Gå til innhold

Dere som brukte lang tid på pressing med nr 1: hvor lang tid med nr2

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gikk det fortere med andre mann? Hvor lang tid med 1 og 2?

Anonymkode: 43fa5...3d6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nå hadde jeg svake/dårlige pressrier med nr 1 så det teller muligens ikke, men presset i nesten 1, 5 time. før de bestemte seg for vakuum.

Men nr 2 hadde jeg styrtfødsel(for det meste uten assistanse)og pressrier ble på en måte noe nytt, så jeg ble veldig overrasket over styrken på de og på de første riene holdt jeg mer igjen enn jeg presset(i den grad det var mulig.) Ikke helt sikker på lengden på pressfasen,  men 20-25 min kan jeg tenke meg. Tror denne fasen hadde vært mer effektiv om jeg hadde hatt en jordmor hos meg hele tiden.

Anonymkode: cc077...169

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Første hadde jeg nesten ikke pressrier for han lå litt feil, han var også så stor. Ble tatt med sugepropp. Andre kom på den første pressrien jeg fikk lov til å trykke på, måtte holde igjen på den første rien. Gikk helt fint, ingen sying eller noe.

Anonymkode: c1701...4ea

AnonymBruker
Skrevet

2 timer og keisersnitt med første 

5 minutter fra første pressrie med andre. 

Anonymkode: ea286...91d

AnonymBruker
Skrevet

Rett i underkant av 2 timer med førstemann (endte med vakuum)

8min / 2 rier med andremann.

Anonymkode: 86da4...dba

AnonymBruker
Skrevet

Tok 10 min fra 7-10 cm med første, men pressa  i 1 time og 15 min. 

På andremann gikk vannet i heisen på vei opp til føden og to pressrier senere var den ute 😂

Anonymkode: f08f4...7d6

AnonymBruker
Skrevet

Synes at åpningsfasen var tyngst og vondest, men det gikk fort når jeg endelig fikk pressrier med mine begge. En halvtime med første og et kvarter med andremann, ca. Alle fødsler er nok ulike. Masse lykke til!🩷

Anonymkode: 89c6a...fe8

AnonymBruker
Skrevet

45 min pressrier (med full åpning) med førstemann. Med 2. og 3.mann har det vært 5-10 min og bare noen få rier.

Anonymkode: f81fc...b7b

AnonymBruker
Skrevet

1: 2 timer pressing på kommando, før det enda med vakuum. Altså jeg kjente ikke riene, men jordmor sa når jeg skulle presse ut i fra monitoren. 

2: ungen var ute på 3 pressrier, 12 minutt mener jeg det står i papirene

Anonymkode: 5d49e...b0f

Skrevet

Hadde 10cm klokka 10 og han var ute litt etter 12. så jeg presset i to timer ca, men fikk ikke skikkelige pressrier før den siste timen da han var langt nok nede til å trigge pressriene. Så en time med «ordentlige» rier.

Måtte ikke bruke vakuum eller lignende:) Men revnet ganske heftig for fremgangen gikk veldig raskt på slutten. Litt sånn 0 til 100 på de to siste riene. De hadde gjort klart sugekopp, men det ble aldri behov 😅 heftig opplevelse.

Det jordmor sa til meg var at fødsel 2 ofte går myyyye raskere fordi muskler og vev allerede har vært tøyd en gang tidligere. Og bekkenet kanskje blir litt bredere. Og at sjansen for ny rift var veldig mye mindre.

AnonymBruker
Skrevet

Nr 2 var ingenting i forhold til nr 1 

Anonymkode: 26e3e...f6e

AnonymBruker
Skrevet

1 time og 10 minutt med første barnet Fikk ikke pressrier og måtte presse av ren vilje. Måtte til slutt klippes da hodet «satt fast»

Rundt 4 minutt med aktiv pressing andre barnet. Fikk et par pressrier hvor kroppen automatisk presset ungen nedover mot åpningen før det, la meg så på rygg og barnet var ute 2 rier etterpå, minimalt med pressing. En drøm i forhold til første opplevelse🫣

Anonymkode: 0610c...f21

Skrevet

Unner alle å være annengangsfødende!

Skrevet

Med nr 1 presset jeg i en time, med nr 2 rundt 10 minutter og nr 3 var bare et par minutter (hele fødselen fra start til slutt tok bare 24 minutter).

• 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.6.2024 den 21.44):

Gikk det fortere med andre mann? Hvor lang tid med 1 og 2?

Anonymkode: 43fa5...3d6

Fra jeg startet å presse til babyen var ute, tok det 3 kvarter..med begge fødslene. 

Anonymkode: 587d3...7b4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...