AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #1 Skrevet 18. juni 2024 Jeg klarer ikke å finne ut størrelsen min og jeg klikker. Jeg skjønner ikke hvordan en BH noengang skal passe igjen. Jeg målte, dro på cubus og prøvde i dag, men det ble helt feil. Puppene tøt ut på sidene og det kjentes bare ekkelt og ubehagelig ut. 75B skulle jeg vær utifra tabellen. Jeg har brukt 80D før (som også har kjentes feil ut, men beste jeg har prøvd hittil), men har gått en del ned i vekt og nå er jeg vertfall helt på bærtur med størrelser. Hva faen kan jeg gjøre når det ikke hjelper å måle? Vet at cubus ikke har gode BH'er, men jeg har ikke så lyst å investere i en dyr BH når jeg kanskje slanker meg mer.. Blir bare så jævla oppgitt av hele greia. Anonymkode: 6feec...cc2
Capazitet Skrevet 18. juni 2024 #3 Skrevet 18. juni 2024 Kanskje du er C-cup no. Forsøk C80 eller C75
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #4 Skrevet 18. juni 2024 Du må prøve flere bh'er. Størrelsen varierer mellom forskjellige merker, modeller og hvordan du er utformet. Anonymkode: 64ec3...5c6
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #5 Skrevet 18. juni 2024 Det holder ikke å bare finne riktig str, du må ha riktig fasong også. Gå til en spesialbutikk for å bli målt skikkelig og for å få hjelp til å finne rett modell. Anonymkode: 2d8f4...019 3
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #6 Skrevet 18. juni 2024 Anbefaler deg å gå til en skikkelig undertøysbutikk. De måler, de kan faget. BH handler ikke bare om størrelse, men mye om fasong. Jeg passer godt en «full cup» for mine byster og deres fasong, men vil ikke passe like godt til andre. I en skikkelig butikk får man hjelp, og så kan man ta det man lærer med seg til billigere butikker. Anonymkode: c79e0...847 1
AllahBallah Skrevet 18. juni 2024 #7 Skrevet 18. juni 2024 Noen gensere kjøper jeg størrelse L, andre M. Samme med bukser, noen ganger 32/32, andre ganger 34/32, og til og med 34/34. Sko, alt fra 43 til 45. Er det ikke slik med bh også? Hilsen mannelogikk.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #8 Skrevet 18. juni 2024 Kappahl og Lindex har gode og rimelige BH-er, ofte på tilbud på nettsiden. Prøv der Anonymkode: 10390...a1b
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #9 Skrevet 18. juni 2024 AllahBallah skrev (2 minutter siden): Noen gensere kjøper jeg størrelse L, andre M. Samme med bukser, noen ganger 32/32, andre ganger 34/32, og til og med 34/34. Sko, alt fra 43 til 45. Er det ikke slik med bh også? Hilsen mannelogikk. Min erfaring er at for BHer er de faktisk noe flinkere til å holde seg til størrelsene, altså at for ulike merker så er ex: 38B ganske lik. Men det vil selvsagt alltid være noen variasjoner. Anonymkode: c79e0...847 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #10 Skrevet 18. juni 2024 Joda, jeg burde jo prøvd flere størrelser, men blir liksom så oppgitt og lei at jeg ikke orker. Og jeg har prøvd andre størrelser tidligere. Syns rett og slett bare ikke noen sitter bra.. Prøvde vel både 80C og 75C syns jeg å huske. Det blir litt voldsomt å skulle prøve alt også. Når jeg ikke har noe å gå etter så er det jo helt umulig.. Anonymkode: 6feec...cc2
AllahBallah Skrevet 18. juni 2024 #11 Skrevet 18. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Min erfaring er at for BHer er de faktisk noe flinkere til å holde seg til størrelsene, altså at for ulike merker så er ex: 38B ganske lik. Men det vil selvsagt alltid være noen variasjoner. Anonymkode: c79e0...847 Ok, da lærte jeg noe
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #12 Skrevet 18. juni 2024 Min erfaring er at man aldri finner BH i billigbutikkene. De har bare standard størrelser, så med en gang man faller littegrann utenfor en standard så finner man ikke riktig størrelse. Det kan høres ut som det gjelder for deg, uten at jeg kan fortelle deg hva riktig størrelse er. Gå heller til en dyr undertøysbutikk og få målt din størrelse med de som kan det. Riktig BH betyr mye for hvordan klærne utenpå sitter også, så det kan være vel verdt å prioritere. Anonymkode: 54e5f...1c9
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #13 Skrevet 18. juni 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Joda, jeg burde jo prøvd flere størrelser, men blir liksom så oppgitt og lei at jeg ikke orker. Og jeg har prøvd andre størrelser tidligere. Syns rett og slett bare ikke noen sitter bra.. Prøvde vel både 80C og 75C syns jeg å huske. Det blir litt voldsomt å skulle prøve alt også. Når jeg ikke har noe å gå etter så er det jo helt umulig.. Anonymkode: 6feec...cc2 Da går du til en ordentlig undetøysbutikk (ikke Change eller Hunkemöller) og for å bli målt og få hjelp til å prøve bh'er. Anonymkode: 64ec3...5c6 1
svartkatt Skrevet 18. juni 2024 #14 Skrevet 18. juni 2024 Jeg kjøper på nett. Velger størrelse, en eller flere i nærheten av hverandre, sorterer på laveste pris. Se også etter 2pk eller lignende. Vidden har du vel greid å måle rett? Og du vet cirka cup. Hvis de du prøvde var for små, prøv større. Du kan gjøre dette med bikinibh også. Har funnet noen kjempebra på den måten selv. På Zalando, bonprix og andre nettsteder.
Gjest watt Skrevet 18. juni 2024 #15 Skrevet 18. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Da går du til en ordentlig undetøysbutikk (ikke Change eller Hunkemöller) og for å bli målt og få hjelp til å prøve bh'er. Anonymkode: 64ec3...5c6 Helt enig med deg. Håper at dette rådet vil hjelpe Ts til å finne undertøy som passer. Det er ikke så vanskelig,det er hjelp å få.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #16 Skrevet 18. juni 2024 Målet rundt er lett å måle. Mål med målebånd rundmålet rundt under bysten, der bh'n sitter. Hvis det er 75cm så prøver du forskjellige b/c/ i 75. Hvis du var 80 før og nå 75cm så må du ha gått ned ganske mye, eller mistet mye fett bak på ryggen. Cm-målet har ikke noe med bryststørrelsen å gjøre. Jeg har trent mye og er 90b i de fleste merker, heller ikke lett å finne, kjøper ofte 85b og forlenger til å hekte på i ryggen Anonymkode: 57e16...35f
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #17 Skrevet 18. juni 2024 Jeg er veldig fornøyd med bh er fra Lindex. Du vet jo ca størrelsen din, tenk gjennom hva du vil at bh en skal «gjøre» (støtte, løfte) og hvordan den vil gjøre seg under klær (jeg feks liker ikke at det er en synlig hard kant øverst på cup ene, så jeg går for modeller med en mykere overgang, blonder el). Plukk ut et par tre modeller ut i fra dine preferanser, og ta med et par forskjellige størrelser av hver i prøverommet. Dette er vel ikke akkurat rocket sience. Anonymkode: a0aec...567 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #18 Skrevet 18. juni 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Da går du til en ordentlig undetøysbutikk (ikke Change eller Hunkemöller) og for å bli målt og få hjelp til å prøve bh'er. Anonymkode: 64ec3...5c6 Har alltid trodd hunkemøller og change er ordentlig og dyr undertøys butikk. Finner det flere?? Anonymkode: 34999...fa4
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #19 Skrevet 19. juni 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Har alltid trodd hunkemøller og change er ordentlig og dyr undertøys butikk. Finner det flere?? Anonymkode: 34999...fa4 Rene Triumph butikker finnes jo, og i større byer har man gjerne egne undertøysbutikker. Sist vi var på Triumph bommet selger godt på størrelsen. 😕 Anonymkode: 1a77f...fc8
Perelandra Skrevet 19. juni 2024 #20 Skrevet 19. juni 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Har alltid trodd hunkemøller og change er ordentlig og dyr undertøys butikk. Finner det flere?? Anonymkode: 34999...fa4 De beste undertøybutikkene er etter min mening de selvstendige som ikke er bundet til en butikkkjede eller merke. Det er på disse butikkene at jeg får best hjelp og finner det beste utvalget. Kjedebutikker som Cubus, Lindex og H&M kan jeg bare glemme da de ikke har min cup-størrelse. Heller ikke Change, Hunkemøller eller Triumph har de rette BHene for meg. De har størrelsen, men passformen er feil, og for Change og Hunkemøller er heller ikke kvaliteten god nok. Selv har jeg best erfaring med merkene Elomi, Panache, Freya, Fantasie og PrimaDonna. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå