Gå til innhold

Erfaring med barberhøvel av metall (muhle)?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er kvinne og ønsker å kjøpe den type barberhøvel som er av metall og med tradisjonelle barberblad slik som den på linken fremfor vanlig gilette venus som jeg har brukt til nå. Er dette en grei en for nybegynnere?

Link: https://www.barbershop.no/products/muhle-companion-barberhovel?variant=39371252695145

Og er det like lett å bruke denne for en som er vandt med andre typer barberhøvler (altså de av plast)? Noen som har erfaring og dele?

Anonymkode: 7f979...954

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det til kun legger og under armene så er de ok. Den viktigste forskjellen på de forskjellige tradisjonelle høvlene er hvor stor avstand det er mellom blad og kam. Det bestemmer hvor godt/hardt den tar. Det finnes høvler hvor dette kan justeres på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå er jeg mann, men har faktisk i 50 år kun brukt høvel i metall. Aldri brukt barberskum, og aldri hatt plager med sår o.l. Ingen barbermaskin klarer å gjøre meg så glattbarbert (har prøvd). Men det kreves en erfaren hånd for å håndtere sylskarpe barberblad mot huden.

Anonymkode: 1b1be...c2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meowmere skrev (23 timer siden):

Er det til kun legger og under armene så er de ok. Den viktigste forskjellen på de forskjellige tradisjonelle høvlene er hvor stor avstand det er mellom blad og kam. Det bestemmer hvor godt/hardt den tar. Det finnes høvler hvor dette kan justeres på. 

Ikke kun til legger og under armene. Bikiniområde og armene også ;) 

Ja, det finnes høvler med justering, men nybegynnere bør prøve den enkleste først.

Jeg bruker Edwin Jagger sin barberhøvel som ligner på Mühle R89. 

Mühle R89 tradisjonell barberhøvel - AGATON SHOP!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...