Gå til innhold

far bryr seg veldig hva jeg gjør de ukene han selv har barna

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og eksmannen skilte oss for 2 år siden, vi har hatt 50/50 hele tiden for barna fra 7-12 år.

jeg har akkurat begynt og date og møter han hver gang ,barna er hos faren.

Eksen liker ikke dette og truer med og gå rettens vei for og få all ansvar for barna, jeg har datet han siden Januar og vi trives godt sammen og blir nok sammen etterhvert,men lenge til han får hilse på barna.

Har eksen noe med hva jeg gjør når barna er hos han? Nå barna er hjemme prioterer jeg dem og er aldri sammens med daten

Anonymkode: 0bf9c...ab7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er bare sjalu. Det finnes ingen som vil gi ham all omsorg på bakgrunn av at du dater når du ikke har barna - eller dater i det hele tatt. Han vil bare kontrollere deg og lage bråk for deg.

• Liker 29
  • Nyttig 12
Skrevet

Nei. La han. De kommer til å le av han. 

• Liker 6
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Hva tror du selv?

Anonymkode: f786a...b1f

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg og eksmannen skilte oss for 2 år siden, vi har hatt 50/50 hele tiden for barna fra 7-12 år.

Eksen liker ikke dette og truer med og gå rettens vei for og få all ansvar for barna, jeg har datet han siden Januar og vi trives godt sammen og blir nok sammen etterhvert,men lenge til han får hilse på barna.

Har eksen noe med hva jeg gjør når barna er hos han? Nå barna er hjemme prioterer jeg dem og er aldri sammens med daten

Han kommer ingen vei med å gå rettens vei. Hva skal han liksom ta deg på tenker han?

• Liker 3
Gjest Bromance
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Det er enda slik at retten i hovedsak dømmer til fordel for mor fordi likestillingen henger etter i barnefordelingssaker. Du kan jo høre med eksen om han er villig til å ta den sjansen bare fordi han er sjalu.

Til spørsmålet ditt: Eksen bestemmer ikke hva du gjør i ukene han har barna. Heller ikke hva du gjør i ukene du har barna.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg foreslår at du krever at all  kommunikasjon foregår skriftlig. Han har virkelig ikke noe med hva du gjør og hvem du møter når du har barnefri. Han kan heller ikke nekte deg å introdusere han for barna når den tid kommer. Sjalu og kontrollerende er han.

Anonymkode: 0e254...ee4

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han har INGENTING med hva du gjør verken når du har barna eller når du ikke har barna. Ditt privatliv angår ikke han på noe måte.

La han true med retten - han vil ikke komme noe vei. Det er ren manipulasjon og rene trusler som aldri vil føre noe vei. 

Jeg ville satt veldig klare krav og forventninger til din ex. All kommunikasjon skriftlig, ikke svar på ting som ikke omhandler barna etc.. Han er sjalu og driver med skremselspropaganda, trusler og manipulasjon. 

Anonymkode: d6584...014

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Slutt å snakk med eksen om hva du gjør når barna ikke er der. Så lenge du ikke bryter loven, har han ikke noe med det.

Anonymkode: 3de07...0bc

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette har eksen niks og nada med. Så bare overhør og overse. Han får styre på med tomme trusler. 

Anonymkode: a696d...5f9

AnonymBruker
Skrevet

Bare ignorer han. Dette har han ingenting med. Ikke svar på noe ang hva du skal eller ikke. Han trenger ikke vite at du dater en gang....

Anonymkode: 52ff9...36a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor vet han det i det hele tatt? La vær å opplys om hva du gjør når han har barna. 

Anonymkode: 20d6f...4e9

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

For all del ikke gå i dialog med eksen din rundt disse temaene. Ikke har han noe med det, ikke kommer han noen vei med det, og det nærer bare sjalusien hans. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Har du det skriftlig? 

Anonymkode: 77865...73b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Slutt å snakke med eksen din om at du dater. Og nei at du dater har null og nada å si, han er bare sjalu. 

Anonymkode: f3092...fb1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor trenger han å vite hva du gjør i det hele tatt?

Anonymkode: 2efbe...196

AnonymBruker
Skrevet

Han har ingenting på deg, så enkelt er det! Og du må slutte å informere han og ev ha samtaler med han som omhandler andre ting enn barna. Prøv å ha samtaler over sms. 

Du kan date og ha kjæreste så mye du vil sålenge dette er gode trygge mennekser. Ikke bry deg om eksen. 

Anonymkode: 34a82...fad

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg foreslår at du krever at all  kommunikasjon foregår skriftlig. Han har virkelig ikke noe med hva du gjør og hvem du møter når du har barnefri. Han kan heller ikke nekte deg å introdusere han for barna når den tid kommer. Sjalu og kontrollerende er han.

Anonymkode: 0e254...ee4

Ja all kommunikasjon bør du ha skriftlig, og så tar du vare på det. Håper barna ikke blir dratt inn i dette av han. Ellers ber du om et møte på familevernskontoret. Dere har 50/50 og det krever stort av begge, en far som truer med og ta barna fordi du dater en ny høres lite moden ut. Men så lenge det ikke går utover barna, noe jeg ikke er helt sikker på at det ikke gjør.

Anonymkode: b3186...d18

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare ikke fortell hva du skal. Spør han så si vet ikke. Rydde litt . Bare ikke si hva du skal

Anonymkode: 85c2c...070

Skrevet

Det skal ligge ganske så mange tungtveiende årsaker til at man vil få full omsorg for barn under 16 år ved å gå rettens vei. Dette er ikke det. Her høres det ut som at eksen ikke har klart å videre og at han er sjalu og lei seg.

Barna har stor innflytelse og skal bli hørt i barnefordelingssaker, etter de har fylt 12. Her er barneloven veldig streng fordi det blir underkominusert altfor ofte hvor stor makt barn har til å påvirke sitt eget liv og livssituasjon. Det er barna det skal tas hensyn til. Ikke hva foreldrene måtte mene. Hadde nok tatt en prat med familievernkontoret slik at dette blir opplyst ovenfor barnefar. Du skal være ganske så ute å kjøre for å bli vurdert til at barna ikke kan bo hos deg 50%. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...