MzMe Skrevet 2. mai #101 Skrevet 2. mai Ninaen skrev (10 timer siden): Eh, uke 32 er et meget kritisk punkt mtp lungemodning m.m. Så er absolutt risiko! Hun er vel akkurat så vidt rundt/over det. Går man i fødsel før uke 32 så er det lungemodningssprøyte og man vil forsøke å stoppe fødsel hvis mulig. Men han var ikke kritisk liten, så kan jo være det er bomma med et par uker på termin i tillegg. Prematur er uansett risiko, grensa går på uke 35, men uke 32-35 har selvsagt vesentlig mindre risiko enn før uke 32. Er man dysmatur i tillegg er det verre, men det virker det jo ikke som han er. Er baby født før uke 37+0, er den prematur. 2 1
Ninaen Skrevet 2. mai #102 Skrevet 2. mai MzMe skrev (8 minutter siden): Er baby født før uke 37+0, er den prematur. Takk for korrigering, hvor var hjernen min🙈Jeg vet jo det 😂Korrigerer
Xstrella Skrevet 2. mai #103 Skrevet 2. mai Forstår ikke hvorfor hun utleverer alt. Er på snap 24/7. Er det pga pengene? Synes fokuset burde vært et annet sted enn å oppdatere snapchat hele døgnet. 10
bibliotekaren Skrevet 2. mai #104 Skrevet 2. mai Xstrella skrev (41 minutter siden): Forstår ikke hvorfor hun utleverer alt. Er på snap 24/7. Er det pga pengene? Synes fokuset burde vært et annet sted enn å oppdatere snapchat hele døgnet. Døgnet rundt? Hun var vekk fra snap mange timer i går, og har ikke sett noe oppdatering siden i går kveld. Mtp at gutten ble født så for tidlig og ting skjedde veldig kjapt, skjønner jeg at hun kanskje ville oppdatere følgerne. Vet om mange andre som er mye mer utleverende enn henne. 8
oss-to Skrevet 2. mai #105 Skrevet 2. mai bibliotekaren skrev (1 minutt siden): Døgnet rundt? Hun var vekk fra snap mange timer i går, og har ikke sett noe oppdatering siden i går kveld. Mtp at gutten ble født så for tidlig og ting skjedde veldig kjapt, skjønner jeg at hun kanskje ville oppdatere følgerne. Vet om mange andre som er mye mer utleverende enn henne. Det å vite at andre er verre ,er ikkje kriterie for om det er feil eller ikkje. Influensaren har som mange krenkja barnet sitt privatliv omlag frå unfangelsen. 5 1
HMK Skrevet 2. mai #106 Skrevet 2. mai Ninaen skrev (12 timer siden): Eh, uke 32 er et meget kritisk punkt mtp lungemodning m.m. Så er absolutt risiko! Hun er vel akkurat så vidt rundt/over det. Går man i fødsel før uke 32 så er det lungemodningssprøyte og man vil forsøke å stoppe fødsel hvis mulig. Før uke 34 vil man også som regel prøve å stoppe fødsel. Men han var ikke kritisk liten, så kan jo være det er bomma med et par uker på termin i tillegg. Prematur er uansett risiko, grensa går på uke 37 men uke 32-37 har selvsagt vesentlig mindre risiko enn før uke 32. Er man dysmatur i tillegg er det verre, men det virker det jo ikke som han er. Nå var jo ikke dette før uke 32. Svært liten risiko. Fødte selv i samme tidsrommet og lå på nyfødtintensiv i litt over 3 uker, sammen med mange født rundt tilsvarende svangerskapsuker. De mer premature som var mer sårbare og kritiske hadde sitt eget rom. Inne hos oss var det svært lite dramatikk og stort sett de samme utfordringene hos alle. Noen få hadde behov for c-pap en liten stund. Og så var det "oppfeting", lysbehandling og ammetrening til vi fikk dra hjem. Det var generelt veldig lite dramatisk. Det mest dramatiske for min del var styrtfødselen. Opplevde det akkurat slik Ulrikke beskrev det. Hadde altså så bæsjetrang hele dagen, og tenkte at jeg måtte være forstoppet med en gigabæsj. Ubehag og diffuse tak litt sånn hist og her. Var overhodet ikke forberedt på fødsel før det plutselig bare var tydelig at det var fødsel. Fra 2 cm åpning til babyen var ute på 1 time og 15 minutter. Jeg følte meg så snytt for sjarmøretappen av svangerskapet. Gikk 2 uker over med første og ble igangsatt, så jeg hadde jo ingen tidligere opplevelse av naturlig start på fødsel heller.
HMK Skrevet 2. mai #107 Skrevet 2. mai Xstrella skrev (1 time siden): Forstår ikke hvorfor hun utleverer alt. Er på snap 24/7. Er det pga pengene? Synes fokuset burde vært et annet sted enn å oppdatere snapchat hele døgnet. Fordi hun har hatt en stor opplevelse. Hun har behov for å dele. Det er jo å bearbeide. La dama få gjøre sin greie. 10 2
Xstrella Skrevet 2. mai #108 Skrevet 2. mai oss-to skrev (1 time siden): Det å vite at andre er verre ,er ikkje kriterie for om det er feil eller ikkje. Influensaren har som mange krenkja barnet sitt privatliv omlag frå unfangelsen. Helt enig. Synes det er trist for barnet. Hun er artist og programleder, skulle tro inntekten var mer enn god nok. Men så velger de å oute sønnen både før og etter fødselen. Det går an å verne om sitt privatliv. 11
Xstrella Skrevet 2. mai #109 Skrevet 2. mai HMK skrev (55 minutter siden): Fordi hun har hatt en stor opplevelse. Hun har behov for å dele. Det er jo å bearbeide. La dama få gjøre sin greie. Det finnes familie, venner, helsepersonell og psykologer som er fine ventiler til å få bearbeide opplevelser med. At hun bruker snapchat og 'selger' alt blir bare helt feil, mener jeg. Det er litt synd på damen som ikke klarer å skjerme seg selv og barnet sitt. 12
Frublå Skrevet 2. mai #110 Skrevet 2. mai Xstrella skrev (48 minutter siden): Det finnes familie, venner, helsepersonell og psykologer som er fine ventiler til å få bearbeide opplevelser med. At hun bruker snapchat og 'selger' alt blir bare helt feil, mener jeg. Det er litt synd på damen som ikke klarer å skjerme seg selv og barnet sitt. Neimen kjære deg!! Hun er en «kjent» person som bare ville dele litt av det hun akkurat har vært igjennom. Hun har brått og uventet født sitt første barn. Slutt å gjør dette til et problem! Hun skjermer masse! Vi har alldeles ikke sett i nærheten av alt gjennom SoMe. Å dra inn psykolog fordi hun naturlig nok er litt sjokka over fødsel to mnd før tiden, blir bare for dumt. Hun kommuniserer kun hva hun har opplevd. Er jo ikke noe man trenger å ventilere med en psykolog for av den grunn🫣😂 Altså- for en gjeng med høns det er her inne. Hun har både mannen sin der- og sin mor som kom sent i går kveld. Jeg blir nesten tom for ord av all denne kritikken. Slutt å plukk fra hverandre og overanalysere alt som blir delt… Alt er jo feil uansett hva ho gjør jo 🤯 Det største man opplever i livet er å få barn. Hva er så galt med å dele det- mer enn noe annet?? 15 6 3
hippyskippy Skrevet 2. mai #111 Skrevet 2. mai Xstrella skrev (1 time siden): Helt enig. Synes det er trist for barnet. Hun er artist og programleder, skulle tro inntekten var mer enn god nok. Men så velger de å oute sønnen både før og etter fødselen. Det går an å verne om sitt privatliv. Ikke billig å totalrenovere et hus på Oslo vest 💸💸💸 5
oss-to Skrevet 2. mai #112 Skrevet 2. mai (endret) Frublå skrev (24 minutter siden): Neimen kjære deg!! Hun er en «kjent» person som bare ville dele litt av det hun akkurat har vært igjennom. Hun har brått og uventet født sitt første barn. Slutt å gjør dette til et problem! Hun skjermer masse! Vi har alldeles ikke sett i nærheten av alt gjennom SoMe. Å dra inn psykolog fordi hun naturlig nok er litt sjokka over fødsel to mnd før tiden, blir bare for dumt. Hun kommuniserer kun hva hun har opplevd. Er jo ikke noe man trenger å ventilere med en psykolog for av den grunn🫣😂 Altså- for en gjeng med høns det er her inne. Hun har både mannen sin der- og sin mor som kom sent i går kveld. Jeg blir nesten tom for ord av all denne kritikken. Slutt å plukk fra hverandre og overanalysere alt som blir delt… Alt er jo feil uansett hva ho gjør jo 🤯 Det største man opplever i livet er å få barn. Hva er så galt med å dele det- mer enn noe annet?? Men det er hennar behov. Kva tenkjer du om barnets behov? Eg må jo seie det er spennande å sjå/høre på fødselshistoria. Men det er med flau smak. Her er alle detaljar utlevert på cm og gram. ( Den flaue smaken går på at eg meinar vi som sjåarar og deltakarar her i debatten også spelar ei rolle at barnet ikkje har privatliv.) Endret 2. mai av oss-to 4 3
refill Skrevet 2. mai #113 Skrevet 2. mai hippyskippy skrev (5 minutter siden): Ikke billig å totalrenovere et hus på Oslo vest 💸💸💸 Altså jeg skjønner ikke hvordan de har råd? Tjener hun så godt altså? Fy fader for en totalrenovering de har satt i gang med! Men blir veldig gøy å følge prosessen. Imponert over at de går inn for å bo "her og der" med nyfødt (det hadde det jo blitt selv om han kom til termin). Blir sikkert veldig bra til slutt siden de renoverer med respekt for huset 👍 1
Gjest hei_paa_deg Skrevet 2. mai #114 Skrevet 2. mai Forskjell på Ulrikke og fek Sara emilie…. Ulrikke gir oss noe som er positivt. Sang og god programleder. Et forbilde.
Xstrella Skrevet 2. mai #115 Skrevet 2. mai hei_paa_deg skrev (30 minutter siden): Forskjell på Ulrikke og fek Sara emilie…. Ulrikke gir oss noe som er positivt. Sang og god programleder. Et forbilde. Tja, de må gjøre hva de vil, men skjerm barna. Ikke tjen penger på dem. Hvem beskytter de? Når alt brettes ut så er det 0 personvern for de små. Er det jeg mener ikke er greit. 5 2
Rev. Revenge Skrevet 2. mai #116 Skrevet 2. mai Frublå skrev (1 time siden): Neimen kjære deg!! Hun er en «kjent» person som bare ville dele litt av det hun akkurat har vært igjennom. Hun har brått og uventet født sitt første barn. Slutt å gjør dette til et problem! Hun skjermer masse! Vi har alldeles ikke sett i nærheten av alt gjennom SoMe. Å dra inn psykolog fordi hun naturlig nok er litt sjokka over fødsel to mnd før tiden, blir bare for dumt. Hun kommuniserer kun hva hun har opplevd. Er jo ikke noe man trenger å ventilere med en psykolog for av den grunn🫣😂 Altså- for en gjeng med høns det er her inne. Hun har både mannen sin der- og sin mor som kom sent i går kveld. Jeg blir nesten tom for ord av all denne kritikken. Slutt å plukk fra hverandre og overanalysere alt som blir delt… Alt er jo feil uansett hva ho gjør jo 🤯 Det største man opplever i livet er å få barn. Hva er så galt med å dele det- mer enn noe annet?? Det er veldig enkelt å dele uten å eksponere et nyfødt barns privatliv. Særs mange klarer faktisk å la være å utlevere eget barn. 5
Bibbi_ Skrevet 2. mai #117 Skrevet 2. mai hei_paa_deg skrev (2 timer siden): Forskjell på Ulrikke og fek Sara emilie…. Ulrikke gir oss noe som er positivt. Sang og god programleder. Et forbilde. Enig. Veit ikke om Ulrikke f.eks har delt det samme om unnfangelsen slik SE gjør hver gang hun plutselig blir gravid. Og ja, foreløpig vet vi vekt og cm på babyen. Tenker akk ikke det er så ille. Så får man bare se hvor mye hun deler av han. 2
Ninaen Skrevet 2. mai #118 Skrevet 2. mai HMK skrev (8 timer siden): Nå var jo ikke dette før uke 32. Svært liten risiko. Fødte selv i samme tidsrommet og lå på nyfødtintensiv i litt over 3 uker, sammen med mange født rundt tilsvarende svangerskapsuker. De mer premature som var mer sårbare og kritiske hadde sitt eget rom. Inne hos oss var det svært lite dramatikk og stort sett de samme utfordringene hos alle. Noen få hadde behov for c-pap en liten stund. Og så var det "oppfeting", lysbehandling og ammetrening til vi fikk dra hjem. Det var generelt veldig lite dramatisk. Det mest dramatiske for min del var styrtfødselen. Opplevde det akkurat slik Ulrikke beskrev det. Hadde altså så bæsjetrang hele dagen, og tenkte at jeg måtte være forstoppet med en gigabæsj. Ubehag og diffuse tak litt sånn hist og her. Var overhodet ikke forberedt på fødsel før det plutselig bare var tydelig at det var fødsel. Fra 2 cm åpning til babyen var ute på 1 time og 15 minutter. Jeg følte meg så snytt for sjarmøretappen av svangerskapet. Gikk 2 uker over med første og ble igangsatt, så jeg hadde jo ingen tidligere opplevelse av naturlig start på fødsel heller. Hun var i 32+3… Synes det er drøyt å bagatellisere en prematur fødsel, selv om det selvsagt er mye mer dramatisk å bli født i uke 25-32… 5 5
Frublå Skrevet 2. mai #119 Skrevet 2. mai Rev. Revenge skrev (5 timer siden): Det er veldig enkelt å dele uten å eksponere et nyfødt barns privatliv. Særs mange klarer faktisk å la være å utlevere eget barn. Må helt ærlig si at jeg ikke skjønner hva hun utleverer som er så mye verre enn hva andre gjør. Kan vi ta et skritt tilbake å slutte og arrestere andre på ting. Vi må da vel feie for egen dør. Er jammen ikke rart det er krig i verden 🤯 Kan vi ikke bare glede oss med henne- at hun har født og at det har gått bra? Ja takk til mer av ulrikke og hennes positive vesen! Elsker positive mennesker 🙌🏻 7
oss-to Skrevet 2. mai #120 Skrevet 2. mai (endret) Frublå skrev (55 minutter siden): Må helt ærlig si at jeg ikke skjønner hva hun utleverer som er så mye verre enn hva andre gjør. Kan vi ta et skritt tilbake å slutte og arrestere andre på ting. Vi må da vel feie for egen dør. Er jammen ikke rart det er krig i verden 🤯 Kan vi ikke bare glede oss med henne- at hun har født og at det har gått bra? Ja takk til mer av ulrikke og hennes positive vesen! Elsker positive mennesker 🙌🏻 Er ikkje verre en andre gjer men det blir ikkje bedre for det. Ho er ei flott dame med vinnande vesen. Sånn sett ein fryd å følje. Husbygginga er spennande .MEN det er dumt at ho og brukar barnet til å tjene pengar/klik. Sjå fruJohansen på instagram i dag. Ho tar tyren ved hornet. Endret 2. mai av oss-to Skrivefeil 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå