Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2006 #1 Skrevet 14. februar 2006 Vi er begge klar for å begynne å prøve.. Med unntak av en ting.. Jeg har ikke jobb.. og har ikke rett på ledighetstrygd heller.. (har ikke hatt annet en et par deltidsvikariater etter at jeg var ferdigutdannet). Både mhp penger og mine fremtidige jobbmuligheter så må jeg få meg en eller annen jobb først.. Trenger ikke være fast.. (den "skansen" har jeg alt forlatt), men jeg må ha rett på noe fødslespenger og må ha noe slags arbeidserfaring å vise til når jeg skal ut på jobbmarkedet igjen.. Og siden jeg "bare" er 26 år (og han 32), så synes vi jo at vi har tid til å vente.. Jeg er bare så redd for at vi skal måtte vente "uendelig"... Vi har jo snakket om barn i mange år alt.. Vi har vært sammen i over 6 år.. Først måtte jeg bli ferdig utdannet... så måtte jeg få meg jobb.. Skal det aldri bli vår tur?? Må nok ta meg en runde til vikarbyråene igjen i dag.. Kontoen er svært slunken.. Og min kjære tjener ikke nok til å forsørge oss begge i det lange løp.. Det begynner å gå på stumpene nå... Så babyplaner havner liksom litt i bakleksa... Men likevel klarer jeg ikke å la være å tenke på det.. hele tiden!!!.
Kakao Skrevet 14. februar 2006 #2 Skrevet 14. februar 2006 Jupp! Ferdig utdannet. Må liksom få tak i meg en jobb nå fortere enn fort. Etter det så håper jeg prøvingen kan starte for alvor. Vi har ikke økonomiske problemer, men jeg føler det hadde vært veldig greit å komme i jobb før graviditeten. En ting er jo fødselspengene, en annen ting er at det ikke blir strev med å søke jobb etterpå.
smile Skrevet 15. februar 2006 #3 Skrevet 15. februar 2006 ja vi venter også. Jeg har jobb men har vært så lenge sykemeldt så jeg må bare komme meg på beina og få igjen rettigheter. Vi klarer oss nok ikke økonomisk hvis vi ikke venter. Utrolig irriterende å vente sånn, men heldigvis holder jeg på å trappe opp på jobben igjen, så kanskje vi begynner om en 1/2 års tid?
Gjest gjest1 Skrevet 15. februar 2006 #4 Skrevet 15. februar 2006 Vi ventar også... Eg skal liksom prøve å bli ferdig med litt meir utdanning før vi får barn då... Men eg vil ha barn noooo!!!
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2006 #6 Skrevet 16. februar 2006 Hei gjest :-) Vi kan bytte... Alt er perfekt, har jobb begge to og leilighet med nok soverom og alt, men mannen er ikke klar... hadde jeg bare hatt et mål i sikte, men han sier bare alltid senere, eller: kanskje om to-tre år (det har han forøvrig sagt i over et år allerede, og det nærmer seg aldri... Men, jeg er optimist og prøver å tenke: Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves... Vet det er kjempe klisje, men noe må jeg ha å trøste meg med... :-) Lykke til med jobbsøk!!!!!
Frida Frosk Skrevet 16. februar 2006 #7 Skrevet 16. februar 2006 Vi ville begynt for en stund siden hvis det var opp til meg, men det er det desverre ikke. Økonomisk ligger ikke alt hundre prosent til rette ettersom jeg er midt i studier, men vi skal likevel begynne å prøve til høsten (med mindre mannen backer ut )
Pasha Skrevet 16. februar 2006 #8 Skrevet 16. februar 2006 her er også en vente på å prøve. grunnen til at vi venter litt litt er pga av at vi gifter oss til høsten og da passer det dårlig å komme med alt for stor mage.. må jo komme inn i kjolen min Gå inn i øve på å prøve linken i signaturen min.. der har vi som er litt utålmodige etter å begynne en liten felles dagbok
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå