AnonymBruker Skrevet 19. juni #41 Del Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (På 18.6.2024 den 11.32): Jeg har omsider fått bestilt time. Men det ble selvsagt en stor krangel. Han liker ikke å «tukle med naturen». Jeg sa at han kunne ringe veterinæren å diskutere med han, men han mener at veterinæren kun er ute etter å tjene penger. Uansett hva jeg sier så går det ikke inn, og han lytter kun på sine følelser og har åpenbart ikke lest noen ting om emnet. Han menneskeliggjør katten og sammenlikner det med å kastrere mennesker.. Anonymkode: 34e32...d71 Da kan ikke dere ha katt, desverre. Mannen din er for umoden og uviten til å ha ansvar for dyr. Anonymkode: 3e114...e09 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thorwegian Skrevet 19. juni #42 Del Skrevet 19. juni (endret) Det er forøvrig vanlig i Norge å ha et ganske usentimentalt forhold til dyr. Q: Hvilket organ er det som har tilsyn for dyrevelferden i Norge? A: Hvis du gjettet Dyrebeskyttelsen, så tok du feil. Det er en ideell organisasjon. Sjokkerende nok er det faktisk Mattilsynet. Spise katta til middag, noen? Endret 19. juni av Thorwegian 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roffelars Skrevet 19. juni #43 Del Skrevet 19. juni Husker vi hadde en hunnkatt når jeg var barn. Det var ikke lenge vi fikk ha den. Den ble voldtatt av alle hannkattene i nabolaget. Så skadet var den at veterinær anbefalte å avlive den. Siden har det satt såpass spor på netthinnen at jeg aldri har hatt lyst å ha katt siden.. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thorwegian Skrevet 19. juni #44 Del Skrevet 19. juni Det er mulig mannen din har medfølelse for ham. Det sitter nok ganske langt inne for mange menn å sterilisere seg. Det tror jeg imidlertid det gjør for kvinner og. Men katter og de fleste andre dyr har ikke et dypt indre liv der de drømmer om sine fremtidige barn. Kua lengter ikke etter et liv utenom beiting og melking. Så lenge bonden tar godt vare på Dagros og Stjerna, så tenker jeg det går greit. Pusen min ble sterilisert tidlig. Han virker fornøyd med livet, så lenge han får mat, kos og lek. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni #45 Del Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (På 18.6.2024 den 9.52): Og det begynner å utvikle seg til en skikkelig krangel. Jeg vurderer å bare ta med katten til en veterinær for å få det gjort. Katten er 1 år og vi skulle egentlig ha gjort det for lenge siden. Mannen mener det er «slemt» og vil ikke ta fra katten «manndommen» sin. Jeg har sendt han masse linker og lesestoff om hvorfor det er viktig å kastrere, men ingenting virker. Katten har allerede begynt å markere inne og jeg er drittlei! Mannen mener det bare er en fase og at det vil gå over. Noen som har noen råd?? Skal jeg bare bestille time? Anonymkode: 34e32...d71 avliv hele katten, mye enklere.. Anonymkode: 65538...3ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thorwegian Skrevet 19. juni #46 Del Skrevet 19. juni 1 minutt siden, AnonymBruker said: avliv hele katten, mye enklere.. Anonymkode: 65538...3ad Nja. Dette blir fort til et argument for selvmord. Det enkleste er jo å ikke eksistere. Jeg har jo tenkt på selvmord selv. Men en amerikansk undersøkelse viser at 1/4 av folk på high school (videregående) hatt slike tanker. Ingen har sagt at livet er enkelt. Og ingen har sagt at meningen med livet er å være lykkelig. Hjernen er ikke der for å gjøre deg lykkelig. Den er der for at du skal overleve. At livet skal fortsette er et aksiom. Et prinsipp man ikke kan argumentere for logisk. Det handler litt om følelser. Jeg syns vi skal fortsette å stå på, jeg. Jeg liker ideen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariaIsabel Skrevet 19. juni #47 Del Skrevet 19. juni Thorwegian skrev (25 minutter siden): Det er forøvrig vanlig i Norge å ha et ganske usentimentalt forhold til dyr. Q: Hvilket organ er det som har tilsyn for dyrevelferden i Norge? A: Hvis du gjettet Dyrebeskyttelsen, så tok du feil. Det er en ideell organisasjon. Sjokkerende nok er det faktisk Mattilsynet. Spise katta til middag, noen? Det har jeg alltid synes er skikkelig sært... Og det er jo haugevis av eksempler på at de ikke vet hva de driver med når det gjelder dyr 🤦♀️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni #48 Del Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (På 18.6.2024 den 11.32): Jeg har omsider fått bestilt time. Men det ble selvsagt en stor krangel. Han liker ikke å «tukle med naturen». Jeg sa at han kunne ringe veterinæren å diskutere med han, men han mener at veterinæren kun er ute etter å tjene penger. Uansett hva jeg sier så går det ikke inn, og han lytter kun på sine følelser og har åpenbart ikke lest noen ting om emnet. Han menneskeliggjør katten og sammenlikner det med å kastrere mennesker.. Anonymkode: 34e32...d71 Høres nesten ut som manndommen hans henger i ballene til katta. Anonymkode: ebea7...f30 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni #49 Del Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hvordan er det dyreplageri å ikke kastrere katten sin? Anonymkode: 22b11...b5a -konstant stress i kroppen -alltid jag etter damer (vandring) -flere slosskamper på grunn av hormoner og damer lista er nok lenger. Anonymkode: d6c51...7e0 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thorwegian Skrevet 19. juni #50 Del Skrevet 19. juni (endret) 8 hours ago, Lorieen said: Fordi en ukastrert hannkatt vil sloss, streife og pådra seg skader. I tillegg vil man ved å ikke kastrere bidra til at det fødes enda flere hjemløse kattunger. Dette er et godt poeng. For hannkatter er testosteron, som lages i testes, altså ballene, ganske fatalt. De vandrer langt og går i konflikt og pådrar seg mange skader for å kjempe om hunnene. Det var en hannkatt vi hadde da jeg var barn som hadde vært gjennom det der. Han hadde mange skrammer, skader og sår på grunn av det, og ble veldig mannevond på grunn av det. Du kunne ikke stryke ham uten at han bet deg. Jeg minnes om knelere. De gresshopperne der hunnen spiser hodet til hannen etter parring. Det blir på en måte litt sånn. Jeg syntes veldig synd på den katta. Vedlagt: En av mine vitsetegninger. Endret 19. juni av Thorwegian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thorwegian Skrevet 19. juni #51 Del Skrevet 19. juni (endret) 11 minutter siden, MariaIsabel said: Det har jeg alltid synes er skikkelig sært... Og det er jo haugevis av eksempler på at de ikke vet hva de driver med når det gjelder dyr 🤦♀️ Jordbrukssamfunn. Dyrene var til gårdsbruk. Det henger igjen etter det. Endret 19. juni av Thorwegian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni #52 Del Skrevet 19. juni Ville bare fått det gjort! Idiotisk tankegang av mannen. Her hadde det enten blitt gjort ellers så hadde katten blitt omplassert! Markeringen blir ikke å stoppe! Anonymkode: a1212...eaf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sydvesta Orkana Skrevet 19. juni #53 Del Skrevet 19. juni Skjønner jo hvorfor man kastrere hannkatt, og at dyreplageri med masse villkattercer større enn plageriet mot hver enkelt hannkatt ( er oppvokst med tovrallmonser ettersom foreldrene mine ville at Monsen skulle få være mons). Paradokset er at for å få kastrert en hund, så må man ha gode, konkrete grunner nettopp på grunn av endra hormonbalanse/ helse/ livskvalitet. Som sagt er jeg enig i at monter bør kastrere ettersom uønskede kattekull er et stort problem, men å gjøre det bak ryggen på en partner hadde jeg ikke gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariaIsabel Skrevet 19. juni #54 Del Skrevet 19. juni Thorwegian skrev (1 minutt siden): Jordbrukssamfunn. Dyrene var til gårdbruk. Det henger igjen etter det. Det visste jeg faktisk ikke, men det gir jo mening. Det er uansett litt utdatert nå og burde vært endret på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freyja Valkyrie Skrevet 19. juni #55 Del Skrevet 19. juni Ikke ta fra katten manndommen Bare bestill time du, det er mer enn nok uønskede kattunger fra før. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thorwegian Skrevet 19. juni #56 Del Skrevet 19. juni 1 minutt siden, Sydvesta Orkana said: Skjønner jo hvorfor man kastrere hannkatt, og at dyreplageri med masse villkattercer større enn plageriet mot hver enkelt hannkatt ( er oppvokst med tovrallmonser ettersom foreldrene mine ville at Monsen skulle få være mons). Paradokset er at for å få kastrert en hund, så må man ha gode, konkrete grunner nettopp på grunn av endra hormonbalanse/ helse/ livskvalitet. Som sagt er jeg enig i at monter bør kastrere ettersom uønskede kattekull er et stort problem, men å gjøre det bak ryggen på en partner hadde jeg ikke gjort. Der har du et godt poeng. En god venn av meg gjør stadig ting bak ryggen til kona. Det er ikke uvanlig, men ror man egentlig i samme retning hvis man stadig skjuler ting for partneren? Jeg står heller uten partner enn å drive med bedrag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni #57 Del Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (På 18.6.2024 den 11.32): Jeg har omsider fått bestilt time. Men det ble selvsagt en stor krangel. Han liker ikke å «tukle med naturen». Jeg sa at han kunne ringe veterinæren å diskutere med han, men han mener at veterinæren kun er ute etter å tjene penger. Uansett hva jeg sier så går det ikke inn, og han lytter kun på sine følelser og har åpenbart ikke lest noen ting om emnet. Han menneskeliggjør katten og sammenlikner det med å kastrere mennesker.. Anonymkode: 34e32...d71 Tukle med naturen ja. Dere har sikkert 8 barn da, for han tror vel ikke på prevensjon heller? Nei, vettu, det er mange langt verre naturinngrep mennesker gjør enn å kastrere katter Anonymkode: bf4fa...bdc 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni #58 Del Skrevet 19. juni Dette er dessverre tankegangen til mange. Det er kun testiklene som fjernes, selv om mange virker til å ha for seg at hele stellet skjæres av og nærmest erstattes med kvinnelige deler.. Du får hilse og si at kastrerte katter er som regel mer hjemmekjær og sjansen for at han pådrar seg sykdommer i slåsskamper blir betraktelig mindre når han ikke reker rundt og sloss for å parre seg. Hjelpeorganisasjoner ser en betraktelig økning i antallet FIV/ FeLv positive, samt at det allerede finnes mange tusen hjemløse katter. Han må opplyse seg selv om emnet hvis han virkelig tror at katten får et mindre rikt liv av å ikke være drevet av hormoner på evig jakt etter å reprodusere. Katter er ikke laget for nordiske forhold, derfor bør (og må) all avl skje kontrollert slik at man er sikker på at de blir fulgt opp og ikke etterlatt i naturen. Dumping av dyr er en reell greie, og dere skulle bare visst hvor mye ELENDIG dyrehold det er rundt om 😞 Hilsen mangeårig frivillig i Dyrebeskyttelsen Anonymkode: 34cc1...9c0 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni #59 Del Skrevet 19. juni Sydvesta Orkana skrev (9 minutter siden): Skjønner jo hvorfor man kastrere hannkatt, og at dyreplageri med masse villkattercer større enn plageriet mot hver enkelt hannkatt ( er oppvokst med tovrallmonser ettersom foreldrene mine ville at Monsen skulle få være mons). Paradokset er at for å få kastrert en hund, så må man ha gode, konkrete grunner nettopp på grunn av endra hormonbalanse/ helse/ livskvalitet. Som sagt er jeg enig i at monter bør kastrere ettersom uønskede kattekull er et stort problem, men å gjøre det bak ryggen på en partner hadde jeg ikke gjort. Du tror ikke det har noe med mange mange generasjoner med målrettet avl å gjøre? Dette er jo arvelig og gode hundeoppdrettere avler ikke på hyperseksuelle stressa hannhunder. Anonymkode: bf4fa...bdc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni #60 Del Skrevet 19. juni Så bra at du har bestilt time. Er mannen din også slik at han mener kvinner har eneansvar for prevensjon, og at sterilisering av mannen er helt uaktuell? Anonymkode: e80d5...474 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå