Gå til innhold

Tur til Kreta med baby

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 

Jeg fødte for 3 uker siden og skal til Kreta med mamma om en uke. Det blir jo en del soling og strandliv, derfor har jeg noen spørsmål. 

Hvilken solfaktor bruker dere på deres nyfødte?

Hvor får man kjøpt bikini i str. 50, gjerne rosa? 

Hvordan får jeg babyen min til å ville ha på solbriller?

Håper på svar snart.

Anonymkode: 5d1f1...a7c

Skrevet

Tenker det hadde antagelig vært best hjemme, men man har i det minste aircon på hotellet. Du holder baby under parasoll, og er innendørs på de varmeste timene. UV-tøy med faktor 100. Du får også solfaktor 100 i krem

Bikini? Blir bra med bleie! Solbriller har jeg prøvd i tre år, si fra hvis du får det til

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er fint hjemme, men denne turen ble bestilt for 1 år siden og jeg har gledet meg til å få til sol på denne nybakte mammakroppen. Både jeg og mamma synes jo at babyen er litt blek, og tenker det blir fint for babyen også med litt farge på kroppen. Men solkrem bør vel holde?

AnonymBruker
Skrevet

Har en følelse av at dette er troll. 

Men hvis du skal ha med en baby på 1 mnd til Syden, tror jeg ikke du trenger bikini. Da du må oppholde deg mye inne. 

Anonymkode: 67bda...80e

• Nyttig 6
Gjest Anonyme-meg
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja det er fint hjemme, men denne turen ble bestilt for 1 år siden og jeg har gledet meg til å få til sol på denne nybakte mammakroppen. Både jeg og mamma synes jo at babyen er litt blek, og tenker det blir fint for babyen også med litt farge på kroppen. Men solkrem bør vel holde?

Legg babyen i sola, trenger ikke solkrem blir sikkert fint å få stekt den litt... 

AnonymBruker
Skrevet

Mener du det? Er jo litt jobb med den solkremen, men trodde det var anbefalt?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har en følelse av at dette er troll. 

Men hvis du skal ha med en baby på 1 mnd til Syden, tror jeg ikke du trenger bikini. Da du må oppholde deg mye inne. 

En følelse? 😆 Finner jo ikke mer klassisk trollepost enn det her. Hei troll! 👋

• Nyttig 3
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Innlegget begynte greit nok. Jeg er en som synes det er innafor å reise med baby. Men her kom trollet frem. 

AnonymBruker
Skrevet
Selbu skrev (1 minutt siden):

Enig, syns mer subtil trolling er mye morsommere.

Men for folk som faktisk skal til syden med små, finnes det heldekkende uv-drakter å få kjøpt de fleste velassorterte butikker. 

Anonymkode: 79d3f...13f

AnonymBruker
Skrevet
Selbu skrev (1 minutt siden):

Jeg prøvde å si det litt forsiktig 🤣

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Blek baby??? :ler: 

Troll tåler ikke sol!

Anonymkode: d6c08...f11

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Troll. Du kan ikke bade så kort etter fødsel en gang.

Anonymkode: ba41e...1eb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Lol

Anonymkode: b6d54...7b0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei. 

Jeg fødte for 3 uker siden og skal til Kreta med mamma om en uke. Det blir jo en del soling og strandliv, derfor har jeg noen spørsmål. 

Hvilken solfaktor bruker dere på deres nyfødte?

Hvor får man kjøpt bikini i str. 50, gjerne rosa? 

Hvordan får jeg babyen min til å ville ha på solbriller?

Håper på svar snart.

Dersom du ikke er et troll med denne tråden og mener alvor håper jeg noen i nær krets rister fornuft i deg.  Sånne tråder som er regelrett skadelig er ikke noe morsomt å trolle med.. 

Men siden folk er så sykt ukritisk til kilder og informasjon så får man vel svare seriøst også da så ikke noen andre er dum nok til å bite på slikt tull og fjas - og bokstavelig skadelig handling. 

1 - Babyer kan og skal ikke være i sol i det hele. 

2 - Babyer skal ikke bruke solfaktor eller solkrem 

3 - med den ventende hetebølgen som kommer er det ikke anbefalt å reise med så små barn. 

4 - babyer bruker ikke bikini, men heldekkende UV drakter.. 

Anonymkode: a77db...fc0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bare legg babyen ute på stranda på et brett aluminiumsfolie, sånn får man mest mulig stråler reflektert på den bleike kroppen. Blir huden brent så betyr det bare at brunfargen varer lenge når det brente er flasset av. Skikkelig deilig å dra av slike hudflakene, forresten. Kos dere!

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...