Gå til innhold

Svindling ved bruk av Norwegian kredittkort, slipper man å betale hva de har svindlet for? 


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det slik at om man blir svindlet ved bruk av Norwegian sitt kredittkort, så slipper man å betale hva de har svindlet for? 

Anonymkode: d5700...c50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke Norwegians bank en av de selskapene som er vanskeligst å forhandle med?

Anonymkode: d5651...a1f

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva menes med svindlet? Varen ikke levert?

Anonymkode: b7097...a37

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva menes med svindlet? Varen ikke levert?

Anonymkode: b7097...a37

Bra du spør. Dårlig forklart fra meg. Tenker på om du feks bruker kortet i utlandet og en butikk feks kopierer kortinformasjonen og bruker den til å handle selv. 

Anonymkode: d5700...c50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker said:

Er ikke Norwegians bank en av de selskapene som er vanskeligst å forhandle med?

Anonymkode: d5651...a1f

Jeg har ikke erfaringer med å forhandle med dem. Hvem foretrekker du?

Anonymkode: d5700...c50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bra du spør. Dårlig forklart fra meg. Tenker på om du feks bruker kortet i utlandet og en butikk feks kopierer kortinformasjonen og bruker den til å handle selv. 

Anonymkode: d5700...c50

Hvis noen misbruker kortet ditt kan du sende inn reklamasjon på transaksjonene inne på mine sider hos Bank Norwegian. Så vil de vurdere saken og gi deg tilbakemelding.

Anonymkode: b7097...a37

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis noen misbruker kortet ditt kan du sende inn reklamasjon på transaksjonene inne på mine sider hos Bank Norwegian. Så vil de vurdere saken og gi deg tilbakemelding.

Anonymkode: b7097...a37

Flott, takk skal du ha for svar! 🙂 

Anonymkode: d5700...c50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke til svindel på akkurat Norwegians kredittkort, men iflg Luksusfellen på tv er de i alle fall ikke greie å ha med å gjøre når de skal forhandle NED renter på gjeld til folk. Men det er jo ikke svindel, det er renter for regelrett bruk, og som de faktisk skylder.

Om Norwegian er mer å stole på når det kommer til svindel, har jeg ikke hørt noe om. Men jeg har hatt kredittkort i 25 år nå, og det har kun skjedd et par ganger at mine Mastercard (fra andre utstedere, ikke Norwegian) har blitt svindlet på nett. Ene gangen var kortet tilsynelatende brukt til et lite kjøp på Kypros, og det andre tilfellet (et annet mastercard et annet år) var det brukt i en våpenbutikk på nettet i statene. 

Begge deler gikk knirkefritt å få slettet. Bare sendte email til kundeservice, forklarte hva som var skjedd og hva som var feilbelastet/svindeltransaksjon, og så ba de meg fylle ut et skjema på nett og sende inn. Det gjorde jeg, og transaksjonene som var svindel ble slettet uten noe mer snakk. Jeg behøvde ikke betale dem først og vente på penger igjen, de ble slettet med en gang.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Million said:

Jeg kjenner ikke til svindel på akkurat Norwegians kredittkort, men iflg Luksusfellen på tv er de i alle fall ikke greie å ha med å gjøre når de skal forhandle NED renter på gjeld til folk. Men det er jo ikke svindel, det er renter for regelrett bruk, og som de faktisk skylder.

Om Norwegian er mer å stole på når det kommer til svindel, har jeg ikke hørt noe om. Men jeg har hatt kredittkort i 25 år nå, og det har kun skjedd et par ganger at mine Mastercard (fra andre utstedere, ikke Norwegian) har blitt svindlet på nett. Ene gangen var kortet tilsynelatende brukt til et lite kjøp på Kypros, og det andre tilfellet (et annet mastercard et annet år) var det brukt i en våpenbutikk på nettet i statene. 

Begge deler gikk knirkefritt å få slettet. Bare sendte email til kundeservice, forklarte hva som var skjedd og hva som var feilbelastet/svindeltransaksjon, og så ba de meg fylle ut et skjema på nett og sende inn. Det gjorde jeg, og transaksjonene som var svindel ble slettet uten noe mer snakk. Jeg behøvde ikke betale dem først og vente på penger igjen, de ble slettet med en gang.

Takk for du delte. Hørtes ut som det gikk veldig lett for deg :) Får håpe Norwegian er like lette om uhellet skulle skje. 

Anonymkode: d5700...c50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Takk for du delte. Hørtes ut som det gikk veldig lett for deg :) Får håpe Norwegian er like lette om uhellet skulle skje. 

Anonymkode: d5700...c50

Bare nevnte det, for det hørtes nesten ut som du forventet å bli svindlet når som helst om du brukte kredittkort :) Tror ikke sjansen er så veldig stor. Som med meg... To ganger på 25 år er jo veldig lite. Og tror ikke jeg har hatt spesielt med flaks heller, for jeg bruker kredittkort utelukkende på internetthandel. Kjøper aldri noe i fysiske butikker med kredittkort, og på nett er jo svindelsjansene større, skulle jeg tro (man legger jo igjen alle kortdetaljer hos en nettbutikk man kanskje ikke vet så mye om egentlig... noen ganger).

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Million said:

Bare nevnte det, for det hørtes nesten ut som du forventet å bli svindlet når som helst om du brukte kredittkort :) Tror ikke sjansen er så veldig stor. Som med meg... To ganger på 25 år er jo veldig lite. Og tror ikke jeg har hatt spesielt med flaks heller, for jeg bruker kredittkort utelukkende på internetthandel. Kjøper aldri noe i fysiske butikker med kredittkort, og på nett er jo svindelsjansene større, skulle jeg tro (man legger jo igjen alle kortdetaljer hos en nettbutikk man kanskje ikke vet så mye om egentlig... noen ganger).

Jeg forventer det ikke 🙂 Bare lurte da jeg ikke har hatt kredittkort før, men måtte skaffe meg da ny arbeidsgiver ikke har firmakort, men refunderer utlegg. Litt kjedelig om jeg blir svindlet på jobbreise og selv må betale for det. Kortet står jo i mitt navn

Anonymkode: d5700...c50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...