Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min mor skal reise med fly og min mor trenger å ha med seg sin rullator. Må jeg gi beskjed om det på forhånd? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det bør du gjøre sånn at den kan brukes helt inn på flyet for deretter å flyttes ned i bagasjerommet Du bør også be om assistanse, det er gratis men må bestilles innen 48 timer før avreise for garantert å få det. Da får dere snike i sikkerhetskontroll-køen samt at dere får boarde flyet først. Hun har rett til å ha sitt eget hjelpemiddel helt frem til flykroppen. 

https://avinor.no/flyplass/praktisk-informasjon/planlegg-reisen/assistanse/dine-behov2

Anonymkode: 7ab84...af5

AnonymBruker
Skrevet

Og selv om dere får assistanse gjennom kontrollen trenger ikke assistenten å følge dere i ventetiden! Dere kan lage en avtale om at assistenten kommer tilbake ved boarding😊

Anonymkode: 7ab84...af5

AnonymBruker
Skrevet
Jente37 skrev (3 timer siden):

Jeg og min mor skal reise med fly og min mor trenger å ha med seg sin rullator. Må jeg gi beskjed om det på forhånd? 

Jeg skal snart ut og reise med min mor og har nettopp vært igjennom prosessen med «booking» av rullator på fly etc. Jeg kontaktet Norwegian som er det flyselskapet vi skal fly med og etter mye frem og tilbake fant vi ut at det enkleste for oss å sjekke inn rullatoren før sikkerhetskontrollen og og får hjelp fra assistansetjenesten på Gardermoen med å trille min mor i rullestol frem til gate. Man kan selvsagt velge å trille vedkommende selv også, men på grunn av min helsetilstand så var det utelukket. Og når vi lander vil vi også bli møtt når vi går av flyet med rullestol og fraktet til bagasjebåndet. Men et lite Heads up angående selve rullatoren er og kontakte flyselskapet minimum 48 timer før avreise fordi de ønsker mål og vekt på rullatoren

Anonymkode: bb7b3...f69

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...