Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er 39+0 uker gravid. Våknet opp i dag med noen sinnsyke smerter i venstre side, ca der nyrene er om jeg ikke tar helt feil. Smertene varte i kanskje 5 minutter før det stort sett ga seg, bare murret litt/var lit tømt. Rundt en time senere tok det seg opp igjen og varte igjen ca 5 minutter før det avtok igjen. Holdt på sånn i kanskje 5-6 timer med jevne smertetokter. Nå virker det som har det har gitt seg, selv om det er litt ømt i området enda.

Noen har har vært borti likende? Var virkelig vondt. Klarte ikke finne noen stillinger som lettet smertene og klarte ikke sitte/ligge stille når det sto på som verst. Måtte opp å gå og virkelig jobbe med pusten. Gråt og stønnet og bar meg. Angrer på at jeg ikke ringte legevakta eller legekontoret, for skulle gjerne hatt svar på hva det var. Men jeg syntes det er så sykt vanskelig å ringe legen. Er redd for at det ikke skal være «alvorlig nok». 

Burde jeg ringe i morgen, selv om det ser ut til å ha gitt seg? Er mest redd for at det kan være noe som skader fosteret. 

Anonymkode: 5623c...ac1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Er 39+0 uker gravid. Våknet opp i dag med noen sinnsyke smerter i venstre side, ca der nyrene er om jeg ikke tar helt feil. Smertene varte i kanskje 5 minutter før det stort sett ga seg, bare murret litt/var lit tømt. Rundt en time senere tok det seg opp igjen og varte igjen ca 5 minutter før det avtok igjen. Holdt på sånn i kanskje 5-6 timer med jevne smertetokter. Nå virker det som har det har gitt seg, selv om det er litt ømt i området enda.

Noen har har vært borti likende? Var virkelig vondt. Klarte ikke finne noen stillinger som lettet smertene og klarte ikke sitte/ligge stille når det sto på som verst. Måtte opp å gå og virkelig jobbe med pusten. Gråt og stønnet og bar meg. Angrer på at jeg ikke ringte legevakta eller legekontoret, for skulle gjerne hatt svar på hva det var. Men jeg syntes det er så sykt vanskelig å ringe legen. Er redd for at det ikke skal være «alvorlig nok». 

Burde jeg ringe i morgen, selv om det ser ut til å ha gitt seg? Er mest redd for at det kan være noe som skader fosteret. 

Anonymkode: 5623c...ac1

Hvis det hjelper med hvile, smertestillende og en dusj går det bra. Er babyen like aktiv? 

Har hatt skarpe smerter selv, men det har vært iform av nedpress som slår meg helt ut. 

Anonymkode: 2ea4a...961

AnonymBruker
Skrevet

Gravid og sterke magesmerter, synes du skal kontakte legevakt.

Anonymkode: baba8...211

AnonymBruker
Skrevet

Kontakt legevakten, de gir deg ihvertfall råd om hva du skal gjøre. 

Selv om du er rett for å belaste helsevesenet, så husk at du har ikke bare deg selv å tenke på lenger. 

Anonymkode: ea97a...83b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...