AnonymBruker Skrevet 18. juni #1 Del Skrevet 18. juni Hei, Jeg har hatt Garmin 245 music i 4 år, men har akkurat byttet til Vivoactive 5. Veldig fornøyd så langt. Men det eneste som er litt forvirrende er at tid pr km er heeeelt annerledes, selv om jeg løper på akkurat samme fart som jeg gjorde med 245 music… Jeg løp i dag på en fart som 245 vanligvis viser at jeg løper 5:15 /km, men men Vivoactive viste den 7:20 /km! Synes det var veldig stor forskjell… Noen som har opplevd lignende når man har byttet fra en modell til en annen? Burde jeg kanskje kjøpe et pulsbelte? Håper noen kan hjelpe meg å forstå dette 😅 Anonymkode: 0c88c...8d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni #2 Del Skrevet 18. juni Kan klokka være innstilt på miles i stedet for kilometer? 5,15 tilsvarer omtrent 7,20 i miles. Anonymkode: 24758...bba 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
myMa Skrevet 18. juni #3 Del Skrevet 18. juni 5.15 og 7.20 er jo ekstremt stor differanse. Tipper brukeren over har rett. Om du løper på mølle kan det hende at antatt skrittlenge er helt på bærtur. Jeg måtte justere min. Om du løper ute (og klokkene har GPS) så skal det ikke skje at du får en slik differanse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni #4 Del Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (På 18.6.2024 den 12.51): Kan klokka være innstilt på miles i stedet for kilometer? 5,15 tilsvarer omtrent 7,20 i miles. Anonymkode: 24758...bba Sjekket nå og klokken er innstilt på kilometer 🤷🏼♀️ Anonymkode: 0c88c...8d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni #5 Del Skrevet 19. juni myMa skrev (15 timer siden): 5.15 og 7.20 er jo ekstremt stor differanse. Tipper brukeren over har rett. Om du løper på mølle kan det hende at antatt skrittlenge er helt på bærtur. Jeg måtte justere min. Om du løper ute (og klokkene har GPS) så skal det ikke skje at du får en slik differanse. Ja, veldig stor differanse! Klokken er innstilt på kilometer… Første dag med ny klokke i går og da løp jeg på mølle. Veldig kjipt at det er så stor forskjell, blir jo nærmest umulig å utvikle seg/forbedre tider med den nye klokken vs den gamle😅 Litt demotiverende… kanskje jeg bare må ta på meg den gamle når jeg skal ha løpeøktene mine? Anonymkode: 0c88c...8d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
myMa Skrevet 19. juni #6 Del Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Ja, veldig stor differanse! Klokken er innstilt på kilometer… Første dag med ny klokke i går og da løp jeg på mølle. Veldig kjipt at det er så stor forskjell, blir jo nærmest umulig å utvikle seg/forbedre tider med den nye klokken vs den gamle😅 Litt demotiverende… kanskje jeg bare må ta på meg den gamle når jeg skal ha løpeøktene mine? Anonymkode: 0c88c...8d6 Om du løper på mølle så ser du jo hvilken hastighet/tempo du løper. Hvor stor diff er det mellom mølla og klokka? F eks i antall km løpt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni #7 Del Skrevet 19. juni Når du løper på mølla så har du mulighet til å kalibrere før du lagrer økten. Da taster du inn hvor langt mølla mener at du har løpt, og så justerer klokka seg etter det. Det må jeg alltid gjøre når jeg løper på mølla, for ingen klokker får til dette på en nøyaktig måte. Anonymkode: f16ac...afb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kicki_90 Skrevet 20. juni #8 Del Skrevet 20. juni Kalibrerer du klokka etter løpeøkter på mølla? Og gjorde du det med den gamle? 😊 Fordelen med mølle er jo at du vet jo nøyaktig pace ved å bruke informasjonen fra mølla. Har Garmin fenix 5s selv, og den må kalibreres når det er lenge siden jeg har løpt på mølla. Mens gjennom vinteren blir den ganske riktig hver gang siden jeg da løper på samme mølle flere ganger i uken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå