Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med å forstå hva hun forsøker å oppnå. Er det å legge press på NRK for å tvinge dem til å gi henne jobb i en ny sesong? Jeg håper de står i mot, for det kan jo ikke være slik at man vinner på den typen oppførsel.

• Liker 19
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Conradine skrev (1 minutt siden):

Det er vanskelig å svare på. Får nakkesleng av å prøve å henge med i svingene. Sesong 4 var jo starten, så var det plutselig sesong 3 som var problemet....

Nå glemte du faktisk at hun har klaget på diskriminering av kvinner også. 🙊

• Liker 10
Skrevet
CeXNS skrev (1 minutt siden):

Jeg sliter med å forstå hva hun forsøker å oppnå. Er det å legge press på NRK for å tvinge dem til å gi henne jobb i en ny sesong? Jeg håper de står i mot, for det kan jo ikke være slik at man vinner på den typen oppførsel.

Kan aldri tenke meg. Hun viser frem sitt sanne jeg nå, er nok ikke enkel å ha i teltet.

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
CeXNS skrev (2 minutter siden):

Jeg tror oppriktig hun så for seg massiv støtte, men så fikk hun ikke utelukkende det, begynte å ro noe voldsomt og nå er hun "in too deep" til å bare la det gå.

• Liker 18
  • Nyttig 4
Skrevet
Klump skrev (2 timer siden):

Sånn rent juridisk er det milevis forskjell på å være ruset på smertestillende på statskanalen i beste sendetid og det å ha født, så det resonnementet der ville ikke holdt ett sekund som argumentasjon. Det er ikke sammenlignbart overhodet, så hva slags juridisk bakgrunn du har, er for meg en gåte. 

Når det er sagt støtter jeg NRK 100 prosent i sin avgjørelse og synes Ulrikke sutrer noe voldsomt. Hun kommer ikke spesielt godt ut av det, men det er vel som hos influensere flest; all pr er god pr. 

Jeg forstår ikke hvordan det kan være milevis forskjell på å være ruset på smertestillende og ha født. Man er uansett ikke helt seg selv etterpå og det kan få stor påvirkning for programmet.  NRK må tenke på seertall og image også. Om UB jobbet bak kamera hadde det nok saken sett annerledes ut. 

Jeg er ikke jurist, forsøker ikke å fremstå som det, men vil fokusere på den rettsmessige siden av saken. Det blir enklere om jeg lar alt det andre som jeg blir provosert over ligge. Spørsmålet er om NRK har diskriminert UB ved å ikke la henne komme tilbake til produksjonen rett etter fødsel eller ikke.  Og jeg vedder på at dette blir neste eksamensoppgave for juridisk fakultet om Marte Kirkerud som ikke får komme tilbake som programleder fordi hun fødte før planlagt tid. 

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Sofie Maria skrev (1 time siden):

Hvis vi har tradwifes på en side av skalaen og Ulrikke på andre enden er vel prinsippet det samme? Begge leire vil bestemme selv over egne liv, ikke bli bestemt over hodet på! Jeg så nrk debatten om tradwifes og jeg syns de eldre damene opptrådte belærende og arrogante på samme linje som Nrk prøver å belære Ulrikke nå. 

Jeg syns de eldre satte skapet der det skulle stå og at tradwifesa fremstod som unge og dumme med forkle på. «Det er lover mot diskriminering så det er ivaretatt og kommer ikke til å skje lixm». Gud bedre. Men mulig jeg er gammel og sur🙃

• Liker 9
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
CeXNS skrev (17 minutter siden):

Hun mistet muligheten til å promotere seg selv i en ny sesong. Som programleder ville det gitt flere klikk på snap. Både fordi flere følgere ville kommet til, og fordi hun automatisk hadde hatt innhold. 

Siden hun mistet sesongen, bruker hun dette for alt det er verdt. Dette taper hun på, men samtidig tjener hun nok innmari mye (målt i penger)…

Endret av lin
  • Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Frøkenfryden skrev (1 minutt siden):

Jeg syns de eldre satte skapet der det skulle stå og at tradwifesa fremstod som unge og dumme med forkle på. «Det er lover mot diskriminering så det er ivaretatt og kommer ikke til å skje lixm». Gud bedre. Men mulig jeg er gammel og sur🙃

Da er vi to i så fall 😂Og jeg er godt under 50! Men gammel nok til å huske at det var få barnehageplasser og «svart dagmamma» var standard, mange var hjemmeværende og uten mulighet til å bryte ut av dårlige ekteskap, og foreldrepermisjonen var 18 uker. Mange av oss endte hos dagmamma før vi var halvåret gamle, hvis begge foreldre måtte jobbe. Gammel nok til å huske et samfunn som absolutt ikke var likestilt, og hva de «nedlatende eldre damene» på Debatten har stått i og kjempet for på sin vei.  

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Skrevet
lin skrev (1 minutt siden):

Hun mistet muligheten til å promotere seg selv i en ny sesong. Som programleder ville det gitt flere klikk på snap. Både fordi flere følgere ville kommet til, og fordi hun automatisk hadde hatt innhold. 

Siden hun mistet sesongen, bruker hun dette for alt det er verdt. Dette taper hun på, men samtidig tjener hun nok innmari mye (målt i penger)…

Kortsiktig er det nok lukurativt ja. Huset koster penger… (minner om en annen barneeksponerer)

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Tough cookie skrev (1 time siden):

Har ikke fulgt med i utviklingen av denne såpeoperaen det siste døgnet, men gjelder klagingen fra Ulrikke nå også sesong 4?

🙉

"Vi" har nok beveget oss litt mer tilbake til "jeg fikk ikke sesong fire pga sesong tre" utover kvelden kan det virke som. Men det er jo noen timer siden så dette blir litt med forbehold om endringer 😉

https://www.tv2.no/underholdning/endret-forklaring-i-frykt-for-nrk/18192827/?utm_medium=Social&utm_source=Facebook&fbclid=IwdGRzaANbg7NjbGNrA1uCvGV4dG4DYWVtAjExAAEegYXcDv_h1BlZxNHxDdNwPBN7uHJCuzFQBmysQqis_FZsz1qQk-5IlewHokc_aem_Ev101f2HYQy6pkylUAbAVA#Echobox=1760463911

• Liker 18
Skrevet
refill skrev (7 minutter siden):

"Vi" har nok beveget oss litt mer tilbake til "jeg fikk ikke sesong fire pga sesong tre" utover kvelden kan det virke som. Men det er jo noen timer siden så dette blir litt med forbehold om endringer 😉

https://www.tv2.no/underholdning/endret-forklaring-i-frykt-for-nrk/18192827/?utm_medium=Social&utm_source=Facebook&fbclid=IwdGRzaANbg7NjbGNrA1uCvGV4dG4DYWVtAjExAAEegYXcDv_h1BlZxNHxDdNwPBN7uHJCuzFQBmysQqis_FZsz1qQk-5IlewHokc_aem_Ev101f2HYQy6pkylUAbAVA#Echobox=1760463911

Trenger ikke dra på Tusenfryd si, UB sørger for karusellfølelsen minutt for minutt 🙈

• Liker 12
  • Nyttig 5
Skrevet
Ninaen skrev (Akkurat nå):

Trenger ikke dra på Tusenfryd si, UB sørger for karusellfølelsen minutt for minutt 🙈

se hva som skjer

• Liker 9
Skrevet
Babbszanzan skrev (12 timer siden):

100% mitt intrykk også. Før hadde jeg sansen for henne fordi hun virket så ekte, positiv og fornuftig. Virket som at hun hadde en sånn autentisk selvtillitt basert på ekte god selvfølelse som er så sjeldent her i livet. Et friskt pust blant all fakenessen der ute. Tror denne positive og autentiske fremtoningen var litt av «salgsverdien» hennes også. Hun var ikke som alle de andre sjelløse influencerne liksom, og dette likte folk.

Men nå etter all denne hensynsløse baby-eksponeringen og så denne bm-saken, så tror jeg mange har fått et helt nytt bilde av henne. Hun virker ekstremt kynisk, kalkulert og egoistisk. Og virker som at hun bare har spilt roller hele veien for å få akkurat det hun vil ha.

Hun flørter nå med den kyniske fakeness underverdenen hvor de fleste andre influencerne holder til, og jobbene hun vil få fremover tror jeg vil gjenspeile dette. Mer av «selge sjela di» spons oppdrag, mens seriøse oppdrag som koselige nrk-programmer osv nå i større grad vil være above her league and out of reach. 

Ja enig i starten synes jeg hun virket varm og naturlig, nå føles alt planlagt til minste detalj. Som om hun alltid må regissere stemningen rundt seg. 

NRKsaken er et godt eksempel på det. Hun tar en helt vanlig kontrakt som ikke ble fornyet, og gjør det til et følelsesdrama om urett og diskriminering. NRK har vært tydelige på at det handlet om fornyelse, ikke om at hun ble mor. Likevel fremstiller hun det som et slags svik, som om hun ble fratatt noe hun hadde rett på. Det er et smart grep for å vinne sympati, men også ganske gjennomsiktig.
Det føles mer og mer som en strategisk form for sårbarhet. en måte å beholde makt og oppmerksomhet på gjennom følelsesmessig appell. Hun vet nøyaktig hvordan hun skal treffe folk, og det funker, men det føles ikke ærlig. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)
Ninaen skrev (1 time siden):

Diagnoser?! Hvor har jeg skrevet en eneste diagnose? Sist jeg sjekka var ikke drittunge en diagnose. Poenget er at de jo ikke skjønner hvorfor de har valgmuligheter i dag, Hvordan den valgfriheten er oppstått. Og de vil ikke lytte til «de eldre kjerringene». DET er å være forbanna historieløs. Det er å ikke evne å ta andre perspektiv. Jeg har null problem med at folk tar andre valg enn meg. Jeg er kun opptatt av at vi aldri må glemme og reflektere over historien og hvordan vi har fått de rettighetene og friheten vi har, fordi da vil historien gjenta seg. Hvis du ikke forstår det og heller vil beskylde meg og andre for å være dårlige medsøstre og anklage oss for ting vi aldri har sagt, så ser jeg ikke noe poeng i å diskutere videre med deg. 

Sorry, jeg mente ikke å angripe deg direkte, men stemningen her i tråden som jeg syns har blitt litt ville vesten. Det snakkes om at hun er en dårlig mor, det snakkes om Munchasen syndrom og hun må reddes fra seg selv... Ingen av oss her inne kjenner Ulrikke som privatperson og vet hvordan hun fungerer i rollen sin som mor eller?🤔

Når det gjelder det politiske du adresserer syns jeg Norge i 2025 bør ha rom for både bad ass karrierekvinner og tradwifes side om side. Hvorfor kan vi ikke bare velge det vi selv vil uten å måtte forsvare og krangle med de som tar andre valg enn oss selv? Kan hende jeg er litt tett i pappen, men jeg forstår ikke helt. 

Endret av Sofie Maria
Skrevet

Vel livet som privatperson og mor deler hun massivt. Det er ikke som om hun er en person som klarer å holde livet sitt privat. Heller ikke babyen. Hun snakker mye om sine rettigheter. Men glemmer helt at barn har rett til et privatliv.

Når det gjelder om at alle skal ta egne valg så må man i hvert fall slutte å skrike diskriminering og kvinnekamp. 

Men hun kan ikke ta valg på vegne av NRK, om hun aldri så mye vil.

Og det er faktisk sånn at arbeidsgiver har styringsrett, i Us tilfelle oppdragsgiver. NRK hadde helt plausibelt vikar klar. Informet U om det men U oppfører seg som en trassig jentunge.

BM er ikke «hennes» baby, selv om hun tror det selv. NRK hadde ryggrad nok til å ta hensyn til hele produksjonsteamet og sikre gode innspillingsdager. Divaen var redd vikaren ville  være bedre enn henne, og det var hun tydeligvis også. 

Hun burde virkelig legge ballen død nå.

Men hun fremstår så ekstremt selvopptatt og lite innsiktsfull så det er vel for mye forlangt.

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet
Ninaen skrev (1 time siden):

Kortsiktig er det nok lukurativt ja. Huset koster penger… (minner om en annen barneeksponerer)

Tror jeg vet hvilken annen influenser du tenker på her. 😉 Og da er det akkurat som om all anstendighet forsvinner totalt. Influensere blir totalt skrupelløse og uten grenser, de selger egne barn uten å blunke for klikk og penger. 
Det skulle ikke forundre meg om Ulrikke (og mamma) ser for seg en aldri så liten rettssak med krav om en klekkelig erstatning…

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Så nå er vi tilbake på at det det handler om er at hun ikke fikk sesong 4? Dette er så pinlig. Heldigvis virker det som flere og flere forstår at det ikke handler om diskriminering, men et såret ego som på influenservis må fortelle det til «alle». Det toppet seg jo med «Har jo bare gått 7 mnd gravid» og «Vi skulle bare filme 4 dager i uka». Har hun ingen rundt seg som kan få henne til å forstå at hun burde gi seg nå? 

• Liker 27
  • Nyttig 3
Skrevet
Jobbermedbarn skrev (5 minutter siden):

Så nå er vi tilbake på at det det handler om er at hun ikke fikk sesong 4? Dette er så pinlig. Heldigvis virker det som flere og flere forstår at det ikke handler om diskriminering, men et såret ego som på influenservis må fortelle det til «alle». Det toppet seg jo med «Har jo bare gått 7 mnd gravid» og «Vi skulle bare filme 4 dager i uka». Har hun ingen rundt seg som kan få henne til å forstå at hun burde gi seg nå? 

Kanskje de ikke tør? Verken moren eller samboeren? Ulrikke har nok temperament, og det er vanskelig hvis de har støttet henne i starten. 
Hun fikk nok kick av all følgerstøtten når hun gråt på Insta og snap. Trodde alle heiet. Så har kritikken sakte styrket seg… 

• Liker 10
Skrevet

Hun skal ikke ha permisjon, men mottar engangsstønad? Soper hun ikke penger inn fra julekonserter, bakemesterskapet og snap da? 

• Liker 5
Skrevet
Xstrella skrev (14 minutter siden):

Hun skal ikke ha permisjon, men mottar engangsstønad? Soper hun ikke penger inn fra julekonserter, bakemesterskapet og snap da? 

Det er en rettighet hun har som alle andre. Engangsstønad altså.

• Liker 2
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...