Gå til innhold

Gave til fransk vertsfamilie

Hefty

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ja det står mellom den og Gammel Oppland. Jeg har ikke smakt linjeakevitten. Vet du om det er stor forskjell i smaken på disse to? 

Anonymkode: 6df37...12f

Jeg drikker ikke akevitt så jeg er desverre helt feil person å spørre om det. Grunnen til at jeg foreslo linjeakevitt er jo at den har jo en historie med å ha seilt over ekvator på tur retur Australia. Tror ikke det er så mange andre brennevin i verden som har en slik lagring. Ja mange typer brennevin lagres og ofte over lang tid. Det gjør jo franskmennene, men så vidt meg bekjent så er det bare norsk akevitt sendes ut på en slik tur under lagring.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg ville kjøpt noe som hun kan bruke. Strikkede votter med selburose-mønster eller lignende. Det kan bli kjølig i Frankrike på vinteren også?

Vet at mange i utlandet ikke er så glade i å prøve den norske maten vi selv synes er god og spennende (brunost f.eks).

Anonymkode: 08a90...54e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 17.6.2024 den 22.42):

Melkesjokoladen vår er mye bedre er tilbakemeldingen jeg har fått i usa og Italia.
Den er skarpere i smaken og mye mindre søt enn i andre land.

Anonymkode: 6a69d...c4b

melkesjokoladen vår er jo helt ødelagt etter at freia ble kjøpt opp av kraft. Ville heller kjøpt en lys melkesjokolade fra nidar eller en uavhengig produsent hvis det absolutt må være norsk. Eventuelt kong haakonkonfekt. Selv om det er freia, har den i det minste særpreg.

Hvis jeg skulle bodd hos en fransk kvinne, og gaven skulle vært norsk, ville jeg heller kjøpt en liten barnesølje, eller små bunadøredobber, som er diskrete nok til å kunne inkorporeres i et vanlig antrekk.

Anonymkode: 2eeee...d43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...