AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #21 Skrevet 21. juni 2024 AnonymKvinne.. skrev (16 minutter siden): Grunnen til at jeg skrev dette er at som funksjonshemmet opplever jeg faktisk ikke å få støtte. Det eneste jeg må tåle er oversikter om hva jeg koster samfunnet, «humane» aktivister som uten diskusjon er for abort (paragraf 2c) og aktiv dødshjelp uten å garantere for funksjonshemmedes sikkerhet, og når noen blir utsatt for grov vold, trakassering, tvang, hets eller faktisk drept er vi helt apatiske. Samtidig ser jeg det voldsomme engasjementet for alle andre: flagg, bannere, skilt og plakater overalt, innlegg på innlegg på innlegg og aksjoner og demonstrasjoner. Og vi skal bare være snille, hyggelige og tålmodige mens vi bruker det lille av energi vi har på alle andres kamper, til verdensdagen 3/12 eller sjeldendagen 29/2 som nesten ingen viser engasjement for. Det er vondt, vanskelig og sårt. Ofte føler jeg at de mener at det hadde vært bedre om jeg var dø så ressursene kunne bli brukt på andre. Jeg har til og med opplevd trusler og et drapsforsøk, men hvem er der for meg da? Ingen. Jeg føler folk bare håper jeg skal dø, også de som liksom skal hjelpe meg, og når jeg sier det avfeies det som ingenting. Jeg har prøvd å dysse alt ned hele livet mitt, fordi jeg ikke klarer å ta mitt eget liv. Du får det ikke bedre ved å innta offerrollen. Ta i bruk de tjenestene du har krav på og få hjelp til fastlegen med oppfølging og henvisninger. Anonymkode: add4a...878 6
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #22 Skrevet 21. juni 2024 AnonymKvinne.. skrev (45 minutter siden): Grunnen til at jeg skrev dette er at som funksjonshemmet opplever jeg faktisk ikke å få støtte. Det eneste jeg må tåle er oversikter om hva jeg koster samfunnet, «humane» aktivister som uten diskusjon er for abort (paragraf 2c) og aktiv dødshjelp uten å garantere for funksjonshemmedes sikkerhet, og når noen blir utsatt for grov vold, trakassering, tvang, hets eller faktisk drept er vi helt apatiske. Samtidig ser jeg det voldsomme engasjementet for alle andre: flagg, bannere, skilt og plakater overalt, innlegg på innlegg på innlegg og aksjoner og demonstrasjoner. Og vi skal bare være snille, hyggelige og tålmodige mens vi bruker det lille av energi vi har på alle andres kamper, til verdensdagen 3/12 eller sjeldendagen 29/2 som nesten ingen viser engasjement for. Det er vondt, vanskelig og sårt. Ofte føler jeg at de mener at det hadde vært bedre om jeg var dø så ressursene kunne bli brukt på andre. Jeg har til og med opplevd trusler og et drapsforsøk, men hvem er der for meg da? Ingen. Jeg føler folk bare håper jeg skal dø, også de som liksom skal hjelpe meg, og når jeg sier det avfeies det som ingenting. Jeg har prøvd å dysse alt ned hele livet mitt, fordi jeg ikke klarer å ta mitt eget liv. Grunnen til at det blir satt så mye fokus på pride og andre saker osv, er jo fordi at folk sier ifra og engasjerer seg. Det finnes en mellomting ved å tie/ikke si ifra, og skrike og brøle. Du har en veldig svart/hvitt tekning, hvis du mener at man enten må man tie eller true og brøle for å få hjelp. Du må jobbe med å uttrykke hva DU trenger, og hva DE kan bidra med for å hjelpe deg. Helsepersonell er ikke tankelesere. Det er ditt ansvar og si ifra. Jeg har enda i løpet av mine 10 år i DPS systemet, aldri måtte true eller brøle for å få hjelp. Ansvaret mitt har vært å si ifra om hva jeg trenger, og hva de kan bidra med. Så har jeg fått hjelpen kastet etter meg, enda jeg er litt sosial akward. Anonymkode: 74ba4...0ea 3
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #23 Skrevet 21. juni 2024 AnonymKvinne.. skrev (1 time siden): Grunnen til at jeg skrev dette er at som funksjonshemmet opplever jeg faktisk ikke å få støtte. Det eneste jeg må tåle er oversikter om hva jeg koster samfunnet, «humane» aktivister som uten diskusjon er for abort (paragraf 2c) og aktiv dødshjelp uten å garantere for funksjonshemmedes sikkerhet, og når noen blir utsatt for grov vold, trakassering, tvang, hets eller faktisk drept er vi helt apatiske. Samtidig ser jeg det voldsomme engasjementet for alle andre: flagg, bannere, skilt og plakater overalt, innlegg på innlegg på innlegg og aksjoner og demonstrasjoner. Og vi skal bare være snille, hyggelige og tålmodige mens vi bruker det lille av energi vi har på alle andres kamper, til verdensdagen 3/12 eller sjeldendagen 29/2 som nesten ingen viser engasjement for. Det er vondt, vanskelig og sårt. Ofte føler jeg at de mener at det hadde vært bedre om jeg var dø så ressursene kunne bli brukt på andre. Jeg har til og med opplevd trusler og et drapsforsøk, men hvem er der for meg da? Ingen. Jeg føler folk bare håper jeg skal dø, også de som liksom skal hjelpe meg, og når jeg sier det avfeies det som ingenting. Jeg har prøvd å dysse alt ned hele livet mitt, fordi jeg ikke klarer å ta mitt eget liv. Du må skille mellom de tingene du føler og hva folk faktisk sier. Ingen håper at du skal dø, det er en helt absurd tanke. Anonymkode: cf029...12e 3
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2024 #25 Skrevet 24. juni 2024 AnonymKvinne.. skrev (På 18.6.2024 den 13.12): Jeg har ingen problemer med feiringen av Pride, men funksjonshemmede får ingen verdens ting, mens alle offentlige instanser skal pøse på med støtte til dem. Sykehus, klinikker, mental helse osv også. Det rokker da ved tilliten!? Dette må du utdype ,for jeg skjønner ikke hva du mener Anonymkode: c76f3...d4c
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2024 #26 Skrevet 24. juni 2024 AnonymKvinne.. skrev (På 18.6.2024 den 16.42): Grunnen til at Pride ble brukt som et eksempel er fordi jeg i fjor var innlagt på sykehuset og får oppfølging denne juni også, og kjenner jeg sliter med å føle jeg fortjener oppfølgingen. Det har vært en beintøff kamp for min frihet og helse, men blir stadig minnet på hvem som fortjener disse ressursene mer enn meg. Mens jeg sliter psykisk mellom hver helseutfordring og hver gang muskulaturen hindrer meg i hverdagen, skulle jeg gjerne hatt et hjelpeapparat. Men siden det er juni skal Mental Helse og andre hjelpesentre og likestillingssentre fokusere på skeive og transpersoner, og ellers er det alltid noen andre. Til og med sykehusene har brosjyrer for støtte til seksuelle og kjønnsminoriteter, men jeg får selv aldri noe oppfølging utover de regelmessige kontrollene. Jeg vil bare at noen skal si og mene jeg fortjener det, at jeg har et sted å gå og føle at jeg ikke bruker ressurser jeg ikke fortjener. Om du tror at det kun er de som er knyttet til lbtq+ miljøet som får hjelp innafor helsevesenet i juni måned så har du misforstått noe. Anonymkode: c76f3...d4c 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2024 #27 Skrevet 24. juni 2024 AnonymKvinne.. skrev (På 18.6.2024 den 13.12): Jeg har ingen problemer med feiringen av Pride, men funksjonshemmede får ingen verdens ting, mens alle offentlige instanser skal pøse på med støtte til dem. Sykehus, klinikker, mental helse osv også. Det rokker da ved tilliten!? Ikke for folk med normal tankegang, nei. Sorry altså, men dette er det deg-problem, som kun finnes i ditt eget hode. Problemstillingen din gir ingen mening. Anonymkode: e018c...8d8 5
AnonymKvinne.. Skrevet 24. juni 2024 Forfatter #28 Skrevet 24. juni 2024 Vel.. dere kan da ikke mene at dere ikke ser at det er mer fokus på andre minoriteter enn funksjonshemmede? Og det er jo ikke akkurat det at funksjonshemmede blir så bra behandlet heller. Tvert imot. Alt faenskap jeg har opplevd pga det er null verdt, ikke like viktig som andres kamp for j kultur. Skjønner dere? Funksjonshemmede kan utsettes for grov vold og dere skriker for at noen reagerer på mengden flagg?
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2024 #29 Skrevet 24. juni 2024 AnonymKvinne.. skrev (3 minutter siden): Vel.. dere kan da ikke mene at dere ikke ser at det er mer fokus på andre minoriteter enn funksjonshemmede? Og det er jo ikke akkurat det at funksjonshemmede blir så bra behandlet heller. Tvert imot. Alt faenskap jeg har opplevd pga det er null verdt, ikke like viktig som andres kamp for j kultur. Skjønner dere? Funksjonshemmede kan utsettes for grov vold og dere skriker for at noen reagerer på mengden flagg? Jeg er funksjonshemmet selv, men har aldri tenkt at jeg er null verdt, at andre ønsker meg død eller at jeg får mindre hjelp fordi det står et regnbueflagg på bordet. Jeg skriker ikke. Jeg bare synes at det du skriver her i tråden ikke henger sammen. Tankene du har rundt disse tingene er ikke til noen nytte for deg, bare til skade. Du får ikke mer/mindre hjelp om pride eksisterer/fjernes. Slutt å prøv å lese andres tanker. Ingen kan det. Forhold deg til det folk sier til deg. Anonymkode: cf029...12e 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2024 #30 Skrevet 24. juni 2024 AnonymKvinne.. skrev (8 minutter siden): Vel.. dere kan da ikke mene at dere ikke ser at det er mer fokus på andre minoriteter enn funksjonshemmede? Og det er jo ikke akkurat det at funksjonshemmede blir så bra behandlet heller. Tvert imot. Alt faenskap jeg har opplevd pga det er null verdt, ikke like viktig som andres kamp for j kultur. Skjønner dere? Funksjonshemmede kan utsettes for grov vold og dere skriker for at noen reagerer på mengden flagg? Dette er bare i ditt eget hode. Anonymkode: e018c...8d8 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2024 #31 Skrevet 24. juni 2024 AnonymKvinne.. skrev (11 minutter siden): Vel.. dere kan da ikke mene at dere ikke ser at det er mer fokus på andre minoriteter enn funksjonshemmede? Og det er jo ikke akkurat det at funksjonshemmede blir så bra behandlet heller. Tvert imot. Alt faenskap jeg har opplevd pga det er null verdt, ikke like viktig som andres kamp for j kultur. Skjønner dere? Funksjonshemmede kan utsettes for grov vold og dere skriker for at noen reagerer på mengden flagg? Der tråkka du over en grense. Om du virkelig tror at pride handler om å heise et flagg eller ikke så er det på tide at du åpner opp noen historiebøker og skaffer deg litt kunnskap. Anonymkode: c76f3...d4c 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2024 #32 Skrevet 24. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Der tråkka du over en grense. Om du virkelig tror at pride handler om å heise et flagg eller ikke så er det på tide at du åpner opp noen historiebøker og skaffer deg litt kunnskap. Anonymkode: c76f3...d4c Og ja jeg har også alvorlige diagnoser og for behandling innafor helsevesenet, men det er mulig å ha to tanker i hodepine Anonymkode: c76f3...d4c
AnonymKvinne.. Skrevet 25. juni 2024 Forfatter #33 Skrevet 25. juni 2024 Jeg vet at pride handler om mer enn flagg, men å se folk gå berserk hvis noen ikke gjør, men er helt apatiske når funksjonshemmde blir utsatt for grov vold er da vondt. det eneste jeg sitter igjen med er at ingen vil ha meg. i hvert fall ikke de som er "progressive".
AnonymKvinne.. Skrevet 25. juni 2024 Forfatter #34 Skrevet 25. juni 2024 og nå er jeg bare avskum hvis jeg synes avstanden har blitt vel stor. og du som har alvorlige diagnoser selv; hvem bryr seg hvis ikke vi får helsehjelp en gang og ender opp med å lide mye mer enn nødvendig? INGEN, og da mener jeg ingen, av de aktivistene jeg kjenner kommer noen gang til å bry seg om det. de mener det er et større menneskerettighetsbrudd at ikke alle får lovfestet tilbud til morsmålsundervisning eller at noen ikke går med regnbuebånd. Det verste er faktisk at jeg ikke tuller eller overdriver. De bryr seg ikke om oss, og da er det vondt å se at de apparatene som kanskje gjorde nå skal danse etter deres pipe.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2024 #35 Skrevet 25. juni 2024 AnonymKvinne.. skrev (2 timer siden): Jeg vet at pride handler om mer enn flagg, men å se folk gå berserk hvis noen ikke gjør, men er helt apatiske når funksjonshemmde blir utsatt for grov vold er da vondt. det eneste jeg sitter igjen med er at ingen vil ha meg. i hvert fall ikke de som er "progressive". Men igjen det handler ikke om det flagget. Anonymkode: c76f3...d4c
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2024 #36 Skrevet 25. juni 2024 AnonymKvinne.. skrev (4 timer siden): Jeg vet at pride handler om mer enn flagg, men å se folk gå berserk hvis noen ikke gjør, men er helt apatiske når funksjonshemmde blir utsatt for grov vold er da vondt. det eneste jeg sitter igjen med er at ingen vil ha meg. i hvert fall ikke de som er "progressive". Hvem går berserk? Hvem er apatiske? Alle er enige om at funksjonshemmede, på lik linje med alle andre her i verden, ikke skal bli utsatt for vold. Anonymkode: cf029...12e 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2024 #37 Skrevet 25. juni 2024 AnonymKvinne.. skrev (5 timer siden): og nå er jeg bare avskum hvis jeg synes avstanden har blitt vel stor. og du som har alvorlige diagnoser selv; hvem bryr seg hvis ikke vi får helsehjelp en gang og ender opp med å lide mye mer enn nødvendig? INGEN, og da mener jeg ingen, av de aktivistene jeg kjenner kommer noen gang til å bry seg om det. de mener det er et større menneskerettighetsbrudd at ikke alle får lovfestet tilbud til morsmålsundervisning eller at noen ikke går med regnbuebånd. Det verste er faktisk at jeg ikke tuller eller overdriver. De bryr seg ikke om oss, og da er det vondt å se at de apparatene som kanskje gjorde nå skal danse etter deres pipe. Det er ikke sant. Du forvrenger virkeligheten for at den skal passe inn i din måte å oppleve verden på. Det er ingen konkurranse mellom pride og andre grupper. Det at pride feires i juni betyr ikke at andre grupper ikke er viktig, eller at helsevesenet ikke forsøker hver dag hele året å ivareta og hjelpe så mange mennesker er kan. De følger prioriteringsveiledere når de bestemmer hvem som får behandling. Den har ingenting med pride å gjøre. det høres ut som du bør snakke med noen. Kontakt fastlegen dun og be om dobbelttime for hjelp til å sortere. Anonymkode: add4a...878 3
AnonymKvinne.. Skrevet 27. juni 2024 Forfatter #38 Skrevet 27. juni 2024 Vel... så hvor mye oppmerksomhet får funksjonshemmede? Og det er bare løgn at de hjelper. Jeg kjenner faktisk ingen på min alder som mener det er viktig, som reagerer på grov vold mot dem, men de reagerer når alle andre er misfornøyde. Dere mener virkelig at jeg har en forskrudd virkelighetsoppfatning? Vel, hvorfor er det ingen engasjement da? Hvorfor kjenner jeg en som stemmer på MDG som mener oppriktig de skal tas liv av, og hvorfor skriker ikke folk når de ikke får medisiner, men de skriker når noen ikke flagger? Dette er ikke løgn; det er et resultat av å være ung funksjonshemmet. Du lærer fort at du ikke er verdt en j- ting!
Kassettspiller Skrevet 27. juni 2024 #39 Skrevet 27. juni 2024 (endret) Jeg vet at Autismeforeningen jevnlig blir invitert til høringsinnspill, for eksempel hadde dem innspill til statsbudsjettet 2024. Dette kan føre til forbedringer og mer fokus på folk som har autismediagnose. Jeg håper det blir rettet mer oppmerksomhet rundt psykisk helse, fordi selv med mange historier er det mange som opplever mangelfull tilbud om hjelp! Endret 27. juni 2024 av Kassettspiller
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2024 #40 Skrevet 27. juni 2024 Kassettspiller skrev (1 minutt siden): Jeg vet at Autismeforeningen jevnlig blir invitert til høringsinnspill, for eksempel hadde dem innspill til statsbudsjettet 2024. Dette kan føre til forbedringer og mer fokus på folk som har autismediagnose. Jeg håper det blir rettet mer oppmerksomhet rundt psykisk helse, fordi selv med mange historier er det mange som opplever mangelfull tilbud om hjelp! Jeg er helt enig med deg og jeg ser at det nok er dette ts vil frem til. Det hadde jo vert fantastisk hvis mental helse hadde klart å mobilisere på samme måte som pride, kanskje vi da hadde fått flere til å stå I jobb? Hvem vet. Anonymkode: 14f4c...575
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå