AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #1 Skrevet 18. juni 2024 ... selv om det egentlig er en luksusgode? Og hva bortprioriterer du av luksusgoder? Du definerer selv hva en luksusgode er. Anonymkode: 39105...dae
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #2 Skrevet 18. juni 2024 jeg prioriterer ferie til søreuropa. Anonymkode: 5d305...0c4 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #3 Skrevet 18. juni 2024 Jeg prioriterer hyppig frisør. Jeg prioriterer bort ferier, alkohol/fest og manikyr. (når jeg har råd, unner jeg meg disse også). Anonymkode: 5385e...245
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #4 Skrevet 18. juni 2024 Prioriterer å eie campingvogn og å ha den på vinterplass. Anonymkode: 2dc59...1d1 2
Myrmica Skrevet 18. juni 2024 #5 Skrevet 18. juni 2024 Vin. Selv når budsjettet er litt skrapa en måned 😂 Et glass vin, stearinlys og et mykt pledd en regnværskveld er en luksus jeg gjerne unner meg foran andre ting. 4 1
Gramma Skrevet 18. juni 2024 #6 Skrevet 18. juni 2024 Prioriterer god mat i helgene, og fine klær. Har skammet meg mye over det siste, men innser at det er en interesse jeg har, og jeg har råd til det. Bortprioriterer restaurantbesøk og reise. Drikker sjelden og sykler dit jeg skal (tar ev. kollektivtransport). 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #7 Skrevet 18. juni 2024 Sunn og god mat av gode rene råvarer. Nok varme i huset. Anonymkode: f9251...558 4
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #8 Skrevet 18. juni 2024 Jeg prioriterer å reise. Det jeg ikke prioriterer er å ha bil, men det går fint siden jeg bor i en by. Anonymkode: 2643e...3c3 1
Idunn Skrevet 18. juni 2024 #10 Skrevet 18. juni 2024 Kjøper alltid det som frister på matbutikken, har et ganske høyt spekepølsebudsjett. Er ellers ganske nøktern.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #11 Skrevet 18. juni 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Prioriterer å eie campingvogn og å ha den på vinterplass. Anonymkode: 2dc59...1d1 Et "luksusgode"? Fint du hygger deg i vogna da, uansett. Anonymkode: 66a7a...101
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #12 Skrevet 18. juni 2024 Bortprioriterer ganske mye selv om jeg egentlig kunne tatt meg råd. Drar f.eks ikke til frisør oftere enn med typ 1-1,5 års mellomrom, tar ikke manikyr eller pedikyr med mindre det er en helt spesiell anledning etc. Prioriterer heller god mat, og at vi kan handle det vi har lyst på til middag. Bruker 10K i året på tannlege fordi jeg vil gå til spesialist i stedet for vanlig tannlege (må gå hver 3.mnd). Har brukt ganske store summer siste året på privat fertilitetsutredning og oppfølging (er nå gravid takket være dette) for å slippe det offentlige med all den ventetiden. Har vel brukt i alle fall 20K-30K på dette. Anonymkode: 4d289...31a 1 1
Granskudd Skrevet 18. juni 2024 #13 Skrevet 18. juni 2024 Hva jeg prioriterer: God kaffe God vin Gode råvarer (grønnsaker, kjøtt etc.) Aktiviteter med barna (kino, bowling etc.) Å betale for apper for å slippe reklame så ungene slipper å bli bombardert (youtube, spotify etc,) Teknologi Kjøkkenhage (frø, jord, vann etc) Hva jeg bortprioriterer Jeg bruker lite sminke og hudpleie produkter Kjøper bare klær og sko når jeg trenger det og passer på at jeg ikke kjøper noe som ser nesten likt ut som noe jeg allerede har Bruker nesten aldri penger på bil/kollektiv (Ikke en luksusgode, men er fortsatt luksus-dyrt!) Robotgressklipper (selv om jeg ønsker meg en) 🤣 Lunsj i kantine/kafè Interiør og oppussing (Dette er litt løgn, for vi har pusset opp masse og er egentlig ganske ferdige, så det er lett å bortprioritere) Egne aktiviteter som ikke familien er med på Hva jeg tilpasser: Kjøper gjerne brukt om jeg finner noe tilsvarende av det jeg trenger på for eksempel finn Kjøper gjerne ting i store kvanta om det er billigere enn å kjøpe små (for eksempel kjøper jeg 5 kg ris, i stedet for 1 kg på vanlig butikk) Følger med på tilbud, og passer på om mulig å kjøpe ting vi trenger utenfor sesong Har kjøpt frisørsaks og fått mannen til å lære å klippe hår for å slippe og bruke penger på frisør (Sparer nesten 3 - 4000 kroner i året på det)😅
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #15 Skrevet 18. juni 2024 Hva som er luksus for deg kommer jo an på budsjettet ditt. Jeg setter av en tusenlapp til å kjøpe akkurat hva jeg har lyst til på loppemarked hvert år. Får mye fine klær og pynt til huset og sånt. For meg med dårlig råd er dette en "unødvendig luksus". Anonymkode: a5d02...38f 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #16 Skrevet 18. juni 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hva som er luksus for deg kommer jo an på budsjettet ditt. Det var derfor jeg skrev at du skulle definere selv hva en luksusgode var. Anonymkode: 39105...dae 1 1
Milla29 Skrevet 18. juni 2024 #17 Skrevet 18. juni 2024 Tja, spørs om det betegnes som "luksus" da, men god kaffe gir meg glede, så det prioriteres. Jeg har en skikkelig innebygget kaffemaskin som kverner bønner, så bruker litt ekstra på ekstra gode kaffebønner. Hudpleieprodukter har jeg også begynt å unne meg litt ekstra av - jeg pleide bare kjøpe whatever tidligere, en rens og krem uten parfyme, billigst mulig - ikke så nøye så lenge jeg tålte de. Nå har jeg begynt å prøve ut koreansk hudpleie, og merker stor forskjell, så det har blitt min nye "luksus".
Vegglampe Skrevet 18. juni 2024 #18 Skrevet 18. juni 2024 Cola uten sukker og en energidrikke i ny og ne. Ikke noe jeg trenger, men liker det.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #19 Skrevet 18. juni 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Et "luksusgode"? Fint du hygger deg i vogna da, uansett. Anonymkode: 66a7a...101 Det skulle folk definere selv. For veldig mange mennesker i vårt land er en campingvogn en luksus de aldri vil få. Flott at du ikke er en av dem. Kos deg med det, men ikke rakk ned på andre. Anonymkode: ce407...d36 4 1 3
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #20 Skrevet 18. juni 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Et "luksusgode"? Fint du hygger deg i vogna da, uansett. Anonymkode: 66a7a...101 Ting man strengt tatt ikke trenger for å leve et godt liv, men som øker ens personlige følelse av livskvalitet. For noen er det å leie skihytte i vinterferien, for noen er det å ha campingvogn, for noen er det å kunne ta med ungene sine på badeland så ofte som én gang i året og for noen er det å kjøpe seg stratos en lørdag i ny og ne. Det kommer jo både an på smak, interesse, hva man ønsker og hva man har råd til/tar som selvfølge. Anonymkode: 5385e...245 1 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå