AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #1 Skrevet 17. juni 2024 som skal med på de ulike tingene så er jeg nysgjerrig på hvorfor. Feks. Det var sommermorro i barnehagen. Da var mor ønsket. Nå er det reptildag i barnehagen. Far skal ha med seg en reptil og vise frem. Da vil barnet at bare far og barn skal i vei. Ikke mor. (Jeg vil gjerne være med å se på reptiler 😂). Når jeg spurte hvorfor så fikk jeg bare beskjed om at " jeg elsker bare pappa"😅 4 år gammel. Har dere samme erfaring og har dere gjort dere opp noen tanker på hvorfor det er slik? Det skal sies at mor er den som leverer og henter i barnehagen hver dag og som har lagt barnet hele veien fra ca 1 års alder. Alltid vært mer kontakt med mor frem til nå. Anonymkode: 05e55...2ac
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #2 Skrevet 17. juni 2024 Her har det vært meg som har gjort det meste med ungene, og de fortrekker meg fremfor far. Merker at 4 åringen her også godta far litt mer, og det gir meg så stor glede og en følelse av befrielse 😂 Jeg tror det er ganske vanlig at ungene bytter litt på hvem de foretrekker i perioder, men så er det enkelte foreldre som kanskje er mye alene med barna og da blir det naturlig de som blir hovedpersonen i livet. Når de vokser til så vil de ikke trenge like mye fra mor og kan derfor komme med egne ønsker om å få være mer med far for eksempel. Anonymkode: a7ff1...074
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #3 Skrevet 17. juni 2024 Hos oss er det de voksne som bestemmer sånt, hvem som skal hente, skifte bleie, være med på noe, legge, osv. Ser ingen grunn til at barnet skal bestemme det. Anonymkode: c12ab...417 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #4 Skrevet 17. juni 2024 Her foretrekkes jeg stort sett hele tiden. Far får lese bok, men det er fordi han tuller og tøyser, bruker masse humor og trekker opp barnet såpass at jeg får den «morsomme» oppgaven å roe ned barnet igjen etterpå så det får sove. Hvis jeg er utilgjengelig, og barna trenger noe, så ringer de bestemor selv om far er hjemme i stuen. Anonymkode: c2c40...457
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #5 Skrevet 18. juni 2024 Her har barna aldri fått velge, og vi voksne har bestemt dette ut i fra hvem som kan/vil. Anonymkode: ce006...c8e
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #6 Skrevet 18. juni 2024 Ungene slipper å velge hos oss også. Jeg sier slipper, fordi de kommer inn i faser hvor de stresser litt med lojalitet selv om foreldrene tar barnas valg med knusende ro og varm forståelse. Så vi forsøker å stille begge foreldre der vi kan og det er naturlig (som oppvisninger, avslutninger) og annenhver på andre ting (lese på sengekanten, følge til tannlege). Men ja, de har perioder hvor de elsker x mest, er mest glad i x og bare vil til x. Det er gjerne den de er tryggest på. Men ikke alltid. Anonymkode: e8b07...2dc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå