Anemoi Skrevet 13. oktober #1281 Skrevet 13. oktober oss-to skrev (2 minutter siden): Men eg reagerer sterkt på at ei mor kan legge dette ut til mange tusen følgjarar utan å kunne dokumentere det. Og ville forlate barnet sitt i 10 til 12 timar når barnet er 2 mnd forideleg født. Ho og mann sov nokre netter på rom menst mora tok barnet på sjukehuset. Etter å komt heim har ho hatt ungdommer fra familien til å være der for barnet. Alt menst ho filmar dette på snapp 24/7 til mange tusen sjåarar. Å følje Ulrikke Brandstorp på Snap er som å sjå oppfølgjaren til The Handmaid’s Tale. Det reagerer også jeg sterkt på! Ulrikke har etter fødselen seil opp som en versting når det gjelder eksponering av barn. Her sladdes ingenting, her vernes ikke noe. Det synes som om dette er hennes nye hovedjobb, en influenser med 150 000 følgere. Hun utleverer alt til enhver tid om barnet. Her er det verken grenser eller skrupler… Og akkurat som Sara Emilie gjemmer Ulrikke seg bak at det er folkeopplysning, - for Ulrikkes vedkommende om prematurfødte barn, mens pengene renner inn… 🤑 22 9
Sofie Maria Skrevet 13. oktober #1282 Skrevet 13. oktober FruRosa skrev (9 minutter siden): Den SMSen hun snakker om kom som et svar på hennes stadige mas (hennes egne ord) om å få komme tilbake i teltet. Det er vel nærliggende å anta at det var (en i) produksjonen hun kommuniserte med. Ergo en som ikke hadde myndighet til å bestemme noe som helst. Kan hende det, men var ikke helt den viben jeg fikk etter å ha sett god morgen intervjuet. At mennesker i produksjonen gir sånne type «løfter» til en sårbar mamma er jo helt på trynet (hvis vi antar at du har rett) Jeg støtter at Ulrikke burde fremvise disse smsene/mailene og hvem som skrev de 🙂. ps. Selvfølgelig maser hun, på det tidspunktet var jobben hennes og den var ikke gitt bort permanent til vikaren. Hun må jo derfor vite hva som er planen og hva nrk tenker eks hvor mange episoder skal vikar ta før hun hopper inn. 1 1
Jobbermedbarn Skrevet 13. oktober #1283 Skrevet 13. oktober Anemoi skrev (2 minutter siden): Det reagerer også jeg sterkt på! Ulrikke har etter fødselen seil opp som en versting når det gjelder eksponering av barn. Her sladdes ingenting, her vernes ikke noe. Det synes som om dette er hennes nye hovedjobb, en influenser med 150 000 følgere. Hun utleverer alt til enhver tid om barnet. Her er det verken grenser eller skrupler… Og akkurat som Sara Emilie gjemmer Ulrikke seg bak at det er folkeopplysning, - for Ulrikkes vedkommende om prematurfødte barn, mens pengene renner inn… 🤑 Helt enig. Ble så skuffet over henne og forstod at den oppfattelsen jeg hadde av henne ikke stemmer i det hele tatt. Og det er ingen barn som har plikt til å drive folkeopplysning, jeg blir rett og slett dårlig av det argumentet på barns vegne (og de som ikke har samtykkekompetanse). 20 3
Sofie Maria Skrevet 13. oktober #1284 Skrevet 13. oktober Jobbermedbarn skrev (25 minutter siden): Kan du vise til denne dokumentasjonen? Har ikke sett den. Og som skrevet tidligere vi aner ikke hvem som har skrevet dette, kanskje tok noen et ansvar de ikke hadde? Har postet linken før. Orker ikke lete den frem igjen, men hvis du går på tv2 sine nettsider har de en kort versjon av god morgen intervjuet. Der ser du Vår leser ifra Ulrikke sin mobil hvor beskjeden er at hun skal ta det med ro, fokusere på å være mor også er hun velkommen når hun er klar. ps. som noen skriver, det er uklart hvem som faktisk ga disse løftene, det kan like gjerne ha vært noen ifra produksjonen uten myndighet til sånne type løfter, men uansett syns jeg det er høyst uproft fra nrk og ulrikke fortjente sesong fire som plaster på såret for hvordan de har behandlet hele denne saken. 1
Nussepus Skrevet 13. oktober #1285 Skrevet 13. oktober Sofie Maria skrev (På 12.10.2025 den 15.31): Ok så du mener NRK plutselig skulle ville bytte henne ut (altså finne en annen til sesong fire) hvis hun aldri var gravid? Hvorfor skulle de villet det? Økonomi har vel heller aldri vært greia fra Ulrikke sin side, jeg er ganske sikker på at Ulrikke tjener mer på digitale plattformer og diverse andre ting enn det nrk gir henne 😂.. Fordi hun ikke egnet seg i det hele tatt. 12
Sofie Maria Skrevet 13. oktober #1286 Skrevet 13. oktober Nussepus skrev (1 minutt siden): Fordi hun ikke egnet seg i det hele tatt. Buhu. Finn en bedre kandidat til sesong 5 i så fall !
Era Vulgaris Skrevet 13. oktober #1287 Skrevet 13. oktober Sofie Maria skrev (43 minutter siden): Jeg er enig og forstår at både mor og far er det mest optimale, men hun er ikke en dårlig eller slem mor (i mitt perspektiv) fordi baby hadde tross alt stabile omsorgspersoner på plass. Bli gjerne sint på meg, men i mitt perspektiv har ikke mor noe mer eierskap over baby enn det far har, de er begge to like mye ansvarlig for baby sitt ve og vel 🙂. Noterer meg at det er en trend blant en del influensere å vise hvor lite de prioriterer egne barn, som de selv har valgt å sette til verden, samtidig som de eksponerer dem for alt det er verdt. Det er neglekt, og samme hvor mye man prøver å snu dette til å handle om likestilling, så er det barna som betaler prisen. En nyfødt baby trenger mor, og med mindre hun er død eller så syk at hun er ute av stand til å ta vare på det, så er ingen grunn god nok til å la være. At Ulrikke også bidrar til å undergrave rettigheter vi har jobbet i generasjoner for å få i forbindelse med svangerskap og fødsel, er også under en hver kritikk. Hele hennes fokus er på hva som er best for seg selv, ikke et ord om hva som er barnets beste. Bekymringsverdig. Men hun får jo masse gratis PR for dette, så aldri så galt at det ikke er godt for noe. 22 10
Anemoi Skrevet 13. oktober #1288 Skrevet 13. oktober Sofie Maria skrev (6 minutter siden): Kan hende det, men var ikke helt den viben jeg fikk etter å ha sett god morgen intervjuet. At mennesker i produksjonen gir sånne type «løfter» til en sårbar mamma er jo helt på trynet (hvis vi antar at du har rett) Jeg støtter at Ulrikke burde fremvise disse smsene/mailene og hvem som skrev de 🙂. ps. Selvfølgelig maser hun, på det tidspunktet var jobben hennes og den var ikke gitt bort permanent til vikaren. Hun må jo derfor vite hva som er planen og hva nrk tenker eks hvor mange episoder skal vikar ta før hun hopper inn. Denne lenken er lagt ut før, men kanskje har du ikke sett det. Det er fra et intervju Ulrikke gjorde med TV2 i anledning promotering av Viaplay sin nye serie Mødre som Ulrikke deltar i. Intervjuet er tatt 6.juni, opptakene startet på sykehuset. «– Jeg sto på sykehuset med de verste riene og ringte NRK. For jeg måtte jo gi beskjed. «Jeg føder! Beklager, jeg føder». 30 minutter etter at jeg la på, var han ute, forteller hun. 29-åringen forteller at hun ikke hadde hodet helt på plass rett etter fødselen. – Jeg spurte sykepleierne om jeg var en dårlig mor hvis jeg dro på innspilling om seks timer. Ingen ville svare. – Du vurderte å dra på innspilling rett etter at du hadde fått en sønn? – Absolutt! Når du akkurat har pusha ut et barn, så er du ganske rusa på livet, og det er litt adrenalin inne i bildet. Men så gikk det opp for meg at han er prematur, også lander man litt. Men det var ingen tvil om at jeg skulle være sammen med ham på sykehuset og passe på ham, kose med ham og bli kjent med ham.» https://www.tv2.no/underholdning/var-i-fornektelse-under-fodselen/17804195/ 15 9
Jobbermedbarn Skrevet 13. oktober #1289 Skrevet 13. oktober Sofie Maria skrev (4 minutter siden): Har postet linken før. Orker ikke lete den frem igjen, men hvis du går på tv2 sine nettsider har de en kort versjon av god morgen intervjuet. Der ser du Vår leser ifra Ulrikke sin mobil hvor beskjeden er at hun skal ta det med ro, fokusere på å være mor også er hun velkommen når hun er klar. ps. som noen skriver, det er uklart hvem som faktisk ga disse løftene, det kan like gjerne ha vært noen ifra produksjonen uten myndighet til sånne type løfter, men uansett syns jeg det er høyst uproft fra nrk og ulrikke fortjente sesong fire som plaster på såret for hvordan de har behandlet hele denne saken. Takk. Nå aner jo vi ingenting om hva som var forut for denne mld, hvis Ulrikke har vært stresset pga programmet og sikkert litt i sjokk, var det kanskje ikke så rart at de prøvde å roe ned situasjonen og det er jo et veldig godt råd å fokusere på det nyfødte premature barnet. Det kan jo hende at nrk også har stresset siden det var en planlagt innspilling og de ikke hadde oversikt ennå. Vi er veldig uenige i hvem som har behandlet saken dårlig. Jeg kan ennå ikke se at NRK har gjort noen feil, Ulrikke derimot… 19 2
Stargaze Skrevet 13. oktober #1290 Skrevet 13. oktober Sofie Maria skrev (1 time siden): Sorry meg, men du vet at både far og bestemor var der? Han er en viktig omsorgsperson. Dere redusere han til å være ingenting? Det er kunnskapsløst å ikke ville forstå at en mormor ikke kan erstatte en mor til en 8(!) uker for tidlig født baby. Det er så egoistisk at det ikke henger på greip. Far kan absolutt bidra, men aldri erstatte. Barnet trenger moren. Hjertelyd, lukter og trygghet. Skremmende at man kan være så opptatt av å delta i en tv-serie at man i det hele tatt vurderer å reise fra sykehuset. Tenk bare på smittefare etter å vært med en haug med folk også. Hun fremstår meget selvopptatt og legger skylden på NRK. De betalte henne, men vil ikke ha henne med videre. Det burde hun akseptere uten å lage et firkus og brenne alle broer for samarbeid. Hun må være helt frakoblet følelsesmessig som i det hele tatt kunne vurdere det. 25 13
Sofie Maria Skrevet 13. oktober #1291 Skrevet 13. oktober (endret) Stargaze skrev (15 minutter siden): Det er kunnskapsløst å ikke ville forstå at en mormor ikke kan erstatte en mor til en 8(!) uker for tidlig født baby. Det er så egoistisk at det ikke henger på greip. Far kan absolutt bidra, men aldri erstatte. Barnet trenger moren. Hjertelyd, lukter og trygghet. Skremmende at man kan være så opptatt av å delta i en tv-serie at man i det hele tatt vurderer å reise fra sykehuset. Tenk bare på smittefare etter å vært med en haug med folk også. Hun fremstår meget selvopptatt og legger skylden på NRK. De betalte henne, men vil ikke ha henne med videre. Det burde hun akseptere uten å lage et firkus og brenne alle broer for samarbeid. Hun må være helt frakoblet følelsesmessig som i det hele tatt kunne vurdere det. Nå skal jeg bli ganske personlig her, men det er virkelig ikke sånn at mor automatisk er den beste omsorgspersonen kun fordi hun har poppet ut en baby. Jeg vet det er standarden å tenke- mor er liksom alt mens far er assistent og i mange tilfeller er nok det sant, men det finnes udugelige mødre der ute samme som det finnes fraværende fedre som heller vil sitte å spille ps5 eller drikke øl (nå setter jg det på spissen, men du forstår hva jg mener håper jeg) Jeg har et papir fra sykehuset hvor det står skrevet at far ga meg best omsorg. Og nei jeg var ikke todler eller noe sånt, men helt nyfødt, du kan jo tygge litt på den. Endret 13. oktober av Sofie Maria
FruRosa Skrevet 13. oktober #1292 Skrevet 13. oktober Sofie Maria skrev (28 minutter siden): Kan hende det, men var ikke helt den viben jeg fikk etter å ha sett god morgen intervjuet. At mennesker i produksjonen gir sånne type «løfter» til en sårbar mamma er jo helt på trynet (hvis vi antar at du har rett) Jeg støtter at Ulrikke burde fremvise disse smsene/mailene og hvem som skrev de 🙂. ps. Selvfølgelig maser hun, på det tidspunktet var jobben hennes og den var ikke gitt bort permanent til vikaren. Hun må jo derfor vite hva som er planen og hva nrk tenker eks hvor mange episoder skal vikar ta før hun hopper inn. Innspillingen tok 3 uker. Ulrikke burde jo innsett at det var uaktuelt å komme tilbake. 16 1
Sofie Maria Skrevet 13. oktober #1293 Skrevet 13. oktober FruRosa skrev (1 minutt siden): Innspillingen tok 3 uker. Ulrikke burde jo innsett at det var uaktuelt å komme tilbake. Med fare for å gjenta meg selv (igjen! ) så var grunnen at hun hadde en frykt for å bli byttet ut permanent. «hvis jeg ikke drar tilbake til telte så kommer jeg heller ikke tilbake». Den frykten viste seg jo å være korrekt uansett hvordan vi vrir og vender på det. 1
Jobbermedbarn Skrevet 13. oktober #1294 Skrevet 13. oktober Sofie Maria skrev (1 minutt siden): Nå skal jeg bli ganske personlig her, men det er virkelig ikke sånn at mor automatisk er den beste omsorgspersonen kun fordi hun har poppet ut en baby. Jeg vet det er standarden å tenke- mor er liksom alt mens far er assistent og i mange tilfeller er nok det sant, men det finnes udugelige mødre der ute samme som det finnes fraværende fedre som heller vil sitte å spille ps5 eller drikke øl (nå setter jg der på spissen, men du forstår hva jg mener håper jeg) Jeg har et papir fra sykehuset hvor det står skrevet at far ga meg best omsorg. Og nei jeg var ikke todler eller noe sånt, men helt nyfødt, du kan jo tygge litt på den. Men du nyanserer jo ikke dette i det hele tatt. Dette var dagen etter fødsel og det er mammas mage og mammas lukt spebarnet kjenner. Vi har uttallige studier på dette og det er ikke noe å diskutere egentlig, mamma er viktigst i begynnelsen. Jeg er en ivrig forkjemper for pappa, pappapermisjon og alt, men her snakker vi om de første ukene til et nyfødt prematurt spedbarn. 23 14
FruRosa Skrevet 13. oktober #1295 Skrevet 13. oktober Sofie Maria skrev (5 minutter siden): Nå skal jeg bli ganske personlig her, men det er virkelig ikke sånn at mor automatisk er den beste omsorgspersonen kun fordi hun har poppet ut en baby. Jeg vet det er standarden å tenke- mor er liksom alt mens far er assistent og i mange tilfeller er nok det sant, men det finnes udugelige mødre der ute samme som det finnes fraværende fedre som heller vil sitte å spille ps5 eller drikke øl (nå setter jg der på spissen, men du forstår hva jg mener håper jeg) Jeg har et papir fra sykehuset hvor det står skrevet at far ga meg best omsorg. Og nei jeg var ikke todler eller noe sånt, men helt nyfødt, du kan jo tygge litt på den. Da har du faktisk svart på hvitt at din mamma ikke var egnet. Trist at du har opplevd det ❤️ Er det virkelig et pluss i boka for Ulrikke at hun skulle fått et sånt stempel? Det understreker jo bare argumentet at man faktisk ER dårlig mor om man frivillig er borte fra sin nyfødte halve døgnet fra dag én! 17 13
Sofie Maria Skrevet 13. oktober #1296 Skrevet 13. oktober Jobbermedbarn skrev (2 minutter siden): Men du nyanserer jo ikke dette i det hele tatt. Dette var dagen etter fødsel og det er mammas mage og mammas lukt spebarnet kjenner. Vi har uttallige studier på dette og det er ikke noe å diskutere egentlig, mamma er viktigst i begynnelsen. Jeg er en ivrig forkjemper for pappa, pappapermisjon og alt, men her snakker vi om de første ukene til et nyfødt prematurt spedbarn. Jeg mener begge er viktig , men dere reduserer far til å være ingenting og det støtter jeg ikke. https://www.vg.no/rampelys/i/OoGzd1/ulrikke-brandstorp-om-bakemesterskapet-det-var-min-rett-aa-faa-jobbe nytt intervju nå og fagdirektør i likestillingsombudet støtter faktisk ulrikke. 1
FruRosa Skrevet 13. oktober #1297 Skrevet 13. oktober Sofie Maria skrev (6 minutter siden): Med fare for å gjenta meg selv (igjen! ) så var grunnen at hun hadde en frykt for å bli byttet ut permanent. «hvis jeg ikke drar tilbake til telte så kommer jeg heller ikke tilbake». Den frykten viste seg jo å være korrekt uansett hvordan vi vrir og vender på det. Byttet ut permanent? Til hva? Til en sesong som ikke engang på det tidspunktet var bestemt skulle lages? 14 3
Jobbermedbarn Skrevet 13. oktober #1298 Skrevet 13. oktober Sofie Maria skrev (Akkurat nå): Jeg mener begge er viktig , men dere reduserer far til å være ingenting og det støtter jeg ikke. https://www.vg.no/rampelys/i/OoGzd1/ulrikke-brandstorp-om-bakemesterskapet-det-var-min-rett-aa-faa-jobbe nytt intervju nå og fagdirektør i likestillingsombudet støtter faktisk ulrikke. Du må gjerne vise hvor jeg reduserer far til ingenting? Jeg jobber med dette og vet hvor viktig far er som omsorgsperson. Det betyr ikke at mor ikke er viktigst i den første tiden, du mangler dessverre helt nyanser her. 17 8
Sofie Maria Skrevet 13. oktober #1299 Skrevet 13. oktober (endret) FruRosa skrev (6 minutter siden): Da har du faktisk svart på hvitt at din mamma ikke var egnet. Trist at du har opplevd det ❤️ Er det virkelig et pluss i boka for Ulrikke at hun skulle fått et sånt stempel? Det understreker jo bare argumentet at man faktisk ER dårlig mor om man frivillig er borte fra sin nyfødte halve døgnet fra dag én! Takk ❤️. Skjønner hva du mener og delvis enig, men også derfor jg blir så lei meg når pappa/fedre generelt blir redusert til ingenting i tråden her. Også kan vi jo diskutere hvor frivillig ønsket til Ulrikke var når det bunnet i frykten for å miste jobben sin.. Kan hende hun følte at bakemesterskapet var et mer stabilt holdepunkt for henne og familien totalt sett enn snap og andre inntektskilder? Endret 13. oktober av Sofie Maria 1
Johan uten land Skrevet 13. oktober #1300 Skrevet 13. oktober Hun skal delta på Dagsnytt 18 i dag... Kommer vel snart. Møter NRK. Spesielt. 4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå