sykepleierstudent2 Skrevet 17. juni 2024 #1 Skrevet 17. juni 2024 Jeg er har vært sammen med mannen min i snart 5 år. Vi møtes i Hammerfest men flyttet til Stavanger 4 år siden fordi jeg fikk studieplass på universitet i Stavanger. I løpet av de 4 årene i Stavanger har jeg fått utdanning, stabil jobb og venner. Mannen min er opprinnelig fra Nord Norge og i det siste begynte han å snakke oftere og oftere om sine planer om å flytte tilbake til Nord Norge i framtiden. Han har verken stabil jobb eller venner i Stavanger, men i Nord Norge har han en stor familie og venner. Han prøver gjentatte ganger å overtale meg til å flytte nord med han en dag i framriden, men jeg tåler ikke kulde og får depresjon av isolasjon og mørke tider. Vil heller ikke forlate min jobb og venner i Stavanger (jeg er sykepleier) . Jeg prøvde å forklare det til han, men han sier at han ikke trives i Stavanger, og blir å flytte til Nord Norge i framtiden uansett. Han vil at jeg blir med:( Vi planlegger barn og familien sammen, men nå føler meg lurt... Hva tenker dere?
Voyeur Skrevet 17. juni 2024 #2 Skrevet 17. juni 2024 Riv av plasteret før det gror fast. Han kommer ikke til å bli lykkelig i sør, du kommer ikke til å bli lykkelig i nord. Kanskje det er bedre for dere begge at dere gjør det slutt - og lever hver for dere der dere ønsker. 24 2 11
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #3 Skrevet 17. juni 2024 Han føler sikkert det samme som deg, men med motsatt fortegn. Dere får finne ut hva som er viktigst, bosted eller hverandre. Anonymkode: 209ea...6c2 10 4
mimifin72 Skrevet 17. juni 2024 #4 Skrevet 17. juni 2024 sykepleierstudent2 skrev (2 minutter siden): har verken stabil jobb eller venner i Stavanger, men i Nord Norge har han en stor familie og venner. Dette sier alt. Vet ikke om dette hjelper deg noe, men jeg forstår ham godt. Han kommer ikke til å trives langt fra familien, og det blir ikke bedre med tiden. Du har 2 muligheter - å flytte sammen med ham eller å la ham gå 10 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #5 Skrevet 17. juni 2024 Eneste løsningen som jeg ser det, er at dere går hver deres vei. En av dere er dømt til å mistrives, uansett hva dere velger. Anonymkode: 94a2a...7b1 11
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #6 Skrevet 17. juni 2024 Å herregud, klimaet er jammen ille nok i Stavanger om man ikke frivillig skal flytte til Finnmark og få det om mulig enda verre. Anonymkode: d40a9...1ca 11 4
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #7 Skrevet 17. juni 2024 Du er ikke lurt. Han trives ikke i Stavanger, forståelig nok, ut fra hvordan du beskriver situasjonen hans. Det å ha et nettverk og en stabil jobb er viktig for den psykiske helsen. Og det samme gjelder for deg, du må jo ikke flytte nordover om du vet du ikke vil trives der. Det høres ut som at dere nå ønsker så ulike ting, at brudd er den eneste løsningen. Anonymkode: 24a6a...59f 11 1
Blåttvann Skrevet 17. juni 2024 #8 Skrevet 17. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Å herregud, klimaet er jammen ille nok i Stavanger om man ikke frivillig skal flytte til Finnmark og få det om mulig enda verre. Anonymkode: d40a9...1ca Enig! 🤣 Pluss mørketida. Og 10 plussgrader i fellesferien hvis man er heldig. Nordnorge er virkelig helvete på jord for oss som liker sommer, varme og lys. Men hva som blir riktig for TS og mannen er umulig å si, for ting virker umulig egentlig. 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #9 Skrevet 17. juni 2024 sykepleierstudent2 skrev (14 minutter siden): Han vil at jeg blir med:( Vi planlegger barn og familien sammen, men nå føler meg lurt... Hva tenker dere? Tenker at forholdet ikke er liv laga. Dere vil ikke en gang på samme sted, ikke en gang samme landsdel. Barn og slikt er ikke i kortene for dere, rett og slett. Om du ikke takler kulde og mørke og slikt, ikke finn på å gi etter for hans ønsker. Det er forferdelig for oss som ikke liker kulde og mørke nordpå. Anonymkode: 52773...673 4 1
JackRT Skrevet 17. juni 2024 #10 Skrevet 17. juni 2024 Du kan vel bli med et år nordover? Bra avskrivninger på studielån og som sykepleier får du jobb overalt. Jeg tenker at et år kan man vel prøve? Han har jo bodd 4 år hos deg? 3 6
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #11 Skrevet 17. juni 2024 Det høres ut som du er en mye mer tilpasningsdyktig person enn ham. Dere har bodd i Stavanger i fire år, og det er store forskjeller på hvor godt dere har tilpasset dere. Som andre sier: du har to valg. Du kan bli med ham og flytte eller du lar ham flytte nordover igjen alene. Egentlig mener jeg at du er litt steil. Du har en utdanning som kan gi deg jobb "overalt", og du har vært i fast jobb som sykepleier i maks ett år (siden du sier at dere flyttet dit for fire år siden for at du skulle studere, og sykepleiestudiet tar tre år). Du kan umulig ha etablert det SÅ fantastisk godt på den tiden. Han kuttet røttene og ble med deg dit, så man kan fint argumentere med at nå er det hans tur. Anonymkode: e518a...abe 7 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #12 Skrevet 17. juni 2024 Jeg er også sammen med en nordlending, men han vil gudskjelov ikke tilbake til mørketid og kulde. Men vi har fine ferieukerder om sommeren og helgeturer for å besøke familie. Bo der- ALDRI! Dette må dere bare få snakket ordentlig om før det blir barn. Anonymkode: 33a31...3ef 4 2
Paneera Skrevet 17. juni 2024 #13 Skrevet 17. juni 2024 sykepleierstudent2 skrev (20 minutter siden): Jeg er har vært sammen med mannen min i snart 5 år. Vi møtes i Hammerfest men flyttet til Stavanger 4 år siden fordi jeg fikk studieplass på universitet i Stavanger. I løpet av de 4 årene i Stavanger har jeg fått utdanning, stabil jobb og venner. Mannen min er opprinnelig fra Nord Norge og i det siste begynte han å snakke oftere og oftere om sine planer om å flytte tilbake til Nord Norge i framtiden. Han har verken stabil jobb eller venner i Stavanger, men i Nord Norge har han en stor familie og venner. Han prøver gjentatte ganger å overtale meg til å flytte nord med han en dag i framriden, men jeg tåler ikke kulde og får depresjon av isolasjon og mørke tider. Vil heller ikke forlate min jobb og venner i Stavanger (jeg er sykepleier) . Jeg prøvde å forklare det til han, men han sier at han ikke trives i Stavanger, og blir å flytte til Nord Norge i framtiden uansett. Han vil at jeg blir med:( Vi planlegger barn og familien sammen, men nå føler meg lurt... Hva tenker dere? Forstår begges side. Hvis ingen velger "å ofre seg" med å flytte, og begge ønsker å bosette seg på så vidt forskjellige steder, så er eneste løsning avstandsforhold eller brudd. 1
Duff Skrevet 17. juni 2024 #14 Skrevet 17. juni 2024 Jeg tror dere skal vente med barn til dere er helt enige og ser at dere boe ett sted begge trives. Av og til må man desverre også innse at forholde ikke kan vare. 4 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #15 Skrevet 17. juni 2024 sykepleierstudent2 skrev (21 minutter siden): Jeg er har vært sammen med mannen min i snart 5 år. Vi møtes i Hammerfest men flyttet til Stavanger 4 år siden fordi jeg fikk studieplass på universitet i Stavanger. I løpet av de 4 årene i Stavanger har jeg fått utdanning, stabil jobb og venner. Mannen min er opprinnelig fra Nord Norge og i det siste begynte han å snakke oftere og oftere om sine planer om å flytte tilbake til Nord Norge i framtiden. Han har verken stabil jobb eller venner i Stavanger, men i Nord Norge har han en stor familie og venner. Han prøver gjentatte ganger å overtale meg til å flytte nord med han en dag i framriden, men jeg tåler ikke kulde og får depresjon av isolasjon og mørke tider. Vil heller ikke forlate min jobb og venner i Stavanger (jeg er sykepleier) . Jeg prøvde å forklare det til han, men han sier at han ikke trives i Stavanger, og blir å flytte til Nord Norge i framtiden uansett. Han vil at jeg blir med:( Vi planlegger barn og familien sammen, men nå føler meg lurt... Hva tenker dere? Jeg skjønner ikke hvordan du føler deg lurt. Sånn jeg ser det så er du absolutt ikke lurt, såfall er det han som er det. Dere møttes i Hammerfest å flyttet bort fordi du fikk studieplass.Han flyttet for din skyld og har nok trodd dere skulle flytte tilbake. Høres ut som dere må finne ut hva som er viktigast. Hverandre eller hvor dere bor. Om dere skal være ilag videre må en av dere ofre seg. Anonymkode: 98e1d...4b4 7 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #16 Skrevet 17. juni 2024 Å få barn når ingen av dere trives der dere skal bosette dere er selve oppskriften på samlivsbrudd, komplisert samarbeid og man blir faktisk låst « for livet « Du kan ikke bare ta med barn å flytte tilbake til Stavanger om du ikke orker å bo Nord. Anonymkode: 2a410...41d 5 1 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #17 Skrevet 17. juni 2024 Jeg bor i Finnmark og hadde aldri flyttet fra Stavanger opp hit. Jeg studerte også i Stavanger og ELSKER byen. Flyttet hjemover, og enda lengre nord, en tid etter studiene. Trives godt her jeg bor og kommer til å bli, men ofte skulle jeg gjerne bodd lengre sør Anonymkode: 45565...80b 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #18 Skrevet 17. juni 2024 Må legge til at han har jo tross alt prøvd å bo der for din del, så synes det er en smule frekt å føle seg lurt når han har ofret noen år for å prøve å bo der du vil.. Anonymkode: 98e1d...4b4 5 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #19 Skrevet 17. juni 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Må legge til at han har jo tross alt prøvd å bo der for din del, så synes det er en smule frekt å føle seg lurt når han har ofret noen år for å prøve å bo der du vil.. Anonymkode: 98e1d...4b4 Alle som blir forsøkt lurt tilbake til Hammerfest burde anse vedkommende som en frekkas og en lurendreier Anonymkode: 45565...80b 7 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #20 Skrevet 17. juni 2024 Blåttvann skrev (37 minutter siden): Enig! 🤣 Pluss mørketida. Og 10 plussgrader i fellesferien hvis man er heldig. Nordnorge er virkelig helvete på jord for oss som liker sommer, varme og lys. Men hva som blir riktig for TS og mannen er umulig å si, for ting virker umulig egentlig. Får minne deg på at det er lyst hele døgnet i Finnmark nå. 19 g i dag. Flytter aldri fra Finnmark. Fineste fylket. Anonymkode: d3e47...45b 3 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå