Gå til innhold

Ikke planlagt graviditet, problemer med familie


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg står i en veldig kinkig situasjon akkurat nå og søker febrilsk etter hjelp. Jeg har akkurat funnet ut at jeg er gravid med min ekskjæreste, jeg er 27 år.  Vi har fått veldig god kontakt igjen, så ikke det som er problemet. Problemet er at jeg bor nå med min mor, men ser etter leilighet, men ekskjæresten min eier hus, og han vil at jeg skal flytte inn igjen. Men jeg er liveredd for at min mor skal bli kjempe sint med tanke på at jeg er med han igjen, i tillegg til at jeg har blitt gravid. Jeg er ikke i den beste posisjonen i livet akkurat nå, da jeg går på AAP, men dette er min minste bekymring. 
 

jeg har ikke lyst til å flytte inn i en leilighet alene nå, som jeg skal gå igjennom en graviditet om jeg ikke velger å ta abort. Jeg vil flytte inn igjen til han, men ekstremt redd for reaksjonene rundt dette + graviditeten. 
 

er det noen som har vært i samme situasjon, eller har noen tips og råd til meg om hva jeg burde gjøre å tenke på nå som jeg står midt oppi dette, hva ville dere gjort?

 

Anonymkode: b191e...6fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor ble det slutt mellom dere? Hvorfor skulle din mor bli sint? Har han vært slem, utro eller lignende?

Anonymkode: 6e828...c9a

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er 27 år

Anonymkode: a8f08...5eb

  • Liker 13
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hvorfor ble det slutt mellom dere? Hvorfor skulle din mor bli sint? Har han vært slem, utro eller lignende?

Anonymkode: 6e828...c9a

Det ble slutt fordi jeg følte jeg trengte litt tid for meg selv. Ikke noe utroskap eller lignende. Hun har bare veldig sterke meninger og blir bare veldig fort sinna og oppgitt over ting jeg gjør, og jeg takler det veldig dårlig, for prøver hele tiden og gjøre henne fornøyd. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Du er 27 år

Anonymkode: a8f08...5eb

Ja, jeg vet det, så burde egt ikke bry meg om hva ho syntes eller om hun blir sinna. Men hun er så flink til å få andre i familien til å råtte seg sammen mot meg, noe som er veldig tungt å stå i, hvertfall akkurat nå. 

Anonymkode: b191e...6fc

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil tjene på å sette grenser nå. Du skal bli mor (sett at du beholder), da har du et helt lite menneske på vei som er avhengig av at du tar avgjørelser basert på dine ønsker og behov.

Du har også et ypperlig lite pressmiddel på vei. Om din mor setter seg på bakbeina, blir sinna eller får slekta til å rotte seg sammen mot deg så kan du kaldt og rolig informere henne om at hennes valg og hennes handlinger får konsekvenser for hvor mye tilgang hun får til familien din.

Du kan også like kaldt og rolig informere henne om at det du sier til henne også vil bli fortalt til øvrig familie. Hun kan velge å respektere deg og dine eller få flombelysning på valga hun tar som fører til nevnte konsekvenser.

Anonymkode: e0a3b...aa5

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Du vil tjene på å sette grenser nå. Du skal bli mor (sett at du beholder), da har du et helt lite menneske på vei som er avhengig av at du tar avgjørelser basert på dine ønsker og behov.

Du har også et ypperlig lite pressmiddel på vei. Om din mor setter seg på bakbeina, blir sinna eller får slekta til å rotte seg sammen mot deg så kan du kaldt og rolig informere henne om at hennes valg og hennes handlinger får konsekvenser for hvor mye tilgang hun får til familien din.

Du kan også like kaldt og rolig informere henne om at det du sier til henne også vil bli fortalt til øvrig familie. Hun kan velge å respektere deg og dine eller få flombelysning på valga hun tar som fører til nevnte konsekvenser.

Anonymkode: e0a3b...aa5

Takk for svar! Jeg har veldig lyst til å for en gang skyld ikke bry meg om ting ho sier når ho ikke er enig valgene jeg tar, men ho får meg til å føle meg så sinnsykt ubrukelig når ho først setter i gang. Noe som jeg syntes er ekstremt vanskelig å stå i. Til tross for at jeg er 27 og bestemmer hvordan jeg vil leve selv. 
 

Men jeg prøver å manne meg opp til å ta den stormen som kommer, selvom jeg skulle ønske at ho for en gang skyld kunne støttet meg i stedet for å rakke ned på meg.. 

Anonymkode: b191e...6fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut fra det du skriver kan det virke som at du har latt moren din overkjøre deg ofte. Hvis det er tilfelle, og du fortsetter å la hun gjøre det, kommer det ikke til å slutte.

Ta ditt eget valg, og vis at du ikke lar henne overkjøre deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier at du har god kontakt med din ex igjen. Det er veldig bra, da kan dere få til et godt samarbeid om barnet. Har han stort nok hus til at du kan få et eget soverom?

Ut fra hva du skriver, så virker det bedre om du flytter inn igjen til ham, så han kan støtte deg under graviditeten og når dere har fått barnet. Bare sørg for at dere har snakket om hvor grensene går, så han ikke tror at dere blir et par igjen. At han vet at dere bare skal være venner og foreldre sammen. Det er tungt å være alenemor, og da trenger du ikke å trykkes ned av din mor. 

Prøv å bryte kontakten med henne og konsentrer deg om det kommende barnet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som moren din bidrar til din dårlige helse mer enn noe annet. Det er på tide begrense kontakten til sånne mennesker, det er ikke alle som er så heldige å ha støttende mødre desverre. Slutt å jakt på hennes anerkjennelse og sett grenser for oppførselen hennes. 

Flytt inn til kjæresten, vent med å fortelle om graviditet. Hvis hun begynner å lage drama for flyttinga, be henne oppføre seg og hvis hun ikke respekterer grensene dine, blokker. Samme når du forteller om graviditet litt lenger fram i tid. 

Anonymkode: 57a97...1db

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (8 minutter siden):

Du sier at du har god kontakt med din ex igjen. Det er veldig bra, da kan dere få til et godt samarbeid om barnet. Har han stort nok hus til at du kan få et eget soverom?

Ut fra hva du skriver, så virker det bedre om du flytter inn igjen til ham, så han kan støtte deg under graviditeten og når dere har fått barnet. Bare sørg for at dere har snakket om hvor grensene går, så han ikke tror at dere blir et par igjen. At han vet at dere bare skal være venner og foreldre sammen. Det er tungt å være alenemor, og da trenger du ikke å trykkes ned av din mor. 

Prøv å bryte kontakten med henne og konsentrer deg om det kommende barnet. 

De skal jo bli et par igjen. 

Anonymkode: 57a97...1db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

De skal jo bli et par igjen. 

Anonymkode: 57a97...1db

Skal de? Kanskje jeg misforstod. Siden TS stadig kaller ham en ex, så trodde jeg hun skulle flytte inn til ham igjen pga graviditeten. Hvis de begge ønsker å bli kjærester igjen, så er jo det bare flott!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meowmere skrev (2 timer siden):

Ut fra det du skriver kan det virke som at du har latt moren din overkjøre deg ofte. Hvis det er tilfelle, og du fortsetter å la hun gjøre det, kommer det ikke til å slutte.

Ta ditt eget valg, og vis at du ikke lar henne overkjøre deg.

Ja, dessverre. Jeg er så redd for den kjeftingen hennes fordi hun sier så mye stygt innimellom. Men jeg har bestemt meg for å bare prøve å reise og flytte inn til barnefar, så får hun syntes hva hun vil. 

Anonymkode: b191e...6fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hulderen skrev (2 timer siden):

Du sier at du har god kontakt med din ex igjen. Det er veldig bra, da kan dere få til et godt samarbeid om barnet. Har han stort nok hus til at du kan få et eget soverom?

Ut fra hva du skriver, så virker det bedre om du flytter inn igjen til ham, så han kan støtte deg under graviditeten og når dere har fått barnet. Bare sørg for at dere har snakket om hvor grensene går, så han ikke tror at dere blir et par igjen. At han vet at dere bare skal være venner og foreldre sammen. Det er tungt å være alenemor, og da trenger du ikke å trykkes ned av din mor. 

Prøv å bryte kontakten med henne og konsentrer deg om det kommende barnet. 

Takk for svar! Ja, kaller han fortsatt eks siden vi ikke har rukket å funnet ut av noe. Regner med vi kommer til å dele rom, men han har også flere soverom om det ikke fungerer. 
 

jeg har veldig lyst til å bryte kontakten med henne noenganger , men syntes det er kjempe vanskelig 

Anonymkode: b191e...6fc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det høres ut som moren din bidrar til din dårlige helse mer enn noe annet. Det er på tide begrense kontakten til sånne mennesker, det er ikke alle som er så heldige å ha støttende mødre desverre. Slutt å jakt på hennes anerkjennelse og sett grenser for oppførselen hennes. 

Flytt inn til kjæresten, vent med å fortelle om graviditet. Hvis hun begynner å lage drama for flyttinga, be henne oppføre seg og hvis hun ikke respekterer grensene dine, blokker. Samme når du forteller om graviditet litt lenger fram i tid. 

Anonymkode: 57a97...1db

Takk for svar! Jeg har planer om å dra til han i dag, og prøve å la ho slutte å styre så mye i livet mitt lenger og slutte å bry meg så mye om hva ho syntes. Følte jeg fikk noe som var viktigere i livet enn meningene hennes, for første gang på 27år,  selv om jeg kjenner allerede nå at det er vanskelig. 

Anonymkode: b191e...6fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg vil flytte inn igjen til han, men ekstremt redd for reaksjonene rundt dette + graviditeten. 

Dette høres ut som en dårlig ide. Du ser ut til å få en viss risiko til å være økonomisk avhengig av han… med syk mer lav inntekt + barn, da kan du i verste fall bli stuck med han… 

Anonymkode: 8fa9c...365

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De skal jo bli et par igjen. 

Anonymkode: 57a97...1db

Det er jo dette jeg har lyst til. Nå har vi ikke rukket å finne ut av alt dette, men jeg håper vi klarer å bli et par igjen. 

Anonymkode: b191e...6fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gravid eller ei så bør du flytte vekk fra moren din. Begynn å sett grenser for deg selv. Fortell moren din at du ikke finner deg i å bli behandlet dårlig lenger. Blir hun sint og fortsetter så kutt henne ut

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor bidrar også negativt til min psykiske helse, kan ikke besøke henne for lenge om gangen. Håper du finner ut av det med kjæresten, du må bare begrense kontakten ned mor, i alle fall i enn periode, så går det seg til. Hun vil sikkert, når hun får litt tid på seg, glede seg over et barnebarn. 

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvist skrev (15 minutter siden):

Min mor bidrar også negativt til min psykiske helse, kan ikke besøke henne for lenge om gangen. Håper du finner ut av det med kjæresten, du må bare begrense kontakten ned mor, i alle fall i enn periode, så går det seg til. Hun vil sikkert, når hun får litt tid på seg, glede seg over et barnebarn. 

Takk for svar! Jeg håper hun kan ta seg sammen etterhvert, ellers orker jeg ikke mer. Kjenner jeg er skikkelig lei av å prøve og gjøre henne fornøyd hele tiden, noe som er helt umulig. 

Anonymkode: b191e...6fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...