Gå til innhold

Å flagge sine synspunkter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis man flagger sine synspunkter offentlig, er det da innafor at andre som har andre synspunkter tar det opp med deg? Du proklamerer hva du mener i det offentlige rom og er det da greit at andre starter samtale med deg om temaet? 

Tenker på å gå med, button, pins, plagg med, trykk osv, som forteller at du støtter Israel, Donald Trump, SV, FRP, er imot vindmøller, for naturvern osv. 

Hvis man ikke ønsker å diskutere sine synspunkter eller mangler argumenter, kan man ikke da bare la være å "reklamere"? 

 

Ser at enkelte blir opprørt når de blir konfrontert med sine meninger, men er ikke dette bare å forvente i slike situasjoner? 

Anonymkode: 519c2...6f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nja, det kommer jo helt ann på - Om du går på med en aggresiv tone eller er usaklig eller går til personangrep er jeg ikke enig, men en nysgerrig samtale og diskusjon er jo noe helt annet. Jeg tror de aller fleste ville deltatt i en slik samtale. Det er jo samme greie som at du bruker en spesifikk fotballklubb sin skjorte, det gir deg ingen rett til å konfontere noen med det valget, men du kan veldig gjerne si "Jeg heier på det andre laget, og er uenig med deg"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke forvente eller kreve at alle bare godtar at man mener det man mener og aldri blir konfrontert med det. Spesielt om man kunngjør det på et eller annet vis. 

Men det er fullt mulig å la være å svare på spørsmål osv. Så enten man kan argumentere for det eller ei kan man unngå diskusjoner. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...