Gå til innhold

Stealthing


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei! Tvert imot! Men ved å sidestille disse tingene blir mange overfallsvoldtekter bagatellisert, siden det settes i samme bås som sovevoldtekter(der det var frivillig sex først), og andre overgrep som ER mindre alvorlige. Jeg synes voldtekt er motbydelig, men det hjelper ikke ofrene å si at det er det samme å ombestemme seg midt i et samleie der fyren ikke helt skjønner signalene og det å bli slått ned, tatt kvelertak på og brutalt voldtatt av en eller flere ukjente gjerningsmenn. Det blir som å sidestille et klaps med flathånda og alvorlig mishandling. Det er vold begge deler, synes du det skal straffes like hardt?

Når det gjelder hvor mange jeg har voldtatt vil jeg tro det er like mange som deg

Anonymkode: a3609...ec1

Nei. Alle kan forskjellen. Det er likevel voldtekt.

Anonymkode: 58083...851

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei! Tvert imot! Men ved å sidestille disse tingene blir mange overfallsvoldtekter bagatellisert, siden det settes i samme bås som sovevoldtekter(der det var frivillig sex først), og andre overgrep som ER mindre alvorlige. Jeg synes voldtekt er motbydelig, men det hjelper ikke ofrene å si at det er det samme å ombestemme seg midt i et samleie der fyren ikke helt skjønner signalene og det å bli slått ned, tatt kvelertak på og brutalt voldtatt av en eller flere ukjente gjerningsmenn. Det blir som å sidestille et klaps med flathånda og alvorlig mishandling. Det er vold begge deler, synes du det skal straffes like hardt?

Når det gjelder hvor mange jeg har voldtatt vil jeg tro det er like mange som deg

Anonymkode: a3609...ec1

Det er ingen som har sagt at ulike handlinger skal straffes likt. Du hevder at sovevokdtekt ikke er voldtekt. Det er beviselig feil

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var et overgrep ja, ingen tvil om det. Og så uten kondom plutselig også.  

Det finnes folk som liker å våkne av sex, men dette er forbeholdt partnere som kjenner hverandre svært godt, og som vet at de har hverandres samtykke. 

Å gjøre noe sånt første kveld hører bare ikke hjemme noe sted. Han mente det sikkert ikke vondt, men mangler både respekten for deg og innsikten i hva han faktisk gjorde.

Ikke din feil, ikke din feil, ikke din feil

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Nei! Tvert imot! Men ved å sidestille disse tingene blir mange overfallsvoldtekter bagatellisert, siden det settes i samme bås som sovevoldtekter(der det var frivillig sex først), og andre overgrep som ER mindre alvorlige. Jeg synes voldtekt er motbydelig, men det hjelper ikke ofrene å si at det er det samme å ombestemme seg midt i et samleie der fyren ikke helt skjønner signalene og det å bli slått ned, tatt kvelertak på og brutalt voldtatt av en eller flere ukjente gjerningsmenn. Det blir som å sidestille et klaps med flathånda og alvorlig mishandling. Det er vold begge deler, synes du det skal straffes like hardt?

Når det gjelder hvor mange jeg har voldtatt vil jeg tro det er like mange som deg

Anonymkode: a3609...ec1

Voldtekt er et juridisk / teknisk begrep som har vid betydning. Du må bare venne deg til det.

De enkelte sakene straffes ikke likt, selv om alle kalles voldtekt.

Det er det samme som "fatsovertredelse". Kjører du 10 over får du forenklet forelegg. Kjører du 100 over mister du førerkortet antakelig for alltid. 

Endret av Erfarenmann
  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har behov for å dele noe som hendte meg for et par år siden. 

Vi hadde vært på et par stevnemøter, og jeg skulle overnatte hos ham.

Vi hadde sex med kondom. 

Så våkner jeg midt på natten av at han penetrerer meg uten kondom.

Jeg bare tullet det bort og sa at det ikke var lov. 

Det gikk helt fint. Jeg ble ikke gravid og fikk ingen sykdommer.

Men jeg har fortsatt en uggen følelse.

Nå har jeg ihvertfall fått delt det med dere, så kanskje det hjelper.

 

Anonymkode: 8d27b...3b7

Jeg antar du er ung TS? da vet man ikke så mye om samtykke til sex.. eller hva dere skal bli enige om som er greit og ugreit. De fleste har tillit og stoler på den andre, fordi vi liker dem. Ok, men jeg tror dere hadde samtykke om kondom, det var igrunn det som avgjorde at du ville ha sex.

Jeg har selv blitt utsatt for overgrep av en mann som 6 åring, og hadde ingen å snakke med. Han truet meg med juling, hvis jeg sa noe til noen.. Siden den gang hater jeg kroppskontakt med menn, men det er ikke problematisk for meg, for jeg er jo heterofil.. Jeg synes mere synd på deg, for du må forholde deg til det samme kjønn som overgriperen din. Det er nok en vesentlig forskjell mellom oss..

Mitt tips kommer av erfaring.. og det er positiv tenking og lesing.. Få f.eks ei venninne til å skrive post-it lapper på speile ditt.. med gode, fine og oppmuntrende ord om deg, så leser dem du høyt til deg selv hver morgen og kveld.

Jo det fungerer😀 det sier alle som har prøvd det. Du blir påminnet hele tiden, at du faktisk er like fantastisk som i teksten.. Så ikke gi opp håpet med å få en trygg og flott familie❣️✌️

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bamseklemmer skrev (2 minutter siden):

Jeg antar du er ung TS? da vet man ikke så mye om samtykke til sex.. eller hva dere skal bli enige om som er greit og ugreit. De fleste har tillit og stoler på den andre, fordi vi liker dem. Ok, men jeg tror dere hadde samtykke om kondom, det var igrunn det som avgjorde at du ville ha sex.

Jeg har selv blitt utsatt for overgrep av en mann som 6 åring, og hadde ingen å snakke med. Han truet meg med juling, hvis jeg sa noe til noen.. Siden den gang hater jeg kroppskontakt med menn, men det er ikke problematisk for meg, for jeg er jo heterofil.. Jeg synes mere synd på deg, for du må forholde deg til det samme kjønn som overgriperen din. Det er nok en vesentlig forskjell mellom oss..

Mitt tips kommer av erfaring.. og det er positiv tenking og lesing.. Få f.eks ei venninne til å skrive post-it lapper på speile ditt.. med gode, fine og oppmuntrende ord om deg, så leser dem du høyt til deg selv hver morgen og kveld.

Jo det fungerer😀 det sier alle som har prøvd det. Du blir påminnet hele tiden, at du faktisk er like fantastisk som i teksten.. Så ikke gi opp håpet med å få en trygg og flott familie❣️✌️

 

Tusen takk for gode råd og ord❤️

Anonymkode: 8d27b...3b7

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har ikke tenkt å anmelde det.

Det er bare noe jeg må bearbeide.

Noe som om jeg trodde jeg var ferdig med, men som henger igjen.

Som om kroppen husker noe den rasjonelle hjernen har slått ifra seg.

Anonymkode: 8d27b...3b7

Hadde i det minste søkt om hjelp, ts. Jeg ble overfallsvoldtatt for en 10 års tid siden, sliter fortsatt mye i etterkant av episoden. Jeg bestemte meg også for å bearbeide det på egenhånd. Kan ikke akkurat si i etterkant at det var den rette avgjørelsen.

Anonymkode: 376b9...506

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg sier ikke at det er greit, og at det er et overgrep som bør anmeldes er åpenbart. Men å sidestille dette med f.eks en overfallsvoldtekt i Sofienbergparken er meningsløst og skadelig for de som blir utsatt for de mest alvorlige overgrepene.

Anonymkode: a3609...ec1

Helt enig. Og så er det pussig at TS synes å legge hovedvekten på manglende kondombruk fremfor (eventuelt) manglende samtykke. Et merkelig innlegg.

Anonymkode: fe87a...142

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erfarenmann skrev (6 timer siden):

Voldtekt er et juridisk / teknisk begrep som har vid betydning. Du må bare venne deg til det.

De enkelte sakene straffes ikke likt, selv om alle kalles voldtekt.

Det er det samme som "fatsovertredelse". Kjører du 10 over får du forenklet forelegg. Kjører du 100 over mister du førerkortet antakelig for alltid. 

Hva er det du prøver å si? 

Anonymkode: fe87a...142

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva er det du prøver å si? 

Anonymkode: fe87a...142

Vedkommende som jeg svarte ser ut til å ha et problem med at historien til TS kalles for voldtekt fordi grovere ting også kalles voldtekt. 
Så spør h*n om folk mener historien til TS (for eksempel) skal få samme straff som en grov overfallsvoldtekt 

Det blir bare tullete og derfor drar jeg inn «fartsovertredelse» som sammenlikning. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Nå får jeg mye pes, men det tåler jeg.
Det han gjorde er ikke greit, men det er for pokker ikke voldtekt, Med tanke på at TS selv spøkte det vekk er det drøyt å sammenligne dette med ordentlige voldtekter, det er å pisse på voldtektsofre.

Anonymkode: a3609...ec1

Du fortjener langt mer pes enn du har fått hittil. La meg endre litt på det.

Det er et seksuelt overgrep. Det er voldtekt, rett og slett. Hvordan eventuelt andre voldtekter skjer er da revne likegyldig.

 

Hennes reaksjon har heller ikke noe med saken å gjøre. Det at man ikke vet at noe er en voldtekt betyr ikke at det ikke er en voldtekt likevel. Det har heller ingen betydning at de har hatt frivillig sex tidligere på kvelden. Den sexen da var frivillig og samtykkende ... denne handlingen var ikke frivillig og samtykkende. Det er ikke sånn at et samtykke er binnende framover i tid. Aldeles ikke.

Videre, ofres reaksjoner etter en voldtekt kan oppleves som rare og unormale for andre rundt dem. Ofre for traumatiske hendelser kan respondere med veldig varierende oppførsel, men uansett reaksjon tar det ikke vekk faktumet at de er et offer. Noen klarer å prosessere det selv. Noen trenger tid, noen trenger hjelp. Hva som er "normalt" i en slik situasjon er et veldig vidt begrep.
Og igjen, at andre også opplever traumatiske opplevelser endrer ikke noe på TS sin opplevelse.

 

Om det noen som pisser på voldtektsofre, så er det slike kommentarer og holdinger.

  • Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Even Tuell skrev (12 timer siden):

Du fortjener langt mer pes enn du har fått hittil. La meg endre litt på det.

Det er et seksuelt overgrep. Det er voldtekt, rett og slett. Hvordan eventuelt andre voldtekter skjer er da revne likegyldig.

 

Hennes reaksjon har heller ikke noe med saken å gjøre. Det at man ikke vet at noe er en voldtekt betyr ikke at det ikke er en voldtekt likevel. Det har heller ingen betydning at de har hatt frivillig sex tidligere på kvelden. Den sexen da var frivillig og samtykkende ... denne handlingen var ikke frivillig og samtykkende. Det er ikke sånn at et samtykke er binnende framover i tid. Aldeles ikke.

Videre, ofres reaksjoner etter en voldtekt kan oppleves som rare og unormale for andre rundt dem. Ofre for traumatiske hendelser kan respondere med veldig varierende oppførsel, men uansett reaksjon tar det ikke vekk faktumet at de er et offer. Noen klarer å prosessere det selv. Noen trenger tid, noen trenger hjelp. Hva som er "normalt" i en slik situasjon er et veldig vidt begrep.
Og igjen, at andre også opplever traumatiske opplevelser endrer ikke noe på TS sin opplevelse.

 

Om det noen som pisser på voldtektsofre, så er det slike kommentarer og holdinger.

Gi meg så mye pes du bare vil,  det forandrer ikke min mening. Jeg er helt enig i at TS ble utsatt for et straffbart overgrep og har overhodet ikke hevdet at dette er greit. Det jeg er uenig i er at det skal kalles voldtekt da voldsaspektet er totalt fraværende. 

Anonymkode: a3609...ec1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Gi meg så mye pes du bare vil,  det forandrer ikke min mening. Jeg er helt enig i at TS ble utsatt for et straffbart overgrep og har overhodet ikke hevdet at dette er greit. Det jeg er uenig i er at det skal kalles voldtekt da voldsaspektet er totalt fraværende. 

Anonymkode: a3609...ec1

https://snl.no/voldtekt

Voldtekt er å skaffe seg seksuell omgang enten fremtvunget ved vold eller ved truende adferd, eller ved å utnytte bevisstløshet eller utnytte en som er ute av stand til å kunne motsette seg handlingen, for eksempel som følge av frykt, beruselse eller søvn

Sånn, din noldus.

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 18.6.2024 den 11.59):

Nå får jeg mye pes, men det tåler jeg.
Det han gjorde er ikke greit, men det er for pokker ikke voldtekt, Med tanke på at TS selv spøkte det vekk er det drøyt å sammenligne dette med ordentlige voldtekter, det er å pisse på voldtektsofre.

Anonymkode: a3609...ec1

Skjerp deg.

En sovevoldtekt er en voldtekt det også.

Det er ingen som sammenligner eller sodestiller det med ennoverfallsvoldtekt. Det er to ulike grener av samme tre. Voldtekt.

Alle voldtekter er voldtekter, også de som ikke etterlater offeret som en blodig pøl av traumer.

Anonymkode: 2009d...a81

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at dette skjedde med deg, TS.

Det er voldtekt.

Forstår veldig godt at dette fremdeles henger i. Anbefaler deg å snakke med profesjonelle, eller venninne/familie du vet du kan stole på.

Her på KG vil du finne de som prøver å bagatellisere det du har opplevd. Ikke la de vinne frem, kjære deg. Snakk med noen du vet ønsker deg vel ❤️

Anonymkode: 53e3b...d79

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten.2.0 skrev (6 minutter siden):

https://snl.no/voldtekt

Voldtekt er å skaffe seg seksuell omgang enten fremtvunget ved vold eller ved truende adferd, eller ved å utnytte bevisstløshet eller utnytte en som er ute av stand til å kunne motsette seg handlingen, for eksempel som følge av frykt, beruselse eller søvn

Sånn, din noldus.

Noldus faktisk, så søtt :) 
Hvis du hadde lært deg å lese hadde du sett at jeg skrev: "Det jeg er uenig i er at det skal kalles voldtekt da voldsaspektet er totalt fraværende". 
Jeg er uenig - min mening - ikke hva loven sier. Jeg synes voldtektsbegrepet har blitt så utvannet og innebefatter så mye at det undergraver alvorligheten av en brutal voldtekt, det er grunnen til at jeg sier at det er å pisse på ofrene. Ved at "alt" nå karakteriseres som voldtekt blir det mindre alvorlig når folk hører om det, og hvis man da ikke setter seg inn i hver enkelt sak kan man fort tenke at en som er utsatt for voldtekt bare kan riste det av seg, for det er vel ikke så farlig, slik som TS først gjorde. Det er faktisk ikke så enkelt i de mest alvorlige tilfellene.

Bare til info, jeg er selv kvinne, og voldtektsoffer som såvidt slapp unna med livet i behold, så jeg mener jeg har rett til å uttale meg.

Anonymkode: a3609...ec1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Noldus faktisk, så søtt :) 
Hvis du hadde lært deg å lese hadde du sett at jeg skrev: "Det jeg er uenig i er at det skal kalles voldtekt da voldsaspektet er totalt fraværende". 
Jeg er uenig - min mening - ikke hva loven sier. Jeg synes voldtektsbegrepet har blitt så utvannet og innebefatter så mye at det undergraver alvorligheten av en brutal voldtekt, det er grunnen til at jeg sier at det er å pisse på ofrene. Ved at "alt" nå karakteriseres som voldtekt blir det mindre alvorlig når folk hører om det, og hvis man da ikke setter seg inn i hver enkelt sak kan man fort tenke at en som er utsatt for voldtekt bare kan riste det av seg, for det er vel ikke så farlig, slik som TS først gjorde. Det er faktisk ikke så enkelt i de mest alvorlige tilfellene.

Bare til info, jeg er selv kvinne, og voldtektsoffer som såvidt slapp unna med livet i behold, så jeg mener jeg har rett til å uttale meg.

Anonymkode: a3609...ec1

Din mening er faktisk fullstendig irrelevant, og du burde vite bedre enn å komme inn i tråder hvor folk har opplevd voldtekt og pisse på dem - selv om du selv føler deg pisset på. Det er virkelig ikke rett sted.

Folk reagerer forskjellig på traumer. Du gjør verken din eller andre sak bedre ved å forskjellsbehandler traumer på denne måten.

  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten.2.0 skrev (6 minutter siden):

Din mening er faktisk fullstendig irrelevant, og du burde vite bedre enn å komme inn i tråder hvor folk har opplevd voldtekt og pisse på dem - selv om du selv føler deg pisset på. Det er virkelig ikke rett sted.

Folk reagerer forskjellig på traumer. Du gjør verken din eller andre sak bedre ved å forskjellsbehandler traumer på denne måten.

Bra at din mening teller da, siden min er irrelevant

Anonymkode: a3609...ec1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Noldus faktisk, så søtt :) 
Hvis du hadde lært deg å lese hadde du sett at jeg skrev: "Det jeg er uenig i er at det skal kalles voldtekt da voldsaspektet er totalt fraværende". 
Jeg er uenig - min mening - ikke hva loven sier. Jeg synes voldtektsbegrepet har blitt så utvannet og innebefatter så mye at det undergraver alvorligheten av en brutal voldtekt, det er grunnen til at jeg sier at det er å pisse på ofrene. Ved at "alt" nå karakteriseres som voldtekt blir det mindre alvorlig når folk hører om det, og hvis man da ikke setter seg inn i hver enkelt sak kan man fort tenke at en som er utsatt for voldtekt bare kan riste det av seg, for det er vel ikke så farlig, slik som TS først gjorde. Det er faktisk ikke så enkelt i de mest alvorlige tilfellene.

Bare til info, jeg er selv kvinne, og voldtektsoffer som såvidt slapp unna med livet i behold, så jeg mener jeg har rett til å uttale meg.

Anonymkode: a3609...ec1

Da burde du vite bedre. 

Men jeg forstår jo at du er en sånn en som skal ha det verst/best/mest/minst selv. Der dine erfaringer alltid trumfer andres, og gir deg noen rett til fasiten. Vel, slik er det ikke. 

Anonymkode: 959ca...ce2

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Noldus faktisk, så søtt :) 
Hvis du hadde lært deg å lese hadde du sett at jeg skrev: "Det jeg er uenig i er at det skal kalles voldtekt da voldsaspektet er totalt fraværende". 
Jeg er uenig - min mening - ikke hva loven sier. Jeg synes voldtektsbegrepet har blitt så utvannet og innebefatter så mye at det undergraver alvorligheten av en brutal voldtekt, det er grunnen til at jeg sier at det er å pisse på ofrene. Ved at "alt" nå karakteriseres som voldtekt blir det mindre alvorlig når folk hører om det, og hvis man da ikke setter seg inn i hver enkelt sak kan man fort tenke at en som er utsatt for voldtekt bare kan riste det av seg, for det er vel ikke så farlig, slik som TS først gjorde. Det er faktisk ikke så enkelt i de mest alvorlige tilfellene.

Bare til info, jeg er selv kvinne, og voldtektsoffer som såvidt slapp unna med livet i behold, så jeg mener jeg har rett til å uttale meg.

Anonymkode: a3609...ec1

Nei, du har faktisk ikke rett til å uttale deg om andres erfaring med voldtekt. Du kan uttale deg om din egen voldtekt og hvordan det var for deg, utover det så har du ikke noe du skulle sagt. 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...