Gå til innhold

Stealthing


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noldus faktisk, så søtt :) 
Hvis du hadde lært deg å lese hadde du sett at jeg skrev: "Det jeg er uenig i er at det skal kalles voldtekt da voldsaspektet er totalt fraværende". 
Jeg er uenig - min mening - ikke hva loven sier. Jeg synes voldtektsbegrepet har blitt så utvannet og innebefatter så mye at det undergraver alvorligheten av en brutal voldtekt, det er grunnen til at jeg sier at det er å pisse på ofrene. Ved at "alt" nå karakteriseres som voldtekt blir det mindre alvorlig når folk hører om det, og hvis man da ikke setter seg inn i hver enkelt sak kan man fort tenke at en som er utsatt for voldtekt bare kan riste det av seg, for det er vel ikke så farlig, slik som TS først gjorde. Det er faktisk ikke så enkelt i de mest alvorlige tilfellene.

Bare til info, jeg er selv kvinne, og voldtektsoffer som såvidt slapp unna med livet i behold, så jeg mener jeg har rett til å uttale meg.

Anonymkode: a3609...ec1

Den eneste som pisser på ofre er faktisk du.

Din holdning, at du utrykker den som du gjør og underbygger den med at du har opplevd en voldtekt gjør det faktisk værre for andre voldtektsoffer.

Skam og skyldfølelse er noe som påvirker enormt mange ofre for voldtekt og da i særlighet de som har opplevd en voldtekt slike som deg definerer som mindre av en voldtekt. Dette fører til at offer ikke oppsøker hjelp, ikke greier å bearbeide hendelsen og får større plager. Deres voldtekt var jo ikke like ille i følge deg og dine meningsfeller så da kan de jo ikke ha det vondt heller. 
Se utenfor deg selv, du har et veldig navlebeskuende forhold til temaet på grunn av erfaringen din og det er ikke sunt for hverken deg eller andre som møter dine meninger om temaet.

Ta til deg ting og lær, det kan kun gagne deg godt.

Anonymkode: 2009d...a81

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gi meg så mye pes du bare vil,  det forandrer ikke min mening. Jeg er helt enig i at TS ble utsatt for et straffbart overgrep og har overhodet ikke hevdet at dette er greit. Det jeg er uenig i er at det skal kalles voldtekt da voldsaspektet er totalt fraværende. 

Anonymkode: a3609...ec1

Er du helt fjern eller? 
Voldtekt er ikke bare ved bruk av vold. Jeg ble selv voldtatt som barn. Penetrert, uten bruk av vold. Likefullt voldtekt. Seksuell omgang med noen som sover, er bevisstløs, ute av stand til å motsette seg handlingen, eller ved trusler ol., alt dette regnes som voldtekt. Samt all seksuell omgang med barn u/14 år. Det må ikke være fysisk vold involvert for at noe skal regnes som voldtekt.

  • Liker 1
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Helt enig. Og så er det pussig at TS synes å legge hovedvekten på manglende kondombruk fremfor (eventuelt) manglende samtykke. Et merkelig innlegg.

Anonymkode: fe87a...142

Det er ikke merkelig at hun synes at det var ubehagelig at han ikke brukte kondom. Hun hadde jo sagt at hun ikke ville ha sex uten kondom. Dette bare underbygger det manglende samtykket, og hans mangel på respekt for henne.

At menn nekter å bruke kondom (eller fjerner den underveis) kan oppleves som veldig hensynsløst. For en kvinne er jo dette en evolusjonær trussel.

Hadde en lignende opplevelse selv, med en mann som virket veldig lovende. Men når han fant ut at han plutselig skulle stikke kuken i meg uten kondom (selv om jeg hadde sagt tydelig fra at vi måtte bruke) følte jeg meg skikkelig dårlig. 

Liker selvsagt ikke kondom jeg heller, og jeg ville sannsynligvis ha foreslå å droppe kondomen etter noen uker dersom vi hadde fortsatt å treffe hverandre.

Vet fra tidligere hvor knusende en uplanlagt gravididet kan være. Jeg brukte prevensjon som skulle være veldig sikker, men den sviktet. Det var vanskelige omstendigheter. Faren hadde problemer som ikke var forenelige med å være forelder, og jeg hadde ikke økonomi eller praktisk mulighet til å få barn på egenhånd. Dessuten ville det føles veldig feil å overkjøre faren, som ikke ønsket seg barn.

Nå er dette mange år siden, og jeg er fremdeles barnløs, men tenker ofte på barnet jeg kunne ha hatt. Det er sårt.

Når jeg insisterer på å bruke kondom med en ny partner, er det av omtanke for begge. Å ignorere det er ganske respektløst.

Anonymkode: ee90d...db4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...