Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror dette er et problem som mange har. Fra et heteronormativt perspektiv, så har kanskje damer behov som menn ikke bare forstår av seg selv. 

Med min eks måtte jeg f.eks. si fra på morsdag at jeg ønska meg blomster, og spørre om han kunne gå og kjøpe det.

Er det noe dere kunne gjort?

Anonymkode: 3f07f...1f8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg klarer i grunnen ikke det. Jeg savner å føle meg begjært og jeg savner at han gir meg komplimenter og sier kjærlige ting til meg. Men jeg føler at hvis jeg må BE om det, mister det verdi - da blir det jo ikke uttrykk for genuint begjær og kjærlighet fra hans side, kun tomme gester fordi jeg ha sagt at han skal gjøre det.

Anonymkode: b9e42...95b

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det klarer jeg. Men det betyr ikke at det blir bedre.

Anonymkode: 9936c...a91

Skrevet

Jeg kan alltid si ifra, men det er ikke alltid jeg blir hørt ;) Og viktigst av alt, jeg vet også bedre og bedre etterhvert som jeg blir eldre når jeg har urealistiske forventninger, eller forventninger jeg *vet* ikke kommer til å bli møtt, slik at jeg vet bedre når jeg burde holde munn/stoppe for ikke å skuffe meg selv 😂 Det har i hvertfall alltid vært det største problemet mitt, at jeg sitter med en eller annen forvetning til noe som for eksempel å få blomster, som jeg vet helt fra da vi ble kjærster at han ikke er god til, så å sitte å forvente å få blomster endte bare med at jeg selv gjorde meg selv skuffa og lei meg. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja det kan jeg. Partnere er ikke tankelesere og noe som er viktig for deg er det ikke sikkert partneren har tenkt over i det hele tatt. Når det er sagt så driver jeg ikke å gjentar hva jeg har behov for gang etter gang. Regner med at han har såpass respekt for meg at han får det med seg når jeg sier det i starten. En mann som ikke hadde det, hadde jeg brutt med.

Anonymkode: cac81...668

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er eksempler på ting dere har behov for? 

Er det noe dere fikk i starten av forholdet som har gått over?

Jeg spør fordi min nye partner og jeg diskuterte dette i går. Jeg spurte hva han hadde behov for i forholdet, og han sa at han hadde behov for at jeg uttrykker mine behov. Men foreløpig har jeg ingen behov utover det han gir meg! 

Ts

Skrevet

Ja jeg er blitt veldig flink til å ha fokus på at min mann ikke er tankeleser og at det jeg ønsker og trenger må kommuniseres direkte. Har fullstendig sluttet med "Det burde han selv forstå!". Samlivet har blitt veldig mye enklere og mindre komplisert/sårt av dette. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er eksempler på ting dere har behov for? 

Er det noe dere fikk i starten av forholdet som har gått over?

Jeg spør fordi min nye partner og jeg diskuterte dette i går. Jeg spurte hva han hadde behov for i forholdet, og han sa at han hadde behov for at jeg uttrykker mine behov. Men foreløpig har jeg ingen behov utover det han gir meg! 

Ts

Da kan du jo si det du liker og som du vil skal fortsette. Er flott at han spør.

Anonymkode: 9936c...a91

• Liker 1
Skrevet

Til en viss grad, ja. Men jeg hadde nok aldri klart å si i fra om at jeg feks ønsker meg gave til den og den begivenheten, det handler nok litt om at jeg selv elsker å gi gaver, så det ville føltes rart å motta en gave jeg vet ikke kommer fra hjertet. Derimot kan jeg fint si i fra at jeg ønsker mer initiativ fra han til å gå på date, at jeg syns han har dabbet av med å bidra hjemme osv. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det kan jeg absolutt. Har null problemer med å si hva jeg liker, ønsket eller trenger fra ham. Når han er der. 

Men utfordringa vår er at jeg vil at han skal være mer fysisk til stede, og ikke planlegge å være alle andre steder (hovedsakelig på jobb. Han jobber veldig mye). Dette har jeg kommunisert med ham, men det virker ikke som han klarer å gjøre det om til praktisk handling. Og ikke minst tar han avgjørelser (som å påta seg mye mer jobb) på kort varsel, uten å kommunisere med meg - blant annet fordi jeg ikke er til stede...

Han kan bli veldig irritert fordi vi får lite tid sammen, og hver gang spiller jeg tilbake at dette i hovedsak er konsekvens av hans egne valg som han ikke må ta. Jeg lurer på om han jobber så mye fordi han er bekymret for økonomi. Han pleide også å være veldig redd for å miste meg. Men nå har jeg ikke følelsen av at han tror han kan miste meg, eller husker at han er i et forhold....?

Jeg vet ikke hva jeg kan gjøre. Akkurat nå vet jeg ikke når vi skal møtes en gang. Når jeg spør hvorfor han er opptatt hver eneste dag i 2 uker, unntatt på tidspunkt der jeg MÅ være på jobb for å ikke få sparken, svarer han ikke. Jeg jobber på dagtid, og har sjeldent fri da. Han har ikke en turnus som er umulig å kombinere med min, men han jobber ekstra på mange fridager og bare håper at de helt få ledige tidspunktene passer for meg. Med lite, og iblant fraværende, kommunikasjon. Jeg blir rasende når jeg tenker på det. 

Kanskje dette er hans måte å slå opp med meg på? Eller er han deprimert? Iblant vet jeg ikke om jeg bryr meg lenger. Det er bare rart pga inntil nylig kjentes vårt forhold veldig nært. Men nå når jeg klager, og ber ham om konkrete ting, svarer han lite og ingenting. Jeg tror at med mindre jeg krever fastere avtaler med ham og han leverer, har vi ingen framtid. Og han har ingen framtid med noen.

Anonymkode: d56da...a70

AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg følt at forholdet manglet noe eller jeg savnet noe, hadde jeg sagt i fra. Vi er åpne med hverandre og har god kommunikasjon, så ingen temaer for såre eller flaue. Men jeg har faktisk aldri hatt behov for å si fra eller etterlyse noe, for han tar hensyn til mine behov av seg selv. Han har høy EQ, og er generelt veldig empatisk av natur. Det sier mye om han som person, men skal også legge til at vi har veldig like behov, da blir det også lettere å merke for begge om noe skulle skli ut, tror jeg.

Anonymkode: b5c46...559

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg vet ikke hva jeg kan gjøre. Akkurat nå vet jeg ikke når vi skal møtes en gang. Når jeg spør hvorfor han er opptatt hver eneste dag i 2 uker, unntatt på tidspunkt der jeg MÅ være på jobb for å ikke få sparken, svarer han ikke. 

Du kan si til ham rett ut at du vil ha et svar på ditt spørsmål, ellers kan han pakke sine saker. 

Anonymkode: 92d61...3a7

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Du kan si til ham rett ut at du vil ha et svar på ditt spørsmål, ellers kan han pakke sine saker. 

Han mener vi skal snakkes i morgen, for da har han fri. Mens jeg er på jobb.

Torsdag drar han for å besøke familien sin i ei uke, etter først å ha sagt til meg at han ikke skal/kan ta ut ferie nå. Jeg har fortalt ham mange ganger at min ferie (sentralt styrt, vi bestemmer ikke tidspunkt) starter neste uke. Så heller ikke da får vi vært sammen, med mindre jeg også drar til hans families by (han har ikke bedt meg komme med). Enten er han dum i hodet, eller så unngår han meg. 

Jeg føler mest for å bare unngå ham tilbake. Orker ikke prate med en som prater tull.

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker said:

Han mener vi skal snakkes i morgen, for da har han fri. Mens jeg er på jobb.

Torsdag drar han for å besøke familien sin i ei uke, etter først å ha sagt til meg at han ikke skal/kan ta ut ferie nå. Jeg har fortalt ham mange ganger at min ferie (sentralt styrt, vi bestemmer ikke tidspunkt) starter neste uke. Så heller ikke da får vi vært sammen, med mindre jeg også drar til hans families by (han har ikke bedt meg komme med). Enten er han dum i hodet, eller så unngår han meg. 

Jeg føler mest for å bare unngå ham tilbake. Orker ikke prate med en som prater tull.

Nei, skjønner. Han høres ut som han er for feig til å avslutte på redelig manér. 

AnonymBruker
Skrevet

Problemet er at disse "behovene" ofte har en tendens til å bli for mange og noen er direkte latterlige.

Anonymkode: e84c1...ce5

AnonymBruker
Skrevet

Problemet er at disse "behovene" ofte har en tendens til å bli for mange og noen er direkte latterlige.

Tja. Hvis man mener partner har latterlige behov, er man nok i feil forhold. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, skjønner. Han høres ut som han er for feig til å avslutte på redelig manér. 

Det er det som er så rart. Han prater vanligvis rett fra levra om alt. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, vi kommuniserer svært tydelig 😊

Anonymkode: c46e1...cc6

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Det er det som er så rart. Han prater vanligvis rett fra levra om alt. 

Å prate fritt om ditt og datt er litt noe annet enn å slå opp med noen. Kanskje han ikke er så tøff når det gjelder..  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Tja. Hvis man mener partner har latterlige behov, er man nok i feil forhold. 

Neida. Man kan ta disse i lære å få dem til å skjønne et par ting. Alle har lov å være ute av det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...