Gå til innhold

Stemmer dette om innvandere og støtte ordning i Norge?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Snakket med en syrisk innvandrer som fortalte at alle han kjente gadd ikke jobbe for det lønnte seg ikke i  Norge. Jobber man får man liten lønn og klarer seg ikke økonomisk. Men sosial stønad og masse barn så får de dekt husleie, strøm osv av nav. Kommunen plikter og å skaffe dem hus. De lever jo som kongen på haugen de. Jobber svart og investerer pengene de får til overs sender til hjemlandet. 

Hvor lenge vil Norge klare å holde tritt med dette fra oljefondet?  

Hvis dette stemmer så er Norge i ferd med å grave sin egen grav i mitt hode. 

Anonymkode: c7847...024

• Liker 10
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det stemmer, dobbel barnetrygd (de sier ofte at de ikke er sammen med barnefar)  overgangstønad, småbarnstillegg, kontantstøtte, bostøtte,  Stønad istedet for fødselspenger, var vel på 80 000 pr unge sist jeg sjekket.  Sikkert flere jeg har glemt.   Det er klart de ikke gidder å jobbe. 

Anonymkode: 37fc3...8dc

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, de får jo til og med påspandert billappen. Lønner seg ikke å være norsk i Norge. 

Anonymkode: cc56a...1e1

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det stemmer, dobbel barnetrygd (de sier ofte at de ikke er sammen med barnefar)  overgangstønad, småbarnstillegg, kontantstøtte, bostøtte,  Stønad istedet for fødselspenger, var vel på 80 000 pr unge sist jeg sjekket.  Sikkert flere jeg har glemt.   Det er klart de ikke gidder å jobbe. 

Anonymkode: 37fc3...8dc

ja var slik jeg og oppfattet det.  Dette passer kun til familier med mange barn. Selvsagt når det er sånn vil det ikke lønne seg å jobbe. De vil jo tjene mye mer på å ikke jobbe. Jobber de og får en årslønn på 300 000 så er ikke det nok til å betjene en stor familie som dette så slik sett forstår jeg dem godt ja. Men systemet vårt er jo helt bak mål da når dette er det som suger penger ut av statskassa??

• Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro egentlig, ting tyder på at en del invandrere ikke har så stor forståelse for hva som lønner seg, min bror er gift med ei fra Thailand og de driver en take-away hvor hun er eneste ansatte, de forsøkte lenge og få tak i folk men det var helt umulig, de ville betale tarifflønn som da var 170 i timen men det var ingen thai-damer som ville jobbe for den lønna, de ville jobbe svart for 100 ellers ble det bare skatt, det endte med at hun nå står i butikken alene 6 dager i uka og heller stenger en dag eller 2 innimellom.

Anonymkode: 0261a...03b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro egentlig, ting tyder på at en del invandrere ikke har så stor forståelse for hva som lønner seg, min bror er gift med ei fra Thailand og de driver en take-away hvor hun er eneste ansatte, de forsøkte lenge og få tak i folk men det var helt umulig, de ville betale tarifflønn som da var 170 i timen men det var ingen thai-damer som ville jobbe for den lønna, de ville jobbe svart for 100 ellers ble det bare skatt, det endte med at hun nå står i butikken alene 6 dager i uka og heller stenger en dag eller 2 innimellom.

Når skal stat og regjering våkne og se hva de holder på med da?

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hørt det samme fra flere arbeidsgivere. De får tak i folk og alle blir etter hvert sykmeldte eller de slutter for å gå på nav istedet og tjene mye bedre enn å jobbe så blir det arbeidsgiverene som ikke får tak i folk tilslutt da. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Det som er litt komisk er at dette var damer gift med norske menn så de hadde ikke støtteordninger, jeg tror det foregikk ting som ikke var helt etter boka da, ei som var der en stund bare forlot jobb, mann og 2 barn og det sies at hun driver med massasje ett sted i Oslo, noen er stadig på venninneturer til Frankrike for å kjøpe dyre vesker som visstnok blir solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Stat og regjering gjør dette med åpne øyne, de forsøker samtidig og holde det hemmelig for oss. Vi får bare vite at vi får høyere pensjonsalder og høyere skatt for å liksom redde velferdsstaten.

Anonymkode: 061d2...455

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, de får jo til og med påspandert billappen. Lønner seg ikke å være norsk i Norge. 

Anonymkode: cc56a...1e1

Det stemmer ikke, det var noen få kommuner som gjorde det fordi det var avsides beliggenhet og vanskelig å få jobb uten lappen.

Anonymkode: 4f33c...583

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det som irriterer meg mest som TS og gjelder ikke bare utlendinger er at vi som jobber 100% og vel så det går på jobb hver dag gjør en innsats, betaler skatt i høye dommer skal gå til å finansiere alt det de som ikke jobber får gratis. Men når systemet er lagt opp til at det ikke lønner seg å jobbe så da blir det jo sånn det er jo fullt forståelig.  Samtidig skriker landet etter arbeidskraft så hvor gikk det feil her?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det har jo vært artikler on at sosialhjelp med barnetillegg for barnerike familier ville tilsvare en lønn på over 900 000, så ja. Det stemmer.

Anonymkode: b2d91...0f3

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det har jo vært artikler on at sosialhjelp med barnetillegg for barnerike familier ville tilsvare en lønn på over 900 000, så ja. Det stemmer.

Kan du, siden det er du som påstår dette, linke til en av disse artiklene? Og gjelder det bare utenlandske familier med mange barn, eller gjelder det også norske?

Anonymkode: 4c7db...d05

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kan du, siden det er du som påstår dette, linke til en av disse artiklene? Og gjelder det bare utenlandske familier med mange barn, eller gjelder det også norske?

Anonymkode: 4c7db...d05

https://www.rights.no/2023/05/er-du-somalisk-alenemor-til-fem-barn-vaer-sa-god-950-000-i-aret-i-trygdeytelser/

I artikkelen er det også flere lenker til andre nettsteder som har skrevet om det samme.

Anonymkode: 15e49...1d3

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men prøv å forsørge 5 barn med 900 000. Det blir trangt det. Så ikke noe å rope hurra for. Det er egentlig bare trist

Hilsen innvandrer

Anonymkode: c39bb...771

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Ja, når skal staten sende norske uføre på jobb? Vi utlendinger som jobber mye er lei av å sponse norske latsabber. 

Anonymkode: 9ef16...0a4

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når den gruppen innvandrere som er minst representert i arbeidslivet er den samme gruppen som sender mest penger til hjemlandet så bør det ringe noen bjeller, det er også den gruppen som ofte omtales som trangbodd.

Men hvorfor er de trangbodd og hvorfor jobber de ikke?.

Jo det er på grunn av kulturen fra hjemlandet der det er vanlig med veldig mange barn og flere generasjoner i samme bolig, kvinnene skal heller ikke jobbe på grunn av religion og kultur.

Det er heller ikke uvanlig at fedrene er gift med flere kvinner samtidig og har mange barn, de er ikke gift etter norsk lov men innen religionen sin og norsk lov bryr de seg ikke nevneverdig om. Kvinnene hever stønader i hytt og pine men disse pengene tilhører selvfølgelig mannen, han må jo ha penger for å sende til familien/klanen i hjemlandet. Norske skattebetaleres penger blir brukt til privat u-hjelp.

Det er på tide med et forbud mot å sende penger til utlandet for personer som mottar offentlige stønader, det skulle vært et krav om at de er i jobb og forsørger seg selv for å kunne sende penger til utlandet. De må også ha betalt inn så mye i skatt at det dekker det de har kostet norske skattebetalere før de kan sende penger til utlandet.

Anonymkode: 914f0...d3e

• Liker 7
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Ja, når skal staten sende norske uføre på jobb? Vi utlendinger som jobber mye er lei av å sponse norske latsabber. 

https://www.ssb.no/arbeid-og-lonn/sysselsetting/statistikk/sysselsetting-blant-innvandrere-registerbasert

Anonymkode: 31c01...a45

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg trenger ingen lenke. Alle uføre jeg kjenner er norske. Innvandrere derimot jobber og betaler mye i skatt som bare det. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...