Gå til innhold

Våkentid 2 mnd

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor lenge er det vanlig å være våken for baby på 2 måneder? 

Min er våken alt fra 20 min til 2,5 timer om gangen. Sover som oftest mellom 1-3 timer mellom våken tidene. Våkner ofte for å amme litt for så å sove videre. Natten våkner han kun for å spise, sover videre etter amming. 

Føler noen dager han er for lenge våken og andre dager at han sover for mye 😅 Men han vokser godt og får god kontakt med både smil og lyder når han er våken. 

Anonymkode: 6c83b...017

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er nok veldig individuelt. Noen sover mer enn andre.. 

Babyer produserer ikke melatonin før rundt 3 mnd. Frem til før dette skiller ikke babyer på natt og dag - men noen er "heldig" og får baby som sover mye om natten og er mye våken om dagen, andre får babyer som sover/er våken om en annen.. 

Viktigste er å følge din baby sin rytme og hva som fungerer for den og dere. 

Anonymkode: 7bd43...6d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lot alltid babyen styre det selv i den alderen. Noen ganger var duppen på 1 time, andre ganger 20 minutt. Våkentid varierte også veldig (men jeg så alltid etter tegnene på at hun var trøtt). 

Anonymkode: 26d52...55c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fortsetter vi slik som vi har gjort :) Første barnet mitt hadde kolikk, så veldig uvant med en baby som sover godt og er veldig fornøyd, selv når babyen er våken i 2 timer 😅 

Ts 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da fortsetter vi slik som vi har gjort :) Første barnet mitt hadde kolikk, så veldig uvant med en baby som sover godt og er veldig fornøyd, selv når babyen er våken i 2 timer 😅 

Ts 

Nyt god søvn, det er ikke noe feil ved at de sover lenge så lenge de legger på seg og ellers er fornøyde ☺️ 

Anonymkode: 26d52...55c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...