Gå til innhold

Når slutta barnet ditt å gråte ved levering i barnehagen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min er snart 2,5 år og levering er fortsatt stort sett vanskelig og barnet kan gråte og vil ikke at vi foreldre skal gå. 

Når pleier dette å gi seg? Hvordan var det med ditt barn?

Anonymkode: aa2f9...c4c

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her gikk det stort sett bra fra dag en. Med mye oppfordring på at det skulle bli bra dag i bh. Så de hadde knapt tid til å si hade til meg. La ikke så mye opp til det heller utover deres fokus. Så ofte ble det hade bra i barnehagen i dag. Hade. Og litt vink i vinduet av og til 

Anonymkode: c9652...796

AnonymBruker
Skrevet

Det har gått opp og ned. Det har gått smertefritt fra han var ca 4. 

(yngste var det helt annerledes med, og har hatt levering uten gråt siden et par uker etter oppstart)

Anonymkode: cc092...0ec

AnonymBruker
Skrevet

Du, vet ikke om det er aktuelt for dere, men her gråt ikke ungene når pappa leverte. Så pappa leverte begge hele veien, og jeg hentet. 

Anonymkode: f9648...b15

• Liker 1
Skrevet

Var periodevis her, sluttet etter noen måneder på storebarn avdeling, ca da hun fylte 3 år 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Du, vet ikke om det er aktuelt for dere, men her gråt ikke ungene når pappa leverte. Så pappa leverte begge hele veien, og jeg hentet. 

Anonymkode: f9648...b15

Gråter når pappa leverer også ja. 

AnonymBruker
Skrevet

Ingen gråt ved levering fra 1-3 år. Så ble det store endringer i personalet.. så da ble det gråting hvertfall 2 ganger i uka frem til hun var rundt 5 år.

Anonymkode: c652b...417

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Eldste hos meg gråt en del av og på hele barnehagetiden.

Mellomste gråt så og si hver eneste levering i barnehagen.

Minste gråter en sjelden gang, der er det mer tull og skriking ved levering når det er noe. 

Veldig varierende med andre ord. Sender deg en klem, for det er så fælt når det står på 💛

Anonymkode: 88a22...5e2

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Eldste hos meg gråt en del av og på hele barnehagetiden.

Mellomste gråt så og si hver eneste levering i barnehagen.

Minste gråter en sjelden gang, der er det mer tull og skriking ved levering når det er noe. 

Veldig varierende med andre ord. Sender deg en klem, for det er så fælt når det står på 💛

Hvordan gikk skolen for de som gråt mye ved levering i barnehagen?

AnonymBruker
Skrevet

Min begynte før han ble 1 år. Gråt nesten aldri. Hadde sjeldent tid til å si hadde. 

Syntes det var så godt at han koste seg. 

Anonymkode: 071d6...3b1

AnonymBruker
Skrevet

Mine gråt aldri ved levering. Begynte da de var hhv. 2 og 3,5.

Anonymkode: 4e9ae...80e

AnonymBruker
Skrevet

Gråt tre dager på tilvenning. Har ikke grått siden. 

Anonymkode: 51476...f2e

AnonymBruker
Skrevet

Ser mange ikke gråter noe særlig, går dette på personlighet da, dere som har barn som både gråter og ikke gråter ved levering?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ser mange ikke gråter noe særlig, går dette på personlighet da, dere som har barn som både gråter og ikke gråter ved levering?

Handler vel delvis om personlighet, delvis om alder og delvis om trygghet.

Mine barn gråt aldri ved levering, men de var litt større ved start (2 og 3,5) og begynte i en liten barnehage, noe som sikkert hjalp på tryggheten. I tillegg har begge alltid virka veldig trygge på folk rundt seg, aldri vært spesielt engstelige av seg, så litt personlighet også.

Anonymkode: 4e9ae...80e

AnonymBruker
Skrevet

Gråt i tre-fire måneder. 

Anonymkode: 9dddb...5e4

AnonymBruker
Skrevet

Eldste kan jeg ikke huske gråt noe særlig så det kan ikke ha vært langvarig i alle fall.

Fireåringen gråter tidvis ennå, det kommer an på hvem som er på jobb når vi leverer. Det har vært ustabil ansattgruppe på avdelingen og barnet bruker lang tid på å bli trygg på voksne så det er ikke en helt heldig kombinasjon. Nå blir det dessverre ny avdeling og nye ansatte fra høsten av så da blir det å starte fra scratch igjen😔

Anonymkode: 5be6f...925

AnonymBruker
Skrevet

Hvor stort var barnet da det begynte i bhg?

Anonymkode: e61c9...612

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hvor stort var barnet da det begynte i bhg?

Anonymkode: e61c9...612

1,5 år

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvordan gikk skolen for de som gråt mye ved levering i barnehagen?

For eldste har det gått veldig greit. Mellomste gråt hver dag det første året på skolen. Nå går det bedre. Minste går fortsatt i barnehagen 😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Min er snart 2,5 år og levering er fortsatt stort sett vanskelig og barnet kan gråte og vil ikke at vi foreldre skal gå. 

Når pleier dette å gi seg? Hvordan var det med ditt barn?

alle mine var forskjellige :

de 3 største var et mariett ,de begynte når de var 2,4 og nesten 6, jeg ble mor tidlig til disse og de var hjemme lenge. eldste gikk bare 1 år i barnehagen, de 2 største grøt nesten et halvt år,mens han siste sluttet ganske fort egentlig , kanskje max 2 mnd,mens de 3 minste som begynte når de var 10,11 og 16 månder,det gikk mye mye bedre, gråt bare litt de første dagene

Anonymkode: 962f8...43c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...