Gå til innhold

Ulrikke Brandstorp

Grüner

Anbefalte innlegg

Himmelen_91 skrev (3 timer siden):

Denne skal du få likes på ❤️

Står for den, uansett kva influensar det gjeld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ble diskutert her tidligere, når de var på restaurant og litt en ukes tid etter babyen var født. Jeg reagerte litt på det, men har i ettertid tenkt at det sikkert er både lurt og godt å få litt frisk luft. MEN hotellovernatting! Nei, bare nei, mener jeg. For å få sove en hel natt! Altså, jeg lurer på enkelte influensere som får baby og har så behov for egentid og sovetid. Babyen er kun 2 uker, lurer på om de kommer til å ha barnepike ofte slik at de får sovet...

Å ja, jeg har hatt baby på nyfødt intensiv, så jeg vet hvordan det er. Men var ikke i mine tanker en gang å forlate babyen min der for å lufte hodet, gå på restaurant eller noe. 

Screenshot_20250516_084011_Snapchat.jpg

Endret av Bibbi_
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

snute skrev (1 time siden):

Da mitt barn ble født og var på nyfødtintensiv fikk jeg ikke lov å sove der. Jeg måtte bo på barselhotell og komme på besøk til barnet på dagtid. 

Da jeg fortalte sykepleierne hvor tungt jeg syntes det var å reise hjem litt fra nyfødt intensiv for å være med de andre barna mine, sa de at før hadde man ikke noe valg! Babyene lå på fellesrom og ingen foreldre fikk sove der. Man besøkte de og hadde kengurutid, og måtte få øreklokker på av hensyn til personvernet til de andre foreldrene som satt der med sine barn. Det var helt vanlig, og det er ikke engang lenge siden! 

Haukeland for eksempel flyttet inn i nytt bygg i fjor, og fikk egne rom til alle da. 

På én måte var det kanskje bedre da man ikke hadde noe valg, man slapp den kvelende dårlige samvittigheten for å måtte gå fra babyen sin.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xstrella skrev (34 minutter siden):

Bare overskriften som lyser på gule appen: Første natt uten T. Altså 😱🤬🤬🤬

Mine barn var nær 1 år før jeg sov uten dem. Kunne ikke ramle meg inn å dra fra de. Jeg vemmes, igjen.

Nei nå blokkerer jeg hele kanalen så slipper jeg å se på slik dumskap. 

Bare trist...

Hadde ikke klart å sove borte og så koose meg på hotellfrokost borte fra en liten nyfødt! 😪

Hva med å dele seg? 

Endret av Moongirl
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med å la folk gjøre det som er rett for seg ? Sykepleierne og mormor er jo der, de får ikke gjort noe som helst fra eller til med å være på det rommet 24/7.. Å komme seg utenfor sykehuset når man har mulighet er jo fantastisk. Lade batteriene utenfor, husk at før måtte man det, man kom bare på "besøk" til intensiv og ellers var man på annen avdeling eller pasienthotell/hotell eller hjemme... 

• Liker 5
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo uansett NFI som har ansvar for barnet så hvorfor trenger de å sove en hel natt? Det gjør de vel uansett? Ganske så annerledes for de som ligger alene på barsel med babyen fra dag 1. Da kan man snakke om at man trenger å sove ut.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er så satt ut over mammapolitiet her! Babyen er ivaretatt av mormor! Tenk så heldig han er så har en så flott mormor som allerede er på ballen, de kommer nok til å få et kjempefint forhold, noe som kun har fordeler både for barn og foreldre og mormor. 

Jeg har vært mamma en del år, og er det noe jeg alltid kommer tilbake til så er det at jeg må ha det bra for at barna mine skal ha det bra. Jeg mener det er naivt å tro at man alltid skal "sette barna først", nettopp fordi da setter man faktisk ikke (i de aller fleste tilfeller) barna først. Jeg tenke for eksempel at barna mine har veldig stor glede over at jeg og min mann prioriterer parforholdet, vi har jevnlig barnevakt og er "bare kjærester" noe som gjør risikoen for at de får skilte foreldre mye mindre. Jeg prioriterer også trening høyt, og det samme gjør min mann, noe som gjør at vi får noe mindre tid med barna. Likevel gjør det at vi får bedre helse, og barna våre har foreldre som kan sykle, spille fotball osv med dem. 

Datteren min syns for eksempel ikke det er så gøy å gå på mini-sats, noe vi gjør ca en gang i uken. Hun er 7 år og er absolutt ikke redd for å gå der, men hun syns det er kjedelig. Jeg har forklart henne at vi gjør det av og til, og at ved å bli med der får hun er gladere og sprekere mamma. Dette forstår hun og jeg tror ikke det er dumt at hun lærer seg at ikke alt handler om hennes behov. 

Vi må slutte å være så strenge med oss selv for å ha litt behov, og ikke minst: å være så strenge med andre! Alle ser ut som de er veldig godt ivaretatt, så dere kan bekymre dere for andre ting ;)

• Liker 4
  • Hjerte 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd med Ulrikke, hun virket jo tidligere som en person som faktisk hadde en kompetanse og et fag hun kunne være stolt av. Nå er hun bare blitt til enda en inkompetent,  forutsigbar og kjedelig påvirker som selger privatlivet og familie til høystbydende. 

• Liker 8
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til de som nevner at før MÅTTE man reise ifra ol; Tror det er gode grunner til de i nyere tid har gjort det mulig og være med barnet sitt hele tiden. 

Jeg lå løs i bag uten sele på meg i bil når jeg var liten; I dag har de heldigvis funnet bedre og tryggere løsninger.
Verden og forskningen går fremover. 

At det er anbefalt at de lufter seg vil jeg tro, men ikke reise fra babyen. Og vertfall ikke etter TO uker der de ikke engang har hatt fullt ansvar for den lille. Hun har jo sagt at pleieren tar baby på natta.   

• Liker 3
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rufs skrev (På 11.5.2025 den 18.05):

Jeg har hatt prematur, og som jeg skrev, var aldri utenfor sykehuset nei. Kunne aldri falt meg inn. Sykepleierene prøvde å jage meg til sengs på nettene, noen ganger gikk jeg og sov litt, andre ganger sov jeg i stolen ved kuvøsa. Alle instinktene mine skrek at jeg skulle være med babyen min. Og jeg måtte gå ut for å pumpe, det holdt i massevis for meg (den gang var det pumperom på mitt sykehus). Måtte egentlig gå for å spise og, men gjorde det veldig sjelden, fikk ofte knekkebrød og sånn av de ansatte for å få i meg noe. 

Jeg forstår at instinktene er sterke, men det du gjorde var å ikke ta vare på deg selv. Det gjør deg ikke til en bedre mor enn de som prioriterer å ivareta seg selv og lytte til helsepersonell med mer erfaring i slike situasjoner, tvert imot faktisk. 

Altfor mange kjører seg selv i grøften som foreldre, fordi de føler de ofre seg selv for å dekke barnas behov. Men et av barnas viktige behov er foreldre som har god helse og sunn psyke. Og foreldre som holder sammen. Det krever at man ivaretar seg selv. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lidis88 skrev (13 minutter siden):

Jeg er så satt ut over mammapolitiet her! Babyen er ivaretatt av mormor! Tenk så heldig han er så har en så flott mormor som allerede er på ballen, de kommer nok til å få et kjempefint forhold, noe som kun har fordeler både for barn og foreldre og mormor. 

Jeg har vært mamma en del år, og er det noe jeg alltid kommer tilbake til så er det at jeg må ha det bra for at barna mine skal ha det bra. Jeg mener det er naivt å tro at man alltid skal "sette barna først", nettopp fordi da setter man faktisk ikke (i de aller fleste tilfeller) barna først. Jeg tenke for eksempel at barna mine har veldig stor glede over at jeg og min mann prioriterer parforholdet, vi har jevnlig barnevakt og er "bare kjærester" noe som gjør risikoen for at de får skilte foreldre mye mindre. Jeg prioriterer også trening høyt, og det samme gjør min mann, noe som gjør at vi får noe mindre tid med barna. Likevel gjør det at vi får bedre helse, og barna våre har foreldre som kan sykle, spille fotball osv med dem. 

Datteren min syns for eksempel ikke det er så gøy å gå på mini-sats, noe vi gjør ca en gang i uken. Hun er 7 år og er absolutt ikke redd for å gå der, men hun syns det er kjedelig. Jeg har forklart henne at vi gjør det av og til, og at ved å bli med der får hun er gladere og sprekere mamma. Dette forstår hun og jeg tror ikke det er dumt at hun lærer seg at ikke alt handler om hennes behov. 

Vi må slutte å være så strenge med oss selv for å ha litt behov, og ikke minst: å være så strenge med andre! Alle ser ut som de er veldig godt ivaretatt, så dere kan bekymre dere for andre ting ;)

Er helt enig med deg i det du skriver. Mammapolitiet skal man passe seg for! 

Det jeg ikke synes noe om, er at vi er flere tusen som vet alt dette om Ulrikke og familien. Jeg kan ikke forstå hvorfor (joda, det handler selvsagt om penger) de legger ut så mye fra sitt innerste privatliv! De utleverer jo hele livet sitt og ikke noe er privat, blir helt matt! 

Jeg fulgte henne en stund, og tok det for gitt at vi aldri fikk se babyen ordentlig. Så feil tok jeg. Nå har jeg avfulgt samtlige kjendiser og influensere på snap, jeg orker ikke være og bidra til at de tjener penger på meg. Hadde de enda holdt barna unna! 

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibbi_ skrev (2 timer siden):

Det ble diskutert her tidligere, når de var på restaurant og litt en ukes tid etter babyen var født. Jeg reagerte litt på det, men har i ettertid tenkt at det sikkert er både lurt og godt å få litt frisk luft. MEN hotellovernatting! Nei, bare nei, mener jeg. For å få sove en hel natt! Altså, jeg lurer på enkelte influensere som får baby og har så behov for egentid og sovetid. Babyen er kun 2 uker, lurer på om de kommer til å ha barnepike ofte slik at de får sovet...

Å ja, jeg har hatt baby på nyfødt intensiv, så jeg vet hvordan det er. Men var ikke i mine tanker en gang å forlate babyen min der for å lufte hodet, gå på restaurant eller noe. 

Screenshot_20250516_084011_Snapchat.jpg

HVorfor skal vi være med oppi senga?
Skjønner at han ser oppgitt ut.
Jeg hadde liksom forventet at Ulrikke var hakket annerledes enn de andre, men nei.
Men innser at når man har gjort seg avhengig av inntektene fra snap, så må man jo tydeligvis snappe hele døgnet for å tjene nok... så syyyykt slitsom liv. Gikk ikke så bra å tjene penger på artistkarrieren?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moongirl skrev (1 time siden):

Bare trist...

Hadde ikke klart å sove borte og så koose meg på hotellfrokost borte fra en liten nyfødt! 😪

Hva med å dele seg? 

Bare for att du ikke hadde klart det, så skal det bety att alle andre ikke skal klare det også? 🤨  vi er forskjellige alle sammen. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk er fader meg ikke friske! 

Sitte på nett og dømme nybakte småbarnsforeldre i en sårbar situasjon fordi de selv har andre meninger, ønsker og preferanser. Som om verdenssamfunnet er tuftet på deres sannhet og opphøyde meninger om livet. 
Skjerp dere! Den type holdninger dere viser og måten dere ytrer de på er det som er skadelig, og som gjør dere til dårlige foreldre! Makan!

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve å holde meg for god til å leke en moralens vokter, men som alene igjennom hele svangerskapet, i full jobb, og tiden etterpå, så lurer jeg jo litt på hvorfor det er så mye prat og fokus på egentid og kjærestetid.....

Ikke før de er gravide nå, så er det første vi hører om hvor viktig egen -og kjæreste- tid er..... hvis det er det viktigste, så bør man kanskje vente med barn. Egentid er tiden man har når barnet sover det.

Er man så heldige at man er 2 oppegående voksne, så bør man heller øve litt på å dele oppgavene imellom seg, slik at begge får søvn, næringsrik mat, fordeling av husarbeid, og max kos og stell med den lille.

• Liker 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tigerfrue skrev (12 minutter siden):

Skal prøve å holde meg for god til å leke en moralens vokter, men som alene igjennom hele svangerskapet, i full jobb, og tiden etterpå, så lurer jeg jo litt på hvorfor det er så mye prat og fokus på egentid og kjærestetid.....

Ikke før de er gravide nå, så er det første vi hører om hvor viktig egen -og kjæreste- tid er..... hvis det er det viktigste, så bør man kanskje vente med barn. Egentid er tiden man har når barnet sover det.

Er man så heldige at man er 2 oppegående voksne, så bør man heller øve litt på å dele oppgavene imellom seg, slik at begge får søvn, næringsrik mat, fordeling av husarbeid, og max kos og stell med den lille.

Er selv alenemor, men egentid når barna sover? Det er ikke mye egentid. Da går det i rydding vaskeklær, gjøre klart til dagen etter. Med en nyfødt i hus så er det litt mer oppgaver som trengs å gjøre i starten selvsagt.  Også er man gjerne sliten selv så man finner senga 21/22.  egentid får man når unga er hos barnevakt.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan Ulrikke og mann driver barselsomsorg synes jeg man skal holde seg for god til å mene så mye om. De er ivaretatt på sykehus og får sikkert godt gjennomtenkte råd derfra. Og skulle de gjøre noe som de ansatte ikke synes er lurt - tror jeg de ville få høre det. Om man derimot reagerer veldig på den voldsomme delingen av bilde og info om sønn - så er det bare 1 ting å gjøre - ikke kikk! Da slutter hun, fordi hun tjener ikke penger på det! 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke mange vet hvor slitsomt det er å være på sykehus i mange, mange uker. Det er noe annet. Babyen "er ikke deres" ennå. Det er nok veldig viktig for de å lufte hodene litt! :)

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unødvendig å reagere når så mange her forteller om at de ble oppfordret til å sove hjemme noen ganger mens lille lå på nyfødtintensiv. Blir for dumt å dra paralleller til oss som har hatt terminfeste friske babyer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma2083 skrev (3 timer siden):

Er selv alenemor, men egentid når barna sover? Det er ikke mye egentid. Da går det i rydding vaskeklær, gjøre klart til dagen etter. Med en nyfødt i hus så er det litt mer oppgaver som trengs å gjøre i starten selvsagt.  Også er man gjerne sliten selv så man finner senga 21/22.  egentid får man når unga er hos barnevakt.  

Når barna er små legger de seg jo 18:30-19. Da har man masse egentid. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...