Gå til innhold

Smokk til baby


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min nyfødte baby på 3 uker har enormt suttenehov, men vil ikke ta smokk. Finnes det ulike smokker jeg kan prøve, og hvilke anbefaler dere? Og hvordan venner dere babyen til å ta smokk? Hilsen fortvilet mor med såre bryster. 

Anonymkode: cc8dc...89d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var innlagt på Nyfødtintensiv med baby som hatet smokk. De ga baby en smokk som het Jollypop. De hadde på litt sukkervann (?) på smokken og etter det så tar han denne smokken i blant. Kanskje verdt et forsøk? 
 

https://jollypop.no

Anonymkode: 7ef54...b87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener bibs har en prøvepakke med 4 forskjellige smokker, kan være nyttig å prøve!

Med det sagt tror jeg jeg prøvde alle smokker i verden til min sønn, spesialbestilte tilogmed noe fra Tyskland som angivelig faller i smak hos 99% av barn. 

Han ville rett og slett ikke ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ble aldri noen smokkebaby, men den som falt mest i smak var denne: https://www.farmasiet.no/catalog/foreldre-og-barn/smokker/philips-avent-soothie-heart-smokker2,5034845?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw4MSzBhC8ARIsAPFOuyXK0PqIhyxaqVSjwEjaGIXVx057K8Un1OQQWLrAuSMd5xBUEJFsu5caApGnEALw_wcB

På de kan du stikke lillefingeren inn i smokken. Tror en del babyer liker at det blir litt mer "motstand" å sutte på. Verdt å prøve i alle fall.

Anonymkode: d7bc1...0fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Min nyfødte baby på 3 uker har enormt suttenehov, men vil ikke ta smokk. Finnes det ulike smokker jeg kan prøve, og hvilke anbefaler dere? Og hvordan venner dere babyen til å ta smokk? Hilsen fortvilet mor med såre bryster. 

Anonymkode: cc8dc...89d

 Vi prøvde alt og babyen min ville ikke ta smokk… alt jeg kan si er at det er en sessong og det går over ❤️ jenta mi er nå 8mnd, nekter fortsatt smokk. Ammer mindre og alt går fint uten smokk 😊👍

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anononyma skrev (6 timer siden):

Mener bibs har en prøvepakke med 4 forskjellige smokker, kan være nyttig å prøve!

Med det sagt tror jeg jeg prøvde alle smokker i verden til min sønn, spesialbestilte tilogmed noe fra Tyskland som angivelig faller i smak hos 99% av barn. 

Han ville rett og slett ikke ha.

Ja! Syntes den prøvepakken fra Bibs var veldig grei, lillebror fant favoritten sin der 🥰 Men enkelte babyer vil bare ikke ha smokk. Storebror i hus interesserte seg ikke for smokk før han var over to år, men da var det naturligvis for sent å begynne 😅

Anonymkode: 25e20...99e

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 18.6.2024 den 14.59):

Min nyfødte baby på 3 uker har enormt suttenehov, men vil ikke ta smokk. Finnes det ulike smokker jeg kan prøve, og hvilke anbefaler dere? Og hvordan venner dere babyen til å ta smokk? Hilsen fortvilet mor med såre bryster. 

Anonymkode: cc8dc...89d

Avent Soothie. Er hull i midten så du kan holde en finger i den, det var eneste smokken babyen min klarte å holde på😊

Anonymkode: d4bb5...74b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...