Gå til innhold

Alltid noe borte i barnehagen, normalt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Stadig vekk mangler det en såle i skoen, en bukse eller body ligger ikke på plassen etter skift, gummistøvlene er borte en ukes tid, mangler en body osv.

Er det normalt alt ting blir borte slik og sjeldent duker opp igjen, eller er dette en rotete barnehage?

Er en liten barnehage med kun 18 småbarn fordelt på to avdelinger.

Anonymkode: 9c9bd...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slikt har jeg sjeldent opplevd med mine to som gikk i barnehage. Stor barnehage med mange barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig litt mer enn normalt, men ja en god del ble borte i barnehagen. Og det blir det fortsatt på skolen.. hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje litt rotete, men det er vanlig at ting flyter litt i barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnehagen vår legger iallefall ting på feil plass innimellom, og når jeg stresset skal prøve å få med meg tvillingene hjem og det er 2 minutter igjen til barnehagen stenger, så hiver jeg bare alt av skittentøy som ligger på plassen til barna våre i en pose og så sorteres det hjemme. Hvis plaggene vi har fått med hjem ligner på noe vi allerede har, så er det ikke sikkert jeg registrerer før jeg har vasket og tørket tøyet og står og bretter det, at det står et annet barns navn på klistrelappen. Og da kan den genseren, buksa eller lua fort ha vært hos oss i nærmere en uke ja. 

Anonymkode: d45e3...293

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri opplevd at noe har blitt borte i barnehagen (hatt barnehagebarn i 10år).

Anonymkode: ada2f...70f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri opplevd at såler fra sko har blitt borte, og forsvunnede saker kommer oftest til rette igjen på sikt, men ellers høres det vanlig ut. Særlig sokker og gensere har blitt borte for våre barn. Genserne kommer til rette, men ikke alltid sokkene. Og så spenner da, det er vel ca 50/50 om vi ser dem igjen noen gang om vi sender barna i barnehagen med dem.

Er kanskje hyllene/kurvene barna har tøy i lett tilgjengelig for barna i deres barnehage? Det er mange fordeler med det, sånn mtp. å trene på å finne fram, rydde og kle på seg selv. Men en bakdel er gjerne at små, flittige ett- og toåringer som rydder og ordner selv, til tider kan bomme på kurvene. Eller plutselig ta ut alt av alle kurver og skap i en fei og mikse det godt sammen.

Jeg jobber i småbarnsavdeling, og kan si at vi prøver, men klarer ikke alltid å holde styr på ting. Tydelig merking av tøyet hjelper veldig. Det som oftest har skjedd når noe har forsvunnet, er at noen har tatt plagget med seg hjem i god tro fordi det ligner eller er likt noe deres eget barn har. Da pleier det å komme tilbake igjen dersom det er merket med rette eiers navn. 

Anonymkode: 0f4b3...d35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jeg har aldri opplevd at såler fra sko har blitt borte, og forsvunnede saker kommer oftest til rette igjen på sikt, men ellers høres det vanlig ut. Særlig sokker og gensere har blitt borte for våre barn. Genserne kommer til rette, men ikke alltid sokkene. Og så spenner da, det er vel ca 50/50 om vi ser dem igjen noen gang om vi sender barna i barnehagen med dem.

Er kanskje hyllene/kurvene barna har tøy i lett tilgjengelig for barna i deres barnehage? Det er mange fordeler med det, sånn mtp. å trene på å finne fram, rydde og kle på seg selv. Men en bakdel er gjerne at små, flittige ett- og toåringer som rydder og ordner selv, til tider kan bomme på kurvene. Eller plutselig ta ut alt av alle kurver og skap i en fei og mikse det godt sammen.

Jeg jobber i småbarnsavdeling, og kan si at vi prøver, men klarer ikke alltid å holde styr på ting. Tydelig merking av tøyet hjelper veldig. Det som oftest har skjedd når noe har forsvunnet, er at noen har tatt plagget med seg hjem i god tro fordi det ligner eller er likt noe deres eget barn har. Da pleier det å komme tilbake igjen dersom det er merket med rette eiers navn. 

Anonymkode: 0f4b3...d35

Hjelper lite å merke klærne når de i bhg ikke kan lese. Her har de driftet avdelingen med kun vikarer og med folk som har norsk som andrespråk. Det at de er utenlandske eller har norsk som andrespråk er ikke problemet, men svært mange av de hadde skremmende dårlig norskkunnskaper. Både muntlig og skriftlig. Det er ett problem. Heldigvis er fler av foreldrene oppegående og legger på plass klær på riktig steder. Bhg satte plassene til to barn med nesten identisk stavemåte på navnet siden av hverandre i garderoben. Det blir komplett kaos ut av det. 

Anonymkode: 55f10...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi mistet noe én gang på alle de årene vi har hatt til sammen tre barnehagebarn. Et par ganger hendte det at noen andre hadde tatt med seg hjem noe som var vårt, men da kom de alltid tilbake med det dagen etter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt barnehagebarn i 2 år. En sjelden gang har ting vært borte noen dager, men det har alltid dukket opp igjen. De ansatte etterlyser også mistede plagg, så det sier litt om hvor uvanlig det er at noe forsvinner her.

Anonymkode: 454ac...334

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten aldri noe borte (2 barn, forskjellig bhg). Enormt mye borte og ødelagt på skolen, men bhg har hatt god orden på alt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke så mye som forsvant, men noe var det alltids. Typisk småting som votter og ullsokker og sånt. En gang jeg kom midt på vinteren og skulle hente sønnen min i barnehagen etter jobben, så manglet vinterstøvlene hans! De ansatte hjalp meg å lete, vi endevendte barnehagen fra øverst til nederst, men nei - det var ingen vinterstøvler der.

Jeg måtte låne et ullteppe og surre rundt føttene til ungen, og så satt han i vognen på hjemveien med føttene sånn for å ikke fryse. Det var mange minusgrader ute.

Støvlene dukket aldri opp igjen. Håper den dårlige samvittigheten plaget den j.... moren eller faren som stjal dem. De var til og med navnemerket, så det er ikke snakk om at "jeg visste ikke.."

SKOLETIDEN var verre når det kom til misting av klær. Så forbered deg... der er ungene helt overlatt til seg selv og holde orden og henge opp ting. Det forsvant jakker, sokker, gensere, alt mulig av matbokser og drikkeflasker.... ukentlig var det noe som forsvant og måtte erstattes omtrent. Heldige de som har pertentlige og nøye unger som husker å legge på plass ALT.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Stadig vekk mangler det en såle i skoen, en bukse eller body ligger ikke på plassen etter skift, gummistøvlene er borte en ukes tid, mangler en body osv.

Er det normalt alt ting blir borte slik og sjeldent duker opp igjen, eller er dette en rotete barnehage?

Er en liten barnehage med kun 18 småbarn fordelt på to avdelinger.

Anonymkode: 9c9bd...258

Jepp ganske vanlig ja - blir bare verre på skolen.. 

Anonymkode: 6f1f3...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...