Gå til innhold

Anbefalte innlegg

misslady123
Skrevet

Jeg har i flere år hatt en god vennlig relasjon til en mann i felles omgangskrets. Vi har på fester ol. Hatt en småflørtende tone, noe jeg har med mange (og som mannen vet om og liker, bare så det er sagt). 

Utfordringen startet da han plutselig ble singel etter et langvarig forhold. Han har blitt stadig med flørtende og pågående med invitasjoner til diverse. Det tok meg litt tid å se det, men nå er nesten all tvil borte om at han er ute etter noe mer fra meg. Jeg har forsøkt å unngå og forsiktig "avvise" i ca 3 mnd, uten så langt noen effekt.

Nå er jeg veldig usikker på hvordan jeg skal håndtere dette på en god måte. Mannen min liker (naturlig vis) heller ikke dette. Jeg ønsker i utgangspunktet ikke å miste han som venn, men skjønner jo at det mest sannsynlig vil skje. Men, jeg ønsker virkelig ikke at det skal bli kleint/vanskelig å treffes blandt felles venner.

Noen med erfaringer eller tips å dele?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

"Nei, jeg synes ikke dette passer da jeg er som du vet er i et forhold"

Vær tydelig! Menn er tydelige med hverandre.

Anonymkode: a76ab...eb4

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du må sette en klar grense. Si klart ifra at han må respektere forholdet ditt , og om han ikke klarer det er han heller ikke en god venn. 

Anonymkode: b67ca...6bc

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Send klar melding om dere ikke er venner lenger. Bra for han å komme seg vekk fra friend zone for å finne noen andre.

Anonymkode: 0649e...dea

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Av erfaring, er det eneste som virker, å kutte kontakten. 

Anonymkode: 922d8...d12

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Send klar melding om dere ikke er venner lenger. Bra for han å komme seg vekk fra friend zone for å finne noen andre.

Hun er ikke singel, det er ikke "friend zone". 

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Bare si det som det er.

Anonymkode: d9733...264

AnonymBruker
Skrevet

Du har jo beklageligvis lagt lista der selv, som har holdt en småflørtete tone med ham. Derfor tror han nå at han kan ha sjanse på deg.

Det nytter tydeligvis ikke å hinte, så du må si direkte til ham at du har mer enn nok med mannen din, og at vennskapet deres vil ryke om han fortsetter å prøve seg på deg.

Anonymkode: 500d3...d02

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Du har mistet han som venn. 

En god venn ønsker sin venn alt godt i livet. Noen som ønsker å bli sammen med eller ha sex med enn gift "venn" ønsker ikke sin "venn" alt godt i livet.

Så dump han. 

• Liker 2
Gjest ZarahSweet
Skrevet

Hei. 

Du må slutte å invitere meg med på masse greier. Jeg er lykkelig gift og elsker mannen min så det er unaturlig å skulle henge masse med en annen mann. 

AnonymBruker
Skrevet
misslady123 skrev (6 timer siden):

Si fra. Tydelig. 

Jeg gikk nylig fra min mann etter et langvarig forhold, og en av grunnene var nettopp den evinnelige stalkingen/flørtingen/forbindelsen med andre damer, spesielt de yngre på jobben hans. 

Anonymkode: 87301...b6c

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan du demonstrativt klenge mer på din mann? Kysse ham, holde rundt ham, sitte på fanget hans osv når dere er i samme rom? 

Kanskje han faktisk forstår når han ser at dere har det bra?

Anonymkode: cde89...837

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kan du demonstrativt klenge mer på din mann? Kysse ham, holde rundt ham, sitte på fanget hans osv når dere er i samme rom? 

Kanskje han faktisk forstår når han ser at dere har det bra?

Anonymkode: cde89...837

Sånt er utrolig kleint om man ikke er yngre enn ti år. 

Anonymkode: 87301...b6c

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hun er ikke singel, det er ikke "friend zone". 

Han er interessert, betyr lite om man er singel eller ikke. Menn kan være "venner" livet ut for hele tiden se etter muligheter for sex eller mer.

Hetro kvinner og men bør absolutt ikke være nære venner.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Han er interessert, betyr lite om man er singel eller ikke. Menn kan være "venner" livet ut for hele tiden se etter muligheter for sex eller mer.

Hetro kvinner og men bør absolutt ikke være nære venner.

Jeg synes absolutt det er en god idé at de to ikke lenger skal være venner når hun er opptatt og han singel som prøver seg. 

Skrevet (endret)

Jeg synes ikke det blir riktig å legge opp til flørting selv for så å sende en krass melding slik flere her har foreslått. Det er du som har sendt mixede signaler og som må rydde opp på en fin måte og ikke legge ansvaret på han ved å si at han må slutte.

Her hadde jeg heller sluttet å flørte så mye tilbake og så sagt at jeg føler det blir feil å skulle holde på sånn med han som bare er en kompis og at det har blitt for mye den siste tiden.

På den måten tar du ansvar for egne handlinger og slipper å få din kompis til å føle seg som en idiot. Dersom han ikke spiller på lag men fortsetter å flørte så er det hans ansvar og du kan adressere det senere.

Men å lede folk an for så å slenge døra i trynet deres synes jeg er skikkelig dårlig gjort. Det kan også føre til at den andre vil slite med å stole på andre relasjoner, om de er ekte osv. Men har man prøvd å si ifra om at adferen deres må endre seg så er saken annerledes, da får ikke den man avviser dette sjokket med at de føler de har misforstått alt og ikke forstår hva de har gjort feil. For din kompis skjønner kanskje ikke det.

Så kan man diskutere om de burde skjønt det, men sånn funker ikke mennesker når det er noe de vil ha, da er man ofte litt tankens og lar seg rive med.

Endret av Blåttvann
  • Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Si på en hyggelig måte at du ikke er interessert i det han foreslår. Eller lat som du tror dere begge er invitert. 

Snakk masse om mannen din med vedkommende.

Unngå ting der du treffer vedkommende.

Ikke svar på meldinger/vent lenge med å svare. 

Anonymkode: 29b6c...a68

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han er ikke, og har heller aldri vært din venn. Dere var "venner"

Anonymkode: 656db...038

AnonymBruker
Skrevet
misslady123 skrev (12 timer siden):

Jeg har i flere år hatt en god vennlig relasjon til en mann i felles omgangskrets. Vi har på fester ol. Hatt en småflørtende tone, noe jeg har med mange (og som mannen vet om og liker, bare så det er sagt). 

Utfordringen startet da han plutselig ble singel etter et langvarig forhold. Han har blitt stadig med flørtende og pågående med invitasjoner til diverse. Det tok meg litt tid å se det, men nå er nesten all tvil borte om at han er ute etter noe mer fra meg. Jeg har forsøkt å unngå og forsiktig "avvise" i ca 3 mnd, uten så langt noen effekt.

Nå er jeg veldig usikker på hvordan jeg skal håndtere dette på en god måte. Mannen min liker (naturlig vis) heller ikke dette. Jeg ønsker i utgangspunktet ikke å miste han som venn, men skjønner jo at det mest sannsynlig vil skje. Men, jeg ønsker virkelig ikke at det skal bli kleint/vanskelig å treffes blandt felles venner.

Jeg hadde bare sagt det; "Syns du har endret deg i forhold til meg, etter at det ble slutt med xxx. Jeg opplever deg mer pågående enn før og det oppleves litt ubehagelig. Er du klar over denne endringen?" 

Anonymkode: 779f4...84a

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.6.2024 den 12.29):

Jeg hadde bare sagt det; "Syns du har endret deg i forhold til meg, etter at det ble slutt med xxx. Jeg opplever deg mer pågående enn før og det oppleves litt ubehagelig. Er du klar over denne endringen?" 

Anonymkode: 779f4...84a

«Forstår at når du ble singel så vil du omgås mer med venner, men vår kontakt oppleves mer nærgående og jeg vil gjøre det klart at jeg er i et forhold og vil aldri at vårt vennskap skal bli ubehagelig eller respektløs mot min partner»

Anonymkode: d1303...9f8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...