Gå til innhold

Vi har begge vært gift før men funnet hverandre nå


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi begge kommer fra et langt ekteskap hver , hvor det gikk galt, jeg har tenkt at jeg ikke kom til å finne kjærligheten igjen, samme har vel han, men så fant vi hverandre , med barn på hver vår kant . 
 

Vi lever idag med å se hverandre når vi ikke har barn, har vi barn er det veldig fint å kunne ha fokus på dem på hver vår side og så snakkes vi som regel når de er i seng.

 

 

Vi har det veldig fint sammen, men har i det siste kommet inn på tema giftemål, jeg kunne tenkt meg å gifte meg igjen, og love han evig troskap , (pga litt religiøst formål) han derimot sier han forstår hele «kvinnedrømmen»

med bryllupp etc men mener han ikke kan stå for at det er 1 in a life time , lenger og derfor har han egentlig bestemt at det aldri kommer til å skje igjen, han sier han har ingen prb med å love meg evig troskap og at det er meg han vil være med osv, men ser ikke at et stykke papir skulle gjøre noe forskjell. Siden han ikke kan gjøre det med hele meningen med det religiøse rundt det igjen siden det ikke holdt 1 gang og det er til døden skiller oss osv og det ikke var slik , så er han på et stadie hvor han tenker at dette gidder jeg ikke igjen, hans argument er også at ting var bra før de ble gift og etter det gikk alt sakte men sikkert helt skeis, så han forbinner ikke akkurat ekteskap med noe positivt.

hjelp meg å forstå er jeg urimelig? 

Anonymkode: 95761...14c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere kan jo ikke snakke om å gifte dere før dere har møtt barna til hverandre og bodd sammen og sett hvordan storfamilien er. 

Om giftemål er det forholdet faller på så er det feil premisser for å være sammen. Du er urimelig. 

Anonymkode: 20b3c...532

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med den over.

Dere har begge vært gift, og det mislyktes. Nå bør dere prøve å bo sammen først, og se hvordan det går. Ekteskap bør komme på et senere stadium.

 

Anonymkode: 46942...8b1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med ham. Jeg syns folk tar for lett på giftermål. Det er til døden skiller dere ad. Nei jeg er ikke religiøs.

Anonymkode: c8fb7...02c

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å roe ned og se hvordan det blir å bo sammen før dere vurderer neste steg? Tenk på barna før dine behov for å være gift på papiret.

Anonymkode: 14285...91e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke urimelig, men dere to har forskjellige syn på det.

Jeg har også vært gift. Jeg har ingen planer om å gifte meg igjen. Har kjæreste som også har vært gift, men han er enkemann. Vi har faktisk aldri pratet om giftemål. 
 

Vi er godt voksne, vi er veldig glad i hverandre og vi har planlagt en fremtid sammen. Vi har begge barn så vi vil være særboere noen år fremover. Det eneste vi har pratet om er at han skal flytte nærmere meg så vi kan sees mer i hverdager(bo sammen i perioder).

Tenker også som typen din. Giftemål er bare et stykke papir. Stopper verken skilsmisse eller døden. Viktigste er hva vi har nå. Vi gjør hverandre lykkelig og vi velger hverandre hver dag. 

Anonymkode: 4f2f1...cd9

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må bruke punktum. Det der var tungt å lese.

Anonymkode: 6725b...dd7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i all verden er "religiøst formål"?  :klo:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må jo først og fremst, flytte sammen og la barna bli kjent. 

Så tenker her må dere ta skritt for skritt som også er viktig ikke bare for dere, men også barna.  Det er ingen selvfølge at alt med ny mann og barn går bra. 

Så tenker ekteskap er vel litt langt unna her uansett. 

Hvis dere senere går for ekteskap. Så må det jo ikke være et stort bryllup.  Og kun involvere barna i det. Da de er endel av et ekteskap. 

Selv er jeg ikke troende,  men kunne ha giftet meg kristent om det betydde mye for min partner. Men jeg hadde aldri gått til alters pga kristen overbevisning.  Det må først og fremst komme fra et ønske om å love hverandre denne troskapen. 

Så tenker at her bør du kanskje velge mellom et litt annet forløp enn du har sett for deg. Eller vurdere om dette er noe du ikke kan leve uten. 

Å presse og mase på han,  uten hensyn til hans ønsker blir jo også helt feil

Anonymkode: a2257...d96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke urimelig å ønske ekteskap. Det er heller ikke urimelig å ikke ønske det.

Jo tidligere du tar der opp desto større sjanse for å få nei. Der har du kanskje bommet litt.

Ekteskap er mer enn et papir. Det har konsekvenser for arv blant annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste grunnen til hvorfor man skulle gifte seg flere ganger må være av økonomisk art. Ellers syns jeg bare det blir tullete og useriøst og skulle å gifte seg flere ganger. Hadde jeg barn med eksmann så hadde jeg ikke giftet meg på nytt heller. 

Anonymkode: f27a9...b96

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler det samme som kjæresten din. Har vært gift en gang og det for holde, men ønsker en ny mann å dele resten av livet med.

Anonymkode: 401f7...924

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...