AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #1 Del Skrevet 17. juni 2024 Jeg sier det bare, jeg forstår at det her trolig kommer kommentarer som: "Når du velger å kjøpe et så billig Ikea kjøkken, så får du ha det så godt". Har kjøpt kjøkken fra IKEA, og har vært et mareritt fra ende til annen!! Er dette virkelig normalen? - Vi fikk beskjed om at fargen snart går ut, og at skuffe frontene ikke er tilgjengelig, men at de bestilte skuffe fronter til oss, som fint kunne brukes på skap. Det vi ikke visste var at de mente at vi selv, på eget ansvar skulle lage nye hull, så hengsler til skap ville passe. Om vi ødela en front, ville den ikke kunne gjenskaffes......... - Vi bestmte oss for å ikke ta risiko på å borre egne hull i et helt nytt kjøkken som eks over tilsier, og ber om en annen farge som de faktisk kan levere komplett. De legger seg flat, og lover oss levering få dager etterpå. Vi ble også lovet et gavekort på 2500 i kompensasjon. Vi venter på leveringen, men ingen kommer..., og ingen beskjed om hvor frontene er. - Vi ringer Ikea å etterlyser frontene, men ingen skjønner noe å sier vi må hente de selv, at det er notert at vi skal innom Ikea. Akkurat som vi har så lyst å bare reise innom Ikea, når eneste vi ønsker er å få levert det som mangler og fullføre kjøkkenet. Vi bestemmer oss for at vi bare må reise å hente frontene. - Nå har Ikea lovet å levere de største delene vi ikke fikk plass til i bilen, gjenstår å se om det kommer imorgen. Kan vi be om enda mer kompensasjon pga at vi måtte kjøre langt for å hente ting som ble lovet sendt? Og alt styr vi har opplevd?? Hva har dere andre fått i lignende tilfeller? Anonymkode: 6a1a9...07e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #2 Del Skrevet 17. juni 2024 Har bestilt fra IKEA, inkludert montering, og vært strålende fornøyd. Alt gikk på skinner, og topp service og innspill i butikk. Anonymkode: a857a...2a8 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #3 Del Skrevet 18. juni 2024 Nå er det 4 år siden vi kjøpte IKEA kjøkkenet, og hadde ingen problemer. Måtte vente en stund på enkelte deler, men var tross alt midt under korona. Heldigvis var delene ikke essensielle for å kunne installere og bruke kjøkkenet mens vi ventet. Alt i alt veldig fornøyd. Har to kollegaer som bestilte fra hhv Kvikk, Power og en tredje jeg ikke husker som det alle bare har vært styr med. Spesielt Kvikk som tegnet feil, leverte feil og etterfølgende nektet å ta ansvar. Anonymkode: 5af11...e6b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #4 Del Skrevet 18. juni 2024 Kvik er myyyye verre. Anonymkode: 7d385...789 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #5 Del Skrevet 18. juni 2024 Det gikk på skinner da vi bestilte kjøkken derfra. Det var en ting som vi manglet, og det tok ikke mange dagene før budbiler sto på døra med det. Men IKEA har jo problemer nå, så kan være derfor det er så kronglete. Anonymkode: 61c68...ecd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enkefru Skrevet 18. juni 2024 #6 Del Skrevet 18. juni 2024 Har kjøpt Ikea-kjøkken 2 ganger, det har vært ganske så uproblematisk og greit egentlig... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #7 Del Skrevet 18. juni 2024 Vi har kjøpt Ikea to ganger og har vært fornøyd. Kjøpte Epoq for ti år siden - det var katastrofe!! Nå har vi bestilt Ikea med levering om en uke, håper og tror det blir bra. De var i tillegg ca 40% rimeligere enn Norema og Epoq, så synes vi får utrolig mye kjøkken for pengene! Anonymkode: 62182...554 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #8 Del Skrevet 18. juni 2024 Vi har bestilt kjøkken til både oss og 2 utleieleiligheter fra IKEA. Senest i vinter. Ikke opplevd problemer, så dere har nok vært uheldig. Dere er nok ikke alene om å ha vært uheldig, men sånt skjer uavhengig av leverandør etc. Anonymkode: 781ac...094 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #9 Del Skrevet 18. juni 2024 Jeg synes det er fint, kan hente deler selv....vi har montert 2 IKEA kjøkken Tegner og planlegger selv, så plukker man delene selv. Mangler man noe så er det bare å kjøre innom Anonymkode: 5ef05...873 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
luxifine Skrevet 18. juni 2024 #10 Del Skrevet 18. juni 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg sier det bare, jeg forstår at det her trolig kommer kommentarer som: "Når du velger å kjøpe et så billig Ikea kjøkken, så får du ha det så godt". Har kjøpt kjøkken fra IKEA, og har vært et mareritt fra ende til annen!! Er dette virkelig normalen? - Vi fikk beskjed om at fargen snart går ut, og at skuffe frontene ikke er tilgjengelig, men at de bestilte skuffe fronter til oss, som fint kunne brukes på skap. Det vi ikke visste var at de mente at vi selv, på eget ansvar skulle lage nye hull, så hengsler til skap ville passe. Om vi ødela en front, ville den ikke kunne gjenskaffes......... - Vi bestmte oss for å ikke ta risiko på å borre egne hull i et helt nytt kjøkken som eks over tilsier, og ber om en annen farge som de faktisk kan levere komplett. De legger seg flat, og lover oss levering få dager etterpå. Vi ble også lovet et gavekort på 2500 i kompensasjon. Vi venter på leveringen, men ingen kommer..., og ingen beskjed om hvor frontene er. - Vi ringer Ikea å etterlyser frontene, men ingen skjønner noe å sier vi må hente de selv, at det er notert at vi skal innom Ikea. Akkurat som vi har så lyst å bare reise innom Ikea, når eneste vi ønsker er å få levert det som mangler og fullføre kjøkkenet. Vi bestemmer oss for at vi bare må reise å hente frontene. - Nå har Ikea lovet å levere de største delene vi ikke fikk plass til i bilen, gjenstår å se om det kommer imorgen. Kan vi be om enda mer kompensasjon pga at vi måtte kjøre langt for å hente ting som ble lovet sendt? Og alt styr vi har opplevd?? Hva har dere andre fått i lignende tilfeller? Anonymkode: 6a1a9...07e Og bare vent marerittet er ikke over når det er montert heller! Monterte kjøkken i 2010. Husbygger som ordnet, endte opp med to forskjellig nyanser. 🤪 Har byttet alle fronter pga feil i malingen (det sprakk/flasset) etter lang tids krangling. Hurra tenkte jeg i 2015... men pine og, det nye flasser/sprekker/flasser av PÅ NØYAKTIG SAMME MÅTE! Denne gangen dekkes det plutselig ikke av garantien, kan ikke skaffes reservedeler, og blir bare avfeiet. Kjøkkenet ser ikke ut!!! Aldri mer IKEA kjøkken.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #11 Del Skrevet 18. juni 2024 Alle jeg kjenner er kjempefornøyde med Ikea kjøkken, med alt fra hvor enkelt det er å få tak i deler til monteringen. Skal selv gå for Ikea når vi skal ha nytt. Anonymkode: c8564...e76 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #12 Del Skrevet 18. juni 2024 Vet, helt grusomt -aldri mer! Det tok oss nesten et halvt år å få det komplett, utrolig rotete kundeservice - totalt ulikt fra all tidligere erfaringer med Ikea! Gjorde også tabben med å bestille hvitevarer derfra. Fikk ingen form for kompensasjon, til og med ikke noe forskyvelse i køen på den spesialtilpassede benkeplaten de hadde glemt å bestille når de hadde gjort feil på den første, hverken første eller andre gang. Havnet bakerst i køen og et kort «sorry». utrolig fornøyd med ikea på alle andre plan, men kjøkken kommer jeg aldri til å bestille derfra igjen. Anonymkode: 2b292...1e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spinner Skrevet 19. juni 2024 #13 Del Skrevet 19. juni 2024 IKEA kjøkken er uslåelig på pris/kvalitet. Jeg har montert 5-6 kjøkken (og noen garderober) helt uten problemer så jeg lurer av og til på hva som er galt med de som klager. Feil kan jo skje, men jeg har aldri opplevd annet enn at det har blitt fikset fort og greit med kundeservice. Tips: snakk med normal stemme og vær hyggelig med medarbeideren så går alt så mye bedre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #14 Del Skrevet 19. juni 2024 Bestilte kjøkken fra Ikea i fjor, gikk helt strålende! Alle deler ble levert som de skulle. Anonymkode: 6a4be...e75 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #15 Del Skrevet 19. juni 2024 Hadde verre opplegg med Sigdal. Det tok 2 år og mange forsøk før de klarte å levere noe de selv mente var komplett (noe det ikke var). De monterte også kjøkkenet kjapt og gæli og det var skakt og skeivt. I tillegg var håndtakene montert opp/ned på annenhver skuff og overhodet ikke i vater. De leverte ikke som de skulle men ikke snakk om at de skulle kompensere noe som helst. Men det er jo lov å prøve seg. Anonymkode: 6e84e...cd2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AlternativX Skrevet 19. juni 2024 #16 Del Skrevet 19. juni 2024 Jeg har ikke opplevd problemer. Jeg var heller ikke klar over at jeg måtte borre egne hull. Men det var egentlig null problem når jeg først turte😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #17 Del Skrevet 19. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 17.6.2024 den 19.45): Har bestilt fra IKEA, inkludert montering, og vært strålende fornøyd. Alt gikk på skinner, og topp service og innspill i butikk. Anonymkode: a857a...2a8 Fikk dere fast pris på montering? Har hørt noen skrekkhistorier før der de tar tillegg for "lokale tilpasninger" ¨så enhver bulk i en vegg legger til i prisen. Har selv kjøpt kjøkken fra Ikea og var strålende fornøyd med alt. Eneste problemet var litt lang ventetid på benkeplate i spesialmål. Anonymkode: f602c...3f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #18 Del Skrevet 19. juni 2024 Synes det er veldig lite dårlige erfaringer å lese om, blant de som faktisk har kjøpt/montert Ikea-kjøkken selv. Noen klager over at Ikea-kjøkken har dårlig kvalitet, men de som klager har som regel det til felles at de ikke har prøvd/hatt/kjøpt Ikea-kjøkken selv. Epoq ser jeg folk skriver om nesten utelukkende dårlige erfaringer med, særlig levering/forsinkelser/feilleveringer etc. Andre kjøkkenprodusenter som feks Kvik virker det som mange er fornøyde med, men under forutsetning at man bestiller med montering. Anonymkode: 0038b...771 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #19 Del Skrevet 19. juni 2024 Vi er strålende fornøyd med bestilling og levering av vårt ikea kjøkken. Enkelt å montere også. Naboen har et Epoq kjøkken og det var bare tull og rot med bestilling og levering. Det som ikke var med i leveringen tok evigheter å få. Vi bestilte baderomsmøbel fra hth, tenkte at dette er kvalitet og service. Der tok vi feil. De glemte å ta kontakt når de skulle, glemte å levere til tiden vi avtale og det tok evigheter å få det som var glemt (morsomt nok) i bestillingen etter den var levert. De lovte gull å grønne skoger i mailer og på telefon, men så var vi tilbake til "glemming" igjen. Anonymkode: 3b90f...78a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #20 Del Skrevet 19. juni 2024 Ikke kjøp fra elkjøp der er det håpløse feil mål. Mangler deler osv. Svigers monterte fra elkjøp for 3 år siden enda er det ikke i orden så de er i kontakt med advokat. Niesa mi kjøpte og fra elkjøp der er det og mange feil. Skuffer som ikke gikk inn i skråget. Kjøleskap går ikke inn i skråget dører passer ikke enten for smal eller for høy. Han som skulle montere fra firma ble oppgitt, de er og i tvist med advokat Anonymkode: b8aeb...349 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå