Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Kålrota skrev (17 minutter siden):

Jeg er en av foreldrene som måtte reise hjem fra intensiven uten barnet, jeg synes det er fint å se at oppholdet der kan være litt «udramatisk» også. Hun deler definitivt for mye detaljer og mye av babyen, men innstillingen liker jeg. Håper hun finner litt mer balanse på hva som deles og ikke etterhvert. 
Den bobla man lever i på sykehuset er intens. 

Trist å høyre❤️.

Håpar du les at det er Influensaren Ulrikke , ikkje ho som person som blir kritisert.

Skrevet

Jeg synes det er helt nydelig å følge denne lille familien, jeg. ♡

• Liker 7
  • Hjerte 4
Skrevet
Helene J. skrev (4 timer siden):

Jeg synes det er helt nydelig å følge denne lille familien, jeg. ♡

Såå enig! Fikk selv prematurbaby (3 måneder før terminen), og fikk flashback til da vi ble skrevet ut og skulle hjem med baby for aller første gang 🥰 FOR en lykke det var 🥰

• Hjerte 2
Skrevet

Det blir for dumt at folk skal sitte her å bestemme at hun deler for mye som om det er en objektiv, målbar størrelse? Som om det finnes en fasit? 

Hva som er for mye eller akkurat passe er da opp til foreldrene til barnet og ikke sure Karens på kvinneguiden som tror de har en doktorgrad på sosiale medier?

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
HMK skrev (7 timer siden):

Det blir for dumt at folk skal sitte her å bestemme at hun deler for mye som om det er en objektiv, målbar størrelse? Som om det finnes en fasit? 

Hva som er for mye eller akkurat passe er da opp til foreldrene til barnet og ikke sure Karens på kvinneguiden som tror de har en doktorgrad på sosiale medier?

Heilt einig med deg. Det blir for dumt. Og at vi skal ta våras eigene meininga inn, verkar også rart. Klart det er kjekt å være floge på veggen å få være med  på barnets første stund her på jorden. Det er jo ein grunn for at dette er blitt ein penge industri. Som vaksene får ein bestemme sjølv om ein vil på sosiale mediar. Denne rett til privatliv burde også born ha. Så får vi håpe regelverket snart er på plass for barna, satsar på nullvisjon!

• Liker 3
Skrevet
oss-to skrev (1 time siden):

Heilt einig med deg. Det blir for dumt. Og at vi skal ta våras eigene meininga inn, verkar også rart. Klart det er kjekt å være floge på veggen å få være med  på barnets første stund her på jorden. Det er jo ein grunn for at dette er blitt ein penge industri. Som vaksene får ein bestemme sjølv om ein vil på sosiale mediar. Denne rett til privatliv burde også born ha. Så får vi håpe regelverket snart er på plass for barna, satsar på nullvisjon!

Enig!

• Liker 1
Skrevet
vesp skrev (3 timer siden):

Enig!

Nå er det vel ikke så farlig heller så lenge han er så liten. Det skal mye til å gjenkjenne han etter hvert utfra babybilder. De forandrer seg jo veldig mye de første åra

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes også det er så utrolig fint å se hvordan Oskar (babys far) i stor grad tar "styringen", og at Ulrikke er mer usikker og bekymret, og må lære av Oskar. Det er en lettelse å se at ikke det alltid er slik at "mamma kan alt" - bare fordi hun er mamma. Pappa kan også, liksom, og det går helt fint. Digger det! 

• Liker 6
  • Hjerte 6
  • Nyttig 1
Skrevet
kkkeee skrev (4 timer siden):

Nå er det vel ikke så farlig heller så lenge han er så liten. Det skal mye til å gjenkjenne han etter hvert utfra babybilder. De forandrer seg jo veldig mye de første åra

Du mener eksponering bare handler om hvorvidt man kjenner igjen barnet eller ikke? Det er jo faktisk det minste problemet med eksponering! 

• Liker 4
  • Nyttig 6
Skrevet

Jeg håper U klarer å fortsette å være den hun er. Så blid og positiv. Det er dessverre så mye trolling generelt på SoMe, at jeg er redd hun skal bli påvirket. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Det filmes hjemme hos Ulrikke. Mann med «tv-kamera» så han i bakgrunnen på en snap fra nyfødt inteksiv-avd. på sykehuset også. Holder ikke å blottlegge sønnen på snapchat. Mor skal tjene mere penger.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Irja skrev (19 timer siden):

Det filmes hjemme hos Ulrikke. Mann med «tv-kamera» så han i bakgrunnen på en snap fra nyfødt inteksiv-avd. på sykehuset også. Holder ikke å blottlegge sønnen på snapchat. Mor skal tjene mere penger.

Ja det ser jo ut som det er de som filmes, ikke bare noe til Barneavdelingen (det avkreftet hun jo og tidligere). Får jo håpe det bare er noe bakomsnutter til et annet prosjekt, men..

Skrevet
kkkeee skrev (På 25.5.2025 den 12.48):

Men kan det være en sjanse, bare en ørliten sjanse for at han vil mene som ungdom/voksen at det ikke var greit at hele ham ble vist for «hele verden» på sitt mest sårbare, født mange uker for tidlig , med pustehjelp og andre remedier koblet på kroppen? 

Er svaret ja, så burde det være opplagt hva man som foreldre bør gjøre/ikke gjøre. 

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg fikk brått og uventet prematurbaby, flere dramatiske hendelser underveis der det kunne gått galt.

Han er i dag elev på vgs, og kan ikke fordra fokus på den perioden. Takk og lov at ikke detaljer ligger åpent for alle å se.

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Hvis jeg holder eksponeringen utenfor (den er ugrei uansett), så synes jeg hun skal ha kudos for hvordan hun svarer folk. Gode eks siste døgnet hvor hun får kommentarer på at ungen har på lite klær f.eks, hvor hun svarer saklig og nyansert, og også forklarer at hun løfter fram kommentarer for å nyansere og vise at det er ulike veier til mål, og at man jo ikke alltid må være enige. Her kan mange influensere lære mye! Og også at hun ikke vil bruke app for mat og søvn i første omgang, forfriskende at noen med det nedslagsfeltet går for «gamlemåten» og ikke hiver seg på alle trender. og andre influensere hadde jo virkelig melket denne fødselen og historien på et helt annet nivå. #dramalama

• Liker 15
  • Nyttig 4
Annonse
Skrevet
Ninaen skrev (35 minutter siden):

Hvis jeg holder eksponeringen utenfor (den er ugrei uansett), så synes jeg hun skal ha kudos for hvordan hun svarer folk. Gode eks siste døgnet hvor hun får kommentarer på at ungen har på lite klær f.eks, hvor hun svarer saklig og nyansert, og også forklarer at hun løfter fram kommentarer for å nyansere og vise at det er ulike veier til mål, og at man jo ikke alltid må være enige. Her kan mange influensere lære mye! Og også at hun ikke vil bruke app for mat og søvn i første omgang, forfriskende at noen med det nedslagsfeltet går for «gamlemåten» og ikke hiver seg på alle trender. og andre influensere hadde jo virkelig melket denne fødselen og historien på et helt annet nivå. #dramalama

Enig i dette. Hun svarer alltid folk respektfullt og fint. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Skuffet over at hun velger dette inntektsgrunnlaget for seg selv og sin familie. Før var dette skyggesiden ved å være kjent. Nå lever de av det. Det vil bli en mental belastning på sikt, som ingen er tjent med. Et liv i rampelyset der de stadig må gi grådige følgere mer og mer av sitt privatliv, for å holde seg relevante. 

• Liker 3
  • Nyttig 7
Skrevet
Irja skrev (På 26.5.2025 den 18.22):

Så kamerateam hos Karianne Spetalen også (når hun hadde babyshower). Bloggerne? 

Skrevet
Mediocre skrev (19 minutter siden):

Barn selger ! Kvifor streve for lønn når du kan håve inn penger fordi alle synast det er så "koselig" å følgje med på. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Mediocre skrev (1 time siden):

Tror Bloggerne har lagt opp.

Men fler mamma-influencere har hatt kamerateam på slep,så er vel noe mamma greier..

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...