Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Da har jeg kikket på Ulrikke sin snap, mye tårer og emosjoner ut til nesten 150 000 følgere. Hun hadde sikkert behov for å avreagere, men hvor klokt er det på den måten? Det viser hvor grenseløs mange influensere er mtp hva de deler og utleverer. Selvfølgelig trist for henne, men det kom jo ikke overraskende ifølge snap-overskriften hennes («Det ble dessverre slik jeg fryktet»).  Hun har ledet Bakemesterskapet i to sesonger, og som hun sier, det er ingen garantier for at man får fortsette sesong etter sesong. Det tyder på at hun ikke hadde kontrakt framover, men at kontrakten gjaldt en og én sesong. 

En annen side her er at mange influensere ikke tar seg tid til morspermisjon, da sier det seg selv at det meste blir tøft barnets første leveår, også for mor. Jeg unner Ulrikke alt godt, men gjetter hun tjener godt på snap, seertallet doblet seg over natten når hun gikk ut med alt av detaljer og bilder fra hele barseltiden, her har det ikke vært noen sladding el.l. 

Det er en tøff kontraktbasert bransje hun er i, da kan slike ting skje…

Endret av Anemoi
  • Liker 28
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
oss-to skrev (6 minutter siden):

Eg reknar med at alle er som meg ,og tar standpunkt om eksponering av barn inn i alle prosessar.

Det er i beste fall naivt. Så langt har beviselig ikke samfunnet kommet i 2025. 

Jeg forstår at Ulrikke føler at hun mistet denne jobben fordi hun fødte, men dette vet jo ikke vi noe om. Det er en intern prosess vi ikke har innsyn i. At hun mer enn insinuerer at NRK diskriminerer henne, er jeg redd bare faller uheldig ut for henne. 

• Liker 15
  • Nyttig 4
Skrevet

Jesus christ, jeg trodde hunden hadde blitt akutt syk og dødd eller noe jeg. 

Hun har ikke fått fornyet kontrakt, hun er med andre ord ikke løsrevet fra noe/fått sparken. At hun fødte da de skulle begynne innspilling kan jo ha noe å si indirekte for valget (at de velger å fortsette med hun som overtok, denne sesongen vises ikke før til våren igjen), men det er jo uansett mulig de hadde gått for en ny programleder. 

Skjønner det er kjipt, men.. det går bra, liksom 😶‍🌫️

• Liker 26
  • Nyttig 2
Skrevet
Kålrota skrev (2 minutter siden):

Det er i beste fall naivt. Så langt har beviselig ikke samfunnet kommet i 2025. 

Jeg forstår at Ulrikke føler at hun mistet denne jobben fordi hun fødte, men dette vet jo ikke vi noe om. Det er en intern prosess vi ikke har innsyn i. At hun mer enn insinuerer at NRK diskriminerer henne, er jeg redd bare faller uheldig ut for henne. 

Slike tanker gjorde jeg meg også…

• Liker 9
Skrevet (endret)
Bingo Bongo skrev (30 minutter siden):

Men fikk hun regelrett sparken,  eller hadde hun en kontrakt på 2 sesonger som ikke ble fornyet? Føler det er litt forskjell på de to tingene. 

Det er selvsagt ikke greit å få sparken pga man har fått barn - hvis det faktisk var det som skjedde. 

Men å gjøre endringer når en kontrakt går ut er helt innafor,  synes jeg. 

Jeg personlig synes det er helt ok at hun ikke fortsetter,  for jeg synes hun var veldig "kunstig " og overdrevet i den rollen. Men det er jo en smakssak.  🤷‍♀️

Jeg tenker at det er greit å ikke gå videre med UB som programleder. Det var en av grunnen til at jeg ikke orket se mer en ett par episoder av serien, det var rett og slett putekleint så påtatt og fjollete det var. Ikke noe galt å si om UB som person men en sånn rolle kledde henne ikke, desverre. 

vedr snapkontoen så begynte jeg følge pga bryllupet den gangen det stod, men så fort hun begynte med å eksponere graviditet og baby så avfulgte jeg, trodde virkelig hun var mer oppegående en å bruke baby som innhold på snappen i den grad hun har gjort. Har avfulgt og aldri klikket inn etter jeg sluttet være fast følger, men har skjønt på kritikken og det lille jeg har sett på forum at det ikke har avtatt. 

Synd -for syntes hun er en dyktig sanger og ei søt jente,  men mistet respekten etter snappen ble babysnap og at hun begynte tjene på ultraeksponering av barn. 

Endret av GulleGull
  • Liker 21
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
GulleGull skrev (11 minutter siden):

Jeg tenker at det er greit å ikke gå videre med UB som programleder. Det var en av grunnen til at jeg ikke orket se mer en ett par episoder av serien, det var rett og slett putekleint så påtatt det var. Ikke noe galt å si om UB som person men en sånn rolle kledde henne ikke, desverre. 

vedr snapkontoen så begynte jeg følge pga bryllupet den gangen det stod, men så fort hun begynte med å eksponere graviditet og baby så avfulgte jeg, trodde virkelig hun var mer oppegående en å bruke baby som innhold på snappen i den grad hun har gjort. Har avfulgt og aldri klikket inn etter jeg sluttet være fast følger, men har skjønt på kritikken og det lille jeg har sett på forum at det ikke har avtatt. 

Synd -for syntes hun er en dyktig sanger og ei søt jente,  men mistet respekten etter snappen ble babysnap og at hun begynte tjene på ultraeksponering av barn. 

Ultraeksponering er et godt og passende uttrykk. Jeg har fulgt henne til og fra, med en vond smak i munnen - for her ble intet skjult. Ulrikke er vel primært sanger og ikke programleder, så selv om kjendisene slingrer seg fram mellom ulike roller innenfor mediebransjen - er det ikke alle program og settinger som passer like godt for alle. Hun har fått to sesonger, kanskje ønsket NRK å prøve ut andre programledere? Det er jo ganske vanlig, ingen har klippekort. 

Endret av Anemoi
  • Liker 15
  • Nyttig 5
Skrevet
Anemoi skrev (13 minutter siden):

Og en slik reaksjon som den Ulrikke postet, blir selvsagt plukket opp kjapt av media som førstesideoppslag. 
https://www.seher.no/kjendis/ferdig-dessverre-sann-jeg-fryktet/83691337

Det er tydeleg at influensarar i dag har eit enormt talerøyr. Eg synest det er bekymringsfullt kor mykje som blir delt, særleg når det gjeld små barn og svært personlege utbrot. Dette kan tyde på at personen kanskje burde hatt meir vern frå snapp og media , spesielt i ei sårbar periode etter fødsel. Det er viktig å hugse at fødselsdepresjon og postpartum-stress er reelle utfordringar som kan påverke vurderingsevna og impulsiv deling. Samstundes bør barnet sitt privatliv alltid prioriterast.

• Liker 15
  • Nyttig 4
Skrevet
Undrende123 skrev (1 time siden):

Hvorfor det? Hun var jo råflink i programlederrollen? Tror det blir langt mer ramaskrik nå som hun har mistet jobben "fordi hun fødte barn". Det ser overhodet ikke bra ut. 

Det er jo delte meninger om det. Jeg syns hun var selvopptatt og masete. Ønsker en ny programleder velkommen. Kanskje jeg orker å se på programmet da. 

• Liker 29
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Grine foran kamera🙄 Så umodne disse influenserne er. Buhu, stakkars meg.

Endret av Durancell
  • Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet

Masete og slitsom programleder. Har derfor ikke sett mer enn én sesong av programmet. Bra de byttet!

• Liker 25
Skrevet

Så lenge hun jobber på kontrakt fra sesong til sesong så har hun jo ikke blitt sparket som hun insinierer: MIN MANN hadde ikke mistet jobben.

Da er dette isåfall en sak for fagforeningen.

Selvfølgelig er det kjipt, men det er nå den bransjen de har valgt å jobbe i .. det er ihvertfall ikke rettferdig at den nye programlederen skal "miste jobben", fordi prinsesse Ulrikke føler seg berettiget til å få jobben tilbake 

• Liker 16
  • Nyttig 1
Skrevet
Undrende123 skrev (2 timer siden):

Hvorfor det? Hun var jo råflink i programlederrollen? Tror det blir langt mer ramaskrik nå som hun har mistet jobben "fordi hun fødte barn". Det ser overhodet ikke bra ut. 

Hun har jo ikke mista jobben? 

Om man har en avtale som eks varer to år, så er det ikke gitt at man får fortsette til evig tid.. 

• Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet

Om hun hadde kontrakt på 2 sesonger så kan jo NRK gjøre som de vil.. skjønner ikke at hun tar så på vei. 

Jeg synes det er mer betenkelig at hun faktisk vurderte og fortsette som programleder i Bergen når sønnen var født🤔 altså hun føder mange uker før tiden og ville forlate han for å jobbe. 

• Liker 16
  • Nyttig 4
Skrevet
Mrs Robinson skrev (9 minutter siden):

Så lenge hun jobber på kontrakt fra sesong til sesong så har hun jo ikke blitt sparket som hun insinierer: MIN MANN hadde ikke mistet jobben.

Da er dette isåfall en sak for fagforeningen.

Selvfølgelig er det kjipt, men det er nå den bransjen de har valgt å jobbe i .. det er ihvertfall ikke rettferdig at den nye programlederen skal "miste jobben", fordi prinsesse Ulrikke føler seg berettiget til å få jobben tilbake 

Skjønner ikke dette jeg heller. Hadde hun kontrakt for sesong 2 så kan jo NRK gjøre hva de vil i fremtiden.. Her hauser hun opp dette noe veldig

• Liker 16
  • Nyttig 1
Skrevet
Love2017juni skrev (5 minutter siden):

Hun har jo ikke mista jobben? 

Om man har en avtale som eks varer to år, så er det ikke gitt at man får fortsette til evig tid.. 

Nei, og det er vel kanskje ikke helt uvanlig at programledere blir byttet ut fra tid til annen? 

• Liker 13
Skrevet
Viki6 skrev (2 timer siden):

Syns det er skammelig at en kvinne skal miste jobben sin pga graviditet eller fødsel i 2025. 

Ja, jeg vet at det var kontrakt år for år, men tviler på at hun hadde mistet jobben om det ikke var for at hun fødte prematurt.

Skammelig!

Nå må vi slappe av litt her.. har NRK sagt hun ikke fikk jobben fordi hun fødte prematurt? 

Synes ikke vi skal dømme NRK før vi vet hvorfor?

• Liker 21
  • Nyttig 1
Skrevet
elskersommer skrev (6 minutter siden):

Skjønner ikke dette jeg heller. Hadde hun kontrakt for sesong 2 så kan jo NRK gjøre hva de vil i fremtiden.. Her hauser hun opp dette noe veldig

Det var vel 3.sesong som hun måtte ha vikar til?

Jeg tenker at NRK kanskje kan ha vært litt kyniske her, for hvis hun hadde fått fornyet kontrakt ville de muligens ha måttet gå inn med fast ansettelse.  (Jeg skriver "muligens" fordi det kommer an på typen kontrakt)

• Liker 3
Skrevet
Lillemor_Meg skrev (2 minutter siden):

Det var vel 3.sesong som hun måtte ha vikar til?

Jeg tenker at NRK kanskje kan ha vært litt kyniske her, for hvis hun hadde fått fornyet kontrakt ville de muligens ha måttet gå inn med fast ansettelse.  (Jeg skriver "muligens" fordi det kommer an på typen kontrakt)

Så hun hadde kontrakt får 3 sesong? Om hun hadde det så er det jo kontrakts brudd

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke sett bakemesterskapet, så hvordan Ulrikke fungerer som programleder vet jeg ikke noe om. På Snap synes jeg fort det blir alt for entusiastisk og mye virker påtatt. Sønnen og hunden har jo dessverre ikke noe valg, der de eksponeres i alle vinkler. Mannen virker til tider litt irritert, noe jeg kan forstå når alt skal dokumenteres. Jeg orker ikke se så mye "krampaktig content" 

Det jeg virkelig ikke kan forstå, er hvorfor mange influensere velger vekk så mye av babytiden for å være på jobb og dokumentere livet sitt sekund for sekund. Gjennomgangstonen er "jammen, jeg viser jo bare en liten del da" men tar man i betraktning all dokumentering med mobil, teksting og klipping, interaksjon med følgere og kanskje litt reklamesamarbeid, så tar jo alt dette et godt dagsverk. Hadde jeg vært arbeidsgiver og skulle ansette noen på sesongkontrakt, så ville jeg helt klart valgt noen som hadde hatt tid til å jobbe. Jeg hadde helt klart ikke valgt noen som allerede hadde en heldagsjobb, et spedbarn, en husrenovering og en klar plan om ett barn til ganske snart, noe som er grundig dokumentert på Snap. 

Det er stor forskjell på kontrakt/sesongjobb og fast jobb her. Selvsagt skal kvinner kunne få barn uten å miste jobben! Men man kan ikke miste noe man ikke har. Å grine av skuffelse er helt greit, men å dele det offentlig...? Å tenke at man skal gå rett fra prematur styrtfødsel til innspilling er helt hinsides. En ting er å tenke det før man skjønner at man har fått en prematur baby, men fortsatt henge igjen i det flere måneder senere? Da har man et enormt eksponeringsbehov. 

• Liker 12
  • Nyttig 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...