Gå til innhold

Forskjellig sexlyst

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg er i et forhold der vi har ganske forskjellig sexlyst, jeg er 26 og hun er 25 

Jeg så for meg hver dag minst 1 gang om dagen, hun er ikke enig og synes jeg er urealistisk med dette.

Vi har ett barn og en hund sammen, vi eier hus og biler sammen og har det egentlig helt supert sammen, men så kjenner jeg veldig på at livet er for kort til å ikke ha mer sex. 

Jeg har foreslått åpent forhold og div andre kompromisser for å fikse på dette uten å gå fra hverandre, (utroskap er ikke et alternativ selv om jeg har vært innom tanken for å tilfredsstille behov uten å forlate fruen å ikke minst dattera mi)

Jeg ønsker å bevare husroen og bli gamle sammen men får ikke nok sex, hva gjør jeg?

Anonymkode: d9440...7b5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør du?

Nei enten så biter du det i deg, eller så gir du opp.

Altså du må finne ut av om å ha potensielt mer sex, og da med andre enn med hu du er sammen med, er verdt å bryte ut av forholdet.

Du må forholde deg til barnet dere har laget sammen, så 100% fri til å pule rundt har du ikke uansett.

Altså, du sier du har tatt praten og alt dette, så da ser jeg ingen andre muligheter enn å tenke seg nøye imellom om du vil fortsette her i denne tralten med den du er sammen med. Eller prøve å være alene, og kanskje oppleve å ha sex en gang om dagen. Om det er bra eller ei den sexen du kan potensielt oppleve, er det ingen som kan svare på.

Anonymkode: badd9...757

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du skriver ingenting om hva hun føler er realistisk, dvs. hvor stort gapet er.

Anonymkode: 12b33...047

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge har dere vært sammen?

Hvor gammelt er barnet?

Hva synes hun er realistisk hyppighet på sexen?

Runker du? Evt hvor ofte?

Anonymkode: ab3e9...1e0

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært sammen i 7 år, i starten var det hyppig, men så dabbet det av til kanskje en gang i halvåret, så fikk vi barn som nå er 9 måneder, da ble det helt stopp, i en periode forståelig nok

kan forstå dette med tanke på endringer av kropp og alt ting så ga henne tid og komplimenter men er vanskelig å finne tid å sted til sex. (Har tatt seg litt opp etter barn, og vi har snakket sammen om dette)(hun var usikker og dette forsøkte jeg så godt jeg kan å sette meg inn i, da jeg ønsker det beste for henne også)

Hun synes en gang annenhver måned er supert, å det gjør ikke noe for henne om det går lengre tid. Jeg prøver å runke en gang om dagen når det lar seg gjøre, men er ikke helt det samme.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi har vært sammen i 7 år, i starten var det hyppig, men så dabbet det av til kanskje en gang i halvåret, så fikk vi barn som nå er 9 måneder, da ble det helt stopp, i en periode forståelig nok

kan forstå dette med tanke på endringer av kropp og alt ting så ga henne tid og komplimenter men er vanskelig å finne tid å sted til sex. (Har tatt seg litt opp etter barn, og vi har snakket sammen om dette)(hun var usikker og dette forsøkte jeg så godt jeg kan å sette meg inn i, da jeg ønsker det beste for henne også)

Hun synes en gang annenhver måned er supert, å det gjør ikke noe for henne om det går lengre tid. Jeg prøver å runke en gang om dagen når det lar seg gjøre, men er ikke helt det samme.

Hvordan er det hjemme? Tar dere 50/50 av det som må gjøres? Husarbeid og barn?

Anonymkode: cb40b...34c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvordan er det hjemme? Tar dere 50/50 av det som må gjøres? Husarbeid og barn?

Anonymkode: cb40b...34c

Vi tar 50/50 av husarbeid og barn der vi leier, jeg tar 70/30 av oppussing på huset og eiendommen vi eier og jeg tar 100/0 av biler og forsøker å ta ansvar for hunden vår da jeg ikke får hjulpet til så mye med amming

• Nyttig 1
Skrevet (endret)

Det blir ikke bedre med åra. Barn er dødere. Da tørker det opp, så blir en av dere utro og så er dere single, med kids. Den er klassiker. 

Har hun lav seksuell apetitt, vil hun fortsatt ha det fremover. Der er damer veldig ulike. 

Jeg avsluttet forholdet, da var det 1,5år uten sex, da var jeg utro, ved ett uhell/mangel på nærhet. Viste seg at hun hadde en på si, de var sammen, mens vi var sammen, like lenge som tørken varte! Før det gikk det 3mnd, så 6mnd, før det gikk 1,5år med tørke! Ikke rart hun ikke ville ha sex med sin samboer. To kids hadde vi.

Flyttet for meg selv, 50/50, ALT er mye mye bedre enn noen gang! 

Null sex, null forhold. En måned uten sex og jeg flytter ut på dagen. Skal ikke gjennom det helvetet igjen. 

Som singel hadde jeg lett sex en gang i uka. I forhold er det ofte mindre.. men andre forhold flere ganger dagen, selv etter flere år. Seksuell apetitt er ulik.. 

Endret av Sander33
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hei, jeg er i et forhold der vi har ganske forskjellig sexlyst, jeg er 26 og hun er 25 

Jeg så for meg hver dag minst 1 gang om dagen, hun er ikke enig og synes jeg er urealistisk med dette.

Vi har ett barn og en hund sammen, vi eier hus og biler sammen og har det egentlig helt supert sammen, men så kjenner jeg veldig på at livet er for kort til å ikke ha mer sex. 

Jeg har foreslått åpent forhold og div andre kompromisser for å fikse på dette uten å gå fra hverandre, (utroskap er ikke et alternativ selv om jeg har vært innom tanken for å tilfredsstille behov uten å forlate fruen å ikke minst dattera mi)

Jeg ønsker å bevare husroen og bli gamle sammen men får ikke nok sex, hva gjør jeg?

Ikke ødelegg er fin familie med mas om sex og åpent forhold.. bevar heller husfreden med å ikke komme med forslag og ta en ronk i garasjen i stedet👍Bonusen av å komme på henne sexlyst nivå, kan være enorm.. Da er du en forståelig og elskverdig ektemann, som viser hensyn i hennes øyne..

Åpent forhold høres så enkelt ut for menn.. En kvinne med lav sexlyst tenker ikke tanken på åpent forhold, det nekter jeg å tro.. Åpent forhold passer best når begge er trygg på kjærligheten, og har like høy sexlyst. Da er det seksuelle drømmer og ønsker som er i fokus.. Hvor i livet er man da? Jo som godt voksen.. helst etter at ungene har fløyet ut av redet😉

AnonymBruker
Skrevet

Det hadde vært for lite sex etter mitt behov i alle fall. Men jeg kjenner meg selv godt, er trygg på meg selv og kommuniserer tidlig til en potensielt ny partner at felles sexliv er viktig for meg og at jeg har stor apetitt. Jeg synes ikke onanering er så spennende og jeg er ikke tilfredsstilt etterpå. Det jeg vil ha og trenger er sex med min mann. Kjenne den deilige kuken hans inni meg. Helst hver dag.

Jeg var veeeeldig tydelig på dette fra starten av, han vet dermed hva han begir seg ut på. At livet skjer med sykdom og annet som kan prege i perioder er en selvfølge. Men vedvarende lav sexlyst er ikke noe jeg orker over tid. 

Høres ut som du/dere ikke tok praten, og dermed står fint i det nå. Det positive er at nå har du lært til neste gang, du må kommunisere behovene dine og se om dere passer sammen på de viktigste punktene dine.

Kan du leve med sex annenhver mnd?

Anonymkode: ab3e9...1e0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis denne ubalansen allerede er blitt et problem for deg i en alder av 25/26 år, er det bare å avslutte før dere sitter der med enda flere barn og hunder og felles forpliktelser. Åpent forhold er det stort sett ingen normalt sammenskudde mennesker som er interessert i.

Anonymkode: 99d60...0cb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hver dag er urealistisk....så enten må du godta mindre og onanere for deg selv, eller gi opp forholdet. Punktum.

Barn er sexdrepere, ulik sexlyst/preferanser er også noe som aldri fungerer i lengden.

Anonymkode: aad1d...429

AnonymBruker
Skrevet

Barnet er 9 måneder gammelt? Barn tar fort mye av hennes oppmerksomhet de første par-tre-fire årene. 

Hvis du allerede nå begynner å mase om åpne forhold og mer sex, så har du mest sannsynlig satt i gang usikkerheten til henne mens hun allerede føler seg sårbar etter fødsel. 

M40

Anonymkode: d2f38...1df

AnonymBruker
Skrevet

Ikke få flere barn, og se det an litt, er i samme situasjon men jeg er dama. Hormoner og sånn kan spille inn, men hvordan var det før barnet kom? Syns det er viktig å kommunisere at sex er noe som må prioriteres på lik linje med andre ting, fordi det er viktig for deg. Hvis hun bare midlertidig har lav sexlyst så kan det gå over, var det et problem allerede før barnet, må du kanskje veie ting opp mot hverandre og tenke på om du klarer dette i 10-20-30 år til. For mange er sex et behov og ikke bare noe man har lyst på, et behov som er viktig for å føle seg elsket og sett. Alle er ulike, problemene starter når man har veldig ulike ønsker og behov.

Anonymkode: e5b7c...73a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Barnet er 9 måneder gammelt? Barn tar fort mye av hennes oppmerksomhet de første par-tre-fire årene. 

Hvis du allerede nå begynner å mase om åpne forhold og mer sex, så har du mest sannsynlig satt i gang usikkerheten til henne mens hun allerede føler seg sårbar etter fødsel. 

M40

Anonymkode: d2f38...1df

TAKK. For at du som er mann ser dette. Av en eller annen grunn virker det som om en del menn ikke tenker i det hele tatt over hvordan det forslaget der kan oppfattes. 

Jeg opplevde det selv da min baby var 8mnd. Sexlysten min hadde vært borte siden fødselen og min mann var frustrert. Han sa at han tenkte på åpent forhold som en mulig løsning, men at han visste at jeg sikkert ikke var så interessert i det. Det fikk meg til å føle at det viktigste var å få stikke pikken i et hull og at det ikke var så nøye med hvem det var. Ikke at han lengtet etter å gjenoppta sexlivet med meg, men fullt fokus på hans behov og at han fikk så altfor altfor lite.

Var ikke så rart det da, jeg hadde en baby klistret til kroppen 24/7 de første 5 månedene så kroppen min føltes ikke som min egen og totalt useksuell. Da babyen ble 8-9mnd begynte jeg å føle meg mer som meg selv og ble mer åpen for sex. Min mann holdt på å ødelegge hele greia med å hinte til ultimatum om åpent forhold. 

Heldigvis greide han å roe ned litt, vi snakket grundig om det og jeg tok ansvar for å vekke min sexlyst fra dvalen.

Anonymkode: 12b33...047

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

i starten var det hyppig, men så dabbet det av til kanskje en gang i halvåret, så fikk vi barn som nå er 9 måneder, da ble det helt stopp, i en periode forståelig nok

Hvordan hadde du tenkt å gå fra full stopp til én gang om dagen? Kan ikke tenke meg annet enn at det forslaget må ha hørtes virkelighetsfjernt ut for henne. Hva tror du er grunnen til at du nå er på ''full stopp''?

Anonymkode: 13999...a39

Skrevet

Kanskje tenk heller «Hva kan du gjøre for henne slik at hun er mer gira på sex?» 

er hun for sliten? rydd og vask 

føler hun seg ikke sett? Gjør noe fint 

sett henne for deg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...