Gå til innhold

ferdig med barneskolen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gir dere gave til barnet får de er ferdig med barneskolen?

Jeg har et barn som er ferdig i 7 klasse i dag, her vi bor er det vanlig med en liten oppmerksomhet til barnet da, noen forslag på hva? 😅

Anonymkode: c7750...383

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi gikk ut og spiste på fin restaurant. 

Anonymkode: fab0c...f0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har 7klasse en middag hvert år der de får diplom og rose. Han fikk nye klær til det, så tenker det holdt. Ellers ville jeg kanskje gått ut å spist eller noe for å markere slutten

Anonymkode: 55c46...ee7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke eldre barn enn fjerde klasse, men har tenkt at ettersom det er skolebytte, kommer vi nok til å markere litt, men ikke noe mer enn at barnet får velge resturant eller at vi ordner en kake med noe morsom tekst på og inviterer besteforeldre og favorittonkel på litt grillmat. Ting vi like fort gjør hver sommer, men med ungen og skoleavslutning i fokus. 

Avgangsgave setter jeg litt mer i forbindelse med eksamen og ferdig grunnskole/høyere utdanning. Men, hver gjør som de vil. 

Jeg begynte nå uansett å tenke litt, for jeg har flere barn og tenker at det viktigste for oss er glade barn og lik behandling :)

Anonymkode: db814...19d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også en som er ferdig med barneskolen denne uken, og en som er ferdig med ungdomsskolen. Vi ga ikke gave da eldstemann var ferdig med barneskolen og har ingen planer om å gi gaver i år heller, men vi skal ut og spise som en felles feiring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har de avslutning med seremoni, utdeling av rose/diplom og god mat. De pynter seg,  og er sammen med vennene etterpå utover kvelden. Dette mener jeg er feiring nok og en fin markering. Barna har alt de trenger og mer til, så ikke behov for enda en dag i livet hvor man skal få gaver. Tenker seremonien, samholdet i klassen, venner og at familien er tilstede, er en markering som betyr noe. Tenker det er fint at ikke alt skal markeres i form av å få noe. 

Anonymkode: cc7cb...cd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De hadde seremoni på skolen. Men vi hadde ikke noe privat.

Var og seremoni da de gikk ut av ungdomskolen, hadde ikke noe privat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...