Gå til innhold

Mannen vil ikke kastrere hankatten

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 hours ago, AnonymBruker said:

Dette er dessverre tankegangen til mange. Det er kun testiklene som fjernes, selv om mange virker til å ha for seg at hele stellet skjæres av og nærmest erstattes med kvinnelige deler.. 

Du får hilse og si at kastrerte katter er som regel mer hjemmekjær og sjansen for at han pådrar seg sykdommer i slåsskamper blir betraktelig mindre når han ikke reker rundt og sloss for å parre seg. Hjelpeorganisasjoner ser en betraktelig økning i antallet FIV/ FeLv positive, samt at det allerede finnes mange tusen hjemløse katter. 

Han må opplyse seg selv om emnet hvis han virkelig tror at katten får et mindre rikt liv av å ikke være drevet av hormoner på evig jakt etter å reprodusere. Katter er ikke laget for nordiske forhold, derfor bør (og må) all avl skje kontrollert slik at man er sikker på at de blir fulgt opp og ikke etterlatt i naturen.

Dumping av dyr er en reell greie, og dere skulle bare visst hvor mye ELENDIG dyrehold det er rundt om 😞

Hilsen mangeårig frivillig i Dyrebeskyttelsen 

Anonymkode: 34cc1...9c0

Jeg tror ikke pus merker så mye. Han får mindre stress. En ting man må tenke på mtp. organismer, enten det er deg eller katta eller hunden, er at reproduksjon er krevende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Thorwegian said:

Jeg tror ikke pus merker så mye. Han får mindre stress. En ting man må tenke på mtp. organismer, enten det er deg eller katta eller hunden, er at reproduksjon er krevende.

Det som kanskje er skummelt med dette argumentet er at han kanskje begynner å spørre seg om det er verdt å være med deg, hvis reproduksjon ikke er så viktig. Er han med deg fordi han vil stifte famile eller av andre årsaker? Litt ubehagelige spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg har noen innsikt i forholdet dere har, kan det være at han ønsker seg barn, mens du ikke vil ha det? Det kan hende jeg overanalyserer her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thorwegian skrev (På 19.6.2024 den 19.42):

Uten at jeg har noen innsikt i forholdet dere har, kan det være at han ønsker seg barn, mens du ikke vil ha det? Det kan hende jeg overanalyserer her...

Gud bedre. Hva skulle DET ha med saken å gjøre? 

Anonymkode: d6c51...7e0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv en mann, og jeg hadde akkurat den samme tankegangen før. Leste etterhvert mye om akkurat det, og begge hannkattene mine ble kastrert ved 5/6 mnd alder. De får det så mye bedre uten masse hormoner i kroppen, angrer ikke på at de ble kastrert, eneste ulempen er at de legger så lett på seg.

Anonymkode: 6f6ab...10c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det ts? 

Anonymkode: 06d72...cb6

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan gikk det ts? 

Anonymkode: 06d72...cb6

Det går sikkert rundt en katt der uten ballene sine 😂

Anonymkode: fc5e7...150

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...