Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har kjøpt bilstol (cybex cloud 2z i-size) og base (cybex base T), men opplever at bilstolen vingler ganske mye fra side til side når den er festet på basen. Skal det være slik eller hva kan dette skyldes?

Anonymkode: 1350d...9c5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Feilmontering?

Anonymkode: 260a9...20d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har nettopp monter vår, bare modell cloud t, den vingler ingenting.

Ble alle "lysene" grønne da dere festet den?

Anonymkode: e36f8...31b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Feilmontering?

Anonymkode: 260a9...20d

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi har nettopp monter vår, bare modell cloud t, den vingler ingenting.

Ble alle "lysene" grønne da dere festet den?

Alt lyser grønt. Bilstolbasen sitter bom fast, men selve bilstolen vingler veldig på basen.. 🤔

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Alt lyser grønt. Bilstolbasen sitter bom fast, men selve bilstolen vingler veldig på basen.. 🤔

Den kan jo beveges litt her også i og med at den stangen stolen er festet på er lenger enn festene på stolen. Så kan bevege stolen noen mm her også, men er minimalt med bevegelse.. men opplever ikke at den vingler og er ustødig

AnonymBruker
Skrevet

Vår cybex vingler veldig. Alt lyser grønt. Drittstol etter min mening. Skal kjøpe ny.

Anonymkode: b689e...04b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vår cybex vingler veldig. Alt lyser grønt. Drittstol etter min mening. Skal kjøpe ny.

Hvilken modell har dere? 

Kjenner jeg blir litt bekymret her nå på at stolen kommer til å vingle når den blir tatt i bruk😭

AnonymBruker
Skrevet

Har cybex stol men ikke den, og den føler jeg ikke vingler noe. Sikker på at dere får rett vinkel med støttebenet?

Anonymkode: 62200...837

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlig at isofix stoler har litt bevegelsesmoment. Det blir ikke bedre av å kjøpe ny isofix stol, da må du isåfall kjøpe beltemontert bilstol. Så lenge begge isofixfestene er satt på plass og støtteben er vinklet ut og i hakk er det ikke noe du får gjort med det. Det er også annerledes når barnet sitter oppi og setet får mer vekt på seg. 

Anonymkode: 94aaf...125

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvilken modell har dere? 

Kjenner jeg blir litt bekymret her nå på at stolen kommer til å vingle når den blir tatt i bruk😭

Vi har Sirona og den vingler når vi kjører. Ungen blir bilsyk oppi der :( 

Skrevet

Sjekk ut bilstol gruppen på Facebook, legg ut video der av hvordan det vingler, så får du raskt svar på om det er noe galt, veldig mange med mye kunnskap der! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Vi har Sirona og den vingler når vi kjører. Ungen blir bilsyk oppi der :( 

Sirona er ganske kjent for å gi bilsyke grunnet formen på setet, så det er ikke nødvendigvis bevegelsen i setet som gjør barnet bilsykt. Kjøp minikid 4 eller BeSafe stretch, så får du et sete som varer så lenge som overhodet mulig bakover og som står stødig! I tillegg til god form på setet for barnet 😀

Anonymkode: 94aaf...125

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt to cybex stoler, og selve basen har hatt noen mm slingringsmonn i selve isofixfestene, men ikke noe som er merkbart annet enn når jeg skal plugge dem i eller jeg rister i basen for å sjekke at den sitter dønn. Stolen har aldri vinglet på basen! Det høres jo ikke trygt ut i det hele tatt. Hvor er det kjøpt? Jeg ville tatt det med til butikk og bedt dem ta en titt. De skal vite hvordan stolen festes korrekt. Vingler den fremdeles, ville jeg kjøpt ny og prøvd den før betaling.

Anonymkode: f8415...89c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.6.2024 den 22.48):

Vår vinglet også første gang vi prøvde å montere den, men det var feilmontering. Fikset det selvfølgelig før baby ble født. Sjekk ut installasjonsvideo på YouTube.

Anonymkode: 7b0e3...485

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.6.2024 den 21.14):

Høres rart ut. Sjekk ut YouTube eller bilstolmanualen som du finner bak på bilstolen. Her har dere gjort noe feil. 

Anonymkode: 7b0e3...485

AnonymBruker
Skrevet

Alle lysene lyste grønt hos oss, men den var feilmontert! Vinglet veldig, men når vi monterte riktig så sluttet den å vingle:) prøv igjen! 

Anonymkode: d5a96...5f3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...