktober Avispapir skrev (2 minutter siden): Men VET VI at hun ikke fikk ny kontrakt fordi hun ikke deltok i s3? Nei det vet vi ikke, men Ulrikke ville fullføre sesong tre eller ville ha ny sjanse i sesong fire. Slik ting endte opp så fikk hun ingen ønsker oppfylt, bare penger ifra nrk fra en avbrutt kontrakt!
pøbelsara Skrevet 15. oktober #1859 Skrevet 15. oktober Sofie Maria skrev (Akkurat nå): Omg, du tar snap som en troverdig kilde? Jeg forholder meg til hva Ulrkkke har sagt i intervjuer+ hva nrk sier. Ulrikke sier at hun ALLTID har gitt klar beskjed til nrk at hun ville tilbake på jobb. Sjef i nrk sier på dagsnytt at hun snakket med både HR avdeling og psykolog om Ulrikke sin case. Er jo null grunn at ledelsen i nrk skulle gjort det hvis Ulrikke ikke ville jobbe 😏 2+ 2 = 4.. Nei, det sa hun ikke i intervjuer i mai da dette skjedde - det sier hun nå - og du fikk med deg at det er Ulrikkes egen snap jeg brukes som kilde? Hennes utsagt i løpet av tiden hun var på sykehuset med babyen. Så fra selve hovedkilden der. altså. 10 5
pøbelsara Skrevet 15. oktober #1860 Skrevet 15. oktober (endret) Sofie Maria skrev (2 minutter siden): Nei det vet vi ikke, men Ulrikke ville fullføre sesong tre eller ville ha ny sjanse i sesong fire. Slik ting endte opp så fikk hun ingen ønsker oppfylt, bare penger ifra nrk fra en avbrutt kontrakt! Ja, sånn er det å være frilanser. Man jobber på kortsiktige kontrakter. Hun kan ønske seg et oppdrag, men oppdragsgiver står fritt til å tegne kontrakter med den de ønsker fra sesong til sesong. Hun fikk fullt betalt for oppdraget i sesong 3. Endret 15. oktober av pøbelsara 8 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå