Viki6 Skrevet torsdag kl 18:36 #281 Del Skrevet torsdag kl 18:36 Hadde aldri trodd de skulle dra fra baby en natt nå. Ble skuffet over dem, må jeg innrømme. Skjønner ikke behovet for å sove en natt borte. Ut og spise innimellom forstår jeg faktisk. En rask tur ut av sykehuset en times tid. Men sove borte? Hvorfor? 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ejliis Skrevet torsdag kl 18:43 #282 Del Skrevet torsdag kl 18:43 Kun de som har fått premature, eller er innlagt med baby, intensiv osv vil forstå hvor viktig det er å komme seg ut. Man får fort brakkesyke og babyen er veldig godt ivaretatt av de som jobber der og nå har jo til og med mormor kommet. Jeg håper de koser seg og bearbeider alle inntrykk og ting som har skjedd og får en veldig fin kveld og natt sammen, det fortjener de. 9 6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melus Skrevet torsdag kl 18:46 #283 Del Skrevet torsdag kl 18:46 Ejliis skrev (1 minutt siden): Kun de som har fått premature, eller er innlagt med baby, intensiv osv vil forstå hvor viktig det er å komme seg ut. Man får fort brakkesyke og babyen er veldig godt ivaretatt av de som jobber der og nå har jo til og med mormor kommet. Jeg håper de koser seg og bearbeider alle inntrykk og ting som har skjedd og får en veldig fin kveld og natt sammen, det fortjener de. Ja, det virker nok helt uforståelig for de som ikke har vært i situasjonen. Vi hadde et mye lenger løp enn de to, men vi ble anbefalt å sove hjemme innimellom. Helt grusomt å gå fra babyen, synes jeg, men mange trenger det for å komme seg gjennom tiden på sykehus. 5 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rufs Skrevet torsdag kl 19:19 #284 Del Skrevet torsdag kl 19:19 Ejliis skrev (35 minutter siden): Kun de som har fått premature, eller er innlagt med baby, intensiv osv vil forstå hvor viktig det er å komme seg ut. Man får fort brakkesyke og babyen er veldig godt ivaretatt av de som jobber der og nå har jo til og med mormor kommet. Jeg håper de koser seg og bearbeider alle inntrykk og ting som har skjedd og får en veldig fin kveld og natt sammen, det fortjener de. Jeg har hatt prematur født enda tidligere, skjønner det absolutt ikke. Helt fullstendig uforståelig faktisk. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fenomen Skrevet torsdag kl 19:23 #285 Del Skrevet torsdag kl 19:23 Jeg forstår veldig godt at de trenger en liten tur ut her og der, men en natt borte fra et prematurt barn på nyfødtintensiven er jo meget spesielt. 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marsipan123 Skrevet torsdag kl 19:23 #286 Del Skrevet torsdag kl 19:23 Melus skrev (33 minutter siden): Ja, det virker nok helt uforståelig for de som ikke har vært i situasjonen. Vi hadde et mye lenger løp enn de to, men vi ble anbefalt å sove hjemme innimellom. Helt grusomt å gå fra babyen, synes jeg, men mange trenger det for å komme seg gjennom tiden på sykehus. Om det føles helt grusomt, så gjør man det vel ikke..? Folk må vel orke å være to uker på et norsk sykehus? Du kan ha fokus på bare barnet og trenger ikke å tenke på husarbeid eller noe annet. Om du må lufte hodet, så gå en runde rundt sykehuset. Gå ut på skift, sov så godt det lar seg gjøre og slapp av. Det er naturstridig å ville gå i fra et prematurt og nyfødt barn. Vil absolutt tro de ansatte på avdelingen stusser. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melus Skrevet torsdag kl 19:37 #287 Del Skrevet torsdag kl 19:37 Marsipan123 skrev (10 minutter siden): Om det føles helt grusomt, så gjør man det vel ikke..? Folk må vel orke å være to uker på et norsk sykehus? Du kan ha fokus på bare barnet og trenger ikke å tenke på husarbeid eller noe annet. Om du må lufte hodet, så gå en runde rundt sykehuset. Gå ut på skift, sov så godt det lar seg gjøre og slapp av. Det er naturstridig å ville gå i fra et prematurt og nyfødt barn. Vil absolutt tro de ansatte på avdelingen stusser. Jeg kan love deg at de ikke stusser, de anbefaler foreldre å komme seg ut, overnatte hjemme osv! Og ja, det er naturstridig, men absolutt nødvendig for mange. Vet ikke hvor lenge de må være på sykehus, vi var der i 3 måneder med vår og jeg fikk en skikkelig smell etter en stund, først da forsto jeg hva de ansatte mente med de viktige pausene. 6 1 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet torsdag kl 19:51 #288 Del Skrevet torsdag kl 19:51 Det er jo også er poeng at nå er han av «alle målinger», han puster selv uten støtte, og det er ikke risiko i så måte. Jeg kan også si at jeg på en måte stussa litt, men samtidig så er det en totalvurdering hver enkelt må gjøre, og det hadde vært mindre forståelig om han faktisk fortsatt var på pustestøtte og mer uavklart, og «bare» var overlatt til sykepleierne. Mormor er der, som også har vært der fra start. Han er ikke blitt overlatt til besteforeldre han knapt har møtt på andre siden av landet i fremmede omgivelser (sånn mtp sammenligningen med SE). 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oss-to Skrevet torsdag kl 20:24 #289 Del Skrevet torsdag kl 20:24 Kjempe trist at influensaren skal stå i kritikk om valg ho tek som nybakt mor. Håpar ho revurderar exponeringa av barnet snarleg. For eiga og barnets helse. 11 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Himmelen_91 Skrevet fredag kl 02:47 #290 Del Skrevet fredag kl 02:47 oss-to skrev (6 timer siden): Kjempe trist at influensaren skal stå i kritikk om valg ho tek som nybakt mor. Håpar ho revurderar exponeringa av barnet snarleg. For eiga og barnets helse. Denne skal du få likes på ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymis1236 Skrevet fredag kl 02:58 #291 Del Skrevet fredag kl 02:58 Ejliis skrev (8 timer siden): Kun de som har fått premature, eller er innlagt med baby, intensiv osv vil forstå hvor viktig det er å komme seg ut. Man får fort brakkesyke og babyen er veldig godt ivaretatt av de som jobber der og nå har jo til og med mormor kommet. Jeg håper de koser seg og bearbeider alle inntrykk og ting som har skjedd og får en veldig fin kveld og natt sammen, det fortjener de. Jeg har født tre måneder for tidlig og hadde personlig ingen behov for å sove borte, snarere tvert i mot. Var traumatisert i flere år etterpå klarte nesten ikke se vekk fra babyen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xstrella Skrevet fredag kl 04:28 #292 Del Skrevet fredag kl 04:28 Jeg klikker meg ikke inn på denne damen. Det er helt sykt som hun deler. Stakkars lille barnet! Jeg blir dårlig. Lite barn uten noe form for beskyttelse av pengekåte foreldre som driter i all fornuft og det å beskytte sitt lille barn. Dette er helt uforståelig at de vil eksponere seg så mye. Har ikke ord! 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viki6 Skrevet fredag kl 05:10 #293 Del Skrevet fredag kl 05:10 Sikkert stygt av meg å si det, men det er nok en sammenheng mellom eksponering av baby og dette nye huset. Det må jo bli vanvittig dyrt, både kjøpsprisen og totalrenovering. Ingen av de to tjener vel noe ekstremt godt i jobbene sine, så et sted må pengene komme fra. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melus Skrevet fredag kl 05:14 #294 Del Skrevet fredag kl 05:14 Xstrella skrev (44 minutter siden): Jeg klikker meg ikke inn på denne damen. Det er helt sykt som hun deler. Stakkars lille barnet! Jeg blir dårlig. Lite barn uten noe form for beskyttelse av pengekåte foreldre som driter i all fornuft og det å beskytte sitt lille barn. Dette er helt uforståelig at de vil eksponere seg så mye. Har ikke ord! Helt uforståelig for meg også. Det bør bli forbudt å eksponere, særlig i sårbare situasjoner. Nå minner hun om medlemmene i «Løvemammaene». 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janmar Skrevet fredag kl 05:28 #295 Del Skrevet fredag kl 05:28 Anonymis1236 skrev (2 timer siden): Jeg har født tre måneder for tidlig og hadde personlig ingen behov for å sove borte, snarere tvert i mot. Var traumatisert i flere år etterpå klarte nesten ikke se vekk fra babyen. Jeg fødte også for tidlig 2 ganger (planlagt KS begge ganger) så ble vi sendt hjem av sykehuset (gjaldt begge gangene) mens de lå på intensiven. Fikk beskjed om å dra hjem og hente krefter. Syns det er veldig rart de får kritikk for dette. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet fredag kl 06:03 #296 Del Skrevet fredag kl 06:03 Ja selvfølgelig skal fler krone seg selv til årets mor fordi de selv ikke hadde gjort det samme,hva ellers er nytt.. "Jeg hadde aldri...." spiller jo faktisk ingen rolle,når det ikke er deg selv det faktisk gjelder. 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viki6 Skrevet fredag kl 06:25 #297 Del Skrevet fredag kl 06:25 J.. skrev (19 minutter siden): Ja selvfølgelig skal fler krone seg selv til årets mor fordi de selv ikke hadde gjort det samme,hva ellers er nytt.. "Jeg hadde aldri...." spiller jo faktisk ingen rolle,når det ikke er deg selv det faktisk gjelder. Forstår godt behovet for å komme seg ut en liten tur hver dag, alene eller sammen. Men behov for restaurant og natt på hotell, er vrient å forstå. Det er vel neppe normalt med en to uker gammel baby, prematur eller ikke. Jeg lurer alltid på hva slags foreldre man blir med sånne behov. Vanskelig med barn om man har et svært stort behov for egentid/alenetid. 4 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma2083 Skrevet fredag kl 06:26 #298 Del Skrevet fredag kl 06:26 Rufs skrev (På 11.5.2025 den 23.17): Nei jeg skjønner det heller ikke. Min var tidligere født enn Ulrikke sin og var mye mer kritisk i starten, men etter det gikk det bra. Var fortsatt aldri aktuelt å dra noe sted. Jeg sammenligner det absolutt med mine terminfødte, instinktene mine var jo eksakt like selv om tiden på nyfødt intensiv var ekstrem i forhold til å være hjemme. Jeg var aldri en som forlot terminfødte nyfødte heller, eller ga de fra meg til andre mer enn veldig korte stunder. Og jeg er ekstremt sjenert og introvert, var utslitt etter x antall uker på avdelingen med masse ukjente folk hele tiden og livredd for mitt i starten kritiske barn. Men nettopp derfor var jo instinktene også ekstremt sterke på å aldri forlate den lille, skjøre babyen min. Hva andre gjør gir jeg litt f i så lenge noen tar seg av barnet. Jeg må ærlig si at jeg synes det er rart å forlate en nyfødt med fremmede sykepleiere, hvis jeg skulle gá noe sted måtte det i hvert fall vært en pappa som passet på babyen. Den kjenner jo ikke sykepleierene og vil jo kunne bli utrygg. For en fantastisk mamma du er… applaus til deg. Klapp deg selv på skuldra…. Rått kvinnemenneske er du…. 🤓 tror babyen der kjenner sykepleierne altså bli utrygg? Så liten baby som ligger og sover meste parten av tiden…. Den er god 👀🙌🏻 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snute Skrevet fredag kl 06:31 #299 Del Skrevet fredag kl 06:31 De er jo i en veldig uvanlig situasjon, de kan ikke ta seg en natt hjemme, derfor blir det en natt på hotell. Det jeg ikke skjønner er hvorfor de deler det, kunne jo bare holdt det for seg selv. Da mitt barn ble født og var på nyfødtintensiv fikk jeg ikke lov å sove der. Jeg måtte bo på barselhotell og komme på besøk til barnet på dagtid. 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sh999 Skrevet fredag kl 06:35 #300 Del Skrevet fredag kl 06:35 Jeg reagerer ikke noe veldig på at de to tar en natt alene etter alt som har skjedd, unner dem det da det blir litt annerledes å ligge på sykehus over lengre tid. Babyen har en trygg og god mormor i tilligg til dyktige helsepersonell. Det jeg derimot reagerer på er den ekstreme eksponeringen ja 😳 leste en artikkel for en stund siden at mange «artister» i Norge må ha flere jobber for å få det til å gå rundt, og det er vel dette vi er vitne til her også dessverre. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå