AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #41 Skrevet 22. juni 2024 Har satt inn kobberspiral etter å ha født to barn. Det var ikke spesielt vondt, kjente en litt stikkende følelse, men det gikk fort over. Etterpå murret det i noen timer. Merket heller ikke noe da den ble tatt ut, gynekologen sa jeg hadde eggløsning da den ble tatt ut så den kom nærmest av seg selv. Anonymkode: 460af...246
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #42 Skrevet 22. juni 2024 Litt ubehagelig er det hver gang. Har hatt mange spiraler, vet ikke hvor mange, men ett par ganger har det vært vondt. Men er fort gjort, heldigvis. Satt inn alle etter jeg fikk barn. Har en søster som satt inn før hun fikk barn, hun synes det var kjempe vondt. Men hun har også mild angst for slikt. Anonymkode: 3cc37...84c
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #43 Skrevet 22. juni 2024 Kjente ingenting verken av innsett eller uttak av spiral. Litt murringer et par dager etterpå, men ikke like gale som mensensmerter. Født barn. Samme lege hver gang. Anonymkode: 5a500...5e9
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #44 Skrevet 22. juni 2024 Synes ikke det var vondt. Eklere med celleprøve egentlig Anonymkode: 65e5e...e61
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #45 Skrevet 22. juni 2024 Det var helt jævli, og noe jeg aldri kommer til å gjøre igjen! Kvalmen og svimmelheten og smerten, jeg måtte stoppe bilen og legge meg på bakken. Spydde da jeg endelig kom meg hjem. Anonymkode: fb7bb...45c 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #46 Skrevet 22. juni 2024 Det var ikke vondt, det var ubehagelig et par sekunder. Hos fastlegen. Jeg har ikke født vaginalt, men har hatt «gleden» av å ta keisersnitt på 10cm åpning, så jeg vet ikke om det har betydning. Anonymkode: 1a347...3af
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #47 Skrevet 22. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 18.6.2024 den 11.45): Jeg vurderer sterkt å prøve hormonspiral mot pms. Men jeg har lest en del skrekkhistorier om hvor vondt det kan være. Hva er din erfaring? Er det forskjell på om man har født barn eller ikke? Gjorde du det hos lege eller gynekolog? Anonymkode: 1826b...235 Jeg besvimte...i tillegg grodde den fast. Sorry for skrekkhistorier 🙈 Anonymkode: 416a4...574
Diskulis Skrevet 22. juni 2024 #48 Skrevet 22. juni 2024 Har født og har hormonspiral. Overhodet ingen smerter hos meg. Kun standard ubehag ved at noen roter «der nede» når den settes inn, men ikke smerte. Også hadde jeg vel et par dager med noe som kan sammenlignes med milde mens-smerter etterpå. Ikke merket noe til den etter det. Det beste var å miste mensen, det er nydelig det 😅 Kan alltid ha sex (aldri vært noe fan av sex under mensen) og slipper styret med bind og tamponger. Helt gull👌
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2024 #49 Skrevet 24. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 22.6.2024 den 16.46): Det var ikke vondt, det var ubehagelig et par sekunder. Hos fastlegen. Jeg har ikke født vaginalt, men har hatt «gleden» av å ta keisersnitt på 10cm åpning, så jeg vet ikke om det har betydning. Anonymkode: 1a347...3af Åpningsfasen hvor man ikke kan presse i takt med riene er etter min mening det verste med fødselen, så det er klart det har en betydning. Anonymkode: 55fa2...1a7
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2024 #51 Skrevet 24. juni 2024 Satte inn hormonspiral på grunn av problemer med menssmerter. Det gjorde litt vondt da den ble satt inn, men mest tiden etter. Jeg måtte stoppe på en parkeringsplass da jeg kjørte fra gynekologen for jeg fikk så sterke smerter. Var som rier, tydelig at livmoren min ikke var fornøyd. Jeg har senere fått påvist adonemyose så sikkert derfor. hjalp ikke noe mot mine smerter, jeg hadde murringer hele tiden og småblødninger hele tiden. Så etter halvannet år tok jeg den ut igjen (gjorde ikke vondt å få den fjernet) Anonymkode: e4fbd...175
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2024 #52 Skrevet 24. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Satte inn hormonspiral på grunn av problemer med menssmerter. Det gjorde litt vondt da den ble satt inn, men mest tiden etter. Jeg måtte stoppe på en parkeringsplass da jeg kjørte fra gynekologen for jeg fikk så sterke smerter. Var som rier, tydelig at livmoren min ikke var fornøyd. Jeg har senere fått påvist adonemyose så sikkert derfor. hjalp ikke noe mot mine smerter, jeg hadde murringer hele tiden og småblødninger hele tiden. Så etter halvannet år tok jeg den ut igjen (gjorde ikke vondt å få den fjernet) Anonymkode: e4fbd...175 Glemte å skrive at jeg har født 1 barn Anonymkode: e4fbd...175
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2024 #53 Skrevet 24. juni 2024 Satt inn spiral første gang forrige uke, født et barn. Sånn egentlig hadde jeg fint overlevd, men det var for trangt så det ble bedøvelsessprøyter og blokking av livmorhalsen... Det var ikke godt 😂 Ingen plager etterpå, kanskje bittelitt murringer første dagen. Men problemer med å sitte vanlig pga. alt styret for å få den inn! Anonymkode: d4723...6d9
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2024 #54 Skrevet 24. juni 2024 Mitt beste tips er å dra til en ordentlig gynokolog, jeg merket "så å si ingenting" når jeg satt inn min. Ta smertestillende på forhånd. Men ubehaget av å ta den ut og sette inn ny etter konisering kunne godt noen ha advart meg om.. Anonymkode: fcfaa...e37
Jajakvinne12 Skrevet 24. juni 2024 #55 Skrevet 24. juni 2024 (endret) AnonymBruker skrev (På 18.6.2024 den 11.45): Jeg vurderer sterkt å prøve hormonspiral mot pms. Men jeg har lest en del skrekkhistorier om hvor vondt det kan være. Hva er din erfaring? Er det forskjell på om man har født barn eller ikke? Gjorde du det hos lege eller gynekolog? Anonymkode: 1826b...235 Dropp hormon prevensjon. Har hatt kobber spiral to ganger, en før barn og en etter første barn. Syns det var vondere etter fødsel, men altså det er ikke vondt vondt. Veldig unehagelig heller. Det er verre å dra den ut Edit: Satt den inn hos lege første gang. Sykehuset på 6 ukers kontroll eller fødsel andre gangen. Legen min fjernet den begge gangene. Endret 24. juni 2024 av Jajakvinne12
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2024 #56 Skrevet 24. juni 2024 Jeg går til en meget erfaren privat kvinnelig gynekolog. Hun anbefaler smertestillende 4 ganger om dagen ibux og Paracet en uke før innsett. Tramadol (3 ganger daglig) 1 g Paracet (4 ganger daglig) siste dager før og rett før innsett. Hun bruker alltid bedøvelse ved innsett samt at man bruker Ibux, Paracet og Tramadol etter innsett i en uke enten man har smerter eller ikke. Hun sier at forskning viser at det gir myyye mindre langvarige mensaktige smerter. Det gjør at musklene er helt avslappet i perioden før og etter innsett, noe som er helt avgjørende for smertetilstanden på sikt. Anonymkode: a2b72...3fb
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2024 #57 Skrevet 27. juni 2024 Jajakvinne12 skrev (På 24.6.2024 den 9.52): Dropp hormon prevensjon. Har hatt kobber spiral to ganger, en før barn og en etter første barn. Syns det var vondere etter fødsel, men altså det er ikke vondt vondt. Veldig unehagelig heller. Det er verre å dra den ut Edit: Satt den inn hos lege første gang. Sykehuset på 6 ukers kontroll eller fødsel andre gangen. Legen min fjernet den begge gangene. Jeg setter den ikke inn for prevensjonens skyld, det trenger jeg ikke, men pga. pms. Det kan ikke en kobberspiral hjelpe meg med. Anonymkode: 1826b...235
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2024 #58 Skrevet 27. juni 2024 Har ikke født barn. Det gjorde ikke vondt å sette inn spiralen, men hjelpes hvor sinnsykt vondt det var å ta den ut! Trodde jeg skulle svime av. Anonymkode: 6f79c...9c0
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2024 #59 Skrevet 27. juni 2024 Ikke født barn, fått satt inn to ganger. Vondt i en kort stund (mindre enn ett minutt), så litt mensaktig ubehag samme dag og dagen etter. Fikk beskjed om å ta to paracet en time før. Fikk gjort det hos gynekolog pga livmoren min ligger rart til og at jeg har store muskelknuter. Men det gikk veldig fint, og var absolutt verdt det. Anonymkode: b15fd...2c1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå