Ylvalin Skrevet 12. november 2002 #1 Skrevet 12. november 2002 Jeg fant en bok fra 1979 om hekling. Det tok et par timer med heklenål og knoting, og så var jeg solgt! Jeg er hekta på hekling!! Det er supergøy, jeg har heklet sjal, skjørt, vesker, gulvteppe (!) og sengeteppe. Det går kjempefort å hekle med tykk nål og tykt garn. Er det flere som er hekta?
Gjest Lea Skrevet 12. november 2002 #2 Skrevet 12. november 2002 Har vært hekta jeg også. Hos meg går alt i bølgedaler. Har så mange ting jeg vil gjøre, men tiden strekker ikke til. Et år heklet jeg røde juleklokker til å henge i vinduet. Massevis!!! Så helket jeg en vest og etter det begynte jeg med noe annet. Alt går i perioder hos meg. Jeg strikker, hekler, broderer, former, maler, tegner, dekorerer og fikser på ALT! Å hekle er ganske gøy når man først kommer i gang. Desverre regnes sånne håndarbeider for å være for bestemødre og budeier. Helt feil! Det er supermorsomt å lage ting selv. Ikke minst som julegaver.
RoadQueen Skrevet 12. november 2002 #3 Skrevet 12. november 2002 Min bestemor lærte meg å hekle i barndommen og siden har jeg vært periodehekler, til liks med Lea så foretar jeg meg diverse hobbyer i perioder med ujevne intervall og har vært innom det meste. Jeg har gitt bort en masse heklede effekter og ser nå at flere av mine venninner har fattet interesse for denne fritidssysselen i den senere tid. Det er jo kjempemoro! Og så er det bare en maske å holde styr på...
Anne Mona Skrevet 13. november 2002 #4 Skrevet 13. november 2002 Jeg er egentlig en strikkedame, men for et par uker siden var jeg på visning og så en seng med et rålekkert hekla bestemorrute-sengeteppe, og ble HELT hekta. Så rart at andre også plutselig har blitt bitt ... har vi vært på samme visning?
Frk Doodad Skrevet 13. november 2002 #5 Skrevet 13. november 2002 Jeg har hekla som en gal nå i et par måneder. Gikk på et kurs og ble overrasket over at det faktisk var enklere enn jeg trodde. Så nå hekler jeg luer, sjal, julepynt og brikker. Det går stort sett veldig fort, bortsett fra duken jeg holder på med nå. Garnet er jo bare sååå innmari tynt, helt sykt hvor sakte det går. Men så blir det da forhåpentligvis bra til slutt da
fish Skrevet 13. november 2002 #6 Skrevet 13. november 2002 Hei heklefrelste ! Jeg begynte vel å hekle skikkelig i 7nde klasse. Lærte da å lese hekleoppskrifter. Det blir mye variert håndarbeid, men mest hekling, brodering, hardangersøm, søm (lappeteknikk og gardiner), og litt små ting sånn ellers. Akkurat nå holder jeg på med en babyjakke, og det skal og bli lue og sokker. Det er ikke så lett å få fatt i så mange oppskrifter på baby klær, så hvis dere vet om noen linker med baby oppskrifter så må dere si ifra. Jeg strikker litt også, men der er heller lite. Aktiviteten går mye i berg og dalbane, men vi har en liten håndarbeidsklubb ca. hver 3 uke. Da blir det i hvertfall gjort mye om vi ikke får tid i mellom. Det er ikke alltid vi har tid til å snakke så mye, men litt blir det jo med maten. Kos dere videre med heklingen. :D Fish
Bettie Skrevet 14. november 2002 #7 Skrevet 14. november 2002 Er inne i en hekleperiode akkurat nå. Og nå har det gått i duker og brikker. Det betyr tynt garn og nål. Har også heklet med tykt garn - et gammeldags blomsterslumreteppe er et av produktene jeg har valgt å beholde - ellers blir mye gitt bort.
Gjest Zalomine Skrevet 18. november 2002 #8 Skrevet 18. november 2002 Har vært innom det meste av slike hobbyer i barndommen. Lærte å strikke en vinterdag jeg hadde feber. Brodert har jeg gjort MASSER av. (mamma borderer mye, men strikker minimalt, da hun får eksem av strikkepinnene, sikkert derfor jeg er mest vant med å brodere). Hekle har jeg også gjort. Og en periode drev vi mye med gipsmaling. Alle disse tingene har blitt lagt igjen i barndommen. Med unntaket av.. ja, nettopp broderiene som jeg drev så mye med. Men selv der er det lite jeg gjør for tiden. Har et digert bilde jeg jobber med, men det er lagt bort for tiden. Kanskje jeg burde finne det frem, i stedet for time ut og time inn forran KG? Hekling, det husker jeg dessverre ikke lengre, men skulle vel klart å lære det på nytt. ville vært kos med masse hjemmelagede julegaver. Det blir ikke å år da. (Dessverre, siden lommeboka er slank i år....)
Rina Skrevet 19. november 2002 #9 Skrevet 19. november 2002 ..hekling, ja-artig! Også med meg går det i bølgedaler, men har heklet siden barneskolen..fint at slike kunster ikke blir glemt i disse datatider. Med meg veksler det mellom strikking og hekling..begge har sine fordeler ja. Bare synd det er så vanskelig å finne oppskrifter på hekling (brikker etc går greit, men jakker og gensere er det verre med).Greit å ha noe å holde på med nå på vinteren :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå