AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #1 Skrevet 17. juni 2024 har et lite dilemma. Jeg og kjæresten har vært samboere i 7 år, og har et barn sammen på 2. Kjæresten min prøvde kokain i en liten periode mens det var slutt etter barnet ble født. vi snakker et par måneder fra hverandre bare. Jeg fant ut av det, men samtalene var vannskelig da han nekter å si hvem av vennene hans han gjorde dette med. Har kjent flere av de like lenge som jeg har kjent han, men noen nye de siste åra er det. før så var hele vennegjengen hans inkludert han sterkt imot narkotika, uansett hva. nå har det seg sånn at jeg har prøvd å stole på han i ettertid, og har ikke merket noe til rus. han har også gått på urinprøver siden barnevernet fikk en bekymring om dette. De har også sagt at det er bekymringsfullt hvis han henger med venner som ruser seg. jeg har prøvd å snakke med han om dette før, at jeg ikke ønsker at han skal henge med de som ruser seg på fylla. som sagt så har han sagt svært lite om hvem som gjør det, og har liksom holdt det skjult for meg. I helgen var vi ute sammen, hvor jeg gikk inn i det ene rommet der en hel gjeng av hans nærmeste venner satt å ruset seg. Han satt også der, men nekter for å ha gjort noe og sa jeg kunne ta urinprøve av han, noe jeg valgte å ikke gjøre fordi jeg stolte på han og kunne ikke se at han var ruset. spørsmålet mitt er: er det greit å si at jeg ikke ønsker han skal være med disse vennene? Han har sagt før at han alltid vil velge de fremfor meg.. så hva gjør jeg? er redd han plutselig en dag ruser seg, for da går familien i oppløsning. Anonymkode: 51a0b...dec
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #2 Skrevet 17. juni 2024 Nei,det er ikke greit. Hvis du ikke stoler på ham bør han gjøre det slutt med deg. Anonymkode: 8a8e4...a5d
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #3 Skrevet 17. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei,det er ikke greit. Hvis du ikke stoler på ham bør han gjøre det slutt med deg. Anonymkode: 8a8e4...a5d skrev jo at jeg stoler på han, men at jeg er redd han skal gjøre noe. Gjort det før bak ryggen min? Anonymkode: 51a0b...dec
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #4 Skrevet 17. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): skrev jo at jeg stoler på han, men at jeg er redd han skal gjøre noe. Gjort det før bak ryggen min? Anonymkode: 51a0b...dec Men da stoler du jo ikke på han i praksis, kun teoretisk. Anonymkode: 36d84...8ed 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #5 Skrevet 17. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): skrev jo at jeg stoler på han, men at jeg er redd han skal gjøre noe. Gjort det før bak ryggen min? Anonymkode: 51a0b...dec Det hjelper ikke at du skriver her at du stoler på ham, når alt annet du skriver tilsier at du ikke stoler på ham. Du vil ikke at han skal være sammen med vennene sine fordi du ikke stoler på at han ikke vil ruse seg. Anonymkode: 8a8e4...a5d 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #6 Skrevet 17. juni 2024 Hvor bor dere? Jeg kan aldri se for meg at barnevernet kommer inn med urinprøver på grunn av snakk om at foreldre har vært borti kokain og i hvert fall ikke på grunn av venner som har vært borti kokain. Dette kan ikke være Bærum Anonymkode: 6950f...214 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #7 Skrevet 17. juni 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Hvor bor dere? Jeg kan aldri se for meg at barnevernet kommer inn med urinprøver på grunn av snakk om at foreldre har vært borti kokain og i hvert fall ikke på grunn av venner som har vært borti kokain. Dette kan ikke være Bærum Anonymkode: 6950f...214 barnevernet kom inn i bilde fordi det ble sendt bekymring om at han ruset seg. De fikk også tilsendt en video hvor han sniffet kokain, og måtte derfor gå på urinprøver. De sa da at det ville være bekymringsfullt å vanke rundt med folk som ruset seg. Anonymkode: 51a0b...dec 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #8 Skrevet 17. juni 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Det hjelper ikke at du skriver her at du stoler på ham, når alt annet du skriver tilsier at du ikke stoler på ham. Du vil ikke at han skal være sammen med vennene sine fordi du ikke stoler på at han ikke vil ruse seg. Anonymkode: 8a8e4...a5d Når man kommer inn på et rom hvor det sitter flere stykker og trykker nesa nedi bordet, som min samboer har sagt IKKE ruser seg, og han velger å sitte rundt bordet med de så syntes jeg det er bekymringsfullt. han har allerede lovt å aldri røre det igjen etter jeg merket det første gang - noe han ikke holdt. han gjorde det etter det og. Stoler på han, men er bekymret og redd forde. Du kan jo prøve selv, å ha barn med noen som ruser seg/ har ruset seg og fortsatt sitter sånn på fester. nå skal det også sies at jeg HATER rus. Så ekstremt mye og har barn med en fra før som ikke får se barnet sitt grunnet rus. Har vært en evig kamp i mange år. Lov å være bekymret Anonymkode: 51a0b...dec 3 2 3
Sander33 Skrevet 18. juni 2024 #9 Skrevet 18. juni 2024 Rus og rus»venner» er no-go. Det er mine verdier. 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #10 Skrevet 18. juni 2024 En mann som hadde risikert familien sin og fått oss meldt til barnevernet, og deretter oppsøkte rusmiljøet...der DU går rundt og bekymrer deg fordi HAN ikke legger alle kortene på bordet. Nei....du har min store sympati Prioriterer han dere? Er han mye ute? Finner han på ting med deg og barna, eller er det kompiser i helga? Har du det fint? Når du er bekymret har du det ikke fint. Anonymkode: ed35b...c3d 3 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #11 Skrevet 18. juni 2024 Beklager å måtte si det, men det virker som han ruser seg enda, og du må åpne øynene. Selvfølgelig sitter man ikke på et rom med folk som ruser uten å ruse seg selv, når man faktisk har et rusproblem… Jeg forstår heller ikke poenget med urinprøver ift bruk av kokain, halveringstiden på kokain er ganske lav, så de må teste hver dag om de faktisk skal være sikker på å kunne fange det opp. Min samboer er tidligere rusmisbruker, og måtte levere blodprøve en gang i uken over mange mnd mens han gikk i behandling. Han gikk på andre ting i tillegg. Hvorfor i all verden går du ut med disse menneskene? Selvfølgelig sier han ikke hvem av vennene som ruser seg, da får jo du enda mer kontroll på han og hva han driver med. Rusmisbrukere er eksperter til å lyve, så du burde faktisk ikke stole på han! Anonymkode: cee2a...6c3 1 3
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #12 Skrevet 18. juni 2024 Jeg hadde stolt en meter på den fyren. Han er en tullball. Anonymkode: ed35b...c3d 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #13 Skrevet 18. juni 2024 Det virker forresten ikke som at han er klar for å prioritere familien. Da hadde han sluttet helt med å gå ut å oppsøke det miljøet. Hadde det vært meg så hadde jeg tatt med barna å flyttet. Å ja, jeg har vært der! Jeg sa opp jobb og leilighet, fant meg ny leilighet i en annen kommune og flyttet. Han fikk sjokk og panikk, og etter den gang har han gått i behandling og ble rusfri rimelig kjapt. Dette er snart 10 år siden nå, og han har holdt helt avstand fra de gamle vennene. Han gikk i behandling ganske lenge, og han må aktivt ta valg hver dag for å ikke havne tilbake. Det er en «jobb for livet» og det er ikke alle som klarer å stå i det… Tilbakefall er dessverre helt vanlig, de fleste trenger flere sjanser før de klarer å slutte. Støtteapparat er også en viktig del av det, men da må man være klar for å ta imot hjelp og åpne seg om sine problemer. Det viktigste for å klare å holde seg rusfri er at man ønsker det selv. Man kan ikke gjøre det for andre… Derfor høres det ut som samboeren din ikke er der, han sier jo selv at han ville valgt kompisene over deg og barnet. Kom deg bort før du får bekymringsmelding på deg selv, du har faktisk ansvar for et uskyldig og hjelpesløst barn. Anonymkode: cee2a...6c3 2
Snublefot62 Skrevet 18. juni 2024 #14 Skrevet 18. juni 2024 Hvorfor sier du at du stoler på han når du ikke gjør det? Hvorfor vil du stole på han når han viser at du ikke kan det? 3
Gramma Skrevet 18. juni 2024 #15 Skrevet 18. juni 2024 12 hours ago, AnonymBruker said: Han har sagt før at han alltid vil velge de fremfor meg.. så hva gjør jeg? Dette sier jo alt. Han er ikke i stand til å være familiefar, selv uten at rus hadde vært inne i bildet. Jeg skjønner at det gjør vondt, men nå må du tenke på det beste for deg og barnet. Det er ikke å ha en far som rett ut sier at han prioriterer venner over familie (selv om han bruker vennene som et påskudd for det han egentlig ikke vil skilles fra - festing). 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #16 Skrevet 18. juni 2024 Nei det er ikke greit, selv om han ikke gjør noe nå er det litt som og ha hånda i sukkerskåla og ha et spiseproblem man vil til slutt mulig sprekke. Jeg tenker at du bør tenke deg nøye om, barnevernet er på døra deres. Jeg ville gitt han et ultimatum og vurdert sterkt og gjøre det slutt. Selv om han ikke gjør noe, så ville jeg ikke tillat barnet mitt og være i nærheten av sånne type mennesker, du vet aldri hva som kan skje. Noen ganger må man tape ting her i livet, nå får han i pose og sekk, mens barnevernet ser bekymret på det, vil tro dem tenker sitt at du velger og bo med en barnefar som henger med disse når dem sier tydelig at dem er bekymret. Si at nå er du og barnet viktigst, og du ikke er villig og ofre barnet ditt om han driter seg ut. Så kan du si når han kutter ut disse vennene og har gjort det en stund kan dere vurdere forholdet deres da. Anonymkode: c256a...083
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #17 Skrevet 18. juni 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Når man kommer inn på et rom hvor det sitter flere stykker og trykker nesa nedi bordet, som min samboer har sagt IKKE ruser seg, og han velger å sitte rundt bordet med de så syntes jeg det er bekymringsfullt. han har allerede lovt å aldri røre det igjen etter jeg merket det første gang - noe han ikke holdt. han gjorde det etter det og. Stoler på han, men er bekymret og redd forde. Du kan jo prøve selv, å ha barn med noen som ruser seg/ har ruset seg og fortsatt sitter sånn på fester. nå skal det også sies at jeg HATER rus. Så ekstremt mye og har barn med en fra før som ikke får se barnet sitt grunnet rus. Har vært en evig kamp i mange år. Lov å være bekymret Anonymkode: 51a0b...dec Hvorfor velger du igjen og igjen fyrer som henger i sånne type miljøer, kom deg ut og bort fra han. Gjør det slutt. Greit så havner man noen ganger i samma fella, men det at du velger og bli hos han det som er problemet her. Du nå se at du fortjener bedre typer en det jente, og ihvertfall barna dine. Det går faktisk fint og være singel. Finn noen som kan hjelpe deg og se verdien i deg selv så du ikle velger typer som verken er bra for deg eller barna. Kom deg vekk, før barnevernet ser på bekymring om du klarer og se barnas beste og bli med en type som tenker mest på sine behov . Anonymkode: c256a...083 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #18 Skrevet 18. juni 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): har et lite dilemma. Jeg og kjæresten har vært samboere i 7 år, og har et barn sammen på 2. Kjæresten min prøvde kokain i en liten periode mens det var slutt etter barnet ble født. vi snakker et par måneder fra hverandre bare. Jeg fant ut av det, men samtalene var vannskelig da han nekter å si hvem av vennene hans han gjorde dette med. Har kjent flere av de like lenge som jeg har kjent han, men noen nye de siste åra er det. før så var hele vennegjengen hans inkludert han sterkt imot narkotika, uansett hva. nå har det seg sånn at jeg har prøvd å stole på han i ettertid, og har ikke merket noe til rus. han har også gått på urinprøver siden barnevernet fikk en bekymring om dette. De har også sagt at det er bekymringsfullt hvis han henger med venner som ruser seg. jeg har prøvd å snakke med han om dette før, at jeg ikke ønsker at han skal henge med de som ruser seg på fylla. som sagt så har han sagt svært lite om hvem som gjør det, og har liksom holdt det skjult for meg. I helgen var vi ute sammen, hvor jeg gikk inn i det ene rommet der en hel gjeng av hans nærmeste venner satt å ruset seg. Han satt også der, men nekter for å ha gjort noe og sa jeg kunne ta urinprøve av han, noe jeg valgte å ikke gjøre fordi jeg stolte på han og kunne ikke se at han var ruset. spørsmålet mitt er: er det greit å si at jeg ikke ønsker han skal være med disse vennene? Han har sagt før at han alltid vil velge de fremfor meg.. så hva gjør jeg? er redd han plutselig en dag ruser seg, for da går familien i oppløsning. Anonymkode: 51a0b...dec hvem som har sendt bekymring melding, deg eller? Anonymkode: ad0c6...81a
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #19 Skrevet 18. juni 2024 Om jeg var deg hadde jeg hatt store problemer med tillit. Her er det barn inn i bildet og det er faktisk sånn at da sitter man ikke i et rom med en haug med folk som ruser seg. Men var dette en privat fest? Du var der jo du også? Anonymkode: eb90c...010 1
Kvinne87Rogaland Skrevet 18. juni 2024 #20 Skrevet 18. juni 2024 Det verste her er jo at han sier at han velger vennene sine over sitt eget barn. En som ikke er rusmisbruker velger jo glatt familie over alt annet, men en rusmisbruker er livredd for å ikke ha tilgang til rus. Han manipulerer deg - truer med å velge rusvennene sine over deg slik at du aksepterer festingen fordi du er redd for å miste han. Ingen bra fyrer driver på slik! Du burde ikke stole på han nei, og du bør heller ikke gi han nye sjanser hele tiden. Da respekterer han deg ikke - han får jo ny sjanse likevel. Med barnevernet på nakken, så sitter han sammen med folk som sniffer kokain?? Er han ikke redd for å miste barnet sitt? Net vet du hva 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå