AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #1 Skrevet 17. juni 2024 Da jeg var student fra 20-25 kunne jeg snakke med fremmede jenter på byen, og spurte jeg om nummeret deres så ga de stort sett nummeret og ville møtes til uka en gang. Møtte mange bra damer på den måten. Nå er jeg 30 og prøver samme taktikk, men blir stort sett avvist. Har ikke forfalt utseendemessig, men lurer på om også andre har opplevd det som vanskeligere? Kan være at alle appene har påvirket markedet "offline" også, at jenter er mer utbrente på dating med fremmede, eller kanskje bare at jeg bor i feil by. Er i Trondheim, som jo er en studentby med kanskje litt vel mange unge. I Oslo er det kanskje flere single damer som er i riktig aldersgruppe, og det ville kanskje funket like bra der som det gjorde i studietiden for meg? Tanker? Anonymkode: 4d194...356
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #2 Skrevet 17. juni 2024 Tiden for å "spørre etter nummeret" er kanskje forbi. Men det var aldri en veldig effektiv fremgangsmåte uansett. Se etter kroppsspråk som avslører at hun liker deg, gjør et godt inntrykk, og etterlat henne med uforløst lyst til å bli bedre kjent med deg. Å "måtte gå" sånn akkurat passe for tidlig, etter å ha gitt henne en god unnskyldning til å kontakte deg igjen, er en taktikk som sjelden feiler. Klarer du å få henne til å tenke på deg etter at du er gått, da har ting en evne til å ordne seg av seg selv. Anonymkode: b8343...92c 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #3 Skrevet 17. juni 2024 Samme her. Følte dating og slikt var mye enklere noen år tilbake. Merket spesielt at etter corona, ble hele samfunnet daff på en måte. Folk snakker ikke med hverandre, folk har fått mer fremmedfrykt osv Anonymkode: 894de...650 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #4 Skrevet 17. juni 2024 Har du ikke fått med deg at kvinner ikke vil at menn skal snakke til dem? Kvinner vil ikke bli snakket til av menn lenger. Det har de gjort ganske klart Du får respektere det. Anonymkode: fccee...5ad 4
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #5 Skrevet 17. juni 2024 For 6-7 år siden var det ei på rundt 25 som sa at det ikke var sjekking ute lengere, de la hverandre til på Tinder eller Happn om de var interesserte. Men om det stemmer, vet jeg ikke. Anonymkode: ddb62...94f
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #6 Skrevet 17. juni 2024 Å flørte med kvinner IRL er seksuell trakassering i 2024. Anonymkode: 8d87c...9e4 3 3
remix2020 Skrevet 17. juni 2024 #7 Skrevet 17. juni 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Da jeg var student fra 20-25 kunne jeg snakke med fremmede jenter på byen, og spurte jeg om nummeret deres så ga de stort sett nummeret og ville møtes til uka en gang. Møtte mange bra damer på den måten. Nå er jeg 30 og prøver samme taktikk, men blir stort sett avvist. Har ikke forfalt utseendemessig, men lurer på om også andre har opplevd det som vanskeligere? Kan være at alle appene har påvirket markedet "offline" også, at jenter er mer utbrente på dating med fremmede, eller kanskje bare at jeg bor i feil by. Er i Trondheim, som jo er en studentby med kanskje litt vel mange unge. I Oslo er det kanskje flere single damer som er i riktig aldersgruppe, og det ville kanskje funket like bra der som det gjorde i studietiden for meg? Tanker? Anonymkode: 4d194...356 Har aldri «sjekket» damer på by’n, men hvis det er vanskelig for deg i en alder av 30…. så er det garantert vanskelig for meg som har passert 50☺️. Tror kanskje at du bare skal gå ut og kose deg uten å være fokusert på sjekking. Plutselig dukker det opp ei som er interessert🙏 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #8 Skrevet 17. juni 2024 Du er blitt for gammel og metoden din er utdatert. Tidene endrer seg, det kan se ut til at du ikke har det. Anonymkode: 5f288...03e
herzeleid Skrevet 17. juni 2024 #9 Skrevet 17. juni 2024 En grunn kan jo være at flere jevnaldrende er i forhold. Andre igjen er kanskje litt ferdig med å bli plukket opp på byen. Så påvirker det kanskje at mange avgrenser sjekking til "tryggere" plattformer der en slipper å møtes før en har "godkjent" hverandre. For en tid siden var det en ung student som skrev en kommentar der han tok til orde for å kunne prate sammen i det daglige, som utløste en kampanje mot seksuell trakassering. Under slike omstendigheter er det kanskje ikke så rart om "gammeldags" sjekking blir mer uvanlig og uglesett. 4
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #10 Skrevet 17. juni 2024 Sikkert en blanding av utbrendt, opptatt, uinteressert, skeptisk på deg, ikke er åpen for sjekking sånn tilfeldig akkurat da osv. Anonymkode: 29349...0f4
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #11 Skrevet 17. juni 2024 Det å spørre om nummer er heller ikke lurt, for privat for mange, de vil sjekke du er trygg først. Spørr heller om sosiale medier kanskje? Anonymkode: 29349...0f4
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #12 Skrevet 17. juni 2024 Hadde aldri gitt tlf nr mitt til en fremmed mann . Anonymkode: 76290...8f8
Gjest ZarahSweet Skrevet 18. juni 2024 #13 Skrevet 18. juni 2024 Hadde heller aldri bare gitt nr mitt til en fremmed på byen. Om jeg følte at han virket ok og vi hadde kommet i naturlig prat så kunne jeg tatt hans nummer. Regn med å bli sjekket opp på SoMe og enkel bakgrunnssjekk 👀 Men du sier du er 30. Vet du at disse kvinnene er single? Og er det «Halla, kan jeg få nummeret ditt?»
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #14 Skrevet 18. juni 2024 Jeg vet at du skriver at utseendet ditt ikker har forfalt, men jeg jobber sammen med to stykk på 20 år, og å være 30 år er å være gammel og uinteressant. Vet det er en hard pille å svelge, men det er sant. Og hvis du spør etter nummeret til damene, så viser du hvor gammel du er. Det er ingen som spør etter tlf nummer lenger... Anonymkode: 58026...1ba 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #15 Skrevet 18. juni 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Har du ikke fått med deg at kvinner ikke vil at menn skal snakke til dem? Kvinner vil ikke bli snakket til av menn lenger. Det har de gjort ganske klart Du får respektere det. Anonymkode: fccee...5ad Fatter ikke hva du snakker om? Tvert i mot. Jeg erfarer at damer blir glad for at noen faktisk er sosiale, utadvendt og tar kontakt. Mange damer jeg har snakket med/datet osv sier de er dritt lei Tinder og de greiene der. Cluet er selvfølgelig å være oppegående nok til ikke å ta kontakt på upassende steder som på trening, om hun er på jobb i et serviceyrke osv. Om du er en av typene som #barevillesnakkelitt med en dame som åpenbart ikke er i en setting som et passende, så kan jeg skjønne at du sliter. Anonymkode: 024e3...bff 1 1
carlberner1 Skrevet 19. juni 2024 #16 Skrevet 19. juni 2024 Kunsten er vel å finne noen uten propper i øra og nesa i telefonen. Noen som faktisk oppfatter omgivelsene og er så vågale at de snakker med et menneske. Tipper de blir fort oppdaget og opptatt, så følg med! Kjipt at det skal være slik, men penger blir det ut av det for selskapene som leverer det på telefonen og i proppene i øra. 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #17 Skrevet 19. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 17.6.2024 den 23.16): Da jeg var student fra 20-25 kunne jeg snakke med fremmede jenter på byen, og spurte jeg om nummeret deres så ga de stort sett nummeret og ville møtes til uka en gang. Møtte mange bra damer på den måten. Nå er jeg 30 og prøver samme taktikk, men blir stort sett avvist. Har ikke forfalt utseendemessig, men lurer på om også andre har opplevd det som vanskeligere? Kan være at alle appene har påvirket markedet "offline" også, at jenter er mer utbrente på dating med fremmede, eller kanskje bare at jeg bor i feil by. Er i Trondheim, som jo er en studentby med kanskje litt vel mange unge. I Oslo er det kanskje flere single damer som er i riktig aldersgruppe, og det ville kanskje funket like bra der som det gjorde i studietiden for meg? Tanker? Anonymkode: 4d194...356 Går du etter damer i samme aldersgruppe som da du var 20...? Anonymkode: 05c67...ae5 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #18 Skrevet 19. juni 2024 Da du var 20-25 og sjekket opp damer på 20-25 var dere nok i samme livssituasjon, mtp studier, uteliv etc. Jeg var selv mottagelig for å møte nye mennesker på min alder på den tiden, elsket å snakke med fremmede på byen og få nye venner. Ga ut nummeret mitt, gikk på dates. Nå er jeg bikket 30, er gift og drar ut utelukkende for å møte venner jeg ikke får sett så ofte pga de feks har småbarn hjemme, vi bor i ulike byer etc. Da skal vi jentene kose oss og ha det gøy sammen, catche up skikkelig og det er ikke rom for nye bekjentskaper - hvertfall ikke menn. Vi har ikke noe i mot at menn prøver, men vi avviser høflig. Det er jo ikke noe å hente hos oss uansett, vi har partnere. Så det er vel det som har endret seg, fra mitt ståsted. Anonymkode: e35ac...dbe 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #19 Skrevet 19. juni 2024 Færre single damer på din alder, og du er for gammel for de unge single. Dessuten forventer kvinner rundt 30 en litt mer oppegående og raffinert sjekking enn bare å bli spurt om nummeret. Du bør i alle fall ha hatt god kontakt, sett gjensidig interesse, og spurt om hun kan tenke seg å treffes igjen, før du spør om kontaktinfo. Du må vise interesse for personen, ikke kun utseendet, når du skal sjekke voksne kvinner. Anonymkode: 90d08...371 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #20 Skrevet 19. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 17.6.2024 den 23.16): Da jeg var student fra 20-25 kunne jeg snakke med fremmede jenter på byen, og spurte jeg om nummeret deres så ga de stort sett nummeret og ville møtes til uka en gang. Møtte mange bra damer på den måten. Nå er jeg 30 og prøver samme taktikk, men blir stort sett avvist. Har ikke forfalt utseendemessig, men lurer på om også andre har opplevd det som vanskeligere? Kan være at alle appene har påvirket markedet "offline" også, at jenter er mer utbrente på dating med fremmede, eller kanskje bare at jeg bor i feil by. Er i Trondheim, som jo er en studentby med kanskje litt vel mange unge. I Oslo er det kanskje flere single damer som er i riktig aldersgruppe, og det ville kanskje funket like bra der som det gjorde i studietiden for meg? Tanker? Anonymkode: 4d194...356 Problemet er kanskje at du prøver samme taktikk ofte? Sjekker du damer opp igjen og igjen og har bikka 30+ så tenker vel damer (ja jeg er dame i samme alder) at du sjekker damer ofte, og kanskje ikke er så seriøs. Eller så har du ikke truffet riktig damer, og finner folk som er uinteressert. For unge? Ikke aner jeg😅 Blir ikke sjekka så ofte opp på den måten, men har opplevd mannfolk som tror det er sexy å være vulgær. Det treffer sjelden … Anonymkode: 04d38...6e2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå